De resultaten 1 tot 15 van 15 worden weergegeven.
  1. #1
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard Toch eindelijk een upgrade... Homecinema Dolby Atmos - Denon AVR X7200W

    Toch eindelijk een upgrade...

    Gewoon omdat het kan, en ik eigenlijk al jaren vast heb gehouden aan de forse investering die ik in 2006 heb gedaan, vond ik een upgrade om te upgraden niet echt nodig. Het gaat om de Onkyo TX NR5000E. Een - toen - hele dure monsterversterker. Probleem was dat het maar HDMI 1.0 is en dus geen High Resolution-audio bood. Ooit gekocht als modulairsysteem wat d.m.v. insteekmodules up te graden was, maar daar is natuurlijk nooit wat van terecht gekomen. "Nee, sorry, kan helaas niet'. HD-audio komt nu analoog (7 RCA-kabels) via mijn Oppo Blu-ray Disc speler en die doet dat gelukkig heel goed. Maar qua gemak is het soms wel eens lastig. HDMI kan ik totaal niet gebruiken en heb nu een aparte Ixos-HDMI-switch om alle HDMI-apparatuur toch aan te kunnen aansluiten. Gelukkig maakt mijn Pronto het wel heel makkelijk om te bedienen. Het werkt dus allemaal, maar een beetje omslachtig is het wel en misschien is het inmiddels wel tijd?




    Mijn voorkeur ging, als fan, uit naar weer een Onkyo, maar sceptisch was ik wel, want zo heb ik ooit mijn vijf jaar oude Kuro LX6090 vervangen voor een Panasonic 65VT50 en dat viel enorm tegen. Gelukkig dat de Panasonic 65VT60 dat ruimschoots goed maakte, maar het zorgt er wel voor dat ik me bewust ben dat nieuwer niet altijd beter is. Dan ga je lezen en kom je tot de conclusie dat Onkyo niet meer het Onkyo van weleer is. Kwaliteit maakt plaats voor kwantiteit en datzelfde geldt voor de term vlaggenschip. Apparaten zoals mijn receiver worden niet meer gemaakt. Er is gewoonweg geen markt meer voor. Daarnaast zijn de problemen bij Onkyo dusdanig dat hele generaties kampten met HDMI-board issues die veelal pas na een jaar de kop op staken. Ik zie de door mij geadviseerde Onkyo's om mij heen letterlijk uitvallen. Wil je een nieuw type hebben dan weet je pas na een jaar of er problemen kunnen ontstaan. Het heeft er zelfs toe geleid dat Onkyo hun garantie heeft verlengt tot 2018, maar dat is niet de insteek die je zoekt bij het kopen van een nieuwe receiver. Daarnaast heeft Onkyo Audyssey vervangen door hun eigen zeer matige AccuEQ, ook wel gekscherend genoemd NoEQ met maar twee DSP-chips. Dus voor mij zeker geen Onkyo meer. Wil je nu een 'monster' dan kost dat echt enorm veel duiten en komen merken als Classé en de toppers van NAD en Arkham om de hoek kijken. Die investering wil ik niet meer maken en de nadruk ligt toch veel meer op Homecinema dan muziek luisteren. Meer en meer doe ik dat in de auto, op het werk via mijn telefoon en koptelefoon of op feestjes waar definitie toch ver te zoeken is tussen de kakofonie aan stemmen en achtergrondgeluid. In die zin zijn de ontwikkelingen in HT wel noemenswaardig ten opzichte van mijn 'monster'. En al helemaal op gebied van comfort en gebruiksgemak.

    Tja, en als je dan gaat upgraden neem je geen genoegen meer met een apparaat wat niet zo kompleet mogelijk is. Dan wil je ook Atmos, Auro 3D en zo, of je het nu gaat gebruiken of niet. Je kunt je voorstellen dat ik heel lang heb lopen wikken en wegen naar de juiste keuze. Ik was wel zo ver dat ik de upgrade ging maken en kwam uit op een Denon of een Marantz (wat eigenlijk op het uiterlijk na dezelfde apparaten zijn). De Denon die ik op het oog had moest nog uitkomen, maar inmiddels is hij uit en heb ik de knoop doorgehakt. Het is de Denon AVR-X7200W geworden en wat ik er van gehoord en gelezen heb, ga ik daar zeer blij van worden. Qua kwaliteit, maar helemaal qua gebruiksgemak.

    Maar ja, Atmos en vooral Auro 3D vragen om meer speakers. Ik heb besloten om rustig te beginnen. Hoe onder de indruk ik ook was bij de set-up van John, ik heb ten tijde van mijn verbouwing alles heel mooi in de muren weggewerkt. Geen speakerkabel te zien op de muren. De speakers lijken te zweven. Op het plafond is het echter een ander verhaal. Daar loopt al wat, omdat een lampaansluiting nooit op de goede plek zit, dus een mee geverfd gootje hier en daar is al zichtbaar. Plus dat er dan toch ook speakers aan het plafond komen te hangen, dan maakt het toch al minder uit. Omdat het om een Atmos-kanaal gaat hoefde ik ook niet een hele goede speaker te kopen, was mijn insteek. Dus ging ik op jacht naar een paar witte, platte speakers en die heb ik gevonden. De Cambridge Audio WS30. Na enkele sets te hebben beluisterd klonken deze het meest volwassen. En ik heb goed geluisterd, zo goed en kwaad als het kon. Het moet maar blijken of ze qua klankkleur goed passen bij mijn B&W FMP-serie, maar ik mag ze altijd nog omruilen.

    Wat rest is tot 20 maart wachten, want alles moest besteld worden, maar aangezien ik mijn Pronto flink moet herzien, heb ik niet direct haast. Als het hart van het systeem veranderd moet er natuurlijk weer flink geconfigureerd worden en dat opzich is al een klus, laat staan als je dat tegelijk met alles monteren en installeren moet doen. Maar toch de knoop is doorgehakt en ik ervaar wel al een behoorlijke mate van euforie. Something special is coming my way. Nondeju, het is er dus toch van gekomen...


    De Denon AVR-X7200W




    De Cambridge Audio WS30





    Mijn eerste Pronto Professional uitspattingen.






    Mijn Homecinema Entertainmentcenter topic.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 06-03-2015 om 01:11 Reden: framesize
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #2

    Standaard

    Potvoljam, het heeft even geduurd, maar nu gaat er dan toch iets van deze tijd komen bij Claudio

    Zoals je ziet je nieuwe plekje gevonden en zal de ontwikkelingen op de voet gaan volgen......
    ja, en dan rest je nu dat wachten nog.... en dat schijnt heel lang te duren (nu nog 17 nachtjes slapen)

    Wens alvast dat alles in uitstekende staat mag arriveren en niet... dead on arrival aankomt wat tegenwoordig
    al aardig "gewoon" gevonden wordt zodat er zelfs al een uitdrukking als deze voor bestaat.

    Proost dan maar alvast op je nieuwe hobbykind
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Krijgt John 10 procent commissie van de verkoper?
    Geintje, veel succes ermee en geniet er van. Zoals je aangeeft: waarom? omdat het kan!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    John? Wie is John?

    Ik kan me situaties voorstellen van, omdat het kan, waar mijn vrouw niet blij mee zou zijn en dan heb ik niet over aankopen en zo...

    En inderdaad wachten is zowel leuk als vervelend, leuk omdat je ergens naar toe leeft en dat is best spannend. Als je het eenmaal heb kan het redelijk snel weer gewoon worden. Wachten is als erover dromen en dat kan best hemels zijn. Nou, niet overdrijven, hebben is ook leuk. Wachten doen we wel op titels... En wat zijn 17 nachtjes nu eenmaal in een leven waar tijd vliegt.

    PS: ik koop het heel ouderwets in een winkel, dus niet goed is doos door het raam... Dwars door het hifi klubben logo
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 03-03-2015 om 20:13
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Claudio, alvast gefeliciteerd met je keuze/aankoop van de Denon
    Wacht met spanning op je verhaal met de eerste gebruikservaringen!

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dank je, ik zal er een mooi verslag - met foto's - van maken.
    Zoals jouw forumnaan betaamd, ben ik eigenlijk ook een Onkyo-fan van het eerste uur. Dit voelt dus best een beetje vreemd.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dank je, ik zal er een mooi verslag - met foto's - van maken.
    Zoals jouw forumnaan betaamd, ben ik eigenlijk ook een Onkyo-fan van het eerste uur. Dit voelt dus best een beetje vreemd.


    Haha! Ja, ik weet het. Ik heb voor mezelf al lang toegegeven dat Onkyo van nu niet meer de Onkyo van toen was en dat Denon op het moment meer kwaliteit voor het geld levert (al is de Denon van nu ook niet meer de Denon van toen).

    Zoals je vroeger 10-15 jaar of langer met een versterker of wat voor electronisch apparaat dan ook vooruit kon is het tegenwoordig veel meer een wegwerp maatschappij geworden, kijk maar naar GSM's en PC's.

    Helaas heeft dit verschijnsel ook in de HT wereld toegeslagen.
    Kwaliteit is er niet op vooruit gegaan bij de mainstream merken en er zijn concessies gedaan op de gebruikte materialen (plastic ) en zoals je al aangaf moet je voor de echt zware kwaliteit naar NAD of Classe kijken. Rotel zou misschien nog een betaalbare optie zijn.

    Het zij zo. Ik bedoel, als ik van deze versterker 6-7 jaar kan genieten heb ik er vrede mee en koop ik wel weer een nieuwe die dan weer de allernieuwste codecs en andere snufjes heeft. Het is niet ideaal maar zo zit de wereld tegenwoordig in elkaar.

    Maar laat ik niet op de zaken vooruit lopen: ik hoop dat je de aankomende jaren volop kunt genieten van je X7200 en als ik je website goed heb bekeken heb jij wel de ruimte om een Atmos systeem te realiseren. Lijkt mij fantastisch en ik hoop ooit nog zo te kunnen wonen dat ik ook de ruimte heb voor al die speakers.
    Laatst aangepast door Onkyo : 05-03-2015 om 20:36
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ah, die website

    Dat ruimtelijk geweld met hoog kitsch-gehalte moet nodig eens aangepast worden.
    So much to do, so little time...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Heb momenteel weinig tijd voor de hobby en het forum maar wil je toch even feliciteren met je nieuwe aankopen.
    Zal je ongetwijfeld althans bij mij altijd enige weken duren voor alles goed is ingeregeld.
    Veel plezier alvast.

    Mvg jamiev

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Jamie,

    Dank je wel, dat genieten komt zeker goed. En ja, met nieuw apparatuur ben je altijd wel even aan het worstelen voordat het voor je gevoel goed is. Dat je het heel druk heb, had ik al begrepen. Jammer, want anders hadden we elkaar vast ontmoet bij John. Ik heb net als jij ook een gigantisch druk bedrijf met kopzorgen, werkdruk en personeel (zoals een oud joods gezegde luidt: "ik wens je veel personeel" ), maar de balans tussen werk en ontspanning is heel essentieel, maar dat hoef ik vast niet te zeggen. Daarom zei ik al dat wachten soms al een welkome afleiding is, altijd leuk om dan iets te hebben om naar uit te kijken, daarvoor werk je je drie slagen in de rondte, om te kunnen genieten. Ik vraag me zelf ook wel eens af waar ik de tijd vandaan haal om alles te kunnen doen. En dat beperkt zich niet eens tot deze hobby, vrouw en kids, de band, ons forum en het werk... Misschien wel allemaal geleende tijd, toch doe ik niks wat ik niet wil, die luxe heb ik.

    Groetjes Claudio.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Is ie al aangekomen?
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Is ie al aangekomen?
    Vroeg ik me ook al af!
    Panasonic 50VT60, Denon AVR-X5200W, Denon DBT-3313UD, Focal Chorus 816W, Focal Chorus 806V, Focal Chorus CC800V, Sony SA-W301, MIT AVt 2



  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, zaterdag, maar project Waterval de luxe mega in de tuin moest eerst af. Toch wel de speakers aan het plafond gehangen en straks de versterker installeren. Dan volgt een grote update.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Dank voor de update, begon me al zorgen te maken

    BTW.... niet vergeten wat mooie plaatjes te maken
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-03-2015 om 19:27
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •