Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Van Dts 5.1 naar Dts 7.1 vraag?.

    Hallo iedereen!.

    Ik heb een vraag over Dts 5.1 of dolby 5.1 ik heb een aparte ruimte waar ik projecteer en heb daar een wat oudere receiver staan de Denon avr-2106 die voor die ruimte heel goed voldoet nog.
    Ik heb nu een 5.1 opstelling maar wil uitbreiden naar 7.1 opstelling er zit geen hdmi op natuurlijk alles gaat via optisch naar binnen toe en ik speel alleen bluray af met hdmaster of dtsmaster maar die kan je niet via optisch doorgeven dus de Oppo 93 zet die dan via bitstream(ik hoop dat ik dit alles een beetje goed heb?)
    om naar dts 5.1.
    Maar ik zag op de achterkant dat er nog twee aansluitingen zitten voor Surround Back ,de surround aansluiting daar heb ik nu de achtergrond speakers op zitten maar als ik nu luidsprekers op de surroundback aansluit (7.1) krijg ik dan daar automatisch de achtergrond geluiden op?Hoe werkt dat precies??.
    En alle andere geluiden op de Surround aansluiting midden van de luisterruimte.
    William.

  2. #2

    Standaard

    Wanneer de 2106 geen meer-kanaals analoge ingang heeft en de speler geen meer-kanaals uitgang, is de optische/coaxiale digitale verbinding de enige om 7.1 geluid naar de receiver te sturen, maar dan als 6.1. Je zou kunnen proberen of de receiver er middels DPLIIx of DTS-Neo6 een soort 7.1 van kan maken. Zo niet, dan zullen de 'surround-backs' alleen gebruikt worden bij 6.1 of een DSP-programma.

    Heb je grote luidsprekers 'fronts' die voorzien zijn van 'bi-wiring', dan kun je er ook voor kiezen om 'bi-amping' te gebruiken. De eindtrappen die je voor de 'surround-backs' kunt gebruiken, zullen dan gebruikt worden voor de 'fronts' zodat je wat meer reserves hebt en de receiver deze wat makkelijker onder controle kan houden. Volgens jouw vorige berichten is dat met jouw luidsprekers (Boston BR3) mogelijk, dus je kunt ook dat proberen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 25-03-2015 om 23:45
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je kan beter kijken of je versterker(s) echt geen analoge 5.1- of 7.1-aansluitingen heeft. De een wellicht 5.1 clinch-inputs en op een andere versterker de twee benodigde extra kanalen. Je Oppo decodeert dan echt de HD-audio en stuurt dit als multichannel uit via de clinch-kabels. Je Oppo doet dat namelijk sowieso beter dan je versterker. Zo heb ik dat jaren gedaan tot letterlijk zeer kort geleden.

    7.1 via optisch is alleen mogelijk als je versterker dit ondersteunt, dus vaak alleen bij een 7.1 of meer versterker. Je versterker kan er dan niks mee. Je Oppo daarentegen kan dat juist heel goed en je kan er elke versterker met multichannel inputs achterhangen.

    Ik kan op het moment je versterker niet opzoeken, maar een Denon heeft toch wel analoge inputs? Maar goed, kan het mis hebben...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    7.1 via optisch is alleen mogelijk als je versterker dit ondersteunt, dus vaak alleen bij een 7.1 of meer versterker. Je versterker kan er dan niks mee. Je Oppo daarentegen kan dat juist heel goed en je kan er elke versterker met multichannel inputs achterhangen.
    Via een optische/coaxiale verbinding kan alleen 6.1 (DTS-ES/DD-EX). Waar heb je de info vandaan dat 7.1 wel via zo´n verbinding kan?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat klopt Gerco. Ik doelde op de output van de receiver om zo 7.1-audio te verkrijgen via een optische kabel, maar omschreef het niet goed.
    Optisch of coaxiaal gaat alleen bij DTS ES Discrete tot maximaal 6 kanalen. Dolby Digital EX is zelfs maximaal vijf kanalen , waarna een decoder een matrixkanaal extraheert uit de surroundkanalen via een Dolby Digital EX-flag.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Deze versterker die ik gebruik heeft wel analoge ingangen voor 7.1 dat klopt en de Oppo heeft analoge uitgangen voor 7.1 dit zou wel kunnen dan 7.1 geluid maar dan analoog is de geluidskwaliteit dan ook slechter dan optisch 5.1??.
    Dit zijn de audioformats die de 2106 aan kan,
    Dolby Digital 5.1
    Dolby Digital EX
    Dolby Digital Plus
    Dolby Pro Logic II
    Dolby Pro Logic IIx
    Dolby Pro Logic IIz
    DTS 5.1
    DTS 96/24
    DTS ES
    DTS Neo:6
    DTS-HD High Resolution Audio
    DTS-HD Master Audio
    DTS Neo:X?
    Maar via optisch dts 7.1 dat zal niet gaan denk ik?.
    Weet niet of het via deze versterker iets toevoegt als je alles zou aansluiten via analoog en dan de Oppo 7.1 laten decoderen??.
    William.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Via een optische/coaxiale verbinding kan alleen 6.1 (DTS-ES/DD-EX). Waar heb je de info vandaan dat 7.1 wel via zo´n verbinding kan?
    Ik zag dat ergens op internet staan, maar weet niet of het klopt waarschijnelijk niet!.

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zoals ik al eerder aangaf kun je alleen via analoog genieten van de hoge definitie audio resoluties die je op een Blu-ray disc vindt.

    Digitaal is zeker niet per definitie beter, sterker nog puristen gebruiken bij voorkeur analoog. Het nadeel van digitaal is compressie waardoor de kwaliteit van het geluid kan dalen. Hoe hoger de compressie, des te meer je inlevert. Daarom is de LP nog steeds populair, omdat dit een volledig frequentiebereik heeft. Optisch of coaxiaal is nu opgevolgd door HDMI. Deze kan namelijk de HD-audioformaten weergeven. Dit zijn compressievrije formaten die veel beter zijn. Laat jij met je Oppo nou net een hele goede speler hebben die dit op hoog niveau kan en compressie loos analoog naar je 7.1-Input kan sturen. Je moet alleen in de Oppo je speakers en afstanden wel goed zetten. Dit wordt dan niet meer door je receiver verzorgd. Deze is nu puur een weergever zonder dat hij iets met het signaal doet.

    Kortom: de hoogste haalbare kwaliteit die bij jouw opties voorhanden is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Ok dit laatste bericht is heel duidelijk nu van hoe en wat mogelijk is,ik zal dit alles eens uitproberen binnen kort.
    dank je wel.
    William.

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Succes!
    En schroom je niet meer te vragen als je ergens tegenaan loopt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Een vraag nog ik heb nu alle achtergrond geluiden op de surround speakers(5.1) maar bij 7.1 komen er twee extra speakers bij surroundback komen dan alle achtergrond geluiden (denk ik) via de surroundback wat ik nu op de surround speakers heb??.
    Beetje moeilijk uitgelegt deze vraag mischien!!!.
    William.

  12. #12
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij een 7.1-speakersysteem wordt door een matrixfilter informatie uit de twee oude kanalen gehaald. Afhankelijk welke surroundformaat wordt dat op verschillende manieren gedaan. Zo wordt een heus 3D-geluidsbeeld gecreëerd wat zelfs bij stereo bronnen een heel natuurlijk geluid geeft. Echter de AV processor in je 5.1-receiver moet wel 7.1 ondersteunen en wellicht middels een externe versterker op je pre-out.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #13

    Standaard

    Ach nu lees ik weer iets!! maar mijn Oppo heeft uitgangen analoog voor surround en surroundback,center frt links frt rechts,C,sub.en de avr2106 heeft analoge ingangen voor deze aansluitingen als ik dat zo aansluit en alles goed instel in de Oppo moet het toch werken??het 7.1 gebeuren of niet mis ik nog wat mischien?.
    7.1 via optisch gaat niet analoog wel voor de 2106.
    Info over de 2106 http://www.besteproduct.nl/surround_.../specificaties

    Ik ga het eerst wel uit proberen,even alles aansluiten zoals het(waarschijnelijk hoort!!)moet.Voordat ik twee extra speakers koop heb nog oude staan.

    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 27-03-2015 om 12:26

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, maar als ik het goed las heeft jouw versterker maar 5 versterkers aan boord. Dus dan zal hij dit terug mixen naar 5.1, maar hij kan dan wel wat met het 7.1-signaal en dat is belangrijkl en best uniek dat een 5.1-versterker 7.1-inputs heeft. Hoogstwaarschijnlijk zitten er dan nog een paar pre-outs op je versterker om zo een externe versterker te kunnen gebruiken voor de overige twee kanalen.

    Als dat zo is kun je twee dingen doen. Je hebt dan in ieder geval een extra versterker nodig. Alles vanaf de Oppo naar je 7.1input op de Denon aansluiten en de pre-outs voor surround back L+R van je Denonr aansluiten op een paar inputs op de andere versterker. Of je stuurt 5.1 kanalen vanaf je Oppo naar de Denon en de overige twee kanalen direct naar de andere versterker.

    Wat is het verschil?

    Bij de eerste optie kan al het geluid - ongeacht de gekozen bron (TV,BD, Game console enz.) - in 7.1 worden weergegeven. (

    Vergt meer kabels = 8 cinch van de Oppo naar de Denon en twee vanaf de surround back-pre-outs naar de tweede versterker.
    Bij de tweede optie zal alleen het geluid van de Oppo in 7.1 worden weergegeven. Andere gekozen bronnen op de Denon echter niet.
    Maar 8 kabels nodig = 7 kanalen + Het subwooferkanaal.
    Mijn keuze zou optie één zijn, er van uitgaande dat er ook nog eens surroundback pre-outs opzitten naast een volledige 7.1 multichannel-input
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard



    Even je versterker opgezocht en zo te zien heb je alleen optie één, want je hebt maximaal 5.1-inputs(???) (links onderin). Deze versterker heeft wel de mogelijk om gewoon of via een externe versterker(???) 7.1 weer te geven (7.1-pre-outs- rechtsboven).
    Het is namelijk gewoon een versterker met 7 eindtrappen (versterkers) aanboord.

    De twee opties veranderen dus.
    Of geen HD-audio van je Blu-ray, maar wel 7.1 door je versterker laten creëren.
    Voordeel, je hebt 7.1 via optische input en doormiddel van Dolby Prologic II die van elke bron gecomprimeerd 7.1 kan maken - werkt best goed.
    Of HD-Audio via je Oppo zoals beschreven bij optie twee.
    Je hebt de maximale kwaliteit in audio tijdens het kijken van film op BD of DVD of het luisteren naar een CD. Tevens alles wat je via de Oppo streamt of via USB afspeelt. De Oppo heeft veel betere DAC's dan de Denon en klinkt dus beter dan de Denon (in theorie) Je hebt namelijk met de Oppo een topapparaat in huis!!!
    Het is natuurlijk wel gewoon een 7.1-versterker, dus al deze moeite is alleen als je HD-audio wilt ontvangen, anders volstaat simpelweg de speakeraansluitingen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 27-03-2015 om 13:26
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  16. #16

    Standaard

    Ik heb nog een paar Pre out waaronder Front-Center-Sub(die ik nu gebruik voor de sub)-Surround(l/R) surroundback(L/R).
    Ik heb hier nog een aparte versterker staan een Pioneer A-307R.
    William.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dvdfreakenzo Bekijk bericht
    Ik heb nog een paar Pre out waaronder Front-Center-Sub(die ik nu gebruik voor de sub)-Surround(l/R) surroundback(L/R).
    Ik heb hier nog een aparte versterker staan een Pioneer A-307R.
    William.
    Die Pioneer zou je als alternatief kunnen gebruiken voor 2 kanalen van de Denon zoals die voor de 'fronts'.

    Met de info die we nu hebben, kun je het denk ik beter houden bij 5.1 met evt 'bi-amping'. Wanneer je de meer-kanaals analoge verbinding gebruikt, kun je vaak geen nabewerking (DPLIIx) op toe laten passen en zal het 5.1 blijven. Wil je een 7.1-opstelling gebruiken, dan kan dat dus alleen bij SD(DTS-ES/DD-EX).
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 27-03-2015 om 15:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het wordt nog ingewikkelder..

    Als je alle zeven outputs van de Oppo gebruikt, zal je alleen 7.1. verkrijgen bij het gebruiken van een originele 7.1-track zoals DTS HD MA 7.1. Gebruikt de film - of ander medium - DTS HD MA 5.1(of een soortgelijke bron) , dan geven de surroundbackspeakers simpelweg niet thuis en hoor je alleen de side surrounds. Je kunt dus er zelfs voor kiezen om één versterker te gebruiken. Je sluit maar 5.1 kanalen (analoog) aan van je Oppo naar je Denon. Op dat signaal laat je Dolby Prologic IIx los en die maakt er echt heel mooi 7.1 van via de matrixfilter. Zo heb je altijd geluid uit alle speakers en maar één versterker nodig. Immers we hebben het al over een 7.1-versterker. Dit moet je dan wel zowel in de Denon als in de Oppo bij speakerconfiguratie aangeven. Dus in de Oppo voor een 5.1 speakerconfiguratie kiezen en die kalibreren op afstand en volume.

    Ik denk dat Bi-amping niet iets is waar de OP gebruik van zal maken en ik zie ook niet dat de receiver dit ondersteund. Dit staat namelijk meestal vermeld bij de speakeraansluitingen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Ik weet eerst wel genoeg wist niet dat het zo ingewikkeld zou worden,daarom denk ik ook eerst maar dat ik het maar bij 5.1 het klinkt zo ook al heel goed maar ik dacht laat ik het eens proberen.Tot nu toe heb ik altijd gewerkt met 5.1.
    Ik heb beneden in de gewone huiskamer de denon avr 3808 staan die het wel kan doen???hdmi ingangen.
    Maar zoals ik deze uitleg allemaal heb gelezen blijf ik toch bij mijn oude setting eerst?.
    Wel bedankt voor de uitleg natuurlijk he?.
    William.

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je wordt natuurlijk een beetje overladen met opties wat het allemaal niet eenvoudiger maakt, maar het zijn maar opties en de meest simpele oplossing is natuurlijk gewoon twee extra speakers aansluiten, want zo simpel kan het zijn en toch meer dan de moeite waard.

    Echter, het kan altijd nog een keer, als het begint te kriebelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    twee extra speaekers aansluiten is niet zo moeilijk en afstellen maar als je er dan ook nog een extra versterker bij nodig hebt vindt ik niks dan kan je ook niet de volume aanpassen met een knop b.v.b..
    mischien dat ik ooit een nieuwere aanschaf die wel 7.1 via hdmi kan weergeven zo duur zijn ze niet meer?.Het hoeft niet zo'n zware te zijn want de ruimte waar ik projecteer is niet zo groot.
    En volgens mij is ook niet elke goeie film 7.1.

    Als je nu de Denon avr-X1100w neemt dan hoef je geen aparte handelingen uit tevoeren om 7.1 te krijgen gewoon twee extra speakers en klaar.
    Ik weet niet of het is toegestaan om deze link of site hier op tw zetten met de Denon receiver??.
    William.
    Laatst aangepast door dvdfreakenzo : 28-03-2015 om 11:01 Reden: iets bijvoegen??.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Maar je hebt geen extra versterker nodig, want de Denon heeft 7 versterkers aan boord, dus het is niet meer dan twee speakers aansluiten op de aanwezige speakeraansluitingen. Je versterker kan dan echt heel mooi 7.1 weergeven van werkelijk elke bron. Dat klinkt echt heel goed.

    Een extra versterker heb je alleen nodig als je echt HD-audio van je Blu-ray Disc wilt.
    PS: volume gaat hoe dan ook altijd via de Denon, aangedacht of je daar wel of niet een versterker achter hangt, maar je moet hem wel apart aanzetten.

    Niet om je ergens van te overtuigen, maar zodat je weet wat je opties zijn.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk dat Bi-amping niet iets is waar de OP gebruik van zal maken en ik zie ook niet dat de receiver dit ondersteund. Dit staat namelijk meestal vermeld bij de speakeraansluitingen.
    De receiver kan 'bi-ampen'. Daarvoor moet hij in het optie-menu kijken bij 'Power Amp Assign'. Deze bepaalt welke luidsprekers hij kan configureren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard

    Ok , als ik het nu weer goed begrijp voor het 7.1 geluid via deze versterker moet ik dus analoog aansluiten en hoef geen extra versterker ,aleem via beamping wat ik wel optisch aansluit heb ik wel een extra versterker nodig. (gaat niet via optisch?).
    William.

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Analoog hoeft niet. Dat is voor HD-audio. Het enige wat je hoeft te doen is een paar (extra) speakers aansluiten en een van de surroundformaten kiezen zoals Dolby Prologic IIx of DTS Neo. Voor de rest niet.

    Bi-amping kan, maar ik denk dat dit een te ver van je bed-show wordt, als ik je reacties zo lees. Als je snel en makkelijk je systeem wil uitbreiden naar 7.1, dan is het voorgaande kinderspel en toch een hele interessante toevoeging met minimale middelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •