De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Netflix werkt niet op smartphone en tablet

    Sinds enige tijd hebben we Netflix en ik geloof dat we de enige zijn waarbij het wel mogelijk is om Netflix te kijken op de laptop en tv met Chromecast maar NIET met de app op een tablet of smartphone!
    Eerst gedacht dat onze modem met router te oud zijn. Van onze provider Zeelandnet kreeg ik een nieuwe wifimodem. Netflix via Chromecast werkt weer evenals op de laptop. Maar nog steeds niet via mobiel of tablet.
    Na het opstarten van de app Netflix en de filmkeuze draait een rood cirkeltje rondjes en geeft uiteindelijke de foutmelding "We kunnen de netflix-service niet bereiken...(0013)".
    De mobieltjes kunnen wel Netflix afspelen op andere locaties, ingelogd op ander wifi's incl Zeelandnet.

    oude modem: Cisco EPC3212 met router TP-Link WR2543ND
    nieuwe modem: Cisco EPC3940
    smartphones: Samsung S4 én S5
    tablets: Samsung T110 en T230
    provider: Zeelandnet

    Wie kan ons helpen?

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Lastig om zo te beantwoorden, want het kan aan van alles liggen.
    Echter als het alleen thuis een probleem is kan het niet anders dan aan het thuisnetwerk liggen.
    Het kan zijn dat een bepaalde poort opengezet moet worden.
    Wellicht staat er een proxyserver in de router geconfigureerd.
    Echter in beide gevallen zou de laptop ook problemen moeten geven.

    Het is in ieder geval niet een veelvoorkomend probleem, heb je al contact gehad met Netflix zelf?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Ja, Netflix snapte het ook niet en schoof het probleem af op router en modem. Ik heb contact gehad met leverancier van de Router en we hebben alle instellen doorgelopen en evt bekabeld aangepast maar dat gaf geen oplossing. Vervolgens werd ik doorgestuurd naar mn provider+modem. Maar ook na installatie nieuwe modem, nog steeds geen Netflix op smartphone. Wel frustrerend want ik was net bij iemand die exact dezelfde modem & provider heeft en ik kon zonder enige probleem inloggen, via wifi, op onze Netflix De poorten 80 en 443 worden toch ook gebruikt om gewoon te internetten? Bovendien doet Netflix het prima op mn laptop én Chromecast.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat maakt het ook zo raar, maar het kan niet anders dan een instelling zijn en dan denk je toch aan het internet cq router modem.
    Begrijp ik goed dat de ene router/modem is omgewisseld voor een andere router/modem of alleen het modem?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Klopt: de oude modem (Cisco EPC3212) en router (TP-Link WR2543ND) zijn ingewisseld door 1 Wifimodem Cisco EPC3940
    .

  6. #6

    Standaard

    Hallo,


    Is het mogelijk dat jullie surffilter aan hebben staan ( van zeelandnet )?
    Dit is te zien in je PIP ( persoonlijke informatie pagina)

    Want wij hadden dit probleem namelijk ook alleen na deactivatie van het filter werkte het op de mobiele apparaten wel.
    Als dit zo is laat me dit dan weten, dan kan ik bij zeelandnet aantonen dat er een fout zit in het filter, aangezien die het op de apparatuur steken die ik in huis heb liggen ....
    En die is net 1 dag oud dus dat is het echt niet. en de apparaten werken ook overal.

    Alvast bedankt.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •