Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Analoog hoeft niet. Dat is voor HD-audio. Het enige wat je hoeft te doen is een paar (extra) speakers aansluiten en een van de surroundformaten kiezen zoals Dolby Prologic IIx of DTS Neo. Voor de rest niet.

    Deze ga ik wel even uit proberen heb nog wel twee speakers staan om te proberen dat laaste laat ik even achterwege??.
    William.

  2. #27

    Standaard

    Ik ben al even bezig geweest met twee extra speakers tussen front en surroundback(komt dan surround?)Als ik een test bestand afspeel met dts 7.1 dan geeft het display van de receiver aan ES MTRX(matrix).
    een test bestand met dolby 5.1 en DTS Neo kiesen op de receiver dan hoor je wel dat er geluid uit de extra speaker komen(surround) maar dat is dan mono denk ik,dat wordt uit de 5.1 gehaald.
    William.

  3. #28
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je kunt het voor het beste effect over alle formaten Dolby Prologic II (of THX Surround EX/Ultra, indien aanwezig) apart aanzetten. Dit kan bij elke audioformaat en creëert afhankelijk van de gekozen bron hoeveel speakers er toegevoegd moeten worden om 7.1 te krijgen. Hierdoor wordt van elk signaal een mooi 7.1 beeld gecreëerd. Dolby Pro Logic II(x/z) is de enige stand die volledig 7.1 gebruikt, die moet je dus selecteren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #29

    Standaard

    Ok dat snap ik ,maar als je een bluray hebt met originele dts7.1 stream gaat mijn receiver automatisch op es mtrx staan dat is toch altijd beter als je een film hebt met dts 5.1 en je wil er een 7.1 van maken(select Dolby Pro Logic II(x/z) ) of heb ik het dan mis??? of maakt dat niks uit in mijn geval?.
    Zo was eerste laatste vraag hoor!!!!.

    William.

  5. #30
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat komt doordat je via optisch maximaal 6.1 kunt uitsturen. DTS ES matrix duidt op een 5.1 plus een extra kanaal wat via een matrix uit je surrounds wordt gehaald. Er zijn ook titels met DTS ES Discrete, wat wel zes volledige kanalen zijn.

    Desondanks maakt de beperkingen (geen 7.1) van de optische aansluiting niet uit, want Dolby Prologic Ii kan dat min of meer weer terugtoveren, omdat het signaal wel in het 5.1-signaal zit (simpel gezegd).

    Kortom: Dolby Prologic II verbeterd elk aangeboden signaal door daar 7.1 van te maken, zonder het origineel aan te tasten. Wat je vaak ziet in je display is bijvoorbeeld DTS ES + DPLII of Dolby Digital + DPLII. Het originele audioformaat blijft intact en er worden heel effectief kanalen toegevoegd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #31

    Standaard

    heel mooi ik weet eerst genoeg zal dus nu verder met uit uitbreiden van de htruimte met twee extra speakers.
    Het wordt zo wel een hele studie he?maar dat geeft niet want bef bljjft toch een mooie bezigheid of njet dan!
    William.

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ha, het wordt soms best een beetje ingewikkeld, maar mocht je door de bomen het bos echt niet meer zien, kun je ons achtergrondartikel "the sound of movies' lezen. Maar na enige studie volgt ongestoord genieten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Maar als je nu een receiver heb die 7.1 wel aan kan hoef je deze handelingen niet toe te passen dan schakelt die automatisch om waarschijnelijk?.
    Maar ik probeer eerst met de 2106.
    William.

  9. #34

    Standaard

    Bij een nieuwere receiver zal je deze handelingen ook toe moeten passen, omdat je ook hierbij kunt kiezen tussen 5.1 via 5 of 7 luidsprekers. De voordelen van een nieuwere receiver zijn dat 7.1 dan wel discreet weergegeven kan worden en dat het geluid dan ook HD en daarmee dus ook beter kan zijn.

    In ieder geval wens ik jou veel plezier bij het experimenteren met jouw huidige receiver en ik hoop dat je door die experimenten nog meer uit jouw nieuwe kan halen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    Zo even een update over de receiver die ik eerst had waar ik dit topic mee ben begonnen de Denon avr 2106 die natuurlijk geen hdmi ingangen had.Ik heb inmiddels een nieuwe receiver de Denon avr X1100W die wel hdmi ingangen heeft en ongecomprimeerd(zeg ik dat goed??)geluid kan weergeven in dit geval Dts hd Master ook heb ik nu een 7.1 opstelling.Ik kon als direct horen dat het geluid veel beter is dan alleen bij Dts of Dolby Surround via de optische ingang een heel verschil strakker allemaal.
    Ben hier echt tevreden over.
    Maar ik heb begrepen dat als je een film hebt met Dolby 7.1 dat je toch de handeliing nog moet maken om het te weergeven? b.v.b op Dolby pro Logic 2x zetten?.
    Als ik nu een film draai met Dolby 7.1 stream dan staat er standaard op het display 'Dts Hd Master' maar ik heb toch het gevoel dat het 7.1 is??.
    Maar in ieder geval fijne receiver.
    William.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Maar ik heb begrepen dat als je een film hebt met Dolby 7.1 dat je toch de handeliing nog moet maken om het te weergeven? b.v.b op Dolby pro Logic 2x zetten?.
    Als ik nu een film draai met Dolby 7.1 stream dan staat er standaard op het display 'Dts Hd Master' maar ik heb toch het gevoel dat het 7.1 is??.
    Maar in ieder geval fijne receiver.
    William.
    Bij gebruik van 5.1 bronnen, kun je kiezen of je DPLII wilt gebruiken om het surround van 5.1 geluid te verdelen over 4 luidsprekers i.p.v. 2.

    Wel vreemd dat het display "DTS-HD Master" laat zien wanneer de soundtrack een 'Dolby TrueHD' is. Staat het wel in het menu (van de disc) dat het een 'Dolby TrueHD' is?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je kunt het combineren met Dolby Surround (pro logic) om zo de niet aanwezige kanalen aan te sturen/bij te mixen. Is het al 7.1, dan doet hij niks. Je kunt goede en slechte 7.1-mixen hebben, daar ben je een beetje aan overgeleverd. Er zijn meerdere opties zoals DTS:Neo en zo, maar Dolby doet dat mijnziens beter. Maar je kunt ze even testen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij gebruik van 5.1 bronnen, kun je kiezen of je DPLII wilt gebruiken om het surround van 5.1 geluid te verdelen over 4 luidsprekers i.p.v. 2.

    Wel vreemd dat het display "DTS-HD Master" laat zien wanneer de soundtrack een 'Dolby TrueHD' is. Staat het wel in het menu (van de disc) dat het een 'Dolby TrueHD' is?
    Da's wel raar idd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #39

    Standaard

    Er zit Dts HD Master 7.1 stream op de betreffende bluray.
    En de geluids uitvoer van de Oppo 93 heb ik op bitstream staan.
    Ik moet dit even veranderen dat ik een film afdraai met Dolby 7.1 dat moet zijn Dts HD Master 7.1
    En dan zal het wel kloppen dat op het display Dts HD Master staat??.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 26-06-2015 om 09:15

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Er zit Dts HD Master 7.1 stream op de betreffende bluray.
    En de geluids uitvoer van de Oppo 93 heb ik op bitstream staan.
    Ik moet dit even veranderen dat ik een film afdraai met Dolby 7.1 dat moet zijn Dts HD Master 7.1
    En dan zal het wel kloppen dat op het display Dts HD Master staat??.
    William.
    Kijk eens in het info menu van de Oppo wat hij uitstuurd, die geeft nl altijd de bron aan.
    "A man's got to know his limitations", ...

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Er zit Dts HD Master 7.1 stream op de betreffende bluray.
    En de geluids uitvoer van de Oppo 93 heb ik op bitstream staan.
    Ik moet dit even veranderen dat ik een film afdraai met Dolby 7.1 dat moet zijn Dts HD Master 7.1
    En dan zal het wel kloppen dat op het display Dts HD Master staat??.
    William.
    Ja dat klopt, met een 7.1 bron geeft mijn receiver ook gewoon DTS HD MA of DTS HD res of DolbyTrue HD aan,
    ik kan dan wel willen doorstappen naar Neo 6 of Prologic XII om aan te vullen maar dat heeft geen zin als
    het ingangssignaal al 7.1 is.

    Laat je receiver in de display niet zien hoeveel/welke speakers er een signaaltje krijgen? Bij mij is dat
    ook een indicatie of het 5.1 of 7.1 is en zoals Hombre al zegt, je kan natuurlijk ook even aan de oppo vragen
    middels het info knopje welke audio er draait, de Oppo laat dan ook het aantal kanalen zien.

    Misschien ook wel eens handig om de gebruiksaanwijzingen nog eens wat dieper door te nemen, je
    denkt soms alles al te weten en dan kom je daar soms nog verrekt handige mogelijkheden tegen

    Zelf heb ik mijn eigen receiver zo het best leren kennen, en vooral in het begin, dan probeer ik gewoon
    alles uit waarvan ik denk dat het wel eens nuttig zou kunnen zijn.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Bijna vergeten, met Dolby plus zou het ook nog kunnen met 7.1, maar die uitgaven zijn een zeldzaamheid, enkele Disney uitgaven
    hebben het wel eens voor de franse taal gebruikt, verder kom je het maar zelden tegen
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 26-06-2015 om 22:56 Reden: mistte een e
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Nee ik kan niet zien op het display van de receiver hoeveel luidsprekers hij aan stuurt, wel staat er op het display dat Surround Back aan staat.
    Ik zal nog wel even goed alles uitproberen,maar het klinkt wel heel goed allemaal al hoor maar blijf altijd wel met wat vragen zitten omdat ik nog niet het 7.1 heb gebruik
    altijd 5.1.
    William.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •