De resultaten 1 tot 25 van 25 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Interstellar (Blu-ray)

    Interstellar (Blu-ray)

    Christopher Nolan baseert zijn indrukwekkende Interstellar op de relativiteitstheorie van Albert Einstein

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Hij lag vanmiddag in de bus, hoop dat ik vanavond wat energie overheb

    Het cijfermateriaal beloofd wat goeds, jammer dat er niet een 7.1 track, of ATMOS
    track vanaf kon....

    Hoop dat het smullen wordt
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik heb de film gisterenavond meteen gekeken nadat hij eerder die dag op de mat was gevallen. Ik heb, net als in de bios een paar maanden terug, nu ook weer enorm genoten van de cinematografie, de muziek, het acteerwerk, het verhaal. Alles klopt aan deze film. Ook bij deze kijkbeurt blijft de film overeind. Het is voor mij persoonlijk gewoon de beste film van 2014.

    De blu-ray zelf is technisch dik in orde. Het beeld is duidelijk analoog geschoten en later overgezet. Je ziet lichte telecine wobble, maar niets storends. Het geluid is fenomenaal. Zoals in de review door Ludo aangekaart zijn er wat scenes die niet gestoken scherp zijn, maar dat is maar minimaal. Het geluid varieert heel erg in volume. Je moet het volume vrij hoog instellen om de dialogen goed te kunnen volgen. Nadeel is dat eventuele hardere geluidseffecten dan ineens erg hard je kamer in denderen. Maar goed, ik kan goed met de buren opschieten, dus ik heb geen problemen.

    Misschien later deze week disc 2 met alle extra's eens bekijken.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Alles klopt aan deze film.


    Goeie 1 april grap!! Anders vergeet je even de moeder aller paradoxen...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht


    Goeie 1 april grap!! Anders vergeet je even de moeder aller paradoxen...
    Dan moet je even hier vanaf post 171 lezen. Het blijft een lastig begrip, maar als je het eenmaal begrijpt is het erg logisch.

  6. #6

    Standaard

    Je kan jezelf geen boodschap geven in het verleden. Nu niet. Nooit niet. Er is maar 1 jou, 1 mij en 1 Cooper. Cooper kan niet de coordinaten aan zichzelf gegeven hebben, omdat hij daarvoor al die coordinaten nodig zou moeten hebben om dat te kunnen doen. Kip ei verhaal.

  7. #7

    Standaard

    Je hebt niets gelezen van de link? Wij zijn zo gewend om tijd als lineair te zien, dat het lastig is om het anders te kunnen zien. Maar dat wil niet zeggen dat het ook zo is.

  8. #8

    Standaard

    Tijd bestaat niet. Tijd meet je aan de hand van verval van atomen. Bij een andere zwaartekracht valt die theorie compleet uit elkaar. Tijd is een waarneming die je alleen kan meten en vergelijken op de plek waar je bent. Voor ons, aarde. Een klok in de ruimte moet constant bijgesteld worden naar de tijd op aarde. Komt door zwaartekracht. De enige mogelijke vorm van 'tijdreizen', is dat iemand ergens buiten aarde op zo een manier aan zwaartekracht wordt blootgesteld, dat alles langzamer of sneller gaat. En dat geldt voor elke atoom in je lichaam. Dus je verouderd langzamer of sneller. Dit komt pas tot uiting zodra je terug raakt op aarde. Omdat 'tijd' daar anders verloopt. Maar die persoon bevindt zich altijd in het nu. Iedereen bevind zich altijd in het nu. De personen op aarde zullen dan op een andere manier ouder zijn geworden. Maar meer is echt niet mogelijk. Dimensies zijn bedacht om objecten naast oppervlakte een inhoud te geven. Leuk die theorien over een 4de of 5de, maar dimensies zijn bedacht om een object vorm te geven. In het nu. Niet om te zeggen in het wanneer. Sowieso is dat irrelevant, want de enige manier om dit te controleren is als jij je in dat 'wanneer' kan bevinden. T enige wat echt universeel bestaat zijn deeltjes die bewegen en interactie met elkaar hebben. Daar bestaat alles uit. Hoe die interactie verloopt, is van ontzettend veel dingen afhankelijk en zijn wij als mensen continu mee bezig om dit te proberen te bevatten en er zijn zoveel dingen wat we nog niet weten. Zoveel dingen die bewezen en dan weer ontkracht worden. Deze film is leuk en aardig. Maar iemand kan niet ergens komen met coordinaten die hij zichzelf heeft gegeven vanuit de toekomst. Want op het moment dat die persoon in de toekomst is. Is het verleden weg. Het enige restant zijn de wrakken en voetafdrukken die we overal achterlaten. Maar dingen bevinden zich constant in het nu. Er is geen verleden meer. Zodra ik hier op verzenden klik, bestaat er geen alternatieve mij meer die nog moet klikken.
    Laatst aangepast door Chris W : 04-04-2015 om 14:29

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik heb de film gisterenavond meteen gekeken nadat hij eerder die dag op de mat was gevallen. Ik heb, net als in de bios een paar maanden terug, nu ook weer enorm genoten van de cinematografie, de muziek, het acteerwerk, het verhaal. Alles klopt aan deze film. Ook bij deze kijkbeurt blijft de film overeind. Het is voor mij persoonlijk gewoon de beste film van 2014.

    De blu-ray zelf is technisch dik in orde. Het beeld is duidelijk analoog geschoten en later overgezet. Je ziet lichte telecine wobble, maar niets storends. Het geluid is fenomenaal. Zoals in de review door Ludo aangekaart zijn er wat scenes die niet gestoken scherp zijn, maar dat is maar minimaal. Het geluid varieert heel erg in volume. Je moet het volume vrij hoog instellen om de dialogen goed te kunnen volgen. Nadeel is dat eventuele hardere geluidseffecten dan ineens erg hard je kamer in denderen. Maar goed, ik kan goed met de buren opschieten, dus ik heb geen problemen.

    Misschien later deze week disc 2 met alle extra's eens bekijken.
    Heb hem op 1 april opgezet in de middag, had de dag van aankomst even geen puf meer en die middag waren de buren
    zeer luidruchtig bezig iets te slopen/verbouwen en dat leek mij een geschikt moment om Interstellar eens op te zetten.

    Volume een paar tandjes hoger om boven het geweld van de bovenburen uit te komen en gaan met die banaan.

    De receiver meldde bij aanvang van de film dat spraak in +4 dB(Dialog Norm +4dB meld mijn receiver dan) werd gezet,
    aanpassingen op spraakgebied leken wel nodig als ik zo de commentaren over het geluid in de bioscopen las,
    het publiek beschreef de spraak als gemompel in 50% van de spraak in de film was niet te volgen.....

    http://www.dailymail.co.uk/news/arti...-intended.html

    Een beetje een sensatiekrantje lijkt me zo, maar waar rook is, is vuur

    Ja, niet naar de bios geweest, maar met mijn eigen Bios maak ik ook geen vrienden als ik het op mijn normale settings zou afspelen
    en de spraak zou willen verstaan, de effecten zouden dan veel te luid klinken, goed dat er ondertitels gebruikt kunnen worden en
    als je daar niet van houd kun je je oren laten vernielen door een koptelefoon als je de spraak wilt kunnen volgen, de effecten verbouwen
    dan je oren wel..... als je een knappe hebt tenminste

    De film, ja, je houd van SF of niet, ik wel, heb er van genoten en hij gaat zeker voor een 2e keer(en waarschijnlijk ook wel meer ) nog
    afgespeeld worden. Vind ook dat het allemaal wel klopt, vond de humor in deze film ook van de passende soort bij deze film, al met
    al heeft deze film mij opperbest vermaakt.

    Op het moment dat ik mijn cijfertje van deze film gaf, stond hij ruim boven de 9, er waren dus wat 10 liefhebbers en dat kan ik
    best begrijpen, zelf kwam ik niet verder dan een heel eerlijk verdiende 9, zeker ook als liefhebber van dit genre.

    Ik stel dan ook voor dat je niet meer anoniem kunt stemmen, er waren volgens mij weer een paar lullo's bij die niet van het
    genre houden en dan de boel wel eens even gaan aanpassen naar hun eigen idee en dan een 1 geven om lekker te storen,
    en wat maakt hun het uit, het is toch hun genre niet, denk dan ook dat zulke lullo's niet zouden mogen stemmen.....

    Of zal ik ook eens gaan stemmen bij films die mij niet zo liggen en daar overal eens een 1 gaan geven

    Iedereen mag zijn eigen mening hebben over een film, maar om als niet liefhebber de boel te gaan lopen verzieken
    gaat mij iets te ver, zou dan ook het stemmen op het forum wat minder anoniem maken en wat uitgebreider
    met een reden waarom je een bepaald cijfer geeft, ondanks dat ik niet alle recensies even goed kan waarderen,
    heb ik wel respect voor het feit dat de resencent dit wel met naam en toenaam doet, ook al zou ik het daar
    helemaal niet mee eens zijn.

    Ik durf wel eerlijk te zeggen dat ik voor deze film een 9 heb gegeven, en dat is niet alleen voor het beeld,
    geluid, verhaal, het artwork en de extra's, maar ook het gevoel en het vermaak dat ik van de film had en
    dat wordt wel eens vergeten.....

    Helemaal met je verhaal eens, ook voor mij klopt er heel veel aan deze film, bijna alles (anders was het ook een 10 geweest )

    Eigenlijk dus niets mis mee
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Tijd bestaat niet. Tijd meet je aan de hand van verval van atomen. Bij een andere zwaartekracht valt die theorie compleet uit elkaar. Tijd is een waarneming die je alleen kan meten en vergelijken op de plek waar je bent. Voor ons, aarde. Een klok in de ruimte moet constant bijgesteld worden naar de tijd op aarde. Komt door zwaartekracht. De enige mogelijke vorm van 'tijdreizen', is dat iemand ergens buiten aarde op zo een manier aan zwaartekracht wordt blootgesteld, dat alles langzamer of sneller gaat. En dat geldt voor elke atoom in je lichaam. Dus je verouderd langzamer of sneller. Dit komt pas tot uiting zodra je terug raakt op aarde. Omdat 'tijd' daar anders verloopt. Maar die persoon bevindt zich altijd in het nu. Iedereen bevind zich altijd in het nu. De personen op aarde zullen dan op een andere manier ouder zijn geworden. Maar meer is echt niet mogelijk. Dimensies zijn bedacht om objecten naast oppervlakte een inhoud te geven. Leuk die theorien over een 4de of 5de, maar dimensies zijn bedacht om een object vorm te geven. In het nu. Niet om te zeggen in het wanneer. Sowieso is dat irrelevant, want de enige manier om dit te controleren is als jij je in dat 'wanneer' kan bevinden. T enige wat echt universeel bestaat zijn deeltjes die bewegen en interactie met elkaar hebben. Daar bestaat alles uit. Hoe die interactie verloopt, is van ontzettend veel dingen afhankelijk en zijn wij als mensen continu mee bezig om dit te proberen te bevatten en er zijn zoveel dingen wat we nog niet weten. Zoveel dingen die bewezen en dan weer ontkracht worden. Deze film is leuk en aardig. Maar iemand kan niet ergens komen met coordinaten die hij zichzelf heeft gegeven vanuit de toekomst. Want op het moment dat die persoon in de toekomst is. Is het verleden weg. Het enige restant zijn de wrakken en voetafdrukken die we overal achterlaten. Maar dingen bevinden zich constant in het nu. Er is geen verleden meer. Zodra ik hier op verzenden klik, bestaat er geen alternatieve mij meer die nog moet klikken.
    Ach.... je zag de atomen niet in de film en je hebt bij de beoordelingen geklikt op 1 sterretje....

    Het is je genre niet en daarom maak je het belachelijk..... zag je atomen niet, en vond je dom, gaf een klik op: reactie plaatsen

    Staat ie dan.... in deze tijd
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    KNIP
    Jouw denkwijze is teveel gebaseerd op lineaire tijd. Zo zien wij mensen tijd, wil niet zeggen dat dit in alle omstandigheden ook zo is. Er klopt meer aan de film dan je denkt.

  12. #12

    Standaard

    Een van de betere sci-fi films van vorig jaar.
    Ik las in de lezersrecensies dat het langdradig zou zijn. Dat gevoel had ik absoluut niet en de drie uur vlogen voorbij. Ik heb mij met deze film geen seconde verveeld. Er zitten meerdere lagen in deze film en je zou hem meerdere malen moeten kijken voordat alles tot je komt.
    De film roept ook voornamelijk emoties op.
    Compliment voor de zeer natuurlijk geïntegreerde special effects. Hiervoor hebben ze ook een Oscar gewonnen.

    @Chris W

    Nog nooit gehoord van de relativiteitstheorie?
    Hierin stelt een van de slimste mensen van de wereld ooit( Einstein) dat tijd voor iedereen anders is als men vanaf een ander standpunt naar hetzelfde bewegende object kijkt. Tijd wordt door iedereen dus anders waargenomen.

    "De speciale relativiteitstheorie is een natuurkundige theorie gepubliceerd door Albert Einstein in 1905. De theorie gaat ervan uit dat waarnemers in inertiaalstelsels die ten opzichte van elkaar een eenparige beweginguitvoeren niet kunnen bepalen wie van beiden een "absolute beweging" uitvoert en wie stilstaat."

    De theorie heeft als postulaat dat de lichtsnelheid in vacuüm hetzelfde is voor alle waarnemers die met constante snelheid bewegen.Zie ook wikipedia.

    Ook stelt de theorie dat als het mogelijk zou zijn dat je sneller dan het licht zou kunnen reizen(op dit moment lijkt het erop dat je alleen de snelheid van het licht kunt benaderen), je terug in de tijd kunt reizen.
    Laatst aangepast door hstadman : 04-04-2015 om 22:49

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Tijd bestaat niet. Tijd meet je aan de hand van verval van atomen. Bij een andere zwaartekracht valt die theorie compleet uit elkaar. Tijd is een waarneming die je alleen kan meten en vergelijken op de plek waar je bent. Voor ons, aarde. Een klok in de ruimte moet constant bijgesteld worden naar de tijd op aarde. Komt door zwaartekracht. De enige mogelijke vorm van 'tijdreizen', is dat iemand ergens buiten aarde op zo een manier aan zwaartekracht wordt blootgesteld, dat alles langzamer of sneller gaat. En dat geldt voor elke atoom in je lichaam. Dus je verouderd langzamer of sneller. Dit komt pas tot uiting zodra je terug raakt op aarde. Omdat 'tijd' daar anders verloopt. Maar die persoon bevindt zich altijd in het nu. Iedereen bevind zich altijd in het nu. De personen op aarde zullen dan op een andere manier ouder zijn geworden. Maar meer is echt niet mogelijk. Dimensies zijn bedacht om objecten naast oppervlakte een inhoud te geven. Leuk die theorien over een 4de of 5de, maar dimensies zijn bedacht om een object vorm te geven. In het nu. Niet om te zeggen in het wanneer. Sowieso is dat irrelevant, want de enige manier om dit te controleren is als jij je in dat 'wanneer' kan bevinden. T enige wat echt universeel bestaat zijn deeltjes die bewegen en interactie met elkaar hebben. Daar bestaat alles uit. Hoe die interactie verloopt, is van ontzettend veel dingen afhankelijk en zijn wij als mensen continu mee bezig om dit te proberen te bevatten en er zijn zoveel dingen wat we nog niet weten. Zoveel dingen die bewezen en dan weer ontkracht worden. Deze film is leuk en aardig. Maar iemand kan niet ergens komen met coordinaten die hij zichzelf heeft gegeven vanuit de toekomst. Want op het moment dat die persoon in de toekomst is. Is het verleden weg. Het enige restant zijn de wrakken en voetafdrukken die we overal achterlaten. Maar dingen bevinden zich constant in het nu. Er is geen verleden meer. Zodra ik hier op verzenden klik, bestaat er geen alternatieve mij meer die nog moet klikken.
    Misschien volgende keer wat spaties gebruiken? Oogt rustiger en leest wat makkelijker

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    En toch als liefhebber van alles universum, ben ik het ten delen wel eens met Chris. Tijd vervliegt alleen maar en het komt nooit meer terug. Het wetenschappelijke in deze film is correct, althans gebaseerd op wat men nu weet... Als de levensduur van de aarde een kalenderjaar zou zijn behelst de mensheid alleen de laatste minuut van de allerlaatste dag. We weten eigenlijk nog niks, niet genoeg, maar logica zegt dat terug in de tijd nooit kan. De film verlaat dus ook het wetenschappelijke als men in het zwarte gat komt, daar neemt de fantasie, de theorieën en de verhalenverteller het over. Het is tenslotte een film.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

    Standaard

    Hier nog een stukje waarin het een en ander van de film duidelijk uitgelegd staat imo.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Hier nog een stukje waarin het een en ander van de film duidelijk uitgelegd staat imo.
    Eigenlijk geeft dit ook al een antwoord:
    "The Science of Interstellar (50 min)
    Interstellar is gebaseerd op het werk van wetenschapper Kip Thorne. In deze documentaire krijgen we een inzicht in de wereld van deze wetenschap. Christopher Nolan wilde geen fictief verhaal maken, maar de echte huidige kennis over zwaartekracht, de kromming van ruimte & tijd en singulariteiten verwerken in de film."

    Daarnaast, als het inderdaad mogelijk zou zijn om ruimte en tijd te manipuleren dan is tijd geen constante meer, maar iets wat je naar eigen inzicht kunt aanpassen.

    Je kunt dit goed zien in de film daar de mensen die tijd en ruimte aanpassen(wormhole) jonger zijn dan de mensen die op aarde zijn gebleven en waarvoor de tijd anders is verlopen als voor de tijdreizigers.
    Laatst aangepast door hstadman : 06-04-2015 om 12:05

  17. #17

    Standaard

    Die ouderwetse look & feel is zeker een perfecte keuze geweest voor deze film.

    Ben het 100% eens met de review.

    Ben de 2de kijkbeurt pas los kunnen gaan met geluid dus daarom een late reactie.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ach.... je zag de atomen niet in de film en je hebt bij de beoordelingen geklikt op 1 sterretje....

    Het is je genre niet en daarom maak je het belachelijk..... zag je atomen niet, en vond je dom, gaf een klik op: reactie plaatsen

    Staat ie dan.... in deze tijd
    Zal je sterker vertellen, ik had nieteens een beoordeling gegeven tot nu. XXXXX.

    MOD EDIT: Laten we het netjes houden
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 24-07-2015 om 10:09

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Zal je sterker vertellen, ik had nieteens een beoordeling gegeven tot nu. XXXXX.
    MOD EDIT: Laten we het netjes houden
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 24-07-2015 om 10:09
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Question

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    MOD EDIT: Laten we het netjes houden

    Je kunt zeggen wat je wilt maar deze film maakt wel sterke emoties los.

  21. #21

    Standaard

    Voor mij is het een klassieker.

  22. #22

    Standaard

    Voor mij is 't nog een niet bekeken film...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Voor mij is 't nog een niet bekeken film...
    Als je iets om sci-fi geeft dan zou ik deze toch maar snel kijken.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Als je iets om sci-fi geeft dan zou ik deze toch maar snel kijken.
    +1. Snel kijken die film!

  25. #25

    Standaard

    I know. Komt vanzelf, maar hij staat inderdaad al sinds de release op de wishlist.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •