De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Pioneer receiver en blu ray speler op Sony Bravia tv

    Ik heb op mijn pioneer receiver mijn tv en br speler aangesloten. Geluid en beeld zijn fantastisch. Echer heb ik twee problemen:
    1e: ik kom met mijn receiver menu niet op het osd van de tv.
    2e: elke keer alsik mijn blue ray speler bedien of inschakel veranderd het hdmi kanaal op de tv. speler zit aangesloten op kanaal 4 en spring na bediening automatisch over op kanaal 3, dat is van mijn receiver (beide zijn overigens van pioneer). ik heb de kanalen al omgewisseld, maar dat heeft geen effect. ik denk dat beide problemen in verband staan met elkaar... weet iemand misschien iets meer hierover? moet ik b.v. mijn tv naar fabrieksinstellingen terug zetten? alvast bedankt voor de reactie.
    Laatst aangepast door Ludo Keeris : 11-01-2015 om 15:28

  2. #2

    Standaard

    Nog even een aanvulling hierop, het geluid van mijn Tv wordt ook niet via de receiver weergegeven. als ik dit via ARC inschakel komt er op de tv wel de melding dat het geluid via de audio installatie gaat, maar ik hoor echter niets als ik de tv selecteer op de tuner

  3. #3

    Standaard

    Pio BD speler alleen via HDMI op de receiver aansluiten en in de receiver ARC aanzetten(EDIT: bij HDMI Instellingen).
    Laatst aangepast door peptalk : 11-01-2015 om 12:57
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theoctopus Bekijk bericht
    Ik heb op mijn pioneer receiver mijn tv en br speler aangesloten. Geluid en beeld zijn fantastisch. Echer heb ik twee problemen:
    1e: ik kom met mijn receiver menu niet op het osd van de tv.
    2e: elke keer alsik mijn blue ray speler bedien of inschakel veranderd het hdmi kanaal op de tv. speler zit aangesloten op kanaal 4 en spring na bediening automatisch over op kanaal 3, dat is van mijn receiver (beide zijn overigens van pioneer). ik heb de kanalen al omgewisseld, maar dat heeft geen effect. ik denk dat beide problemen in verband staan met elkaar... weet iemand misschien iets meer hierover? moet ik b.v. mijn tv naar fabrieksinstellingen terug zetten? alvast bedankt voor de reactie.
    Modelnummers van TV, speler en receiver zijn niet opgegeven.....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Peptalk, hartelijk bedankt voor je antwoord, het probleem van het verspringen van het HDMI kanaal is hier idd mee opgelost echter blijven de volgende twee problemen aanwezig.
    1e: Het OSD is niet zichtbaar op de tv (dit is niet zo'n groot probleem, ik heb de receiver via zijn eigen beeldschermpje kunnen instellen).
    2e: Nog steeds hoor ik geen geluid als ik de TV via de receiver wil laten spelen. Als ik via ARC dit inschakel komt er op de tv de melding: "het audio systeem is actief" , maar ik hoor niets.

    Het gaat om de volgende typenummers:
    Sony TV KDL-42W829B
    Pionieer receiver VSX-S310K en
    Pioneer blue ray speler BDP-450

    Ik hoop dat iemand nog een tip heeft, alvast bedankt!

  6. #6

    Standaard

    Ik weet niet of het bij deze receiver van Pioneer is, maar er zijn er van Pio(vooral bij de instapmodellen) die alleen OSD via zo'n gele video coax doorgeven, kijk dus even in de gebruiksaanwijzing zou ik zeggen. Mocht dit niet zo zijn dan dient de TV wel op de HDMI ingang te staan waar de receiver op aangesloten is en het kan ook nog eens uit staan in de receiver zelf.
    Heb je ARC in de receiver aangezet, zoals ik eerder al aangaf, want daar geef je geen antwoord op verder en staat het in de TV ook actief(Moet soms op meerdere plaatsen in het instellingen menu, maar ik denk dat je dat wel goed hebt staan vanwege de melding die de TV geeft).
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik weet niet of het bij deze receiver van Pioneer is, maar er zijn er van Pio(vooral bij de instapmodellen) die alleen OSD via zo'n gele video coax doorgeven, kijk dus even in de gebruiksaanwijzing zou ik zeggen. Mocht dit niet zo zijn dan dient de TV wel op de HDMI ingang te staan waar de receiver op aangesloten is en het kan ook nog eens uit staan in de receiver zelf.
    Heb je ARC in de receiver aangezet, zoals ik eerder al aangaf, want daar geef je geen antwoord op verder en staat het in de TV ook actief(Moet soms op meerdere plaatsen in het instellingen menu, maar ik denk dat je dat wel goed hebt staan vanwege de melding die de TV geeft).
    Klopt, dit model geeft alleen het instelmenu weer via een composiet aansluiting, staat op blz 23 van de gebruiksaanwijzing!

    Ben nu zelf wat aan het kijken, geef morgen of later deze nacht wel antwoord op de ander vraag(jes).
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Je schrijft in je eerste post:

    speler zit aangesloten op kanaal 4 en spring na bediening automatisch over op kanaal 3, dat is van mijn receiver (beide zijn overigens van pioneer)
    Om van ARC gebruik te kunnen maken dien je echter je receiver aan te sluiten op HDMI 1 of 2 van je TV, zie je gebruiksaanwijzing van de TV op pagina 100.

    Als je de verdere instructies van je gebruiksaanwijzing volgt zou het nu wel moeten lukken, overigens zou ik zelf de HDMI fratsen uitzetten, zoals de bediening van
    andere apparaten via HDMI, werkt over het algemeen voor geen meter en doet dingen die je vaak helemaal niet wilt...... zoals oa verkeerde kanalen inschakelen
    en apparaten in en uit schakelen die je niet wilt in en uitschakelen.

    Nog meer vragen? laat maar weten, is het nu gelukt? ook graag laten weten....

    PS
    Vind je opmerking over het verspringen van kanaal 4 naar kanaal 3 een beetje verwarrend..... dan lijkt het in je tekst net alsof je de speler met HDMI op je TV hebt aangesloten
    en niet op de receiver.
    Laatst aangepast door DVDProfilersFilmgek : 13-01-2015 om 12:04
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Allereerst bedankt voor jullie moeite en meedenken!
    Ik denk dat ik gevonden heb waar het aan ligt, ik moet de TV via optische kabel verbinden met een extern audio systeem. Zo lees ik tenminste in de beschrijving. Verder ga ik ook een composiet kabel gebruiken voor het OSD van de receiver. Ik heb daar (nog) geen kabels voor, die ga ik bestellen en laat daarna nog wel weten of het dan wel werkt, maar ik ga er van uit dat het zo is.
    @DVDProfiler: de BD speler heeft twee HDMI uitgangen, waarvan ik er een naar de TV had gedaan en een naar de receiver. Kon daarbij aangeven dat ik voor de ene aansluiting (TV) alleen beeld wilde en de andere (receiver) geluid kon versturen. Het probleem van verspringen van het HDMI kanaal is inmiddels opgelost door een enkele HDMI kabel te gebruiken.
    Nogmaals bedankt voor jullie moeite!

  10. #10

    Standaard

    Lees nou even goed dat laatste bericht van DVDProfiler, dat optische kabeltje is helemaal nergens voor nodig. We steken niet voor niets tijd in je en dan ga je opeens wat anders doen....
    Je kunt ook een rood/witte gebruiken voor composiet, uiteraard wel aan beide kanten de stekker met dezelfde kleur gebruiken.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theoctopus Bekijk bericht
    Allereerst bedankt voor jullie moeite en meedenken!
    Ik denk dat ik gevonden heb waar het aan ligt, ik moet de TV via optische kabel verbinden met een extern audio systeem. Zo lees ik tenminste in de beschrijving. Verder ga ik ook een composiet kabel gebruiken voor het OSD van de receiver. Ik heb daar (nog) geen kabels voor, die ga ik bestellen en laat daarna nog wel weten of het dan wel werkt, maar ik ga er van uit dat het zo is.
    @DVDProfiler: de BD speler heeft twee HDMI uitgangen, waarvan ik er een naar de TV had gedaan en een naar de receiver. Kon daarbij aangeven dat ik voor de ene aansluiting (TV) alleen beeld wilde en de andere (receiver) geluid kon versturen. Het probleem van verspringen van het HDMI kanaal is inmiddels opgelost door een enkele HDMI kabel te gebruiken.
    Nogmaals bedankt voor jullie moeite!
    Ik denk dat je een probleem hebt...... je leest de gegeven antwoorden niet goed, en, zoals peptalk ook al opmerkte......je antwoord niet op de voorstellen.

    Je apparatuur is geschikt voor ARC, je hebt dan ook geen aparte optische kabel nodig, gewoon eens goed lezen en doen wat er in de gebruiksaanwijzingen staat
    zou al veel van je problemen oplossen.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Lees nou even goed dat laatste bericht van DVDProfiler, dat optische kabeltje is helemaal nergens voor nodig. We steken niet voor niets tijd in je en dan ga je opeens wat anders doen....
    Je kunt ook een rood/witte gebruiken voor composiet, uiteraard wel aan beide kanten de stekker met dezelfde kleur gebruiken.
    Ik denk dat we tegelijkertijd aan het antwoord zijn begonnen, jouw antwoord stond er iig nog niet toen ik ook zo'n beetje dezelfde gedachte als jou had.....
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik denk dat we tegelijkertijd aan het antwoord zijn begonnen, jouw antwoord stond er iig nog niet toen ik ook zo'n beetje dezelfde gedachte als jou had.....
    Aan de tijd te zien wel Herman en idd dezelfde gedachte Ik hoop dat de TS nog wat tijd neemt om de boel goed door te lezen. Scheelt hem/haar weer geld en zo krijgt de TS het beste uit de apparatuur die er toch staat
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Hoi,
    Dit is de letterlijke tekst die in de handleiding van Sony staat: "Een extra audioverbinding via DIGITAL AUDIO OUT (OPTICAL) is echter nodig wanneer u een systeem aansluit dat niet geschikt is voor BRAVIA Sync of geen ondersteuning biedt voor Audio Return Channel." Aangezien ik geen geluid hoor als ik de HDMI kabel in aansluiting 1 doe, wat dus eigenlijk wel zou moeten, ga ik dit proberen. De ondersteuning voor ARC zou er wel moeten zijn denk ik, omdat de TV ook de melding geeft dat het audio systeem actief is, maar ik dus geen geluid hoor...... Heb het kabeltje samen met de composiet kabel besteld en in huis voor nog geen tientje, dus dat valt ook wel mee. Nogmaals ik waardeer jullie moeite en advies enorm maar als het niet werkt moet ik toch iets?
    Laat wel ff weten of het nu wel werkt en mijn "eigenwijsheid" toch zin heeft gehad.

  15. #15

    Standaard

    ik zou zeggen doe het lekker via je optische kabeltje, ben benieuwd of dat direct goed staat in je receiver, want nog steeds lees ik nergens terug of je ARC wel goed hebt gezet in het menu van de receiver. Zou je nu wel makkelijk na moeten kunnen kijken
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #16

    Standaard

    Hoi,
    Na afgelopen weekend het volgende geprobeerd te hebben werkt nu alles naar behoren:
    Ik heb mijn BD speler aangesloten op op de TV (via de main uitgang) en via de sub uitgang op mijn receiver. In het menu zo ingesteld dat die splitsing mogelijk is (z.g. dual). Verder heb ik mijn receiver niet meer via HDMI op mijn tv aangesloten (die kabel heb ik dus weggelaten) maar via de component kabel: OSD zichtbaar op de TV. Verder heb ik mijn tv via het optische kabeltje aangesloten op mijn receiver. Als ik nu via mijn TV het audio systeem inschakel heb ik geluid via mijn speakers.
    Het lijkt er dus op dat er iets met het ARC van mijn receiver aan de hand is, want alle mogelijke instellingen met de HDMI heb ik daarmee geprobeerd, ARC goed gezet via mijn receiver, audio ingesteld via TV, maar steeds kwam er geen geluid via mijn speakers terwijl de TV speakers dan wel uitgeschakeld werden.
    Nogmaals beide bedankt voor jullie moeite en het meedenken!
    Grtz TS

  17. #17

    Standaard

    Kan inderdaad ook op deze manier, kost alleen wat meer aan kabels en meestal geen automatische geluidsvertragingscorrectie.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •