De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: Optische kabel

  1. #1

    Standaard Optische kabel

    Goedendag

    Ik heb Apple t v aangeschaft maar wil het geluid over de home cinema laten lopen maar op mijn oude Sony DAV-DZ280 zit geen optische kabelaansluiting wel aan de voorkant een audio in-aansluiting . Alle andere HDMI en scart aansluitingen zijn al in gebruik.
    is het mogelijk om het aan te sluiten.
    alvast bedankt voor de moeite.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mireille Bekijk bericht
    Goedendag

    Ik heb Apple t v aangeschaft maar wil het geluid over de home cinema laten lopen maar op mijn oude Sony DAV-DZ280 zit geen optische kabelaansluiting wel aan de voorkant een audio in-aansluiting . Alle andere HDMI en scart aansluitingen zijn al in gebruik.
    is het mogelijk om het aan te sluiten.
    alvast bedankt voor de moeite.
    Hoe heb je nu het geluid van je TV dan over je speakers van je setje?

    Moeten we raden naar het merk en model van je TV?

    Op welke manier zijn de andere aansluitingen dan wel in gebruik?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik heb een SONY KDL 37EX72 tv en is aangesloten met HDMI kabel op home cinema. Er gaat een scart,Abel van home cinema naar UPC decoder en dat is alles wat er is.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mireille Bekijk bericht
    Ik heb een SONY KDL 37EX72 tv en is aangesloten met HDMI kabel op home cinema. Er gaat een scart,Abel van home cinema naar UPC decoder en dat is alles wat er is.
    Oke, je had dus al niet eerder geluid van je TV over je setje.

    In jouw geval is er door de beperkte mogelijkheid van je setje maar 1 mogelijkheid:

    een scartbreakout:



    http://www.allekabels.nl/na/0/332/scart-adapter.html

    deze stop je achter in je TV, aan de achterkant van de scartbreakout stop je dan weer de scartkabel die eerst in je TV zat, het schakelaartje zet je op out.

    Dan koop je nog een kabeltje met de voor jouw benodige lengte, zo een:



    http://www.allekabels.nl/tulp-kabel/...ack-kabel.html (ze zijn er in diverse lengtes, van 20 cm tot wel 15 meter)

    De tulpstekkertjes stop je in de rode en witte tulp aansluitingen op de scartbreakout en de stereo jack(kleine enkel uitgevoerde miniplug)
    stop je voor in je setje in de ingang die bedoeld is voor audioapparaten.

    Als je TV aanstaat kies je op je set die ingang en als je alles goed gedaan hebt zou je dan het geluid van je TV over de speakers van
    je setje moeten kunnen horen..... misschien nog even het volume aanpassen...

    Misschien alleen geluid uit je frontspeakertjes, dan even het boekje van je setje raadplegen hoe je dan uit alle speakertjes geluid krijgt.

    Om de audio ingang op je setje te kiezen: druk herhaaldelijk op function van je AB, zie pagina 23 van je gebruiksaanwijzing.
    Om uit alle speakertjes geluid te krijgen, zie pagina 24 en 25 van je gebruiksaanwijzing, zorg dat je kiest voor:

    PRO LOGIC (mogelijk)
    PLII MOVIE (aanbevolen)
    PLII MUSIC (mogelijk)

    Kies 1 van deze 3 die je zelf het prettigst vind.

    Laat maar even weten of het gelukt is, zo niet dan kijken we samen nog even naar wat er eventueel fout gegaan is.
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik heb wel geluid van tv over de home cinema ik wil mijn Apple tv aansluiten op mijn home cinema zodat het geluid over de boxen gaat. Op de apple tv zit een optische aansluiting maar niet op de home cinema set. Wat voor kabel moet ik daarvoor gebruiken.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mireille Bekijk bericht
    Ik heb wel geluid van tv over de home cinema ik wil mijn Apple tv aansluiten op mijn home cinema zodat het geluid over de boxen gaat. Op de apple tv zit een optische aansluiting maar niet op de home cinema set. Wat voor kabel moet ik daarvoor gebruiken.

    Hoe heb je nu geluid van je geluid van je TV over je homecinema? Ga me niet vertellen dat je het geluid van de UPC box over je homeset hebt, dan vertel je het onduidelijk, dan heb je het geluid van de UPC box.


    Sorry hoor, heb een hoop tijd in de uitleg gestoken, maar heb je bovenstaande uitleg met die kabel en scartbreakout ook geprobeerd? Daar vermeld je helemaal niets over, geef eens een goede terugkoppeling!

    Bovenstaande uitleg is er voor bedoeld om het geluid van de TV en dus ook wat er op de TV wordt aangesloten en wat op dat moment over de TV afspeelt en dus geluid aan de TV geeft af te tappen en naar je
    homesetje te leiden op een goedkope manier. De TV moet immers het geluid van de Apple TV ook omzetten naar analoog om het hoorbaar voor je te maken, met een beetje knappe TV komt dat geluid
    dan ook op de scart aansluiting, die scartaansluiting op je TV kun je met behulp van zo'n scartbreakout aftappen, helaas krijg ik als reactie weer dezelfde vraag en geen antwoord op de uitleg met de scartbreakout en tulp naar minijack kabel,
    geloof me Mireille, dat maakt me behoorlijk pissig.

    Je kan overigens die Apple TV NIET direct aansluiten op je homesetje met een simpel kabeltje, je setje is daar helaas gewoon te simpel voor, vandaar die uitleg met scartbreakout en dat kabeltje. Goedkoop is duurkoop en dat slaat
    dan op je homecinemasetje, het ontbeert wat digitale ingangen en dat maakt het minder geschikt om wat hedendaagse apparatuur zoals een Apple TV op aan te kunnen sluiten. De Apple TV is optisch digitaal en ook HDMI is digitaal,
    je home setje is te simpel om die signalen te kunnen verwerken, je TV kan dat wel.

    Aangezien je graag lijkt te weten waarom je iets MOET doen, de uitleg: je setje heeft geen digtale ingangen, op de scartuitgang van je TV is, als het tenminste een beetje knappe TV is, wel een analoog signaal beschikbaar dat je kan gebruiken voor je homesetje.
    Probeer dat uit, het kost je echt je kop niet, kabeltje en scartbreakout kosten maar een paar euro, mocht het onverhoopt niet werken, dan gaat het wel in de papieren lopen en vraag ik mij af of je dan niet beter een knapper homesetje kunt gaan aanschaffen.

    Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, in dit geval: PROBEER EERST BOVENSTAANDE UITLEG MET DE SCARTBREAKOUT, als dat niet werkt:

    Oplossing 1:

    Koop een knap setje dat ook beschikt over digitale ingangen, los spul heeft de voorkeur boven alles in 1x weggooizooi. (als je er een beetje verstand van hebt kun je eventueel gebruikt kopen op Marktplaats, heb je er geen of weinig verstand van... doe het dan NIET via Marktplaats of laat het doen via iemand die er wel verstand van heeft, je loopt 99% de kans om opgescheept te worden met andermans verdriet als je er geen kijk op hebt)

    Oplossing 2:

    Is iets goedkoper, maar in mijn ogen nog steeds veel te duur en ik zou dat geld zelf eerder investeren in een knap homesetje, maar aangezien ik de meeste vrouwen toch niet begrijp, hier de andere veel te dure oplossing in het geval je TV breakout niet mocht werken:



    http://www.allekabels.nl/digital-coa...jwIaAlUq8P8HAQ

    Zoals je kunt zien zit dat al richting de 40 euro, en je hebt er dan nog een optisch kabeltje bij nodig:



    Kost je de kop niet, slechts 2 euro:

    http://www.allekabels.nl/optische-ka...che-kabel.html

    Alleen een eigenwijze muts had hem nog niet, maar in jouw geval zal hij dan alsnog van pas komen, je had hem immers al met bovenstaande oplossing die dan onverhoopt niet gewerkt heeft, maar nu toch van pas komt:




    http://www.allekabels.nl/tulp-kabel/...ack-kabel.html (ze zijn er in diverse lengtes, van 20 cm tot wel 15 meter)


    Een .... kan in het geval ze toch nog niet beschikte over een tulp naar jack kabel ook een stereo jack kabel nemen, die kan ook aangesloten worden op de omvormer:



    is er ook in diverse lengtes, http://www.allekabels.nl/jack-kabel/...ack-kabel.html

    Lijkt me logisch allemaal, je sluit het optische kabeltje aan op de Apple TV en op de omvormer, de omvormer sluit je via een adaptor aan op het lichtnet, hij heeft voeding nodig om het optische digitale signaaltje om te vormen naar een analoog signaaltje. Dat analoge signaaltje breng je naar homesetje met behulp van het tulpkabeltje - jackplug/of met de jack - jack kabel die voorin in je setje gaat. Kies met behulp van je AB de ingang van je setje, uitleg en hoe had ik al gegeven bij de scartbreakout uitleg.....

    Moet werken zo.

    Een fatsoenlijke en inhoudelijke terugkoppeling wordt zeer op prijs gesteld
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 22-01-2015 om 11:02
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Altijd fijn als je een terugkoppeling krijgt

    Dan weten ook anderen of het geholpen heeft en het is natuurlijk ook leuk voor mij om te weten
    of het nu wel of niet gelukt is, ja toch

    Deze hulpverlening kost vele uren, het enige dat je hoopt te krijgen is een reactie....

    Dat was in dit geval helaas weer teveel moeite voor de eigenlijk anonieme figuur die
    zich aanmeld met in dit geval een dozennaampje, maar voor hetzelfde geld is het
    een luie vent.....

    Stiekem hoop je dan dat hun hele set een spontane kortsluiting krijgt

    Dat zal ze leren
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Ja, niemand leest de gebruiksaanwijzingen door en verdiepen zich enigszins in de techniek van de hardware/aansluitingen. Terwijl het al een eeuwigheid bestaat allemaal, 4k is toch ook allemaal gewoon een verdiepingsuitbreiding van bestaande technieken, net als de gebruikte dsp's, alleen de betere
    technieken van de chipfabrikanten maakt meer mogelijk. Alleen ipv dat ze vooral bij laptops tablets telefoons ,de appatuur te dun maakt, ben je nu voor 800 euro voor een tablet kwijt, welke nog steeds geen koptelefoon kan aansturen, het accu is zo kapot en te klein en die processoren kunnen makkelijk sneller lopen, Voordat ik muziek ga luisteren, gaat echt de ladertjes welke de muur verzadigen uit het stopcontact met de tv uit....anders heb je ook einig aan hifi.

  9. #9

  10. #10

    Standaard

    Voor wie nog een goed en goedkoop optisch kabeltje zoekt kan ik deze aanbevelen ebay.
    worden verkocht in 3, 5, 10 meter (tussen 2 a 3 euro inclusief bezorgen (247store2015 winkel) dus je zou het alleen al voor de lol moeten uitproberen ik vind deze dunne 2.2 heel goed klinken en elke optische kabel geeft weer een ander resultaat.Ik weet zeker dat het geen placebo effect is die klankverschillen tussen optische kabels.
    Toslink Audio Cable Line Wire OD2.2mm (dikte 2.2)
    http://www.ebay.nl/itm/5M-16FT-Digit...4AAOSwXeJXexo-
    Laatst aangepast door vista-vision : 31-08-2016 om 22:01

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •