Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste
De resultaten 126 tot 150 van 158 worden weergegeven.
  1. #126

    Standaard

    Volgens deze link lijken Aliens, The Abyss en True Lies ook in Nederland uit te komen.
    The future is Blu

  2. #127

    Standaard

    Het is niet om het een of ander, maar het zal niet de eerste keer zijn dat een BD/4K UHD een kwalitatief mindere geluidstrack heeft tov een eerdere DVD/LD/VHS.
    Een hoop Criterion Blu-rays hebben prachtig beeldkwaliteit, maar de geluidstracks zijn vaak om te janken. Om maar een voorbeeld te noemen.

    Dus dat de DVD van Terminator 2 beter klinkt volgens Gerco, zal mij niks verbazen.

    Heb (nog) niet dit hele draadje doorgelezen, maar is er niemand die is opgevallen hoe gefilterd True Lies er op 4K uitziet?
    Ik word er niet echt vrolijk van.

  3. #128

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Passeer de popcorn even langs hier
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #129

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Passeer de popcorn even langs hier
    Liever niet, want de meeste films zijn zo spannend dat je daarna ook een stofzuiger nodig hebt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-01-2024 om 23:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik zou nog wel jaren kunnen wachten, hoor. De film komt niet eens op mijn kijklijst of verlanglijst voor…
    Je mist wat hoor.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #131

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Liever niet, want de meeste films zijn zo spannend dat je daarna ook een stofzuiger nodig hebt.
    Dan zet je toch een 4k uhd op, ipv een dvd
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  7. #132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Dan zet je toch een 4k uhd op, ipv een dvd
    Ik denk eerder dat je het andersom bedoelt.

    In het voorbeeld van Terminator 2 gaf ik aan dat ik de DVD kwa beleving beter vond dan de BD, omdat andere recensenten niet echt te spreken zijn over het beeld van de 4K-versies van The Abyss, True lies en Aliens en mijn teleurstellende ervaringen met de dikke vinger(Dolby), heb ik op dit moment weinig behoefte om die schijven te kopen.

    Wanneer er alleen 4K-versies waar ook een BD bij in zit en er geen losse BD's uitgebracht worden, dan zou ik misschien een 4K willen kopen. Het problemen is dan dat de dikke vinger zal denken dat ik die schijven gekocht heb vanwege DV en DA. Aan de andere kant verwacht ik dat de DTS-HD MA waarschijnlijk weer meer als een Dolby zal klinken dan van de makers en daar heb ik ook niet zo veel zin in. Ik hoop daarom dat ze kwa geluid wat minder mee geknoeid hebben, zodat de beleving wel weer nostalgisch kan zijn.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 02-02-2024 om 12:04
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #133

    Standaard

    Even alle (on)zin weer verplaatst naar een ontopic topic

  9. #134

    Standaard

    Ik heb besloten om er maar niet meer op te reageren, het blijkt nutteloos te zijn...

  10. #135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik heb besloten om er maar niet meer op te reageren, het blijkt nutteloos te zijn...
    Aan de ene kant vind ik het nutteloos dat er fabrikanten zijn die apparaten uitbrengen die Dolby Atmos niet als Dolby Atmos kunnen weergeven. Het zou er voor moeten zorgen dat objecten op de juiste plaatsen in een geluidsbeeld geprojecteerd kunnen worden en dat er ook meer mensen tegelijk van kunnen genieten.

    De meeste bubbels blijven vaak in de buurt van een TV hangen i.p.v. dat ze de ruimte vullen. Komt het dan door de apparatuur waarmee het weergeven wordt, de plaats van de luidsprekers of een codec waarmee het moeilijk is om het geluidsbeeld daar op aan te passen?

    Wanneer je makkelijk een 7.1-opstelling kunt maken en 4 luidsprekers aan of in het plafond kunt maken, zal het voor jou geen probleem zijn als het bij de mensen met een ander soort opstelling het niet zo mooi klinkt als dat ze verwachten. Ik vind het daarom nog steeds raar dat Dolby er niet voor gekozen heeft voor een opstelling zoals voor DPIIz of die voor Auro3D.

    Aan de andere kant zal het waarschijnlijk nutteloos zijn, omdat de makers en bedenkers van dergelijk ideeën niet dit soort topics zullen lezen, terwijl deze wel bij kunnen dragen aan betere ontwikkeling of toepassing van een product of technologie.

    Het zou dan nuttiger zijn als verkopers in een fysieke winkel een (pro-)actievere rol zouden spelen. Die weten vaak het beter wat de consument wil hebben en dus wat en hoe ze het kunnen verkopen dan een webwinkel.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-02-2024 om 10:42 Reden: Toevoegen van tekst en uitleg
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #136

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Of The Walt Disney Company meegelezen heeft weet ik niet, maar de UBD's van Avatar: The way of water en Ant-man: Quadromania hebben een Atmos TrueHD met een DN van 0dB en dus waarschijnlijk ook geen DRC en dat vind ik een verbetering.

    Het veranderen van het dynamisch bereik heeft weinig tot geen invloed op de weergave en de DRC ook weinig invloed op de kwaliteit van het geluid. Die vind ik hoger, omdat voor mij de verschillen tussen de zachte en harde geluiden wat groter zijn en de detaillering wat beter is. Het geluid zorgt bij mij in ieder geval voor wat meer spanning en (dus) een betere beleving en ik hoop bij jullie ook.
    Dat ze goed bezig zijn, blijkt ook uit bij een film die ze recent hebben uitgebracht: The Creator, een SF met veel cgi die (volgens kijkwijzer) geschikt is voor 12+.

    Deze heeft een soundtrack die volgens de andere codecs (Dolby en DTS) een DN heeft van -4dB, wat heel bijzonder is bij een film voor 12+. De Atmos heeft een DN van 0dB en heeft wel weer DRC. Ik ga er daarom van uit dat de 'master' een DN heeft van -4dB en daarom vind ik het goed dat de DN van de Atmos ook wat lager is zodat de verschillen in niveaus tussen met en zonder DRC niet zo groot zijn als tussen de temperatuur van vuur en ijs.

    Het zorgt nog steeds niet voor een hoogwaardige beleving zoals (IMAX Enhanced) DTS:X of Auro3D, maar komt er daardoor wel dichter bij in de buurt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #137

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat ze goed bezig zijn, blijkt ook uit bij een film die ze recent hebben uitgebracht: The Creator, een SF met veel cgi die (volgens kijkwijzer) geschikt is voor 12+.

    Deze heeft een soundtrack die volgens de andere codecs (Dolby en DTS) een DN heeft van -4dB, wat heel bijzonder is bij een film voor 12+. De Atmos heeft een DN van 0dB en heeft wel weer DRC. Ik ga er daarom van uit dat de 'master' een DN heeft van -4dB en daarom vind ik het goed dat de DN van de Atmos ook wat lager is zodat de verschillen in niveaus tussen met en zonder DRC niet zo groot zijn als tussen de temperatuur van vuur en ijs.

    Het zorgt nog steeds niet voor een hoogwaardige beleving zoals (IMAX Enhanced) DTS:X of Auro3D, maar komt er daardoor wel dichter bij in de buurt.
    Kijkwijzer kijkt naar de beelden en taalgebruik om een leeftijd te adviseren Gerco, niet naar de technische inhoud van een audiotrack. Dus dit kan je echt totaal niet betrekken bij je bespreking van de audiotrack van The Creator.

  13. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kijkwijzer kijkt naar de beelden en taalgebruik om een leeftijd te adviseren Gerco, niet naar de technische inhoud van een audiotrack. Dus dit kan je echt totaal niet betrekken bij je bespreking van de audiotrack van The Creator.
    Ze kijken inderdaad niet naar de technische inhoud(DN en DRC), maar die technische inhoud bepaalt vaak wel hoe het geluid weergegeven wordt en wat je kunt verwachten zoals pieken in de geluidsniveaus. In dit geval denk ik dat (het volgens kijkwijzer) voor iemand van 12+ duidelijk zal zijn wat kwa beeld echt is en wat nep.

    Wanneer dat niet duidelijk is en de makers en distributeurs willen dat het beeld van een film toch geschikt is voor jongere kijkers, zorgen die er meestal voor dat het geluid vaak wat minder realistisch of indrukwekkender klinkt zodat dat wel wat duidelijker is zoals bij Retribution.

    Ik ben daarom blij dat het een film geworden is met een indrukwekkend beeld en beeld, die ook voor een mooie beleving kan zorgen bij kijkers van 12+.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-03-2024 om 10:19
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #139

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ze kijken inderdaad niet naar de technische inhoud, maar die technische inhoud bepaalt vaak wel hoe het weergegeven wordt en wat je kunt verwachten zoals pieken in de geluidsniveaus. In dit geval denk ik dat het volgens kijkwijzer voor iemand van 12+ duidelijk zal zijn wat echt is en wat nep.

    Wanneer dat niet duidelijk is en de makers en distributeurs willen dat een film toch geschikt is voor jongere kijkers, zorgen die er meestal voor dat het geluid vaak wat minder realistisch of indrukwekkender klinkt zodat dat wel wat duidelijker is zoals bij Retribution.

    Ik ben daarom blij dat het een film geworden is met een indrukwekkend beeld en beeld, die ook voor een mooie beleving kan zorgen bij kijkers van 12+.
    Echt weer de grootste, maar dan echt de grootste onzin Gerco. Kijkwijzer is onafhankelijk en doet achteraf en zonder contact te hebben gehad met de makers een advies. Ook passen de makers echt niet hun audiotrack aan voor lokale releases. Veel van de audiotracks zijn ook internationaal hetzelfde dus die worden dan ook echt niet aangepast voor elk afzonderlijke landelijke leeftijdsadviezen. Ook zijn de gebruikte pictogrammen gebaseerd op beeld en taalgebruik, niet op intensiteit of de mate van waarheidsgetrouw zijn van bepaalde geluiden. Echt Gerco, je hebt weer een idee in je hoofd dat echt nergens op slaat.

  15. #140

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Kijkwijzer is onafhankelijk en doet achteraf en zonder contact te hebben gehad met de makers een advies. Ook passen de makers echt niet hun audiotrack aan voor lokale releases. Veel van de audiotracks zijn ook internationaal hetzelfde dus die worden dan ook echt niet aangepast voor elk afzonderlijke landelijke leeftijdsadviezen. Ook zijn de gebruikte pictogrammen gebaseerd op beeld en taalgebruik, niet op intensiteit of de mate van waarheidsgetrouw zijn van bepaalde geluiden.
    Volgens mij was die deur al open.

    Ik denk dat jij ook liever DTS hebt. Je hoeft je dan minder druk te maken over DN en DRC, omdat de instelling voor DRC alleen bij (Atmos)TrueHD niet alleen invloed kan hebben op de geluidssterkte, maar ook op het dynamisch bereik van het geluid.

    Mocht je dat ook onzin vinden, dan kun je beter zelf ervaren welke invloed de instelling voor DRC kan hebben op de weergave en de beleving van een film, bvb. een John Wick.

    Bericht #138 heb ik aangepast zodat het misschien wat duidelijker is wat ik bedoel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #141

    Standaard

    Gerco, de geluidskwaliteit of volume heeft 0,00% invloed op de beoordeling van een film. Zal het nogmaals zeggen: 0,00% invloed.

    Misschien is het nu duidelijk?

  17. #142

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Gerco, de geluidskwaliteit of volume heeft 0,00% invloed op de beoordeling van een film. Zal het nogmaals zeggen: 0,00% invloed.

    Misschien is het nu duidelijk?
    Half.

    Aan de ene kant kunnen de meeste mensen hun perceptie aanpassen op de situatie en zal de kwaliteit van beeld en geluid niet belangrijk zijn en dus geen invloed hebben op de beoordeling van een film.

    Aan de andere kant denk ik dat we films, apparatuur en luidsprekers niet kopen om de kast of de kamer te vullen, maar voor de beleving.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 29-03-2024 om 11:57 Reden: Bericht aangepast vanwege aanhoudende misleidende informatie
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #143

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    .
    Ik heb je bericht aangepast Gerco. Je blijft maar des- en misleidende informatie delen en presenteren als de waarheid. Dit gaat nu stoppen. Je bent er meerdere keren op gewezen maar je blijft maar dwangmatig deze foute informatie verspreiden. Bij deze ook een infraction, en de volgende keer dat je desinformatie blijft verspreiden terwijl je wordt gecorrigeerd, krijg je een tijdelijke ban voor een week. Dit kan niet aan de gang blijven gaan Gerco.

  19. #144

    Standaard

    Hopelijk is dit geen desinformatie:
    Volgens dit bericht gaat Disney+ vanaf 15-5 sommige content ook met DTS:X aanbieden.
    https://press.disneyplus.com/news/di...nced-sound-dts

    Nu maar hopen dat de electronica-fabrikanten dit snel gaan ondersteunen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #145

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Hopelijk is dit geen desinformatie:
    Volgens dit bericht gaat Disney+ vanaf 15-5 sommige content ook met DTS:X aanbieden.
    https://press.disneyplus.com/news/di...nced-sound-dts

    Nu maar hopen dat de electronica-fabrikanten dit snel gaan ondersteunen.
    Dit is één van je weinige posts ondersteund door een daadwerkelijke bron, en daar ben ik erg blij mee Gerco.
    Dit is nu de informatie die we willen hebben

  21. #146

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Hopelijk is dit geen desinformatie:
    Volgens dit bericht gaat Disney+ vanaf 15-5 sommige content ook met DTS:X aanbieden.
    https://press.disneyplus.com/news/di...nced-sound-dts

    Nu maar hopen dat de electronica-fabrikanten dit snel gaan ondersteunen.
    Hoezo niet ondersteunen? De meeste receivers en tv's ondersteunen het al, maar er is weinig content. Jumanji is 1 van de weinigen.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  22. #147
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    LG ondersteund geen DTS, althans de voorgaande modellen en vermoed ook de recente modellen, wellicht door een deal met Dolby.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #148

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    LG ondersteund geen DTS, althans de voorgaande modellen en vermoed ook de recente modellen, wellicht door een deal met Dolby.
    https://www.techradar.com/news/lgs-n...theater-lovers

    Vanaf 2023 (LG G3) wel.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  24. #149

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mark van L. Bekijk bericht
    Hoezo niet ondersteunen? De meeste receivers en tv's ondersteunen het al, maar er is weinig content. Jumanji is 1 van de weinigen.
    Volgens mij is Jumanji -net als de UHD- van Sony en heb je daarvoor Bravia-core nodig om dat te kunnen beluisteren, en dat is voor zover ik weet nog de enige dienst die dit door kan/wil geven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #150

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens mij is Jumanji -net als de UHD- van Sony en heb je daarvoor Bravia-core nodig om dat te kunnen beluisteren, en dat is voor zover ik weet nog de enige dienst die dit door kan/wil geven.
    Huh, ik heb de 4k uhd en komt netjes door met IMAX enhanced.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •