Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 46 van 46 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Je moet gewoon je speler updaten, net zoals dat je je pc of console moet updaten om de nieuwste games te kunnen spelen.
    Ja, maar je komt toch op een punt waar het gewoonweg niet ligt aan de speler, maar aan de disc? Als ik een corrupte mp3 heb dan kan ik toch ook niet verwachten dat een mp3-speler die file kan afspelen?

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Je moet gewoon je speler updaten, net zoals dat je je pc of console moet updaten om de nieuwste games te kunnen spelen.
    Wat kun je toch af en toe een bijdehandje zijn of je leest niet goed, er is dus geen firmware update voor deze speler...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Je wordt denk ik op de verkeerde boos. Want als die BD nu op meerdere merken niet afspeelt, wat moet LG er dan aan doen? Dan ligt het aan de disc en niet aan een fout in de speler. Zou de omgekeerde wereld zijn: firmware maken omdat iets in een disc van een andere partij niet klopt. Geheel terecht dat je verwezen wordt naar de verantwoordelijke partij. Gelukkig is de service van Fox beter zeg je... die is juist SLECHTER. Als je weet dat die disc problemen geeft, waarom gooi je hem dan toch op de markt? Het is gewoon NORMAAL dat je een disc niet eerder uitgeeft dan dat ie zo probleemloos mogelijk is.
    Het heeft alles te maken met de firmware: er zijn veel oudere spelers waar je met een recente firmware update deze disc perfect kan spelen. De laatste firmware update die LG voor deze speler beschikbaar gesteld heeft is van 2011!!! Sindsdien geen firmware updates meer! Aangezien het hier een nieuwere copy protection betreft, zou LG perfect hun firmware voor deze spelers zodanig kunnen updaten, dat hun toestel ook deze nieuwe copy protection aankan. Dit is puur software matig. Ze moeten enkel contact opnemen met fox om de details te kennen over hoe ze hun firmware moeten aanpassen en klaar is kees. Er zijn producenten genoeg die er perfect in slagen (samsung, panasonic, etc...).

    @Pastichio Rocker: mijn speler heeft de laatste update. Alleen is de laatste firmware versie die LG beschikbaar heeft, gewoon héél oud.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Ja, maar je komt toch op een punt waar het gewoonweg niet ligt aan de speler, maar aan de disc? Als ik een corrupte mp3 heb dan kan ik toch ook niet verwachten dat een mp3-speler die file kan afspelen?
    Het is een beetje als VBR bij MP3. MP3 spelers (softwarematige dan) konden in het begin ook geen variabele bitrate aan van MP3's. Maar na een tijdje kwamen er uiteraard updates voor die spelers uit, zodat ze naast static bitrate, ook variable bitrate aankonden. Je hoefde je PC niet weg te flikkeren en een nieuwe te kopen om MP3's in die "nieuwe technologie" aan te kunnen. Een update van de software was voldoenden. Idem met deze nieuwe codering van bluraydiscs: Ik kan er inkomen dat je speler deze initieel niet aan kan, maar als LG zichzelf wat respecteert, zou ze zeggen: "We gaan die nieuwe codering onderzoeken, specs opvragen bij Fox, en zorgen dat er een nieuwe firmaware uitkomt die deze discs ook kan decoderen."

    Gelukkig is Fox van goede wil en brengen ze nu een master uit waar hoogst waarschijnlijk deze nieuwe codering niet op zit, omdat er reeds veel klachten zijn. Maar ik ben er van overtuigd dat mijn LG speler binnenkort meerdere blurays niet zal aankunnen, enkel en alleen omdat de speler in feite niet meer gesupporteerd wordt door LG (want zo moet je het gebrek aan nieuwe firmware interpreteren, uiteindelijk).

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat kun je toch af en toe een bijdehandje zijn of je leest niet goed, er is dus geen firmware update voor deze speler...
    Ik bedoelde eigenlijk gewoon een nieuwe up-to-date speler kopen.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Ik bedoelde eigenlijk gewoon een nieuwe up-to-date speler kopen.
    Dat begreep ik er nou net niet uit
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #32

    Standaard

    De speler is natuurlijk wel inmiddels 6 jaar geleden uitgekomen, op dit gebied is dat een hele lange tijd....
    Ik kan mij ergens wel voorstellen dat de ondersteuning in de vorm van firmware updates wel een keer ophoudt. LG kan er weinig aan doen dat de blu-ray uitgevers steeds nieuwe coderingen gebruiken; natuurlijk zullen ze voor nieuwere spelers wel de firmware aanpassen, maar voor de oudere niet meer. Er komen ook geen updates van Windows XP meer; op een gegeven moment zul je toch moeten overstappen. En gelukkig kosten blu-ray spelers geen drol meer .

  8. #33
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wat kun je toch af en toe een bijdehandje zijn of je leest niet goed, er is dus geen firmware update voor deze speler...
    Pepijn, je bent braaf want je reikt nog een keuzemogelijkheid aan


    Tom, het is helaas niet echt goeie support van LG, wel knap dat Fox je wel een nieuwe disc gaat opsturen. Zoals je aangeeft bij blu-ray is er nood aan regelmatige firmware updates. Dat ligt aan de niet zo goede aard van het beestje zoals copy right bescherming waarbij ze deze regelmatig bijwerken. Een andere oorzaak is dat studios en "authoring houses" vaak aanpassingen doen aan de Java omgeving waar de disc gebruik van maakt.

    Via de FAQ van de Oppo is hier een stukje te lezen hoe Oppo daarmee omgaat.

    Jou LG zou wel nog een firmware update moeten hebben van 7 juni 2012 als ik hier kijk. BD370 is officieel op de markt gebracht in maart 2009, dan is de support van LG uit wel behoorlijk bagger als ze na een goeie drie jaar kapen om daar nog firmware updates voor uit te brengen. Het zal natuurlijk wel zo zijn dat je in de toekomst nog wel meer discs zult hebben die dienst weigeren.


    Mijn Oppo is op de markt gekomen in september 2010 en daar wordt tot op de dag van vandaag nog altijd firmwares voor uitgebracht. Hout vasthouden.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #34

    Standaard

    Ik ondervind zelf ook steeds vaker het probleem dat mijn speler (LG BD390) bepaalde schijfjes niet of moeizaam pakt. Van allerlei uitgevers, dus een lijn of logica lijkt er niet in te zitten. Een recentere update is er echter niet. Aantal schijfjes ook bij iemand anders getest en daar doen ze het wel. Dus ik verdenk toch de speler.

    Zit er de laatste tijd steeds sterker over te denken om een andere speler (Oppo) aan te schaffen. Meteen maar regiovrij.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  10. #35

    Standaard

    Een regiovrije Oppo, geen goedkope vervanging dus .

  11. #36

    Standaard

    Nee, goedkoop is anders, maar dan hoop ik ook echt wat goeds te hebben en even klaar te zijn voor de komende tijd. Voorwaarde voor mij is ook de analoge audio-uitgangen, die maar weinig spelers hebben, vandaar.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Alleen tegenwoordig heb je binnen één model zoveel keuze. Darbee, regiovrij enz.. Maar een fantastische speler die alles afspeelt, de 103 zelfs sacd en DVD-audio. En goede DAC's, en dan heb je nog de keuze voor de 95 of 105 met Sabre DAC's, de crème dé la crème...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    De 105 is mij echt te duur. Dus dan zou het voor mij de standaard 103 worden, regiovrij dat wel. Of Darbee de extra 150,- waard is heb ik zo een beetje mijn twijfels over.

    edit: inmiddels de standaard 103 gekocht en in bezit.
    Laatst aangepast door BigLebowski : 13-04-2015 om 22:58
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  14. #39

    Standaard

    Toch nog een kleine update (beetje laat, maar kom): ik heb inderdaad een nieuwe disc gekregen van Fox, maar ook deze wordt uitgespuwd door mijn LG... Het is te zeggen: wordt meestal uitgespuwd! Als ik vaak genoeg probeer, neemt hij de disc plots wel aan, en kan ik deze perfect afspelen. Ik heb de film ondertussen in al zijn glorie kunnen bewonderen (vond de film zelf nu niet zo uitzonderlijk goed, maar kom). Ik heb dit ondertussen ook met de oude disc geprobeerd en ook daar hetzelfde: dikwijls wordt hij uitgespuwd, maar soms wordt hij gewoon geladen (ik denk dat het 1 keer op de 10 lukt). Zeer vreemd... Andere bluray discs spelen tot nu toe allemaal perfect. Ook recente titels. Wel nog geen andere recente Fox uitgave geprobeerd...

  15. #40

    Standaard

    Das op zich toch vreemd. Want als het echt aan de disc lag zo je toch zeggen: hij werkt of hij werkt niet. Niet soms wel soms niet.
    Misschien dan toch instabiele software? Maar goed je zei al dat er geen firmware is. Ben je er al achter of meer mensen met dezelfde speler dit hebben?

  16. #41

    Standaard

    Ik had dit probleem ook in steeds toenemende mate. Nu, na de aanschaf van een andere speler, is het probleem volledig verholpen en slikt hij alle schijfjes weer zonder moeite. Het lijkt me daarom toch duidelijk een probleem van de speler of software te zijn en niet van de schijfjes zelf.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #42

    Standaard

    Het probleem is incompatibiliteit van de codering op de schijf en de firmware van de blurayspeler. Vandaar dat andere blurays, die een andere codering (kopieerbeveiliging?) hebben wel perfect afspelen op mijn speler, maar het schijfje van X-Men op een blurayspaler die wel compatibele firmware aan boord heeft, ook perfect zal afspelen. De oorzaak van het probleem ligt dus zowel aan de fabrikant van het schijfje dat met een codering afkomt die niet iedere blurayspeler aankan, en langs de andere kant de fabrikant van de blurayspeler die niet up to date is met de meest recente coderingen.

    Waarom het soms dan toch lukt om de schijf te spelen is me een raadsel. Als hij het niet doet, probeert de speler de schijf wel te scannen en pas na een paar seconden werpt hij de schijf uit. Het lijkt of hij naar een "aanknopingspunt" zoekt om de schijf te verwerken. Als het dan wel eens lukt, lijkt hij dit "aanknopingspunt" wel gevonden te hebben en kan je met de bluray doen wat je wil: veranderen van taal, ondertiteling, extra's kijken, etc... alles werkt dan. Vreemd.

    In ieder geval, als ik dit probleem bij meer en meer uitgaves ga hebben, vliegt de LG speler buiten en komt er een andere merk blurayspeler in de plaats...

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik had dit probleem ook in steeds toenemende mate. Nu, na de aanschaf van een andere speler, is het probleem volledig verholpen en slikt hij alle schijfjes weer zonder moeite. Het lijkt me daarom toch duidelijk een probleem van de speler of software te zijn en niet van de schijfjes zelf.
    Kortom: probleem is NIET verholpen, maar de hardwarefabrikanten hebben je zover gekregen om weer geld te spanderen aan hun spullen.
    Absoluut niet rot bedoeld natuurlijk
    Maar ik krijg er toch wat van dat we als klanten zo afhankelijk zijn van de nukken van de fabrikanten. Die kunnen manipuleren wat ze willen. Wil Sony bijv. meer spelers verkopen, dan zetten ze de nieuwste films met zodanige codering op de disc dat een paar jaar oude speler het niet meer kan lezen?

    Maar goed: fijn dat jij weer je films kunt kijken. Zeker met zo'n lekker lang weekend voor de deur!

  19. #44

    Standaard

    6 jaar is geen paar jaar imo; mijzelf lijkt dat een mooie tijd om je speler te vervangen .

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    6 jaar is geen paar jaar imo; mijzelf lijkt dat een mooie tijd om je speler te vervangen .
    Heb zo'n zelfde speler een aantal jaren zeer intensief gebruikt en het was de fijnste speler ooit die ik heb gehad

    Hij moest plaats maken voor all region/zone en 3D, het was dan ook nog eens de enige speler die niet stuk ging na
    2 jaar en zeer goed luisterde naar de AB, stil was en er ook nog eens leuk uitzag met zijn gekleurde led ring die
    een kleur al naar gelang de schijfsoort had. BTW, bij LG zijn de binnenkanten van 1 serie/model niet altijd hetzelfde,
    zo waren er genoeg mensen die veel problemen hadden met een 370. We kunnen stellen dat de 1e serie er toch
    wel 1 van de betere is. De "mijne" speelt nog steeds bij een familielid, kan alleen niet zeggen wat er nog wel en niet
    mee kan worden afgespeeld, maar ik heb tot op heden geen geklaag gehoord, dus alles speelt nog, al weet ik dat
    daar bijna geen schijven gekocht worden...

    Een hele prestatie voor de LG BD 370, zelfs mijn Oppo 93 is gemaakt/vervangen na kort na de garantie ermee te nokken,
    (gemaakt met clementie, maar heb daar in verhouding tot het apparaat een gering bedrag aan moeten bijbetalen, wel weer
    een bedragje waarvoor je 2 instap 3D spelertjes kan kopen) andere spelers hebben het bij mij ook niet lang uitgehouden,
    maar bij mij wordt een BR speler dan ook zeer intensief gebruikt. (hier wordt in het geheel geen TV gekeken)

    6 jaar met een speler, dat is voor mij een droom.

    De schijfjesboeren en met name Sony zijn inderdaad ratten 1e klas, beveiligingscodes veranderen..... er wordt steeds meer
    gedownload en wij als kopers van originele schijfjes worden er alleen maar mee getreiterd, Brein/Baf gelul en andere
    onzin om ons erop te wijzen dat kopiëren niet netjes is. Politiek spel, maar de eerlijke koper van schijfjes is er de dupe van.
    Have fun and enjoy your collection

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter R. Bekijk bericht
    Kortom: probleem is NIET verholpen, maar de hardwarefabrikanten hebben je zover gekregen om weer geld te spanderen aan hun spullen.
    Absoluut niet rot bedoeld natuurlijk
    Maar ik krijg er toch wat van dat we als klanten zo afhankelijk zijn van de nukken van de fabrikanten. Die kunnen manipuleren wat ze willen. Wil Sony bijv. meer spelers verkopen, dan zetten ze de nieuwste films met zodanige codering op de disc dat een paar jaar oude speler het niet meer kan lezen?

    Maar goed: fijn dat jij weer je films kunt kijken. Zeker met zo'n lekker lang weekend voor de deur!
    Ik ben het met je eens dat de consument op deze manier van de fabrikant afhankelijk is. Echter, in mijn geval was ik vroeg of laat sowieso van plan om een betere speler aan te schaffen, regiovrij en met 3D. Het is een Oppo geworden. De nieuwe aankoop is er dus hooguit iets door versneld.

    Mijn LG 390 houd ik als back-up, want ondanks dat het een aantal schijfje niet of moeizaam pakte, was ik er verder toch tevreden mee.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •