De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard [Gezocht]5.1 reciever optisch

    Heb je zoiets liggen en kunt hem voor een klein prijsje verkopen hou ik me aanbevolen. Ik wil eens proberen hoe het werkt

  2. #2

    Standaard

    Je weet dat je via optische link geen hd-audio kunt transmitten? Of gaat het om een upgrade van stereo naar DD5.1 of DTS?

  3. #3

    Standaard

    Ik heb nu een JVC home cinema set 5.1/DTS. Zo eentje waar je alle boxen moet aansluiten op de woofer. Daarop aangesloten is de PS4 via optische kabel. Ik ben echter benieuwd of een losstaande reciever beter geluid brengt.

  4. #4

    Standaard

    Besef je wel dat je er dan met alleen een receiver niet bent, omdat de subwoofer in dat geval anders aangestuurd dient te worden...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Besef je wel dat je er dan met alleen een receiver niet bent, omdat de subwoofer in dat geval anders aangestuurd dient te worden...
    En ik denk de boxjes ook, die hebben vast een weerstand van 2 ohm of zo, die wil je niet op je receiver aansluiten, want dan is het na het eerste geluid over en uit met je receiver.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Ik heb wel een 7.1 versterker staan met 4 optische ingangen,maar is dat wat je bedoelt?

    Die mag voor 50 euro weg...
    T2: I'll Be Back!

  7. #7

    Standaard

    Het was weer even geleden maar nu dan toch.

    Michael, dat met de subwoofer is het enige 'obstakel' nog. Even kijken of dat gaat werken. Zo niet moet ik inderdaad de woofer nog vervangen.

    Peptalk, ik heb de 5.0 al vervangen een poosje geleden met boxen van Mordaunt-Short. Die hebben een maximum vermogen van 100watt. Ik heb nu de Onkyo TX-SR333 bestelt welke een maximum vermogen van 100watt stuurt per kanaal. Dat is precies goed dan toch?

  8. #8
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Dan,

    De receiver en speakers voldoen, maar het subwoofer-deel van je set heeft aparte geen LFE-input. Je zult dan dus voor een actieve subwoofer moeten gaan. Ook al heeft je set een coaxiale input dan zal hij het signaal naar alle kanalen en versterkers van je JVC-set sturen en wederom een kantel-frequentie toepassen in het subwoofer-deel en dat wil je eigenlijk niet. De kans dat de eindtrappen dit niet fijn vinden is ook aanwezig. Ik denk dat de vraag gaat zijn: hoe graag wil je een sub?

    BTW Congrats nog!!!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  9. #9

    Standaard

    Allereerst bedankt

    Dan: de subwoofer die bij mijn huidige set zit is, ondanks dat hij dus onderdeel uitmaakt van een home cinema set ook actief (volgens mij). Je sluit alle boxen op de sub aan ipv op de speler. De sub zelf verbind je dan weer met de speler. Dat is actief toch?

    Hoe graag ik een sub wil...tja, daar heb ik eigenlijk nooit over nagedacht. Het zat er gewoon altijd bij. Krijg je zonder sub wel de mooie effecten dan? Lijkt me dat bij een 5.0 opstelling de lage tonen dan behoorlijk weg gaan vallen. Maar zo te horen heb jij daar meer verstand van dan ik dus ik hoor graag je mening daarover

  10. #10

    Standaard

    Het ligt er dan maar net aan hoe die subwoofer is aangesloten. Lijkt me handiger daar een apart topic voor aan te maken ipv het verkooptopic Dan...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  11. #11

    Standaard

    Misschien dat het topic dan verplaatst kan worden? Ik merk inderdaad dat de sub niet aangesloten kan worden met de huidige kabel. Daarvoor zoek ik deze:



    Hopelijk kan ik die ergens vinden. Heb het even geluisterd zonder woofer maar is toch niet hetzelfde.

  12. #12

    Standaard

    Heb je al op allekabels.nl gekeken of via het contact formulier de foto naar ze gestuurd of zij deze kunnen leveren. Zij hebben mij, tot nu aan toe, altijd de kabels kunnen leveren die ik zocht. Je kan het dus daar even een keer proberen.

  13. #13

    Standaard

    Thx Erik maar ik heb het maar opgelost door een nieuwe sub aan te schaffen. Nu is alles weer zoals het hoort


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •