De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 1 kanaal van Pioneer VSX-920 receiver speelt veel te stil

    Sinds een tijdje klinkt mijn linker front speaker heel erg stil. Zo stil dat ik eerst dacht dat hij niet speelde en dat er een kabel los zat.

    Ik heb een Pioneer VSX-920 receiver en een oudere Tannoy MX-M speakerset.

    Het probleem ligt niet aan de luidspreker want als ik op het linker front kanaal een andere speaker aansluit krijg ik hetzelfde probleem.

    Ik heb dan maar eens de automatische kalibratie met microfoontje aangezet en uit die analyse bleek dat de gemeten referentiesignaalsterkte van het linkerfrontkanaal "-6" was, terwijl de andere kanalen allemaal +- op niveau "0" of "1" zaten. Alle luidsprekers staan mooi symmetrisch opgesteld en toen ik het geheel oorspronkelijk kalibreerde zaten alle luidsprekers zonder aanpassing op ongeveer hetzelfde geluidsniveau.

    Het lijkt er dus op dat er iets scheelt aan het linker front kanaal. Ik kan door de automatische kalibratie de niveau's wel laten "gelijktrekken" maar dit werkt enkel in surroundmodus, in stereo luister ik altijd in de modus "direct" en daar heeft de kalibratie geen (of weinig?) invloed op. Ik blijf dan dus met het probleem zitten dat de linker front speaker veel te stil klinkt.

    Ik vermoed dus dat er in elk geval iets defect is, wel vreemd dat het enkel bij één kanaal het geval is.

    De vraag is of het opportuun is om deze receiver nog te laten herstellen. Het ging over een toestel dat destijds 600 euro heeft gekost en intussen bijna vijf jaar oud is. Gaat de herstelling verhoudingsgewijs niet te duur zijn?

    Iemand advies?
    there's only one person who's got his work done by friday, and that was robinson crusoë

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Is natuurlijk heel lastig te bepalen als je niet precies weet wat er stuk is. Heb je ook eens geprobeerd de kabels zelf om te draaien?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Is natuurlijk heel lastig te bepalen als je niet precies weet wat er stuk is. Heb je ook eens geprobeerd de kabels zelf om te draaien?
    Nee, het ligt echt aan het kanaal in kwestie (front left). Als ik een andere luidspreker en kabel op dat kanaal aansluit klinkt het geluid uit die luidspreker ook beduidend stiller.
    there's only one person who's got his work done by friday, and that was robinson crusoë

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Gek is dat hij wel wat doet, je zou verwachten dat hij dan geheel geen geluid geeft. De volgende tip zou zijn om je receiver weer terug naar fabrieksinsteling te brengen. Wel eventueel wat waardes en instellingen opschrijven, indien nodig. Geeft dat geen resultaat, dan zou je kunnen overwegen om hem te laten repareren met vooraf een prijsopgave. In het ergste geval ben je dan nog wel onderzoekskosten kwijt.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •