Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 52 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard The X-Files komt terug met 6 afleveringen in een nieuw seizoen.

    Het is officieel: The X-Files komt terug met een nieuw seizoen. Televisiezender Fox heeft aangekondigd dat het tiende seizoen uit zes afleveringen bestaat.

    Zoals verwacht keren David Duchovny en Gillian Anderson terug als de FBI-agenten Fox Mulder en Dana Scully, die onverklaarbare zaken oplossen.

    The X-Files was voor het eerst op televisie in september 1993 en werd gedurende 9 seizoenen een wereldwijd succes. De laatste aflevering van de sciencefiction-serie werd 13 jaar geleden uitgezonden. "Gelukkig is de wereld alleen maar veel gekker geworden, dus dit is een perfect moment om deze zes verhalen te vertellen", verklaart Chris Carter, de bedenker van de serie.
    De productie van de nieuwe serie gaat waarschijnlijk deze zomer van start.


    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    laten ze de serie maar eens op blu ray uitbrengen....

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    laten ze de serie maar eens op blu ray uitbrengen....
    Het één sluit het ander niet uit...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Als de serie een succes wordt, kan het zelfs een versterkend effect op een blu-ray uitgave van de originele serie hebben.....er zijn al delen in HD te bewonderen, dus het komt dichterbij.

  6. #6

    Standaard

    Toen er geruchten waren over een heropstarten van The X-Files vond ik het super om te horen, omdat ik onlangs pas de reeks volledig heb bekeken.

    Maar nu de officiële aankondiging: slechts 6 afleveringen. Dat is 25 % van een gans seizoen. Voor het goed en wel begonnen is, is het al voorbij. Lijkt me toch wat zonde.

    Maar kom, het is wel beter dan 1 speelfilm elke 10 jaar.

  7. #7

    Standaard

    Tja... ik heb eigenlijk net het trauma verwerkt van de tweede film...een van de grootste teleurstellingen uit mijn leven. Ik weet niet of ik dat nog een tweede keer aankan...

    P.s. Er is vast al wel een eigen X-Files topic waar we in verder kunnen.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DarkElf Bekijk bericht
    Toen er geruchten waren over een heropstarten van The X-Files vond ik het super om te horen, omdat ik onlangs pas de reeks volledig heb bekeken.

    Maar nu de officiële aankondiging: slechts 6 afleveringen. Dat is 25 % van een gans seizoen. Voor het goed en wel begonnen is, is het al voorbij. Lijkt me toch wat zonde.

    Maar kom, het is wel beter dan 1 speelfilm elke 10 jaar.
    Door 6 afleveringen is de kans dat het te langdradig wordt minder aanwezig. Liever 6 goede afleveringen dan 13 waarvan een paar goed.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb de zware kritiek op "I Want to Believe" nooit begrepen. Bij mij viel dit vervolg absoluut in de smaak, mogelijk omdat het binnen mijn verwachtingen lag. Vaak werd op negatieve wijze gesteld dat het slechts een lange aflevering leek te zijn, een 'kleine' film, ééntje zonder aliens dan nog. Wel ... Dat was nu nét wat ik graag wou zien. Een kwalitatieve aflevering die het kon verdragen langer dan een uur te duren. En voor mij staat The X Files niet automatisch garant voor ruimtewezens. De strafste afleveringen waren vaak de buitenbeentjes waar deze helemaal niet aan te pas kwamen. En in dat opzicht vond ik de tweede film bevredigend. Het had zowat alles in huis wat ik van The X-Files verlang. En het was ongetwijfeld van veel hoger niveau dan vele episodes uit de laatste seizoenen. Een grote bombastische Hollywoodfilm die de eerste zou moeten overtreffen ... Dat past toch helemaal niet bij Mulder en Scully? Enfin, dat terzijde.

    6 Nieuwe episodes dus? Damn! Best. News. Ever. En nu maar hopen dat de BLU RAY er snel aan komt, want ik wil alles opnieuw zien.

  10. #10

    Standaard

    Ik ben het volledig eens met wat Esteban zegt. Mijn favoriete afleveringen van The X-Files zijn overigens Drive en Eve, absoluut geen mythology-afleveringen.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Het één sluit het ander niet uit...
    ik val in herhaling, maar ....

    http://moderndistraction.com/why-won...iles-blu-rays/

    S1 + S2 zijn in HD op de Duitse satelliet zenders te zien geweest.
    http://www.prosiebenmaxx.de/tv/akte-x

    Zo te zien zijn ze nu bij s5
    "A man's got to know his limitations", ...

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    ik val in herhaling, maar ....

    http://moderndistraction.com/why-won...iles-blu-rays/

    Zo te zien zijn ze nu bij s5
    It's a conspiracy, I tell you...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Ik heb de zware kritiek op "I Want to Believe" nooit begrepen. Bij mij viel dit vervolg absoluut in de smaak, mogelijk omdat het binnen mijn verwachtingen lag. Vaak werd op negatieve wijze gesteld dat het slechts een lange aflevering leek te zijn, een 'kleine' film, ééntje zonder aliens dan nog. Wel ... Dat was nu nét wat ik graag wou zien. Een kwalitatieve aflevering die het kon verdragen langer dan een uur te duren. En voor mij staat The X Files niet automatisch garant voor ruimtewezens. De strafste afleveringen waren vaak de buitenbeentjes waar deze helemaal niet aan te pas kwamen. En in dat opzicht vond ik de tweede film bevredigend. Het had zowat alles in huis wat ik van The X-Files verlang. En het was ongetwijfeld van veel hoger niveau dan vele episodes uit de laatste seizoenen. Een grote bombastische Hollywoodfilm die de eerste zou moeten overtreffen ... Dat past toch helemaal niet bij Mulder en Scully? Enfin, dat terzijde.

    6 Nieuwe episodes dus? Damn! Best. News. Ever. En nu maar hopen dat de BLU RAY er snel aan komt, want ik wil alles opnieuw zien.
    Probleem was bij mij niet zo zeer dat het een stand-alone aflevering was zonder aliens, vond het verhaal bovenal vooral erg matig. Daarnaast had de film destijds het doel om een nieuwe doelgroep geïnteresseerd te maken in de serie, daar is men niet in geslaagd. Het blijft een van mijn favoriete series, maar ben vooral door de tweede film wel sceptisch geworden. Hieronder mijn recensie van destijds, heb de film daarna niet meer herkeken, denk ook niet dat ik dit ga doen.

    Na jaren wachten was het dan eindelijk zo ver, de tweede X-Files film die uitkwam. Na de slechte verhalen van de afgelopen weken waren mijn verwachtingen helaas al niet al te hoog meer, maar zelfs dat kon niet voorkomen dat I Want to Believe een enorme teleurstelling was die de naam X-Files vakkundig onderuit heeft gehaald.

    Om direct maar even met het enige positieve punt van de film te beginnen, de chemie tussen Mulder en Scully is nog aanwezig na tien jaar. Voor fans voor de serie is het wel weer leuk om de twee samen op het scherm te zien en verder bevat de film ook wel de nodige leuke verwijzingen naar de serie. Dan komen we nu bij de mindere punten, laten we maar beginnen bij de grootste ergernis, het plot. Carter en consorten hadden er meerdere jaren voor nodig om tot een script te komen, dat inmiddels al vele malen herschreven was. Van te voren leek me dat een positief punt, achteraf bleek het drama alleen maar groter. Hoe kan je in hemelsnaam zo lang doen over een script dat aan alle kanten rommelt, oersaai is en niet eens lijkt op een verhaal uit de serie. Het ontbreekt totaal aan spanning, ook op de momenten dat die er wel zou moeten zijn en er zitten enkele totaal overbodige personages en verhaallijnen in. Verder zitten er naar mijn mening een aantal behoorlijke gaten tussen het einde van de serie en deze film. Het acteerwerk is matig, met uitzondering van David Duchovny, Gillian Anderson en Billy Connolly. Met name rapper Xzibit is een bevestiging van het cliche dat rappers niet kunnen acteren, daarbij komt ook nog eens dat zijn personage totaal overbodig was. Kortom een grote blamage, de film is helaas nog minder dan de minste aflevering uit de serie.

    Het doel dat Chris Carter met deze film voor ogen had, het werven van nieuwe fans voor de serie, is niet gehaald eigenlijk eerder het tegenovergestelde. Bioscoopbezoekers die de film hebben gezien zullen door dit drama niet de serie gaan volgen en bovendien geeft de film in mijn ogen niet een juist beeld van de serie. Het doet me pijn dit te zeggen, maar dit lijkt nu al de flop van het jaar te zijn….

  14. #14

    Standaard

    Ik ben het daar absoluut niet mee eens, Marcel, zwaar integendeel zelfs, over écht wel de hele lijn.

  15. #15

    Standaard

    Marcel verwoordt juist mijn mening exact. Zo'n gemiste kans deze film. Echt niks klopt er aan en voor de echte die-hard fans van het eerste uur (zoals ik mezelf beschouw) vind ik het een regelrechte belediging. Hopelijk maken ze van deze mini-serie iets beters.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    It's a conspiracy, I tell you...
    Ha ha
    "A man's got to know his limitations", ...

  17. #17

    Standaard

    Deze fan van het eerste uur, ik had zelfs mappen met alle mogelijke artikels en interviews, vond het een vrij kwalitatieve XL-episode. De laatste seizoenen hebben slechts sporadisch dat niveau gehaald. En ik kan beamen dat er wel degelijk nieuwe geïnteresseerden bijgekomen zijn na het zien van I Want To Believe, onder meer zus, schoonbroer, collega ... Allen de hoogdagen van de reeks niet meegemaakt en met de serie begonnen.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Deze fan van het eerste uur, vond het een vrij kwalitatieve XL-episode.
    Ik ook.
    Heb zelfs de videobanden gehad.

  19. #19

    Standaard

    Ik heb ook vele boeken gehad met alle achtergronden, maar zelfs een XL aflevering als Tooms, toch gemaakt in de begindagen van de serie, steekt met kop en schouders uit boven dit middelmatig en onevenwichtig samenbraaksel wat alleen maar verlangen doet opwekken naar dergelijke afleveringen.

  20. #20

    Standaard

    Is eigenlijk al bekend of dit één lang verhaal gaat worden of opnieuw een aaneenschakeling van stand-alone episodes met rode draad?

  21. #21

    Standaard

    Ik kan alvast niet wachten. De nieuwe serie start in januari volgend jaar dus ik hoop dat de eerste 9 seizoenen eindelijk op Blu-ray uitkomen.

  22. #22

  23. #23

    Standaard

    Heerlijk!

  24. #24

    Standaard

    Weet iemand wanneer de nieuwe X-Files reeks op TV komt in België? En waar?

  25. #25

    Standaard

    In Nederland zendt Fox ze uit, aanstaande donderdag de eerste afleveringen. Hopelijk kan ik mn nieuwsgierigheid tot dan toe bedwingen...

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •