De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies Samsung 78" UHD Quantum Dot flatscreen

    Hallo allemaal,

    Over een paar maanden komt Samsung uit met de 2015 tv line-up. Hierbij zit een 78" UHD Quantum Dot flatscreen.
    Niemand heeft natuurlijk dit screen in werking gezien. We moeten afwachten of Quantum Dot een echte verbetering zal geven.
    Ik zit op precies 4 meter afstand van het scherm. " Van ogen tot scherm". Kijk bijna alleen naar HD tv uitzendingen en films op blu ray.
    Kan iemand iets zinnigs zeggen of een 78" scherm niet te groot is op 4 meter afstand? Heb zelf bij de MM naar een 75" scherm gekeken. Ook op 4 meter. Zag er volgens mij goed uit. Graag jullie advies. En misschien is er een forum lid die ook nog iets kan vertellen over de verbetering met Quantum Dot.
    Hoop dat ik niet te veel vraag.......

    Alvast bedankt voor jullie hulp!!

    groeten,
    Wim Vink

  2. #2

    Standaard

    Ik heb zelf een projector en kijk van op een afstand van ongeveer 3,6 meter ,naar een scherm van 108". Ik vind dit een echte cinema ervaring en iedereen die thuis al film is komen kijken is er zeer over te spreken. Het heeft een beetje het effect als ergens halverwege in de filmzaal te zitten.

  3. #3

    Standaard

    Heb zelf een ca. 92 inch projectie scherm, kijkafstand van oog tot scherm is 2,5 meter, bevalt prima

    Ook bezoek vind het prachtig en het kijkt echt lekker.

    78 inch op 4 meter lijkt mij voor 4K helemaal niet te groot, eerder een beetje klein.

    Denk dat het eerder de vraag gaat worden of je budget groot genoeg is
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Ja het budget..... Ik reken toch op een bedrag van tussen de 8.500 en 9.500 euro. Maar als zo'n scherm een jaar of zeven meegaat valt het weer mee. Dan kom je uit op ca. 3 euro per dag.

    PS
    Heeft niemand info over quantum dot ??

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim Vink Bekijk bericht
    Ja het budget..... Ik reken toch op een bedrag van tussen de 8.500 en 9.500 euro. Maar als zo'n scherm een jaar of zeven meegaat valt het weer mee. Dan kom je uit op ca. 3 euro per dag.

    PS
    Heeft niemand info over quantum dot ??
    De techniek bestaat al weer een paar jaartjes en wordt sinds kort al toegepast in enkele apparaatjes.

    Het wordt wel vergeleken met Oled, dat organisch van basis is, dit in tegenstelling tot de quantum kristallen, hier een artikeltje dat dacht dat de TV's al eind 2012 begin 2013 op
    de markt zouden komen:

    http://oled.lcdtvbuyingguide.com/ole...um-dot-tv.html

    Met een beetje Googlen is er wel meer over te vinden, vond dit artikel wel leuk om te lezen:

    http://www.ledsmagazine.com/articles...-magazine.html:

    Er is veel meer over te lezen, maar het komt er momenteel op neer dat "men" nog niet precies weet hoe de fabrikanten het gebruiken.

    Denk, omdat er dit jaar, op wereldbasis gezien, nog niet veel toestellen beschikbaar komen met deze techniek, de prijs toch wel iets boven de 10.000 zal liggen.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Volgens Samsung NL komt er over enkele maanden een hele serie UHD Curved Quantum Dot schermen aan. Vanaf 42" tot 78" en mogelijk nog groter. Deze schermen zijn op de grote beurs in de USA begin deze maand gelanceerd.
    De schatting van de prijs van het 78" scherm is volgens Samsung tussen 8.500 en 9.500 euro. Op dit scherm zit ik dus te wachten.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim Vink Bekijk bericht
    Volgens Samsung NL komt er over enkele maanden een hele serie UHD Curved Quantum Dot schermen aan. Vanaf 42" tot 78" en mogelijk nog groter. Deze schermen zijn op de grote beurs in de USA begin deze maand gelanceerd.
    De schatting van de prijs van het 78" scherm is volgens Samsung tussen 8.500 en 9.500 euro. Op dit scherm zit ik dus te wachten.
    Dat zou toch een heel mooi "prijsje" zijn, kan me herinneren dat de eerste UHD TV met een grootte van rond de 80inch toch zo rond de 10.000 euro moesten opbrengen. Als ik dan zo de artikelen lees, dan zou een Quantum Dot TV zo rond de 20% tot 30% duurder zijn
    dan een "gewone" UHD TV. De fabrikanten hebben wel vaker mensen aan het lijntje gehouden, zou dan ook zeggen, eerst zien en dan geloven. Zou me ook niet druk maken over een 1000je meer of minder als het over wat nieuws gaat

    Alleen maar curved modellen?...... jakkie, daar zit ik zelf niet op te wachten, lijkt me echt zo'n hype......omdat het kan maken we hem krom en omdat krom niet echt lekker bekt in de reclame noemen ze het curved...
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •