Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 228 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Chris W Bekijk bericht
    Zo kan je jezelf toch niet serieus nemen joh Verre van perfect. Alle 6
    Da's jouw mening. Mijn mening is iets teveel door een roze bril misschien, maar ik ben helemaal fan van het wereldje wat Peter Jackson (maar vooral Tolkien natuurlijk) heeft geschapen. Kan de films niet vaak genoeg zien. Voor mij persoonlijk zijn ze dus wel perfect.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  2. #52

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Da's jouw mening. Mijn mening is iets teveel door een roze bril misschien, maar ik ben helemaal fan van het wereldje wat Peter Jackson (maar vooral Tolkien natuurlijk) heeft geschapen. Kan de films niet vaak genoeg zien. Voor mij persoonlijk zijn ze dus wel perfect.
    Je hebt helemaal gelijk Dennis. Eerder had ik onderstaande gepost. Mensen verliezen nog wel eens uit het oog dat een beoordeling over een film enorm subjectief is. Ik geef tenminste ook een cijfer hoe de film bij mij overkwam, en niet hoe een film de filmgeschiedenis ingaat. Niets is zo subjectief als kunst, toch?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben er nu wel achter dat het beoordelen van een film met een cijfer, een erg persoonlijke zaak is en dat het zinloos is om het anders dan persoonlijk te zien.

    Er bestaan nu eenmaal geen objectieve criteria waarmee je een film kunt beoordelen; hoe je elk aspect van een film beoordeelt, blijft een opinie. Wat voor de één een meeslepend verhaal is, is voor een ander een saaie, lange zit. Wat voor de één onnatuurlijke dialogen zijn, kunnen voor de ander vlotte, grappige dialogen zijn.
    Daarnaast is de mix van zoveel aspecten bepalend voor hoe de film overkomt.

    Natuurlijk, je kunt je d.m.v. lectuur en internet meer verdiepen in de historie en productie van films; met bijvoorbeeld een boek als Film Art: an Introduction zul je wellicht meer uit films halen en leren om anders tegen films aan te kijken. Je kunt kijken of je meerdere lagen in een film kunt herkennen of bijvoorbeeld of een film verwijzingen heeft naar andere films uit de historie. Je kunt leren om een film afhankelijk van de periode waarin het gemaakt is, te beoordelen.

    Maar dat alles zegt nog niets hoe jij persoonlijk een film ziet. Een film kan slimmigheidjes qua regie hebben, originele montage, overtuigende acteurs, maar als de mix voor mij niet klopt, dan kan ik de film gewoon een onvoldoende geven, al gaat dat tegen de algemene opinie in. Andersom kan een film een niet bijzonder verhaal hebben, een weinig origineel script, maar mij toch misschien enorm aanspreken omdat de film als geheel wel 'binnenkomt'.

    Wilde ik voorheen nog wel eens een discussie aangaan als iemand een film die ik als heel goed beoordeelde, helemaal niets vond: dat doe ik niet meer. Je kunt aangeven welke pluspunten jijzelf in de film zag, maar meer dan dat heeft eigenlijk geen zin.

  3. #53

    Standaard

    Juni
    Films
    55. Mad Max 2: The Road Warrior (George Miller, 1981) :: 6.0
    56. Jurassic World (Colin Trevorrow, 2015) :: 8.0
    57. Project Almanac (Dean Israelite, 2014) :: 8.0
    58. Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb (Stanley Kubrick, 1964) :: 7.8
    59. Dawn of the Dead (Zack Snyder, 2004) :: 7.5
    60. 12 Angry Men (Sidney Lumet, 1957) :: 8.0

    Series
    61. Little Britain USA - Seizoen 1 (Simon Fuller, Matt Lucas, David Walliams, 2008): Aflevering 3 (nog niet af gezien)
    62. Orange Is the New Black - Seizoen 3 (Jenji Kohan, 2015): Aflevering 1 (nog niet af gezien)

    Statistieken
    Totaal 6 films (maandgemiddelde: 9.5) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 6.

    Totaal 2 afleveringen van series gekeken.

    Totale speelduur: 695 min.
    Aantal films / series herzien: 3.

    Best beoordeeld: Jurassic World, Project Almanac, 12 Angry Men (8.0, 21ste dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Mad Max 2: The Road Warrior (6.0).

    Media-verdeling
    1.
    3.
    4.

  4. #54

    Standaard

    Juni
    Films
    55. You Don't Know Jack (Barry Levinson, 2010) :: 7.0
    56. The Equalizer (Antoine Fuqua, 2014) :: 6.8
    57. Jurassic World (Colin Trevorrow, 2015) :: 7.2
    58. Fury (David Ayer, 2014) :: 5.5
    59. Lockout (Stephen St. Leger, James Mather, 2012) :: 4.5

    Series
    60. Archer - Seizoen 6 (Adam Reed, 2009) :: 7.0
    61. Chef's Table - Seizoen 1 (Clay Jeter, 2015) :: 8.3
    62. Game of Thrones - Seizoen 5 (David Benioff, D.B. Weiss, 2011) :: 8.5
    63. House of Lies - Seizoen 4 (Matthew Carnahan, 2012) :: 7.0
    64. Mozart in the Jungle - Seizoen 1 (Roman Coppola, 2014) :: 7.8
    65. Silicon Valley - Seizoen 2 (John Altschuler, Mike Judge, Dave Krinsky, 2014) :: 7.8
    66. Veep - Seizoen 4 (Armando Iannucci, 2012) :: 7.8

    Statistieken
    Totaal 5 films (maandgemiddelde: 7.2) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 0.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 0.
    - Lang (meer dan 75 min.): 5.

    Totale speelduur: 618 min.
    Aantal films / series herzien: 0.

    Best beoordeeld: Game of Thrones - Seizoen 5 (8.5, 2de dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Lockout (4.5).

    Media-verdeling
    1.
    1.
    10.

    Vanwege onze verhuizing wat minder films en wat meer series gekeken tussen het regelen en inpakken door.
    Laatst aangepast door Marcel v/d H. : 01-07-2015 om 15:40

  5. #55

    Standaard

    Juni
    Films
    151. L'avventura (Michelangelo Antonioni, 1960) :: 9.0
    152. L'eclisse (Michelangelo Antonioni, 1962) :: 8.5
    153. Ivanovo detstvo (Andrei Tarkovsky, 1962) :: 9.0
    154. Il buono, il brutto, il cattivo. (Sergio Leone, 1966) :: 9.0
    155. The Leone Style (Michael Arick, 2004) :: 7.3
    156. Leone's West (Michael Arick, 2004) :: 7.3
    157. Date Bait (O'Dale Ireland, 1960) :: 5.2
    158. Il Decameron (Pier Paolo Pasolini, 1971) :: 8.0
    159. Pit and the Pendulum (Roger Corman, 1961) :: 7.5
    160. I racconti di Canterbury (Pier Paolo Pasolini, 1972) :: 6.8
    161. City Walk (Bill Morrison, 1999) :: 7.3
    162. Light Is Calling (Bill Morrison, 2004) :: 9.0
    163. Porch (Bill Morrison, 2006) :: 7.3
    164. Frozen River (Courtney Hunt, 2008) :: 7.6
    165. Dr. Cyclops (Ernest B. Schoedsack, 1940) :: 6.2
    166. The Mesmerist (Bill Morrison, 2003) :: 8.5
    167. Ghost Trip (Bill Morrison, 2001) :: 7.5
    168. Film of Her (Bill Morrison, 1997) :: 7.0
    169. Light Is Calling (Bill Morrison, 2004) :: 9.0

    Statistieken
    Totaal 19 films (maandgemiddelde: 27.8) gekeken:
    - Kort (t/m 20 min.): 7.
    - Middel (21 t/m 75 min.): 3.
    - Lang (meer dan 75 min.): 9.

    Totale speelduur: 1199 min.
    Aantal films / series herzien: 9.

    Best beoordeeld: L'avventura, Ivanovo detstvo, Il buono, il brutto, il cattivo., Light Is Calling, Light Is Calling (9.0, 7de dit jaar).
    Slechtst beoordeeld: Date Bait (5.2).

    Media-verdeling
    13.
    6.



  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Melzz Bekijk bericht

    154. Il buono, il brutto, il cattivo. (Sergio Leone, 1966) :: 9.0
    155. The Leone Style (Michael Arick, 2004) :: 7.3
    156. Leone's West (Michael Arick, 2004) :: 7.3

    Staan die docu's gewoon op de blu-ray van The Good, the Bad and the Ugly?

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel v/d H. Bekijk bericht
    Staan die docu's gewoon op de blu-ray van The Good, the Bad and the Ugly?
    Ja, ik heb de remastered versie en daar staan ze op.

  8. #58

    Standaard

    Ik neem aan dat niet alleen bij mij WiW eruit ligt....al een dag...is dit dan het einde.....?

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr. Blonde Bekijk bericht
    Ik neem aan dat niet alleen bij mij WiW eruit ligt....al een dag...is dit dan het einde.....?
    Gisteravond kon ik nog wel gewoon een beoordeling toevoegen, nu ligt hij er bij mij ook uit.

  10. #60

    Standaard

    Gisteren / afgelopen nacht, was de site ook even onbereikbaar, komt nog voor soms, ik hoop en denk dat het straks weer online is.
    Ik kan in elk geval geen alternatief.

  11. #61

    Standaard

    Sinds gisterenmiddag ligt de site bij mij eruit. Laten we hopen dat hij weer terug online zal komen

  12. #62

    Standaard

    Ik wilde gisteravond nog mijn lijst van juni posten, toen zag ik het ook.... Hopelijk wordt het snel opgelost.

  13. #63

    Standaard

    Ik heb Erik (Hagen) hierover gesproken, die probeert Bart te bereiken, maar het probleem is dat hij bijna nooit meer antwoord. Helaas heeft hij in ieder geval zelf totaal de interesse verloren in zijn project...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  14. #64

    Standaard

    De website is toch al zo goed als dood, ik denk dat het einde in zicht is.

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JT H. Bekijk bericht
    De website is toch al zo goed als dood, ik denk dat het einde in zicht is.
    Waarom zeg je dat? Er werd nog volop ingevoerd hoor.

  16. #66

    Standaard

    Beetje ongelukkig uitgedrukt denk ik, ik bedoel dood qua steun van de "makers". De site komt op mij over als een patient die af en toe gereanimeerd wordt. Wellicht komt de site weer online, maar ik kan me niet voorstellen dat Bart er nog veel mee gaat doen.
    Laatst aangepast door JT H. : 17-07-2015 om 00:58

  17. #67

    Standaard

    Tja, eigenlijk zou iemand de website over moeten nemen van Bart.

  18. #68

    Standaard

    idd, maar wie voelt zich geroepen?
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  19. #69

    Standaard

    Echt balen.......ik ben zo gewend aan het invoeren...ik kan er slecht zonder.....
    Hopelijk wordt de site snel weer in de lucht gebracht. Zou echt heel erg zonde zijn als alle historie, van iedereen die jaren lang heeft ingevoerd, zou verdwijnen.

  20. #70

    Standaard

    Alle historie naar de klote, nee toch!? Het was ook de enige plek waar ik mijn hele collectie op had staan! Ik hoop echt dat het goed komt, op wat voor manier dan ook.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #71

    Standaard

    Het zou erg jammer zijn als de site niet meer in de lucht zou komen, mijn hele collectie staat ook op die site. Gelukkig heb ik m'n filmlijst ook bijgehouden op Letterboxd en ga ik daar vrolijk mee verder.

  22. #72

    Standaard

    Als de stekker er al uitgaat, wat ik erg jammer zou vinden, dan zou het wel fijn zijn als de site nog even online komt zodat je op zijn minst nog een Excel dump kunt maken.

  23. #73

    Standaard

    Misschien is Letterboxd op den duur dan nog een alternatief eventueel. Wat is er vergelijkbaar en wat is er anders ten opzichte van WiW?

    Ik vind het verlies van mijn kijkhistorie nog het allervervelendst, wat op die site inmiddels al bijna 10 jaar besloeg. Dat zou dan nu in rook zijn opgegaan!? Ook vond ik het bijzonder handig om bij anderen in een muisklik de beoordelingen en eventuele recensies terug te zien. En de duidelijke opsplitsing in bronnen (dvd, blu-ray, tv, bioscoop, filmfestivals etc.) vond ik een erg groot pluspunt. Het was overzichtelijk en eenvoudig in gebruik. Maar goed, ik geef de hoop nog niet op...
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  24. #74

    Standaard

    Niet dat ik er veel verstand van heb, maar werd al die data niet bijgehouden in een database? Dan kan die Bart gewoon even die database doorsturen naar iemand, en dan hebben we alle gegevens, misschien vergis ik me.

    Ik begin ook bang te worden, dit was nog maar mijn derde jaar, maar inderdaad, zien wanneer ik een film al eerder had gezien, welke score ik en andere gaven, wil echt niet dat het verdwijnt.

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Misschien is Letterboxd op den duur dan nog een alternatief eventueel. Wat is er vergelijkbaar en wat is er anders ten opzichte van WiW?
    Beide sites hebben zo hun voordelen. Bij What I Watch is voor mij de koppeling met je collectie een groot pluspunt. Ook is de bron is duidelijk aangegeven. Een groot nadeel is wel dat je steeds naar de pagina van vrienden moet gaan om te kijken welke films ze hebben gekeken.

    Bij Letterboxd heb je een persoonlijke startpagina waar je de laatste 6 films ziet die door je vrienden gekeken zijn en ook de laatste reviews. Ook zie je welke film het populairst zijn onder je vrienden. Je hoeft dus eigenlijk alleen in te loggen om de info te krijgen die je wilt.

    Voor- en nadelen van Letterboxd:
    - groot voordeel is een watchlist die ook automatisch wordt geupdate als je een film hebt gezien
    - lijstjes maken en delen met andere (waarop ook duidelijk is te zien wat je wel of niet hebt gekeken)
    - grote community
    - je kan geen bron kan aangeven, dit zul je moeten doen met tags. Hierop kun je dan weer filteren. Voordeel is dat ik nu wel kan zien hoeveel ik bijvoorbeeld via netflix en in imax kijk.
    - alleen films, geen series
    - je kan geen collectie kan bijhouden.

Pagina 3 van 10 EersteEerste 1234567 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •