De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Blu ray speler speelt geen blu ray maar wel dvd

    wat kan het probleem zijn als mijn Sony blu ray speler de blu rays niet herkent maar wel dvd's?

  2. #2

    Standaard

    De Blu-ray lens is vuil. De DVD's worden gelezen door een andere lens. Ik had dit probleem ook.

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johan-015 Bekijk bericht
    wat kan het probleem zijn als mijn Sony blu ray speler de blu rays niet herkent maar wel dvd's?
    Er kunnen veel oorzaken zijn.... oa een defecte laser/lens, maar ook andere hardware problemen zoals defecte onderdelen op een
    printplaat. Ook kan de lens vervuild zijn zoals The Wokaholic ook al opmerkte.

    Heb je de speler ook al eens even helemaal van het lichtnet gehaald? Wil wel eens helpen als een speler softwarematig is vastgelopen.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door The Workaholic Bekijk bericht
    De Blu-ray lens is vuil. De DVD's worden gelezen door een andere lens. Ik had dit probleem ook.
    Wegens een recent probleempje met mijn bluray speler heb ik één en ander opgezocht, en voor zover ik gelezen heb, zijn het wel twee aparte lasers die achter de lens zitten, maar gebruiken ze in de meeste gevallen wel dezelfde lens. Als DVD's nog spelen en blurays niet, zou het kunnen dat de bluray laser kapot is, eerder dan dat de lens vuil is.

  5. #5

    Standaard

    zelf heb ik een sony BDP-S1200 ook deze geeft enkel dvd weer zijn er nog leden die er problemen mee ondervinden ?
    hierishem hierishem hierishem

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TomVDJ Bekijk bericht
    Wegens een recent probleempje met mijn bluray speler heb ik één en ander opgezocht, en voor zover ik gelezen heb, zijn het wel twee aparte lasers die achter de lens zitten, maar gebruiken ze in de meeste gevallen wel dezelfde lens. Als DVD's nog spelen en blurays niet, zou het kunnen dat de bluray laser kapot is, eerder dan dat de lens vuil is.
    Ik heb zelf een Sony blurayspeler, en de lenzen schoongemaakt. In het geval van Sony zijn het 2 lenzen. Na schoonmaken was het probleem opgelost.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •