De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Geluid automatisch zachter bij harde bass

    Als ik muziek luister via mijn televisie over de home cinema en het geluid zet ik wat harder, dan gaat het geluid automatisch zachter wanneer de bass er goed inkomt.
    Het lijkt voor mij een of andere instelling die niet goed staat o.i.d.

    Enig idee waar dit aan kan liggen? Kan er nergens wat over vinden en ben nu al een tijd bezig zonder resultaat..

    Alvast bedankt, Jeffrey

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Jeff,

    Allereerst welkom op ons forum! We hebben denk ik wel wat meer informatie nodig zoals, welke type tv, welke type home cinema, hoe luister je muziek en hoe is alles aangesloten?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Hoi Claudio,

    Dat kan inderdaad misschien wel handig zijn. Televisie is een Samsung UE46H6203. De home cinema is een Samsung HT-BD1255 met Samsung speakers van totaal 800W afkomstig van een andere set.
    Wanneer ik Spotify via mijn televisie luister dan doet dit probleem zich voor, maar ook wanneer ik de laptop via HDMI aan de tv koppel en via deze weg muziek luister gebeurd dit.
    Het geluid is met een optische geluidskabel van de tv naar de dvd-speler aangesloten.
    Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jeff- Bekijk bericht
    Hoi Claudio,

    Dat kan inderdaad misschien wel handig zijn. Televisie is een Samsung UE46H6203. De home cinema is een Samsung HT-BD1255 met Samsung speakers van totaal 800W afkomstig van een andere set.
    Wanneer ik Spotify via mijn televisie luister dan doet dit probleem zich voor, maar ook wanneer ik de laptop via HDMI aan de tv koppel en via deze weg muziek luister gebeurd dit.
    Het geluid is met een optische geluidskabel van de tv naar de dvd-speler aangesloten.
    Ik hoop dat jullie wat met deze info kunnen.
    Het kan verschillende oorzaken hebben dat het geluid zachter gaat klinken bij een hogere geluidssterkte. In de meeste gevallen komt het door een instelling die invloed heeft of het dynamiek en/of de sterkte van het geluid zoals die van Audyssey.

    In jouw geval kan het door de "S-sound" of door de beveiliging tegen overbelasting van jouw set komen. De "S-Sound" is volgens mij een soort automatische 'loudness' die er voor zorgt dat je bij lagere geluidssterktes ook een vol geluid hebt. Probeer het daarom eens zonder "S-sound".

    Verder kan het ook door de te lage resolutie van de bron komen. Bij veel 'streaming' diensten heeft het geluid vaak een veel te lage 'bitrate' en is er te weinig ruimte voor de dynamiek en de detailles van de muziek. Dit is dus een beperking van de bron en daarom kun je vaak beter naar een CD of bvb 'lossless' bestanden luisteren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik heb het via de 'DSP' knop gedaan. Toen deze aan stond klonk het geluid goed totdat de bass er inkwam. Nu deze uitstaat kan ik het geluid wel hard zetten zonder de terugval. Het lijkt dus wat Gerco Stuivenberg zegt wat met de automatische loudness te zijn.
    Bedankt voor de reactie!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •