De resultaten 1 tot 24 van 24 worden weergegeven.

Discussie: Beamer epson

  1. #1

    Standaard Beamer epson

    Beamer aangesloten via 10m HDMI kabel
    Ingesteld beeld op autom. maar beeld valt soms een seconde uit hoe komt dit ?
    hierishem hierishem hierishem

  2. #2

    Standaard

    Waarschijnlijk de kwaliteit van de kabel die niet goed genoeg is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bij lengtes van meer dan 10 meter kan kwaliteit wel eens uitmaken inderdaad. Kan ook een HDMI-handshake issue zijn. Wat gebeurt er als je de resolutie vastzet? Ik zou bijna zeggen, wat als je een korte kabel probeert, maar dat zal wat lastig zijn, vermoed ik.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door alainke Bekijk bericht
    Beamer aangesloten via 10m HDMI kabel
    Ingesteld beeld op autom. maar beeld valt soms een seconde uit hoe komt dit ?
    soms.....

    Sorry hoor, dat kan je toch wel iets beter omschrijven. soms zou je....

    Heb zelf ook een 10 meter kabel en dat werkt prima en had op een gegeven moment ook dat de beamer regelmatig op zwart ging, snapte er
    niets van, een hele winter geen last gehad en in het voorjaar/zomer plots storingen.

    Het heeft me even tijd gekost eerdat ik het ontdekte, bleek het de pomp van de verwarming te zijn, in de winter draait deze constant en in
    de zomer komt er zo'n automatische even aan en dan weer uit stand op, dit om de pomp te beschermen tegen vast gaan staan. De schakel
    momenten bleken een bepaalde storing te veroorzaken waarop de beamer reageerde, het was wat lastig te vinden omdat het namelijk niet
    bij elke schakeling van de pomp gebeurde. Nu wordt de pomp buiten het stookseizoen van het net gehaald als er wordt gekeken, probleem
    was hiermee opgelost.

    Je bent overigens niet de enige met een Epson die er last van heeft(heb zelf een Optima), John Tak vertelde me ook dat hij er vaak na anderhalf
    uur kijken plots het wegvallen heeft, hij heeft de oorzaak overigens nog niet gevonden en moet soms even een trucje uithalen om weer goed
    beeld te krijgen.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Het valt af en toe uit soms 1x per vertoning uit soms zelf niet
    HDMI kabel gekocht bij Bol.com en om eerlijk te zijn aan een lage prijs mischien heb ik wel niet de beste gekocht.
    Welke kan ik het beste aanschaffen ?
    hierishem hierishem hierishem

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door alainke Bekijk bericht
    Het valt af en toe uit soms 1x per vertoning uit soms zelf niet
    HDMI kabel gekocht bij Bol.com en om eerlijk te zijn aan een lage prijs mischien heb ik wel niet de beste gekocht.
    Welke kan ik het beste aanschaffen ?
    Er kan iets in huis zijn dat de onderbreking veroorzaakt, kan wel eens heel lastig zijn om op te sporen, bij mij kan ook
    het aanzetten van TL verlichting de beamer op zwart zetten..... Bij jou misschien een koelkast/vriezer, een spaarlamp,
    bedenk het maar. Bedenk ook dat het wel eens aan je Epson zelf zou kunnen liggen, een printplaat die heet wordt en
    een kleine onderbreking krijgt.... zoals gezegd een lastig probleempje, van John heb ik begrepen dat het iig niet aan zijn
    overige apparatuur lag, andere spelers, andere receiver, het probleem bleef.

    Dan je andere vraag.... je schreef dat je misschien wel niet de beste kabel hebt gekocht, maar misschien was het toch wel de
    beste kabel die je hebt gekocht als je de prijs afzet tegen het feit dat hij doet wat hij doen moet, mijn eigen kabel komt dan
    wel niet bij Bol.com vandaan, maar kostte ook geen 2 tientjes en hij doet het uitstekend.

    Een HDMI kabel doet het, of hij doet het niet, en als hij het doet dan heeft het geen zin om een andere te kopen, of je moet
    hier een nieuwe HDMI kabel oorlog willen starten omdat je wil gaan geloven in de bla bla bla van de dure kabels en de
    kabelgoeroes praatjes die beter dit en beter dat beloven dan een gewone kabel.....

    Welke HDMI kabel kan je het beste kopen..... sorry hoor maar daar kan ik echt geen zinnig antwoord op geven, als je een purist
    zou zijn, of zo'n kabelaanbidder, dan zou duur waarschijnlijk nog niet duur genoeg zijn en moet er waanzinnig veel over
    opgehemeld zijn om in aanmerking te komen, denk dan in een prijsklasse van rond de 500 a 600 euro, zeker als je geloofd
    in het artikel van deze super fantast:

    http://www.pcmweb.nl/koopwijzer/hdmi...sverschil.html

    (vond de testtabel een pluim waard, deze fantast moet echt sprookjes gaan schrijven, wat een reusachtig talent op fantasie gebied,
    als advocaat zal hij het waarschijnlijk ook niet slecht doen)

    Mij hoef je niet te geloven, ik ga je dan ook geen kabel adviseren, denk dat niemand dat durft te doen met de garantie
    dat daarmee jouw probleem zou zijn opgelost, maar ik zou je aanraden om gewoon je huidige kabel te houden en je niet
    druk te maken over het feit dat hij maar sporadisch een keer een onderbreking heeft.

    Erger je je wel aan de onderbreking? Probeer de oorzaak te vinden, heb je een paar mogelijke oorzaken gegeven.....
    Je kan natuurlijk een duurdere kabel nemen, maar weet wel dat duurder absoluut niet wil zeggen dat hij beter is!
    (en niemand geeft je de garantie dat daarmee je probleem is opgelost.... voordeel, je hebt dan wel een reserve kabel)
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Kan echt wel aan de kabel liggen met deze lengte. Welke je dan beter kan kopen? Die je weer terug kan brengen als hij het niet doet en volgens mij kan dat als hij van bol.com zelf afkomt, dus...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Binnenkort ergens een animatiefilm gaan projecteren en als hij dan niet uitvalt zal het vermoedelijk een storing zijn........of toch niet we zullen zien
    Dank voor de gegeven reacties
    hierishem hierishem hierishem

  9. #9

    Standaard

    Andere duurdere hdmi kabel gekocht en probleem opgelost
    hierishem hierishem hierishem

  10. #10
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mooi zo.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #11

    Standaard

    Was mijn 1e analyse toch mooi correct
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door alainke Bekijk bericht
    Andere duurdere hdmi kabel gekocht en probleem opgelost

    Mooi, duurder....

    Maar wat is dan het merk, de lengte en de prijs en waar eventueel gekocht???

    Kan wel dezelfde kabel hebben als jij, maar bij jou hebben ze er het 10 voudige voor gevraagd, dan is tie wel duurder....

    Mijn kabel (volgens de bestellijst van de winkel - is een Konig 1.4 10meter kabel) kostte me toen 12 euro en hij werkt nog steeds perfect,
    de prijs zegt in weze dus niets over de kwaliteit van een kabel.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Was mijn 1e analyse toch mooi correct
    Nou nou nou..... een duurdere kabel was de oplossing...... had die van mij ook wel kunnen verkopen voor 200 euro.

    Ga je hier ook nog op antwoorden:

    Oorspronkelijk gepost door peptalk Dit is maar één grafiek en niet per definitie de waarheid. 4K heeft wel meer voordelen dan alleen een hogere resolutie, maar er zijn uiteraard ook nadelen.
    Welke nadelen dan behalve de prijs?
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nou nou nou..... een duurdere kabel was de oplossing...... had die van mij ook wel kunnen verkopen voor 200 euro.

    Ga je hier ook nog op antwoorden:

    Oorspronkelijk gepost door peptalk Dit is maar één grafiek en niet per definitie de waarheid. 4K heeft wel meer voordelen dan alleen een hogere resolutie, maar er zijn uiteraard ook nadelen.
    Welke nadelen dan behalve de prijs?
    Even goed kijken Herman, onderstaand was mijn 1e analyse:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Waarschijnlijk de kwaliteit van de kabel die niet goed genoeg is.
    Sterker nog, ik heb het helemaal niet over een duurdere kabel gehad....

    Nadelen: Wat Claudio al aangaf en andere artefacten bij upscaling, zeer weinig native content beschikbaar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Even goed kijken Herman, onderstaand was mijn 1e analyse:



    Sterker nog, ik heb het helemaal niet over een duurdere kabel gehad....

    Nadelen: Wat Claudio al aangaf en andere artefacten bij upscaling, zeer weinig native content beschikbaar.
    Gelukkig maar, een duurdere kabel hoeft niet persé een betere kabel te zijn..... maar toch, zo'n kabel geeft signaal door
    of hij doet dat niet. Toch roep je bij de nietszeggende melding van alainke dat de duurdere kabel de oplossing was
    meteen van:

    Was mijn 1e analyse toch mooi correct
    Je suggereert daarmee dat een duurdere kabel dan ook een betere kwaliteit heeft dan een goedkopere kabel.

    Vind overigens zo'n boodschap als ik heb een duurdere kabel.... het probleem is opgelost antwoord een totaal nietszeggende
    posting....., maar dat was gelijk ook al de openingspost, zo ontzettend nietszeggend.

    Deze hele post van alainke ademt uit: ik had een goedkope kabel die geeft problemen ik heb een duurdere kabel en
    die geeft geen problemen. (goedkope kabels zijn niet goed discussie)

    Zonder merken en prijzen genoemd te hebben, de kabel te hebben beschreven(soepelheid, materiaal, wel/niet vergulde connectoren etc etc)
    vind ik het een uitdaging naar mij toe om in de gaten te houden dat er niet weer zoiets als het moet duur/duurder zijn om goed te zijn verhaal,
    daar pas ik voor.

    Degenen die honderden euro's willen uitgeven aan exotische kabels houd ik vooral niet tegen, als je zat centen heb, laat ze dan
    lekker rollen, ook de verkoper van dure kabels wil graag z'n MB of BMW blijven volgooien, maar ik vind het niet nodig dat mensen
    met een instapkabel het gevoel zouden kunnen krijgen dat er iets mis zou zijn met een goedkopere kabel.

    Het zou zelfs zo kunnen zijn dat het verwijderen en weer plaatsen van een kabel wat corrosie heeft verwijdert......

    We zullen het wel nooit weten, de postings van de TS blonken helaas niet uit in kwaliteit, om het maar eens bij het onderwerp te houden
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Is toch echt niet waar Herman dat ik dat suggereer, dat maak jij er van. Mijn eerste analyse is dat het waarschijnlijk de kabel is en in mijn 2e post adviseer ik de TS niet eens een dure kabel, maar ééntje die hij kan proberen en als deze niet werkt weer kan ruilen. Dat ik 'mijn gelijk' opmerking maak nadat de TS aangeeft dat een duurdere wel werkt, tsja dat kan niet anders.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Is toch echt niet waar Herman dat ik dat suggereer, dat maak jij er van. Mijn eerste analyse is dat het waarschijnlijk de kabel is en in mijn 2e post adviseer ik de TS niet eens een dure kabel, maar ééntje die hij kan proberen en als deze niet werkt weer kan ruilen. Dat ik 'mijn gelijk' opmerking maak nadat de TS aangeeft dat een duurdere wel werkt, tsja dat kan niet anders.
    Kom kom Pepijn, ik schat je echt wel iets slimmer in je weet heus wel wat ik bedoel boef, en bij deze ga je dan ook even bij mij over de knie

    tsja dat kan niet anders.
    Ja, je zegt het zelf al, want met mijn 12 euro kabeltje die ik best voor 200 euro had willen verkopen had het ook opgelost kunnen zijn

    Zie je zondag bij Claudio, waar mag ik je mee straffen...?

    BTW

    Even goede vrienden, mag je graag even scherp houden
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dont worry, I have a gun with just one bullet. Handy for settlements.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Kom kom Pepijn, ik schat je echt wel iets slimmer in je weet heus wel wat ik bedoel boef, en bij deze ga je dan ook even bij mij over de knie
    Als je maar niet te hard slaat

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    die ik best voor 200 euro had willen verkopen had het ook opgelost kunnen zijn
    Klopt, misschien zelfs wel met een nog goedkopere direct zelf besteld uit China

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht

    Zie je zondag bij Claudio, waar mag ik je mee straffen...?

    BTW

    Even goede vrienden, mag je graag even scherp houden
    Tot zondag vriend
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dont worry, I have a gun with just one bullet. Handy for settlements.
    Lol
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #21

    Standaard

    Hdmi kabel aangekocht bij bol.com voor de prijs van 17,99 euro maar werking was niet goed, dan maar info gaan vragen bij Media markt en die gaven me een kabel mee die geschikt zou zijn voor langere afstanden prijs 59,99 euro....werking perfect en daar is het toch om te doen he .
    hierishem hierishem hierishem

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door alainke Bekijk bericht
    Hdmi kabel aangekocht bij bol.com voor de prijs van 17,99 euro maar werking was niet goed, dan maar info gaan vragen bij Media markt en die gaven me een kabel mee die geschikt zou zijn voor langere afstanden prijs 59,99 euro....werking perfect en daar is het toch om te doen he .
    en hier ook al:

    24-05-2015, 12:04 #9 alainke



    Member
    Registratie datumdec 2005Woonplaatsbelgie .....TEMSE

    Andere duurdere hdmi kabel gekocht en probleem opgelost



    Die duurdere kabel na een half jaar al weer stuk...... guttegut wat een prut.

    Mijn 10 meter lange HDMI kabel van €12,-- merk Konig gebruik ik nu
    toch al ruim 2 jaar zonder problemen en hij werkt ook nog steeds perfect.

    Vind het overigens een nietszeggende post die je doet, was leuk geweest als
    je had gemeld waarom je nu alweer een nieuwe kabel nodig had en wat er
    dan "mankeerde" aan de kabel van Bol.com.

    Info gaan vragen bij de MM, ja ja, had ik net zo goed naar de bakker kunnen gaan.

    Je geeft totaal geen info, enkel goedkoop niet goed, duurder wel - en dat is
    over het algemeen wel onzin gebleken..... geen merken, niet wat er aan mankeert
    en ook niet waaraan de halfjaar oude kabel is overleden....

    Wat is nu de nut van dat berichtje van je

    Lijkt op bangmakerij, maar mensen ik heb het levende bewijs dat zelfs heel goedkope
    (en dat is 12,-- euro voor een 10 meter lange kabel toch?? ) kabels uitstekend werken
    en kan dan behoorlijk pissig worden van non info gewauwel zonder enige achtergrond
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Wou gewoon even laten weten dat ik met die goedkope kabel storing had en met een duurdere niet........en hou op met dat gezeik !!!! je bent niet intressant
    hierishem hierishem hierishem

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door alainke Bekijk bericht
    Wou gewoon even laten weten dat ik met die goedkope kabel storing had en met een duurdere niet........en hou op met dat gezeik !!!! je bent niet intressant
    Jij was wel weer heel erg "intressant" kan bijna het volgende bericht niet afwachten.... zal vast de agenda inseinen dat er over 2 maanden
    weer een geweldige reactie van alainke te verwachten is....... zit nu al op hete kolen
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •