Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 197 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Hij is idd nog beter nu ik em 2x heb gezien. Je kunt alles wat beter plaatsen enzo.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  2. #152

    Standaard

    Geweldige film. Ik koop praktisch niks meer maar deze moest er toch wel inkomen. Cool ook dat de Imax scenes er nu ook eens bij zitten.

    Geluid is inderdaad subliem.

  3. #153

    Standaard

    Kreeg van Amazon vandaag dit bericht:

    -----------------------------
    We are writing to confirm that we are processing your refund in the amount of £0.01 for your Order ....

    This amount has been credited to your payment method and will appear when your bank has processed it.

    This refund is for the following item(s):

    Item: Interstellar (Limited 2-Disc Digibook Edition) [Blu-ray] [Region Free]
    Quantity: 1
    ASIN: B00S80X0E2
    Reason for refund: Pre-order price protection

    The following is the breakdown of your refund for this item:

    Item Refund: £0.01
    -----------------------------

    En dat op 1 april...

  4. #154

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    *kuch* Bruce Willis *kuch*
    Je kunt Interstellar toch niet vergelijken met Armageddon?

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht

    Item Refund: £0.01
    -----------------------------

    En dat op 1 april...
    Dat bericht heeft iedereen gekregen die hem gepreordered heeft, je kan het maar beter geloven!

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nilamo Bekijk bericht
    Ik heb een vraag voor de mensen die de nederlandse blu ray versie bezitten. Zijn de IMAX scenes in 16:9 (1.78:1) of zijn ze bijgesneden naar 2.4:1? Zelfde vraag voor bezitters van de UK versie. Had namelijk enorm spijt van toen ik de catching fire blu ray kocht en erachter kwam dat ze de IMAX scenes hadden bijgesneden en je maar de helft van t beeld zag.
    Ik heb de Nederlandse versie en daar zijn de imax scenes echt imax. Beeldvullend dus.

  7. #157

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door nilamo Bekijk bericht
    Ik heb een vraag voor de mensen die de nederlandse blu ray versie bezitten. Zijn de IMAX scenes in 16:9 (1.78:1) of zijn ze bijgesneden naar 2.4:1? Zelfde vraag voor bezitters van de UK versie. Had namelijk enorm spijt van toen ik de catching fire blu ray kocht en erachter kwam dat ze de IMAX scenes hadden bijgesneden en je maar de helft van t beeld zag.
    Of je leest de recensie
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  8. #158

    Standaard

    Wat was er mis met Hunger Games: Catching Fire imax scenes? De UK BD is/was toch ook wel echt Imax hoor.

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Wat was er mis met Hunger Games: Catching Fire imax scenes? De UK BD is/was toch ook wel echt Imax hoor.
    De NL-versie bevat de IMAX-beelden niet. Maar wat heeft dat met Interstellar te maken?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  10. #160

    Standaard

    Ik koop gewoon de NL standaard uitgave, geen steelbook of boekjes.. gewoon de normale 'plastic' uitgave wellicht erg kaal maar ik heb geen tijd voor extra's e.d.

  11. #161

    Standaard

    Ik begrijp dat hele gedoe/ophef over wel IMAX - geen IMAX niet echt. Als ze de hele film nu in 1.78:1 hadden opgenomen, net als de meeste TV-series, i.p.v. 2.40:1, dan had je volgens mij die hele discussie niet gehad. Ik zie nog steeds niet in wat dat zgn. IMAX nu toevoegt aan het beeld/de film. Het beeld is niet scherper dan 2.40:1 want het aantal pixels per inch blijft gelijk. Je TV kan er niet opeens meer weergeven, toch? Alleen zie je nu meer boven en onder (maar niet links of rechts) en oogt het voor velen fraaier omdat nu het hele TV-scherm met beeld gevuld wordt. Dat maakt het optisch indrukwekkender voor sommigen/velen. Zelf vind ik het knap storend als midden in een film de aspect ratio opeens wijzigt. Ik was dan ook totaal niet onder de indruk van die zogenaamde IMAX-beelden in "The Hunger Games: Catching Fire". Een echte topfilm wordt tegenwoordig nog steeds - bijna altijd - in 2.40:1 gedraaid.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  12. #162

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Robintje Bekijk bericht
    Ik koop gewoon de NL standaard uitgave, geen steelbook of boekjes.. gewoon de normale 'plastic' uitgave wellicht erg kaal maar ik heb geen tijd voor extra's e.d.
    De 'kale' versie bevat anders al een hele 2e disc met een heleboel extra's. Die hoef je dus niet te kijken, maar 'kaal' kun je deze uitgave niet noemen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #163

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik begrijp dat hele gedoe/ophef over wel IMAX - geen IMAX niet echt. Als ze de hele film nu in 1.78:1 hadden opgenomen, net als de meeste TV-series, i.p.v. 2.40:1, dan had je volgens mij die hele discussie niet gehad. Ik zie nog steeds niet in wat dat zgn. IMAX nu toevoegt aan het beeld/de film. Het beeld is niet scherper dan 2.40:1 want het aantal pixels per inch blijft gelijk. Je TV kan er niet opeens meer weergeven, toch? Alleen zie je nu meer boven en onder (maar niet links of rechts) en oogt het voor velen fraaier omdat nu het hele TV-scherm met beeld gevuld wordt. Dat maakt het optisch indrukwekkender voor sommigen/velen. Zelf vind ik het knap storend als midden in een film de aspect ratio opeens wijzigt. Ik was dan ook totaal niet onder de indruk van die zogenaamde IMAX-beelden in "The Hunger Games: Catching Fire". Een echte topfilm wordt tegenwoordig nog steeds - bijna altijd - in 2.40:1 gedraaid.
    Dat is niet helemaal waar. De TV kan niet meer pixels weergeven, maar de 1.78:1 beelden zijn op 70mm gedraaid, de 2.40:1 op 35mm film. 70mm heeft de dubbele resolutie van 35mm en is daarom scherper en gedetailleerder. Dat zie je ook wel terug in deze uitgave.
    En een film wordt in eerste instantie gemaakt voor de bioscoop, daar heeft het zeker effect. Voor een DVD/BD wordt datzelfde materiaal gebruikt, het is alleen hoe je het in je transfer gebruikt. Bij Interstellar heeft men het originele formaat behouden, bij bv The Hunger Games Catching Fire heeft men ook dat IMAX-materiaal gebruikt, maar daar zwarte balken boven en onder overheen gezet.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    70mm heeft de dubbele resolutie van 35mm en is daarom scherper en gedetailleerder. Dat zie je ook wel terug in deze uitgave.
    En een film wordt in eerste instantie gemaakt voor de bioscoop, daar heeft het zeker effect. Voor een DVD/BD wordt datzelfde materiaal gebruikt, het is alleen hoe je het in je transfer gebruikt. Bij Interstellar heeft men het originele formaat behouden, bij bv The Hunger Games Catching Fire heeft men ook dat IMAX-materiaal gebruikt, maar daar zwarte balken boven en onder overheen gezet.
    70mm IMAX, waar Interstellar deels mee is opgenomen, is veel meer dan het dubbele van 35mm. Het zit eerder in de buurt van tien keer de resolutie van 35mm. Zie hier:



    Daarnaast heeft men bij de blu-ray uitgave niet de originele aspect ratio behouden. De IMAX scènes zijn opgenomen in 1.44:1 (en ook zo vertoond in échte 70mm IMAX bioscopen) en worden op de blu-ray vertoond in 1.78:1.
    The future is Blu

  15. #165

    Standaard

    Maar toch: iedere moderne (2K) TV kan maar 1920 x 1080 pixels bij een pixeldichtheid van 72 ppi weergeven. Niet meer en niet minder. De meeste speelfilms, ook die op 35 mm, zijn naar mijn weten op een resolutie geschoten die ruim daarboven ligt, dus vindt er altijd een downscale naar een 2K-resolutie plaats, ófj door de TV of Blu-ray-speler óf bij het maken van de Blu-ray. Om nog maar niet te spreken van zaken als compressie e.d, Wel zijn de camera's, het gebruikte filmmateriaal etc. in de loop van de tijd beter geworden en dat geldt ook voor de verwerking van de beelden, waardoor modernere films er in het algemeen scherper en beter uitzien dan bijv. films uit de jaren 70 of 80. Maar nu raken we wel erg off topic, vrees ik.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #166
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Een beetje off topic, maar best informatief voor degene die meer over de IMAX-weergave van de Blu-ray Disc van Interstellar willen weten.

    Ik ga een eind met je mee in dat IMAX op Blu-ray Disc ver van het IMAX principe afdwaalt. In die zin kan je zeggen dat het geen echte IMAX-scènes zijn en je wellicht afvragen waarom men er überhaupt waarde aan hecht, immers het is op onze schermen niet meer dan een grotere uitsnede van het getoonde beeld. Resolutie is identiek in weergave. Toch geldt bij elke conversie. Des te beter het origineel, des te beter de conversie is. 70mm-film heeft natuurlijk veel voordelen. Of je dat zonder er echt op te letten ook echt ervaart is bij iedereen anders en dus relatief. In onze recensie is hier ook aandacht aan besteed. Het viel ons op...

    Maar persoonlijk moet ik toch zeggen dat het weldegelijk effect heeft op hoe ik Interstellar ervaar. Oké, het omschakelen stoort soms, niet altijd, maar bij sommige scenes vind ik het heel goed tot zijn recht komen. Maar waarom dan niet alles zo framen? Tja, dan is het effect natuurlijk weg. Ook bij andere films is de som der delen dat ik het zeker wel kan waarderen. En als dat ook nog eens de visie van de regisseur is...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #167

    Standaard

    Goede film.
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  18. #168

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Oké, het omschakelen stoort soms, niet altijd, maar bij sommige scenes vind ik het heel goed tot zijn recht komen.
    Het is veelal een artistieke keuze van Nolan, en dan moet je het product beschouwen zoals Nolan het bedoeld heeft. Er is daar op het einde van de film een sequentie waarin snel afgewisseld wordt tussen scènes op aarde en in de (hyper)ruimte, waarbij de afwisseling van de beelden benadrukt in welk van de twee universa ze afspelen. Dat de ruimte daarbij 'groter' lijkt te zijn is uiteraard door Nolan zo bepaald met een bedoeling, en die komt op deze versie beter tot zijn recht. Uiteraard heeft hier niemand thuis een IMAX-projector staan...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bettina Bekijk bericht
    Goede film.
    Toch een gemiste kans dat de film niet in 3D gemaakt is. In dat opzicht heeft "Gravity" natuurlijk de lat wel heel hoog gelegd.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Toch een gemiste kans dat de film niet in 3D gemaakt is. In dat opzicht heeft "Gravity" natuurlijk de lat wel heel hoog gelegd.
    Er zal echt wel over nagedacht zijn maar Nolan heeft al eerder aangegeven totaal geen 3D fan te zijn.
    In wezen zal het bijna bij al zijn films wel tot zijn recht komen.

  21. #171

    Standaard

    Geweldige film. Blu-ray verdient echt een 5 op 5. Top beeld en top geluidskwaliteit.

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Toch een gemiste kans dat de film niet in 3D gemaakt is. In dat opzicht heeft "Gravity" natuurlijk de lat wel heel hoog gelegd.
    3D is niet heilig.
    Nolan wil expliciet géén 3D. Hij had het makkelijk zo wel kúnnen doen, wat dat betreft laten ze hem wel zn gang gaan. Maar hij wil het per sé niet. Van een gemiste kans is dan geen sprake.
    Gravity is qua shots en concept totaal anders en leent zich daardoor uitstekend voor 3D.
    Ik miste het bij Interstellar helemaal niet bij de Imax versie. Werkelijk prachtig.
    "Will you just....take it....easy, man?"
    The Dude

  23. #173

    Standaard

    Heb de Blu-ray 2x gezien en maar man toch wat een vette film.Deze mag netjes naast een klassieker als 2001: A Space Odessey staan.
    Fijn om te horen dat Zimmer op score gebied ook eens wat anders doet want dit is wat mij betreft zijn beste werk.

    Topper.

  24. #174

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Fijn om te horen dat Zimmer op score gebied ook eens wat anders doet want dit is wat mij betreft zijn beste werk.
    De OST van CHAPPiE is ook van Zimmer en is weer compleet wat anders!

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    De OST van CHAPPiE is ook van Zimmer en is weer compleet wat anders!
    Ondanks de kritiek op die film ga ik hem dit jaar wel checken op Blu-ray.

    Bedankt voor de tip.
    Laatst aangepast door jeroeni : 09-04-2015 om 15:32

Pagina 7 van 8 EersteEerste ... 345678 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •