Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 46 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Daling Blu-rays in winkels.

    Ik vroeg me af of het in Nederland ook zo erg gesteld is met het aantal blu-ray films die je tegenwoordig vind in de Mediamarkt winkels.
    Op sommige plaatsen in België is het toch erg gesteld.
    Om maar een voorbeeld te geven, ik weet nog wanneer blu-ray ongeveer 1 jaar oud was dat de dvd plaats moest maken en dat alles gevuld werd met blu-rays.
    Bij o.a. MM Roeselare, Brugge, ...Een hele gang vol met alleen maar blu-rays, dat was leuk.
    De tijden zijn nu gedraaid, de dvd heeft zijn opmars terug gemaakt en van die hele gang schiet er misschien nog 1/3de over.

    Snap niet dat ze nu al willen overstappen op 4K blu-ray, terwijl de gewone blu-ray maar niet volledig geïntegreerd raakt.
    Als filmliefhebber vind ik dit wel frustrerend en onrustwekkend.
    Erg grote liefhebber van het HD formaat en vind het echt erg dat ik voor bepaalde lievelingsfilms of series terug moet downgraden na een lagere kwaliteit en hoge prijs
    moet betalen om deze dan toch maar te kunnen hebben in mijn collectie.

    Is dit in Nederland ook zo en hoe denken jullie hierover?
    Laatst aangepast door freaky : 14-03-2015 om 17:57
    BD (1243) What i Watch

  2. #2

    Standaard

    MM Arnhem is weer een paar rijtjes uitgebreid, maar is al wel een keer wat ingekrompen t.o.v. het begin van Blu-ray.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    In Eindhoven bij de media markt hebben ze nog erg verl blu rays. Maar dat is dan ook de enige winkel zo ongeveer die ze verkoopt.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  4. #4

    Standaard

    In de Media Markt Amsterdam ArenA is de Blu-ray collectie nog wel redelijk te noemen, hoewel tegenwoordig niet meer vast te stellen is hoe groot die is omdat die klunzen daar nu al een half jaar lang alle Blu-rays en DVD's door elkaar heen hebben staan. Het ziet er werkelijk niet uit, en je zoekt je nu wezenloos. Van winkelpresentatie hebben ze daar werkelijk geen kaas gegeten en wat de klant wil zal ze worst wezen. Bij V&D hebben ze nog een kleine collectie Blu-rays en dat was ooit (5 jaar terug) 10x meer; en bij Blokker is het aantal Blu-rays op de vingers van 1 hand te tellen. Meer winkels waar ze Blu-rays verkopen ken ik verder eigenlijk niet. De meeste Blu-rays koop ik daarom maar via het internet.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In Amsterdam Noord is het nog wel gescheiden, maar volgens mij wel kleiner qua aanbod. Zoals je al zegt is dat lastig te bepalen, omdat alles door elkaar staat. Toch, als ik op zoek ga is de Arena wel het prettigst. Kan me zo een twee drie ook geen andere winkel bedenken die nog de moeite waard is. Heel erg vind ik het niet, omdat ik het meeste bestel, ondanks ik er echt vlakbij zit. De reden dat ik überhaupt nog wel eens wil kijken is voor de prijs of die MM-exclusive.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Ik woon in een stad (in België), maar desondanks is hier geen enkele keten te vinden waar nog een vermeldingswaardig blu-ray aanbod aanwezig is. Het grootste (een half rek, met tig keer dezelfde titels uit de grabbelbakken) aanbod ligt dan nog bij Boekenvoordeel. 't Is zelfs zo triest dat ik verplicht ben online te bestellen, omdat ik opvallend veel nieuwe titels gewoon nergens kan vinden. En het lijkt jaar na jaar erger te worden.

  7. #7

    Standaard

    Voor de verzamelaar sombere tijden lijkt me...
    BD (1243) What i Watch

  8. #8

    Standaard

    De enige winkels waar je hier nog wat Blu-ray's hebt zijn Fnac en Mediamarkt.
    In de Blokker en Standaard Boekhandel moet je ze hier niet gaan zoeken, gewoon onbestaande...
    Daarom ben ik ook altijd genoodzaakt ze online, vooral via Bol of import via Amazon aan te schaffen.
    Dit doet ook geen goed recht aan de verkoop van de landelijke Blu-ray's.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door freaky Bekijk bericht
    Voor de verzamelaar sombere tijden lijkt me...
    Dat kun je wel zeggen. En importeren uit Engeland of Amerika is ook niet meer zo aantrekkelijk gezien de stand van de dollar en de pond tegenover de euro.

  10. #10

    Standaard

    Een prima topic, zat hier ook vaak aan te denken.

    Woon zelf in de randstad, maar er zijn desondanks maar weinig verkooppunten meer te vinden. Bij Blokker en V&D vind je een allegaartje van oud en nieuw. Bij meest MM’ten is het totale volume verkleint en door elkaar gegooid. Koop het meeste nu bij Bol en Amazon e.d.

    Daarnaast heeft het mij altijd verbaast dat er relatief weinig op het HD-format verschijnt. De meeste TV-series verschijnen bij budgetmaatschappijen als A-film e.d. die veel op het DVD-format uitbrengen, terwijl dezelfde series in het buitenland wel in het HD-format worden uitgebracht. Zelf ben ik ook geïnteresseerd in oudere TV-series in HD, zoals ook wel in de UK worden uitgebracht. Helaas kunnen wij dat in NL en B waarschijnlijk wel vergeten. Bij ons gaat men niet voor kwaliteit.

    Ik vind het allemaal zo tegenstrijdig. Aan de ene kant wil men ons UHD-tv’s verkopen, terwijl aan de andere kant we maar bestookt blijven worden met het inferieure DVD-format.
    Bang & Olufsen Beovison 7-40 Mk IV

  11. #11

    Standaard

    Helaas is dit inderdaad een jammerlijke waarheid aan het worden. Net als Jodocus ben ik een man van TV-series en die vind je zomogelijk nog minder terug op Blu-Ray in de fysieke winkels. Maar als ik dan al eens een film wil aanschaffen op BR dan moet ik al geluk hebben dat hij ergens op voorraad is en dat hun prijs niet van de pot gerukt is -- al die factoren spelen daar ook in mee. En dan is het inderdaad gewoon simpeler, goedkoper en sneller om online te gaan bestellen.

    Ik roep al jaren dat ik weiger om iets te gaan kopen op DVD in SD terwijl er zoveel moeite en tijd in gekropen is om het te filmen in HD. En toch zondig ik me er net als freaky soms aan: je wil iets écht in je collectie hebben en de enige optie is dan toch maar de DVD kopen. En dan komen ze een halfjaar later TOCH nog af met een Blu-Ray versie (zie Kampioen Zijn Blijft Plezant). Te gek voor woorden.

    Neem nu ook Disney, toch wel een van de grootste maatschappijen die baat had/heeft bij Blu-Ray. Met slechts een vijftal releases te gaan was heel hun Classic-catalogus verkrijgbaar op Blu-Ray, en als ik nu de berichten mag geloven komt dat er ook niet meer van. Ik had laatst ook héél veel moeite om hun laatste nieuwe releases terug te vinden in de winkel.

    Benieuwd wat de toekomst ons zal brengen.
    Laatst aangepast door Pieter D : 15-03-2015 om 11:06
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  12. #12

    Standaard

    MM Maastricht heeft nog altijd een behoorlijk aanbod, DVD's en BR's gelukkig gescheiden. Helaas splitsen ze nu wel naar het nogal subjecttieve 'genre', in plaats van de objectievere 'titel'. Maar het is wel de enige winkel in de wijde omgeving. Je moet al gauw 30 km verder voor andere winkels, vaak ook een MM (Herzogenrath, Aken, Heerlen, Roermond, Hasselt, Luik). Aken heeft dan ook nog de Müller en MM-zusje Saturn.
    V&D en Blokker hebben anderhalve BR staan, die zijn eenvoudig niet meer serieus te nemen als winkel. De nieuwe klassieke muziek afdeling in de fameuze Maastrichtse kerkboekwinkel (verhuisd vanuit Heerlen) heeft zelfs geen BR's met klassieke muziek meer staan, alleen wat DVD's.

    Maar t.o.v. van ruwweg 5 jaar terug is bij MM het winkeloppervlak met CD's, DVD's en BR's toch verkleind. Simpele reden: in de grond is MM een wit- en bruingoeddozenschuiver, en de omzet bepaalt het winkeloppervlak. O ja, en de aard van het artikel: een paar wasmachines neemt al gauw de ruimte in van een volledig rek met de door ons geliefde schijfjes.

    Is dat iets om MM te verwijten? Naar mijn mening niet. Ik ben allang blij dat ik een redelijke winkel in mijn stad heb, en dat de omzet bepalend is vormt geen schande. MM neemt simpelweg de consequenties. Wij als consumenten doen dat immers door onze aankopen. Dat veel mensen illegaal of legaal downloaden verkleint de markt, los van mogelijk nog meer redenen.
    Een daarvan is beschikbaar cosumentbudget. Sommigen mogen juichen over een beter gaande economie, veel salarissen zijn in jaren niet gestegen. Laat staan werkeloosheid. Bestedingsprioriteiten worden dan verlegd. Dat laatste is n.m.m. toch vooral de achtergrond van de populariteit van de DVD t.o. van de BR: de veel lagere prijs. En veel mensen zijn helemaal niet de videokwaliteitsfreak die de TV-fabrikanten aannemen wat wij zijn...
    "Only one human captain has ever survived battle with a Minbari fleet. He is behind me, you are in front of me. If you value your lives, be somewhere else." (Babylon 5)

  13. #13

    Standaard

    Waar ik me aan stoor zijn die talrijke rereleases die er komen maar idd geen nieuwe releases van klassiekers.
    Om nu maar een paar op te noemen - en begrijp me niet verkeerd, het zijn op zich goede films - Apollo 13, The Breakfast Club,...

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht

    Ik vind het allemaal zo tegenstrijdig. Aan de ene kant wil men ons UHD-tv’s verkopen, terwijl aan de andere kant we maar bestookt blijven worden met het inferieure DVD-format.
    Ik vindt het ergerlijk.., ja zelfs beangstigend, hoe makkelijk de consument te beïnvloeden is.

    TV,s lijken de zelfde weg op te gaan als smartphones waarbij men elke paar jaar weer het nieuwste toestel moet hebben met specs die volledig niet benut zullen gaan worden.
    Zonder blikken of blozen wordt er elke 2 jaar weer een pak geld neer gelegd voor de zogenaamde volgende evolutie op TV gebied. Was het eerst LED, en vervolgens 3D en Smart TV,.. nu wil iedereen plots een UHD en het liefst een gebogen scherm.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #15

    Standaard

    Die enkele keer dat ik nog bij de MM in Heerlen kom bekruipt mij iedere keer weer het gevoel dat ze er ook met de pet naar gooien. Personeel zonder passie of kennis van film, zoals bij meerdere MM's de bd en dvd bij elkaar. Een zooitje ongeregeld, kan er niets anders van maken. Verder is er in Heerlen nog weinig ander aanbod van bd's.

    Dan de MM Herzogenrath, waar ik geregeld kom voor de duitse steelbooks. Maar ook hier een interne verhuizing, die het er niet beter op maakt. Kan niet zomaar zeggen dat daar de bd-markt kleiner is geworden, maar het oogt allemaal chaotischer. Het personeel probeert er in ieder geval iets van te maken, en heeft hier over het algemeen genomen wel nog kennis en passie voor film.

    Zelf bestel ik daarom ook noodgedwongen steeds meer online, als ze tenminste te vinden zijn. Blij wordt ik in ieder geval niet van de huidige gang van zaken.
    http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Seus60

    355 Blu-ray en UHD steelbooks (excl. The Dark Knight Trilogy), en 2 Jumbo Boxset steelbooks (Jurassic Park, Indiana Jones), 2 Metalcases Blu-ray.

    UHD: 17 BD: 698 DVD: 335

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jodocus Bekijk bericht
    Bij meest MM’ten is het totale volume verkleint en door elkaar gegooid. Koop het meeste nu bij Bol en Amazon e.d.
    MM Utrecht heeft nog genoeg titels staan. Ik ben er gisteren nog geweest en het was t.o.v. mijn eerdere bezoek niet gewijzigd. TV-series op BR zijn al vanaf het begin al schaars in Nederland. De BR-markt hier is gewoon te klein om winst te halen. Verder hebben de meeste winkels al een tijd bepaalde gangbare titels gewoon niet op voorraad. Dan wordt je vanzelf naar Bol en Amazon verjaagd. Daar kan je tenminste wel veel krijgen en soms goedkoper.

    Wel is het jammer dat Disney achteruit gaat alhoewel de laatste uitgaven ook niet top waren. Als eerste minder extra's en dan ook nog een schijf zonder enige print erop. Zo creeer je als aanbieder een vicieuze cirkel. De mensen pikken het niet, kopen minder snel de titels en Disney gaat dan minder uitbrengen.

    Ik schrok gisteren wel van de dvd-prijzen bij MM Utrecht. NCIS seizoen 11 voor 32 en House of Cards zelfs 39. Ik ben dus ook zonder aankoop vertrokken.

  17. #17

    Standaard

    Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. En hoe jammer het ook mag zijn, de vraag naar blu-ray is lager dan het huidige aanbod. Heel veel mensen blijven gewoon dvd kopen of zijn intussen volledig overgestapt op streaming. Zelfs leden van dit forum die zicht verzamelaar noemen, kopen nog steeds op dvd en hebben de overstap naar blu-ray niet gedaan. De consument is hier de schuldige dat het aanbod blu-ray zal blijven dalen. En de echte verzamelaars hebben hun weg al lang gevonden op het internet, dus het zal alleen maar erger worden met het aanbod hier in de Benelux. Zelf heb ik geen nood aan Nederlandse ondertitels en daarom bestaat 80% van mijn aankopen al uit import, want in het buitenland komen wel nog heel mooie releases uit. De maatschappijen hier hebben er ook een gedeeltelijke schuld in. De consument die wel interesse heeft in blu-ray is iemand de het beste wil, en in veel te veel gevallen zijn buitenlandse uitgaves beter dan de benelux versie. De gemiddelde consument heeft gewoon geen boodschap aan de meerwaarde van blu-ray en dat zal de doodsteek worden in de Benelux. Voor het buitenland zie ik het voorlopig nog niet zo somber. De UK, US en Duitsland hebben nog steeds heel mooie uitgaves en er staan er ook nog heel veel in de planning.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dligneel Bekijk bericht
    Het is gewoon een kwestie van vraag en aanbod. En hoe jammer het ook mag zijn, de vraag naar blu-ray is lager dan het huidige aanbod. Heel veel mensen blijven gewoon dvd kopen of zijn intussen volledig overgestapt op streaming. Zelfs leden van dit forum die zicht verzamelaar noemen, kopen nog steeds op dvd en hebben de overstap naar blu-ray niet gedaan. De consument is hier de schuldige dat het aanbod blu-ray zal blijven dalen. En de echte verzamelaars hebben hun weg al lang gevonden op het internet, dus het zal alleen maar erger worden met het aanbod hier in de Benelux. Zelf heb ik geen nood aan Nederlandse ondertitels en daarom bestaat 80% van mijn aankopen al uit import, want in het buitenland komen wel nog heel mooie releases uit. De maatschappijen hier hebben er ook een gedeeltelijke schuld in. De consument die wel interesse heeft in blu-ray is iemand de het beste wil, en in veel te veel gevallen zijn buitenlandse uitgaves beter dan de benelux versie. De gemiddelde consument heeft gewoon geen boodschap aan de meerwaarde van blu-ray en dat zal de doodsteek worden in de Benelux. Voor het buitenland zie ik het voorlopig nog niet zo somber. De UK, US en Duitsland hebben nog steeds heel mooie uitgaves en er staan er ook nog heel veel in de planning.
    Precies. Aangezien ik een regiovrije speler en creditcard heb, ga ik gewoon naar de internationale webshops. Niks mis mee.

  19. #19

    Standaard

    Nu de FRS definitief weg, samengevoegd is met Boekenvoordeel merk ik zelf ook een minder aanbod van allerlei films. Oudere films beginnen meer een OOP status te krijgen. Blokker had vorige jaar 2 rekken met films, inmidels is dit nog maar 1. Bij de VenD komen geen nieuwe films in de schappen, bij Boekenvoordeel heb je nog wel een volledige wand met films. De laatste fysieke videotheek is onlangs begin maart gesloten vanwege de huidige digitale tijdperk. Wie gaat nog huren als je op demand heb wat ook voor kopen geldt. Voordeel je hoeft niet de deur uit. Moet je voor 4-k blu-ray straks ook een andere blu-ray speler hebben of speelt dit dan ook de normale blu-ray af? Het gaat de laatste tijd te snel met de filmtechnologie.. Wat ik vreemd vind is dat er toch nog veel nieuwe release van dvd's plaatsvinden van oa Braveheart. Ik heb altijd een PS3 gebruikt als blu-rayspeler omdat dit apparaat toch wel mee gaat met de huidige technische ontwikkelingen maar tot hoelang gaat dit nog door. Speciale edities worden nauwelijks uitgebracht in Nederland. Wel word je platgegooid met een dvd, 2d, 3d of 2d en 3d met ultraviolet versie( onzin dat je een film op 3 verschillende manieren dan koopt) of blu-ray en dvd combi..dit leidt wel dat ik zelf alleen nog maar nuttige koopjes doe ipv vroeger toen il toch vaker een blinde koop deed. Filmliefhebber zijn is niet meer zoals het was.
    Laatst aangepast door RobinB : 15-03-2015 om 20:47

  20. #20

    Standaard

    Het is zeker jammer, maar begrijpelijk. Er zijn ook al andere topics over dit probleem overigens.

    De markt voor fysieke filmdragers is nu nog erg klein en zal snel helemaal verdwijnen. Nu is bijna de hele wereld al over op downloads, vod of streaming, maar zodra ultra-hd etc ingeburgerd raken (zal nog wel even duren) wordt bluray wat dvd nu is, nl. niet meer het beste beeld of geluid. Dan zal het pas echt hard gaan want er zal geen opvolger voor bluray meer komen als fysieke disc.

    De Nederlandse markt is al helemaal verwaarloosbaar. Winst is daar niet op te maken.

    Ik zit al sinds begin 2002 op dit forum, heb honderden dvd's gekocht en tientallen blurays, meerdere per week, maar kan me nu niet eens meer herinneren wat mijn laatste blurayfilm was die ik gekocht heb. Ik denk Star Trek Into Darkness ofzo. Ik red me prima met Netflix etc. Min dvd-films zijn verkocht en op de klassiekers na kijk ik mijn blurays ook nog maar zelden. Moet zeggen dat ik wel weer vaker naar de bios (meestal filmhuis) ga dan in de hoogtijdagen van dvd.

    Fysieke dragers en zeker blurays hebben gewoon teveel nadelen; als ik een tv-serie op bluray kijk moeten er steeds schijfjes in, duurt het opstaretn lang, moet ik allerlei copyrightschermen afwachten en onthoudt de speler niet waar ik gebleven ben. Met netflix heb je al deze problemen niet en het is ook nog eens veel goedkoper.

    De echte topfilms koop ik nog wel op bluray vanwege de kwaliteit, maar die heb ik inmiddels allemaal.

    Was laatst weer eens bij MM Utrecht en vond het bluray-aanbod nog best goed. Ik kijk er wel altijd even doorheen, maar de NL-prijzen blijven mij toch echt te hoog.
    Laatst aangepast door Oakey : 16-03-2015 om 18:18

  21. #21

    Standaard

    Als 4K er dus komt zal het dus als VOD zijn en niet op een fysiek schijfje?
    Dat zou de bedrijven heel wat geld schelen, maar dan vrees ik dat er ook veel distributiebedrijven (en hier in de Benelux als zeker) zullen verdwijnen.

  22. #22
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door RobinB Bekijk bericht
    Filmliefhebber zijn is niet meer zoals het was.
    Dat ligt er maar net aan hoe je begonnen bent, voor mijn gevoel ben ik terug bij af. Toen ik begon was het een dingetje.. Iets wat anderen maar nonsens vonden. "Een film kijk je, maar die koop je toch niet?". Waar je vroeger maar één of twee zaken had waar je video's of Laserdiscs kon kopen, verscheen de DVD later zelfs bij de Blokker, de V&D, de bezinepomp, op elke hoek..? De Freerecordshop was lang een begrip (blu-ray club). Die tijd is gewoon voorbij. Talloze videokoopzaken gingen failliet. Als de vraag nog meer afneemt, zal het aanbod nog verder afnemen en verder achterin de Mediamarkt verdwijnen, het is simpelweg, vraag en aanbod. Maar het internet maakt de wereld klein, dus jammer, maar helaas. Gelukkig is er nog wel de mediamarkt, voor het gemiddeld shopping-gevoel...

    Voor de UHD-BD zal je inderdaad een nieuwe Blu-ray speler nodig hebben en wellicht wel een HDCP 2.2 UHD-scherm. Het is namelijk nog maar de vraag of huidige (niet HDCP 2.2. - dus vrijwel allemaal-) 4K-schermen een UHD-BD kunnen weergeven. Je zou dus bijna op voorhand denken dat dit een kansloze missie is. Zeker als ook nog - onvermijdelijk - behoorlijk aan de prijs is. Ondertussen biedt Netflix al 4K en is de vraag dus of streaming niet al overduidelijk de slag heeft gewonnen. UHD-BD heeft namelijk nog een lange weg te gaan. En aangezien kwaliteit allang niet meer de maatstaf is moet ik het nog maar zien... Daarnaast, er zijn nog zat films die nog niet eens op BD zijn uitgekomen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  23. #23

    Standaard

    Ik denk dat het aanbod heel erg snel verder zal verschralen of zelfs verdwijnen Sinds de bekendheid van de diverse popcorn varianten is bij ons de laatste weken de verhuur met 40 tot 60% ingezakt en ik kan me niet voorstellen dat de verkopen ook niet zijn ingezakt, misschien wat minder, maar toch...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  24. #24

    Standaard

    Overigens lijkt het niet typisch Nederlands of Belgisch dat in de schappen van winkels de Blu-ray verdrongen wordt door DVD. Als ik het forum van Blu-ray.com moet geloven is in de VS de zelfde trend gaande, en dat terwijl daar de verkopen van Blu-ray nog altijd in de lift zitten terwijl de verkoop van DVD's jaar na jaar dalende is.
    Het geheel is wat tegenstrijdig met elkaar maar valt mijn inziens te verklaren doordat de DVD meer een traditioneel product is geworden die nog traditioneel in "brick and mortel stores" wordt gekocht terwijl het Blu-ray pupliek al lang de weg naar de webwinkel heeft gevonden.

    Ik zelf ben al een jaar of tien geleden over gegaan op kopen via internet, nog voor de BD uberhaubt bestond.
    Na al die jaren zie ik echter dat nog een groot deel die erg huiverig is ten opzichte van aankopen via het internet en het is juist ook dit publiek die huiverig staan tegenover overige veranderingen in de markt zoals de Blu-ray en Streaming diensten en nog traditioneel vast houden aan de DVD en zelfs Analoge TV, ..ze vinden het allemaal wel best.
    Het lijkt er op dat dus juist dit de doelgroep is voor "brick and mortel strores" terwijl de Blu-ray kopers al lang de weg naar internetwinkels heeft gevonden, en dat lijkt dus niet alleen hier het geval maar ook in de VS en ongetwijfeld ook elders ter wereld.

    Al met al lijkt het er natuurlijk op dat de Optische drager uiteindelijk gaat verdwijnen maar zo ver zijn we echter nog niet en intussen zie ik nog wel wat lichtpuntjes die aangeven dat optische drager nog wel even blijft bestaan. Zo blijkt het bijvoorbeeld zelfs voor Netflix interessant genoeg om hun eigen series als "House of Cards" en "Orange is the new Black" ook op DVD en BD uit te brengen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik denk dat het aanbod heel erg snel verder zal verschralen of zelfs verdwijnen Sinds de bekendheid van de diverse popcorn varianten is bij ons de laatste weken de verhuur met 40 tot 60% ingezakt en ik kan me niet voorstellen dat de verkopen ook niet zijn ingezakt, misschien wat minder, maar toch...
    Ik dacht eerste dat je de Popcorn mediaspeler bedoelde maar zie nu dat het om iets heel anders gaat.
    Popcorn Time maakt het gebruik van illegaal torrents zo gemakkelijk als het gebruik van Netflix en lijkt dan ook vooral voor Netflix een bedreiging te zijn. Ik ben benieuwd waar dit toe zal leiden.
    Het lijkt er op dat Illegaal downloaden, nu in de vorm van illegaal streaming, niet uit te roeien lijkt.

    Een beetje wishful thinking maar misschien zal dit er voor kunnen zorgen dat de filmmaatschappijen zich weer wat meer serieus gaan richten op de klant die wel wil betalen voor zijn films of series (zoals we dat dat zien bij uitgevers als Criterion en Arrow).
    Gewoon goede transfers op Blu-ray met interessante extras.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •