De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Problemen met geluid over boxen houden Tv/ receiver

    Beste experts,

    Ik zit met een probleem en ik krijg het maar niet opgelost….
    Ik kwam na veel googlen voor hulp dit fijne forum tegen en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
    Ik heb de gebruiksaanwijzingen compleet gelezen (meerdere keren) en na veel googlen is het mij niet gelukt om dit op te lossen. Ik zit in de IT, echter is dit compleet buiten mijn vakgebied en baal als een stekker dat het mij maar niet lukt dit zelf op te lossen. Zelf heb ik een Samsung Tv en een Denon installatie en deze werkt wel, het betreft de installatie van mijn ouders.

    Informatie van de apparatuur van ouders:
    TV Sony Bravia KDL-40p3600 en receiver Yamaha RX-V371 met Harman Kardon speakers (5 stuks).
    Ik heb de TV aangesloten met een HDMI kabel aan de receiver (HDMI out) en ze zijn ook aangesloten met een optical kabel (optische aansluiting TV aan AV4 receiver (enige voor optisch heb ik begrepen).
    Initieel werkte alles goed toen ik het net aangesloten had, ook na alles uit en aan gezet te hebben.
    Echter de volgende dag, kwam het geluid niet meer via de speakers.
    Ik heb toen de instellingen veranderd (geluidsinstellingen in de TV, op audio systeem ipv TV speakers).
    Alles deed het weer, echter de volgende dag was het weer zover, geen geluid over de speakers. Weer een aantal instellingen veranderd in de hoop dat het geluid weer via de boxen zou komen. Uiteindelijk weer gelukt, echter kan dit niet normaal zijn dat telkens na een aantal uur hebben uitgestaan alles weer opnieuw moet worden ingesteld.

    Additioneel ding: als het geluid over de boxen komt (tv HDMI) en ik switch naar de logitech media speler, valt het geluid weg. Door op AV4 te drukken bij de receiver doet deze het weer. Als ik terug switch naar de TV HDMI, gaat het geluid wel netjes mee.
    Voor de duidelijkheid, de xs4all is met een HDMI aangesloten op de TV, de logitech ook met een HDMI aan de TV. Ook om deze reden wil het geluid via de TV naar de receiver en dus de boxen hebben. Ik weet dat het soms technisch mogelijk is om alles via de receiver te laten lopen, echter liever niet omdat niet alles kan worden aangesloten op de receiver en ik het voor mijn ouders zo simpel mogelijk wil houden.
    Ik las iets over het vastzetten van het AV4 kanaal op de TV, echter kan ik hier niets over vinden in de gebruiksaanwijzing en bij outlets staat geen AV4 (wel 1 tm2, PC, component en de 3 HDMi).
    Ik heb vast iets verkeerd ingesteld of ik heb iets verkeerd aangesloten en hoor graag wat ik kan doen, ik ben radeloos.
    Hoop dat iemand mij kan helpen en alvast bedankt voor de hulp en met vriendelijke groet,

    Sharon

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Beste Sharon,

    Het is niet toegestaan meerdere topics over hetzelfde onderwerp te starten in verschillende subforums.
    Deze sluit ik, de andere blijft natuurlijk open.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Beste Sharon,

    Het is niet toegestaan meerdere topics over hetzelfde onderwerp te starten in verschillende subforums.
    Deze sluit ik, de andere blijft natuurlijk open.

    Mijn excuses, dat wist ik niet! Ik was er niet zeker van in welk gedeelte ik deze het beste kon posten, vandaar! Bedankt voor het corrigeren!

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •