Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 46 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Bluray: X-Men - DoFP speelt niet af op LG Bluray speler

    Even mijn oude draadje recycleren, aangezien het over dezelfde bluray speler gaat. Eerst had ik problemen met een DVD (zie verhaal hier onder), en nu met de bluray van X-Men Days of Future Past (zie verhaal in post #18).

    --------------------------------------------------

    Ik zit met volgend probleem: onlangs de DVD van Jeroen Leenders (Belgische comedian) gekocht: "Sorry, ik ben Jeroen Leenders". DVD was nieuw in seal, oppervlak van de DVD ziet er perfect uit.

    Toen ik de DVD in mijn LG Bluray speler stak, speelde deze echter het eerste hoofdstuk, en blokkeerde dan. Even DVD-tje eruit gehaald en terug erin, en terug hetzelfde probleem. Dan via menu geprobeerd naar een volgende hoofdstuk te gaan, maar dit lukte ook niet. Ook de extra's kan ik niet bekijken. Enkel "start de show" kan ik aanklikken, en dan het eerste hoofdstuk kijken.

    Dan maar de DVD eens in mijn PC gebrobeerd: speelt perfect! Even geprobeerd in de draagbare DVD-speler van de kinderen: ook geen probleem. Het lijkt wel of er iets op het schijfje staat, waar de LG Bluray niet mee om kan. Ik ga morgen de DVD eens proberen in de DVD-speler van mijn vader (geen LG), maar wou hier toch al eens horen of er iemand ervaring heeft met dit fenomeen? Ik kan de DVD moeilijk terugbrengen, want als ze hem in de winkel gaan testen, gaat hij waarschijnlijk gewoon goed afspelen.

    Ik heb ook de firmware van de LG geupgrade naar de laatste versie, maar zonder resultaat. Iemand een idee wat ik nog kan proberen? Of ga ik deze DVD nooit kunnen afspelen om mijn LG speler?
    Laatst aangepast door TomVDJ : 11-03-2015 om 14:58

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat je vraag aan het verkeerde adres is. Want het is wel duidelijk dat het de schijf is. En dus hoort het bij de winkel/fabrikant. Waarom niet terugbrengen. Enige dat je kan gebeuren is dat je je wat ongemakkelijk voelt als ie het daar wel doet. Maar dan is het aan hen om het op te lossen.
    Het rare is dat je het niet wilt terugbrengen omdat je zeker weet dat ie het dan wel doet, maar je gaat wel overal testen. Pak de koe bij de horens en ga gewoon naar die winkel. Want op deze manier kom je nergens. Doet ie het in de winkel wel en geeft de winkel je geen adequate service in de trent van geld terug of dvd omwisselen, dan mail je gewoon naar de fabrikant.

  3. #3

    Standaard

    Als hij het nu op de DVD-speler van mijn vader ook doet, dan doet hij het op 3 van de 4 geteste toestellen goed? Als het aan de schijf ligt, waarom werkt hij dan wel perfect op de andere toestellen, maar niet op de LG? Mij lijkt het aan de firmware van de LG te liggen die problemen heeft met deze specifieke DVD. Vandaar dat ik me hier eerst even wil informeren. Aangezien ik ook niks verkeerd aan het schijfe zie, vrees ik ook dat een omgewisselde DVD hetzelfde resultaat gaat geven. De winkel waar ik hem gevonden heb (was ook het enige exemplaar daar) is nu niet bepaald bij de deur, trouwens...

  4. #4

    Standaard

    Ja OK. Maar dan moet je dus bij de fabrikant van de speler zijn. Punt is: ga het vragen bij de bron.

  5. #5

    Standaard

    Wat je ook kan doen, als het een raadsel blijft:
    (aangenomen dat je niet wilt downloaden)
    De dvd rippen en branden op een lege dvd. Je hebt per slot van rekening het origineel.

  6. #6

    Standaard

    'k Ga al beginnen met te testen op een andere DVD-speler. Mail naar de uitgever ([PIAS]) is ondertussen verstuurd. Met wat geluk ben ik niet de enige met het probleem en bestaat er al een omruilactie. Ik hou je op de hoogte...

    Ondertussen heb ik de DVD inderdaad geript op mijn PC en de show al bekeken via USB stick op mijn TV... Maar uiteraard zou ik wel liefst een perfect werkend schijfje hebben ook...

  7. #7

    Standaard

    Lens reinigen, Tom?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Lens reinigen, Tom?
    Mmm, kan ik wel eens proberen.

    Ondertussen op twee andere DVD-spelers nog eens geprobeerd, en daar telkens geen enkel probleem. Ik heb met andere DVD's geen problemen op mijn Bluray speler, maar misschien is het idd het begin van een vuile lens en is dit het eerste teken. 'k Zal me zo eens een reinigingssetje gaan kopen. Lens eens proper maken kan nooit kwaad, denk ik...

  9. #9

    Standaard

    Voor de prijs van een lens cleaner kan je het maar eens geprobeerd hebben. Blu-rayspelers hebben twee lenzen dus het kan best dat de ene vuil is en de andere niet.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Vrijdag ga ik een setje halen bij de MM. Ik zal het resultaat laten weten.

  11. #11

    Standaard

    Reinigingssetje gekocht en een paar keer de reinigingscyclus uitgevoerd, maar zonder resultaat. DVD van Jeroen Leenders blijft problemen geven. Ondertussen al 3 blurays bekeken en de kinderen enkele DVD's, allemaal zonder probleem. Volgende week toch de DVD eens gaan inruilen (als ze nog een exemplaar hebben).

  12. #12

    Standaard

    Lees nergens modelnummer van de LG, wanneer gekocht en of hij nu zuinig gebruikt is of flink aan het werk
    is geweest, info die kan helpen om wat zinnigs te zeggen.

    Lijkt mij duidelijk dat het niet echt aan het schijfje ligt, maar dat de speler er moeite mee heeft, de lens kan wel
    een kleine afwijking hebben(stand) en zodoende de schijf niet goed lezen, heb zelf ook wel eens spelers gehad
    die een schijfje niet goed konden lezen, het gekke was dat ze dat dan wel weer konden nadat ik het schijfje
    heel licht minder glimmend had gemaakt door het schijfje nat te maken en daarna heel voorzichtig met een
    klein beetje tandpasta heel voorzichtig licht te polijsten....

    Met Oppo spelers heb ik er nooit last mee gehad, maar met oa LG en Philips spelers wel.....

    Als je speler al aardig ervaren begint te raken is dit vaak 1 van de eerste tekenen dat er naar een vervanger
    gezocht moet gaan worden, de behandeling met tandpasta van je schijfjes is enkel voor nood als
    je een schijfje echt wilt bekijken, vooral NIET doen als je schijfjes je dierbaar zijn of als je ze later
    nog een keer denkt te willen verkopen
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 07-02-2015 om 13:40 Reden: nooit geen = altijd
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Wat is eigenlijk de leeftijd van je speler, Tom?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Het gaat om een LG BD370. Ik heb de speler ondertussen 5 of 6 jaar, denk ik (nieuw gekocht). Qua gebruik: ik denk dat deze wekelijks tussen de 4 en de 6 uur gebruikt wordt, enkel met nieuwe, originele schijfjes. Er worden dus zo goed als geen zelf gebrande DVD's in afgespeeld, en helemaal geen rentals. All schijfjes die erin gaan zijn krasvrij en "relatief" proper (niet steriel, natuurlijk).

    Schijfje met tandpasta bewerken ben ik idd niet van plan, zeker niet omdat ik het deze week ga omruilen . Ik laat nog iets weten, maar ik heb een vermoeden dat een nieuw schijfje hetzelfde probleem gaat hebben.

    In het verleden heb ik met een beperkt aantal blurays (3 of 4) ook het probleem gehad dat het lang duurde voor ze laadden (ik spreek dan over 2 of 3 minuten). Eens ze geladen waren, speelden ze dan wel perfect af. De meeste blurays geven echter geen enkel probleem. DVD's hebben nooit problemen gegeven, behalve deze éne dan.
    Laatst aangepast door TomVDJ : 09-02-2015 om 11:39

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Het gaat om een LG BD370. Ik heb de speler ondertussen 5 of 6 jaar, denk ik (nieuw gekocht). Qua gebruik: ik denk dat deze wekelijks tussen de 4 en de 6 uur gebruikt wordt, enkel met nieuwe, originele schijfjes. Er worden dus zo goed als geen zelf gebrande DVD's in afgespeeld, en helemaal geen rentals. All schijfjes die erin gaan zijn krasvrij en "relatief" proper (niet steriel, natuurlijk).

    Schijfje met tandpasta bewerken ben ik idd niet van plan, zeker niet omdat ik het deze week ga omruilen . Ik laat nog iets weten, maar ik heb een vermoeden dat een nieuw schijfje hetzelfde probleem gaat hebben.

    In het verleden heb ik met een beperkt aantal blurays (3 of 4) ook het probleem gehad dat het lang duurde voor ze laadden (ik spreek dan over 2 of 3 minuten). Eens ze geladen waren, speelden ze dan wel perfect af. De meeste blurays geven echter geen enkel probleem. DVD's hebben nooit problemen gegeven, behalve deze éne dan.
    Als het enkel dat ene DVDtje is, dan ligt het probleem dichter bij het schijfje dan bij de speler, er kan een kleine afwijking inzitten die je andere spelers nog net wel kunnen corrigeren maar je LG net niet meer. Toch wil het licht polijsten met tandpasta dan wel eens helpen, heb dit in het verleden wel vaker toegepast

    Heb overigens ook, met veel plezier, genoten van een LG BD370, vond het een reuze fijne speler die mij eigenlijk altijd trouw gediend heeft, hij heeft ruimte moeten maken voor 3D opvolgers. De BD370 heb ik cadeau gedaan aan familie en daar speelt hij nog steeds, speler
    is inderdaad niet meer 1 van de jongsten en bij mij had hij behoorlijk wat ervaring opgedaan.

    Als je het schijfje hebt geruild en het speelt nog steeds niet vlekkeloos...... tandpasta
    Have fun and enjoy your collection

  16. #16

    Standaard

    Vandaag de DVD gaan ruilen. Het nieuwe exemplaar heeft hetzelfde problemen. DVD gaat dan maar zo de kast in, en ik kijk dan wel naar de DVD-rip via USB... Een DVD kan dus blijkbaar "niet compatibel" zijn met de speler. Weer iets bijgeleerd, zeker?

  17. #17

    Standaard

    [QUOTE=TomVDJ;1996449]Vandaag de DVD gaan ruilen. Het nieuwe exemplaar heeft hetzelfde problemen. DVD gaat dan maar zo de kast in, en ik kijk dan wel naar de DVD-rip via USB... Een DVD kan dus blijkbaar "niet compatibel" zijn met de speler. Weer iets bijgeleerd, zeker?[/QUOTE]

    Nooit te oud om iets te leren

    Maak je geen zorgen, het gebeurt vaker, zeker met spelers die wat ouder worden, maar in sommige gevallen ook door kleine afwijkingen op de schijf, heb het ook meegemaakt
    met HD DVD, daar was ook eens een schijfje dat niet spelen wilde op bepaalde modellen, heb wel keurig een schijfje gekregen dat wel afgespeeld kon worden, dat was een
    goede fabrikant
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Een paar dagen geleden X-Men: Days of Future Past gekocht op Bluray (de Bluray + Bluray 3D editie). De 2D disc in de speler gedaan: Disc wordt uitgespuws: "check disk". Enkele andere Blurays geprobeerd: geen enkel probleem, spelen allemaal vlekkeloos af.

    Dan maar het schijfje teruggebracht en ingeruild: geen resultaat. Opnieuw "check disk" . Ik lees op verschillende fora dat het met de nieuwe beveiliging zou te maken hebben die Fox op de bluray gezet heeft. Zijn hier toevallig nog mensen met een LG BD370 (of andere "oudere" bluray spelers) die deze bluray hebben en al dan niet kunnen afspelen? Let me know!

    Ik heb het schijfje ook eens op de PC proberen afspelen en ook daar speelt hij niet zoals het hoort: de film start wel (in tegenstellen tot de bluray speler waar er gewoon niets gebeurd), maar met veel blokken en lijnen (wat niet het geval is bij andere schijfjes). Ik den dus dat de claims dat Fox de bluray misschien iets te zwaar beveiligd heeft, wel eens kunnen kloppen.

    Ondertussen heb ik een berichtje naar LG gestuurd om te vragen of het geen tijd wordt voor een nieuwe firmware update. Blijkbaar is hun laatste update al een paar jaar oud...
    Laatst aangepast door TomVDJ : 11-03-2015 om 15:00

  19. #19

    Standaard

    Ik weet alleen dat ik B-merken als LG mijd als de pest, en blijkbaar met reden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Het probleem doet zich ook bij oudere modellen van andere merken voor, hoor. Philips om maar ééntje te noemen...

  21. #21

    Standaard

    Ik heb een Samsung, Mijn eerste BR speler, van een jaar of 5 oud. Doet het perfect. En hij is ook al een tijdje niet aangesloten geweest op internet dus geen firmware update gehad. Trouwens tot nu toe echt geen enkel probleem met nieuwe BR's.
    Maar ik trap even een open deur in: heb je al eens geprobeerd om op je speler BD-live uit te schakelen? Ik wil niet zeggen dat het daar per se aan ligt, maar in het begin had ik wel wat haperingen (geen ECHTE problemen) en na uitschakeling geen enkel probleem meer.

  22. #22

    Standaard

    BD-live eens uitgeschakeld, maar geen resultaat... De meest recente firmware van de LG is van 2011. Dus da's echt wel al even geleden. Ik heb ondertussen antwoord van LG dat ze dit probleem gaan bekijken met hun technische dienst. Ze hebben me wat specs van de bluray gevraagd, maar veel speciaals is daar niet aan, natuurlijk. Misschien dat één van die mannen daar morgen om de Bluray van X-Men DoFP holt om het uit te proberen om en BD370 daar . 'k Hoop niet op te veel, maar wie weet verrast LG me wel met nog eens een firmware update voor deze oude speler...

    Gelukkig ben ik niet de enige die de disc niet afgespeeld krijgt:

    http://www.amazon.co.uk/product-revi...DateDescending
    Laatst aangepast door TomVDJ : 11-03-2015 om 20:57

  23. #23

    Standaard

    Pfff, vandaag antwoord gekregen van de support van LG:

    Geachte heer <mijn naam>, Vervelend dat u de Bluray film van X men niet kan afspelen op uw BD370.

    Wij hebben geen verklaring waarom deze film niet afspeelt, wij hebben wel begrepen dat er meerdere mensen met verschillende merken spelers hetzelfde probleem ondervinden.

    Wij adviseren u om navraag te doen bij de uitgever van deze film voor meer informatie en een eventuele oplossing.

    Met vriendelijke groet,

    <Naam medewerker>
    Customer Service Representative
    LG Electronics Benelux
    Met andere woorden: OK, het speelt niet af op onze speler, maar we zijn niet alleen, dus we trekken het ons niet aan. Great support! Mijn volgende Bluray speler zal geen LG meer zijn. Ik ben er vrij zeker van dat, wanneer men de moeite zou doen, dit probleem met een firmware update kan opgelost worden. Maar het zal te veel inspanning vragen (= te veel geld kosten), waarschijnlijk.

    Gelukkig is de service van Fox beter: zei hebben me al laten weten een nieuwe disc (van een nieuwe master) op te sturen waar het probleem zou moeten verholpen zijn. Ze waren op de hoogte van de problemen met deze disc op oudere spelers...

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Pfff, vandaag antwoord gekregen van de support van LG:



    Met andere woorden: OK, het speelt niet af op onze speler, maar we zijn niet alleen, dus we trekken het ons niet aan. Great support! Mijn volgende Bluray speler zal geen LG meer zijn. Ik ben er vrij zeker van dat, wanneer men de moeite zou doen, dit probleem met een firmware update kan opgelost worden. Maar het zal te veel inspanning vragen (= te veel geld kosten), waarschijnlijk.

    Gelukkig is de service van Fox beter: zei hebben me al laten weten een nieuwe disc (van een nieuwe master) op te sturen waar het probleem zou moeten verholpen zijn. Ze waren op de hoogte van de problemen met deze disc op oudere spelers...
    Je wordt denk ik op de verkeerde boos. Want als die BD nu op meerdere merken niet afspeelt, wat moet LG er dan aan doen? Dan ligt het aan de disc en niet aan een fout in de speler. Zou de omgekeerde wereld zijn: firmware maken omdat iets in een disc van een andere partij niet klopt. Geheel terecht dat je verwezen wordt naar de verantwoordelijke partij. Gelukkig is de service van Fox beter zeg je... die is juist SLECHTER. Als je weet dat die disc problemen geeft, waarom gooi je hem dan toch op de markt? Het is gewoon NORMAAL dat je een disc niet eerder uitgeeft dan dat ie zo probleemloos mogelijk is.

  25. #25

    Standaard

    Je moet gewoon je speler updaten, net zoals dat je je pc of console moet updaten om de nieuwste games te kunnen spelen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •