De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.

Discussie: Philips HTS5540/12

  1. #1

    Standaard Philips HTS5540/12

    Hallo ik heb een Home cinema set van Philips HTS5540/12 en daar naast een UPC media box.
    Nu heb ik een HDMI kabel van mijn media box naar mijn TV lopen en van de tv een scartkabel
    naar de Home set is het nu ook noodzakelijk dat ik een HDMI kabel van de tv naar de Home set
    laat gaan of is de scartkabel alleen voldoende die nu van de tv naar de homeset loop.
    ik heb nog een HDMI aansluiting over in de tv.
    Ik vraag dit omdat als ik een dvd op zet die ik zelf heeft gebrand een andere weergave heb
    en ik heb de tv op automatisch staan en dan moet ik de home set op Panorama zetten
    dan heb ik wel beeld maar met 1 zwarte balk onder en boven.
    En als ik de home set op cinema zet 16:9 dan is de ondertiteling niet leesbaar alleen de eerste regel.

    mvg

    E.Visser

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Repoman.

    De Home Cinema Set die u gebruikt, heeft een HDMI-uitgang en dit is de beste verbinding die u kunt gebruiken om het beeld van DVD naar de TV te sturen. De scart-aansluiting is namelijk bedoeld voor TV's zonder HDMI-ingang. Dit is de reden dat de HDMI als optie 1 en de scart als optie 2 beschreven wordt voor de verbinding tussen de set en de TV.

    Dat u -via scart- alleen de eerste regel van de ondertitels kunt lezen, komt volgens mij niet door een instelling van de set, maar van de TV. Met de TV kunt u verschillende weergave-verhoudingen kiezen. Het kan wel zijn dat de set het 16:9 beeld als 'letter-box' naar de TV stuurt, dat de ondertitels daardoor gedeeltelijk in de zwarte balken geplaatst zijn. De automatische instelling van de TV zorgt er dan voor dat de zwarte balken verdwijnen en de rest het hele scherm vult. Om de ondertitels te kunnen lezen en het beeld met de juiste verhoudingen weer te geven, moet de TV in een stand als "Zoom" of "4:3" zetten. Het kan zijn dat deze standen een andere naam hebben, maar daarvoor kunt het beste in de gebruiksaanwijzing van de TV kijken of posten welke TV u gebruikt.

    Wanneer u de HDMI-verbinding gaat gebruiken, kan het 16:9 beeld van DVD als 16:9 naar de TV gestuurd worden. Dit is nl. afhankelijk de video-instellingen die de set gebruikt. Staat de HDMI ingesteld als 720p, 1080i of 1080p, dan zal het zeker als 16:9 naar de TV gestuurd worden.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-01-2015 om 22:08
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Hallo Bedankt voor de info ik zal die scart kabel gelijk vervangen voor een HDMI
    maar wat heeft de optie '"screen fit'" dan voor nu op de afstandbediening.

    mvg

    E.Visser

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Repoman Bekijk bericht
    Hallo Bedankt voor de info ik zal die scart kabel gelijk vervangen voor een HDMI
    maar wat heeft de optie '"screen fit'" dan voor nu op de afstandbediening.
    Die is bedoeld om de beeld-verhouding van de bron aan te passen op de weergave-verhouding van het scherm. Dit is nodig wanneer die van de bron 4:3 en van het scherm 16:9 is. Anders heb je kans dat de set 4:3 (12:9) uit rekt naar 16:9.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •