De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Fury (2014) (Blu-ray)

    Fury (2014) (Blu-ray)

    Het leven van een tankbemanning in een tank tijdens de Tweede Wereldoorlog.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Weinig aan te merken?
    Ik kwam via een ander forum erachter dat deze blu-ray enorm lijdt onder behoorlijk heftige Black Crush.
    Ik had hem nog niet eens bekeken, de steelbook die ik had gekocht, omdat ik m nog niet lang daarvoor in de bios heb gezien.
    Dat forum meldde verder, dat de Duitse versie er niet onder leed, iets dat best gek is, maar links naar screengrabs bevestigden wat men had aangetroffen.
    Toen ik vorige maand in Oostenrijk was, heb ik toch maar even voor weinig de Duitse versie gekocht, en inderdaad, daar zie ik veel meer detaillering in de schaduwpartijen. Dat je dat niet is opgevallen, zeg. Zelfs Sony heeft al toegegeven dat er bij een aantal releases dit is gebeurd.
    Dus....

    Link screengrabs: http://caps-a-holic.com/c.php?d1=5847&d2=5616

    Link forum: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=257809
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Filmgek Bekijk bericht
    Dat je dat niet is opgevallen, zeg. Zelfs Sony heeft al toegegeven dat er bij een aantal releases dit is gebeurd.
    Dus....

    Link screengrabs: http://caps-a-holic.com/c.php?d1=5847&d2=5616

    Link forum: http://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=257809
    De eerste zin in je link is hier al een reactie op: almost all released in the United States
    Voor zover ik me herinner wonen we hier niet in de US...
    En hoe kun je op deze manier reageren als je de disc zelf niet gezien hebt?
    Ga dat eerst maar eens doen, dan praten we weer verder.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    De eerste zin in je link is hier al een reactie op: almost all released in the United States
    Voor zover ik me herinner wonen we hier niet in de US...
    En hoe kun je op deze manier reageren als je de disc zelf niet gezien hebt?
    Ga dat eerst maar eens doen, dan praten we weer verder.
    Ik heb het idee dat filmgek wel de Duitse disc heeft vergeleken met de Nederlandse. Maar zie dit graag door hem bevestigd. Ik heb vandaag even een snelle check gedaan van mijn nl-disc, maar vond die ook op momenten zeer donker.
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    De eerste zin in je link is hier al een reactie op: almost all released in the United States
    Voor zover ik me herinner wonen we hier niet in de US...
    En hoe kun je op deze manier reageren als je de disc zelf niet gezien hebt?
    Ga dat eerst maar eens doen, dan praten we weer verder.
    Beste Ludo,

    Nee, we wonen niet in de US, maar als je verder leest, staat in die link "The new releases have been CORRECTED for most European markets.".
    De nadruk leg ik nu even op "most", want de NL blu-ray valt er namelijk NIET onder.

    Vreemd dat je er vervolgens van uitgaat, dat ik de disc niet heb gezien. Waarom?
    Ik post echt niet zomaar wat.
    Ik heb destijds meteen die MM steelbook gekocht, ook vanwege de exclusieve bonusdisc.
    Lees ik later op dat betreffende forum, waarvan ik de link heb bijgesloten, dat Fury in veel landen lijdt onder black crush.
    Nu lag de blu-ray een hele poos bij mn broer, omdat ik de film toch nog vers in het geheugen had door m in de bioscoop te hebben gezien.
    Maar ik vond de meldingen in dat forum dusdanig serieus, dat ik vorige maand alvast die Duitse disc heb gekocht.
    En ja, ik heb ze dus beide thuis vergeleken (player: Oppo, scherm: Sony 55" LED).
    Ik vind het verschil aanzienlijk. Ik ben een kritische kijker, ik ben zelf werkzaam in de AV-branche, op film- en serie sets, en werk met de nieuwste digitale film-camera's. (niet dat dat meteen dé deskundige van mij maakt, maar ik weet wel wat ze kunnen, wat post-productie en grading kan doen, en wat een goeie film-transfer is, en wat er fout kan gaan.)

    Dus Ludo, jouw opmerking in de recensie "Alleen binnen in de tank blijft de detaillering wat achter. Het is daar donker, maar alles blijft door de paar lichtaccenten goed te volgen." zou ik zelf persoonlijk herschrijven met "Detaillering blijft in donkere partijen volledig achterwege, er valt soms zelf helemaal niks meer te zien door black crush".
    En "Een uitstekende en vooral sfeervolle beeldtransfer waarop slechts weinig valt aan te merken." is als conclusie over de beeldkwaliteit, na het zien van de duitse blu-ray, niet terecht. In vergelijking zou ik voor deze vrij grote fout in de transfer zelfs 2 punten in mindering brengen. (een 7 dus).

    Dus...verder praten? Heel graag.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Ja, de Nederlandse disc heeft last van "black-crush". Net zoals de Franse disc; welke hetzelfde is.

  7. #7

    Standaard

    Ik had al een aantal keren overwogen om de Nederlandse uitgave te kopen, maar dat heb ik steeds niet gedaan en ga ik nu helemaal niet meer doen.

  8. #8

    Standaard

    Mogelijk kan Ludo bij Sonynavraag doen en vragen om reactie? Ik neem aan dat hij van Sonuy een recensieexemplaar heeft gekregen?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  9. #9

    Standaard

    Mogelijk kan Ludo bij Sonynavraag doen en vragen om reactie? Ik neem aan dat hij van Sonuy een recensieexemplaar heeft gekregen? Weet anders iemand waar ik een email naar toe kan sturen?
    Mijn ht-opstelling: LG Oled 65e6v, Onkyo TX-RZ1100, OPPO UDP-203 UHD Blu-ray Discspeler, Sony UBP-X800 4k Blu-ray speler, Panasonic DP-UB824, Marantz HD-CD-1, Ziggo Next, Mordaunt Short boxen 4 x MS908 Front, 1 x MS905 Centre, 2 x MS905 Bipolair Surround, 1 x avant 309i Subwoofer, Onkyo SKH-410 speakers, Sonos Play 5, Sonos Play 5 (2e generatie), Sonos sub.
    (2e generatie), Beyerdynamic T-1 koptelefoon

    Wat ik gezien heb

    Mijn collectie

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Ja, de Nederlandse disc heeft last van "black-crush". Net zoals de Franse disc; welke hetzelfde is.
    De Duitse disc zit inmiddels in mn Steelbook case.
    Wat enorm knaagt is de vraag: Hoe is het nou mogelijk?
    Ik weet niet veel van blu-ray authoring, en vraag me dan ook af, als de distributeur het filmbestand binnenkrijgt, waarom iemand dan iets meent te moeten doen aan het beeld van een disc, terwijl het toevoegen of misschien verwijderen van Audio en Ondertitel opties, en desbetreffende waarschuwings- en copyright-berichten aangepast per land, zou moeten volstaan.
    Gelukkig is het een sporadisch geval, en zijn er in betreffende landen soms maatregelen getroffen door Sony.
    En inderdaad een goeie suggestie. Sony Pictures NL zou dat ook moeten doen.
    Wellicht kan Ludo daarbij helpen. Dat zou heel tof zijn.
    En Ludo, ik wil jou (bij deze nodig ik mezelf uit) graag een bezoek brengen met mijn Duitse schijfje, dan kunnen we samen dit vergelijken. Ik ben vaak in Amsterdam vanwege mn werk, en films kijken en verzamelen is 1 van mijn grootste hobby's sinds de dagen van VHS. Ik hoop wel dat je goeie koffie hebt
    Laatst aangepast door Filmgek : 26-12-2015 om 11:25
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •