De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aansluiten Samsung UE48HU7500 tv met JVC Home Cinema JVC RX-F10S

    Hallo!

    Ik hoop dat jullie me met het volgende probleem kunnen helpen.

    Momenteel heb ik de volgende apparatuur staan :

    JVC RX-F10S
    http://www.jvc.nl/files/instruction_...t1163-004b.pdf


    Samsung UE48HU7500 tv

    De tv is momenteel via een scartkabel aangesloten op de JVC.
    Als ik dan digitale tv kijk dan ontvang ik netjes het geluid via de speakers aangesloten op de JVC.

    Als ik op de tv een usb driver aansluit en daar een mkv opzet (en afspeel via de samsung tv) krijg ik het geluid niet door de speakers die aangesloten zijn op de JVC set.
    Als ik het geluid op de tv ipv audio uit omzet naar tv speakers dan krijg ik wel netjes het geluid te horen (maar dan dus alleen door de tv speakers)


    Kunnen jullie toelichten wat de beste bekabeling is om de tv op de JVC set aan te sluiten?

    Alvast bedankt voor de tijd en hulp

  2. #2

    Standaard

    Optisch
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Zo'n optische aansluiting zit wel op de tv maar niet op de home cinema. Wat voor stekker zou ik daarvoor moeten gebruiken?
    optisch -> ?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door multimike Bekijk bericht
    Zo'n optische aansluiting zit wel op de tv maar niet op de home cinema. Wat voor stekker zou ik daarvoor moeten gebruiken?
    optisch -> ?
    Jawel, op de achterkant van de JVC heb je er twee. Kijk in je manual (de link die je aangaf) op pagina 3 bij nummer 6 DIGITAL IN. Daar heb je twee optische ingangen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door multimike Bekijk bericht
    optisch -> ?
    Optisch, ook wel toslink genoemd:



    Zijn er in diverse lengtes:

    http://www.allekabels.nl/optische-ka...che-kabel.html
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Verdorie! Jullie hebben gelijk. Heb nu optisch naar optisch aangesloten. De scartkabel is nog steeds nodig neem ik aan?

    Als ik nu een usb stick in de tv doe met een mkv testmovie dan speelt hij de movie wel af maar nog steeds het geluid niet. Dus daar waar het geluid van bv NL1 wel door de home cinema komt ,komt het geluid van de mkv niet door de home cinema.
    Moet ik hiervoor nog iets instellen op de tv/home cinema ?

  7. #7

    Standaard

    Gelukt! Misschien dat ook anderen tegen het probleem aan lopen.
    Maar het geluid op de home cinema stond als analoog geconfigureerd. Als je die op digital zet, dan heb ik ook perfect geluid bij de mkv.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •