De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Ik wil mijn Home Cinema Set op de TV aansluiten, zodat het geluid over de boxen gaat, maar dat lukt niet.

    Hallo,

    Ik heb mij aangemeld op dit forum omdat ik het volgende probleem heb:


    Ik wil graag mijn home cinema control center aansluiten op de TV, zodat ik het geluid van de TV via de boxen kan laten afspelen. (5.1)
    De home cinema set bevat geen HDMI aansluiting.

    Ik heb het met een SCART kabel en een stereo audiokabel (rood en wit) geprobeerd, maar tot op heden lukt het me niet om geluid uit de boxen te krijgen.


    Ik kan de Home Cinema Set op de volgende functies instellen: DVD Multi, DVR/DVD, VCR, VIDEO en TV.


    Ik heb verschillende opties geprobeerd, maar het lukt me niet om het op te lossen.

    Daarnaast als ik een stereo audiokabel gebruik die eindigt voor een ingang voor bijvoorbeeld een in telefoon , wordt het geluid over de twee voorste boxen en de subwoofer afgespeeld. (Dit is niet het geluid van de TV, maar de muziek van de telefoon zeg maar)


    Op de foto’s zijn de uitgangen van de set en de tv te zien. Verder zit op de Home Cinema Set de volgende aansluitingen voor SCART: TV, DVR/DVD en VCR.

    Kan iemand mij helpen die er wel verstand van heeft?


    Met vriendelijke groet,


    Kevin

    IMG_0598.jpgIMG_0599.jpgIMG_0600.jpg

  2. #2

    Standaard

    Hallo Kevin, welkom hier, je verhaal maakt mij niet zoveel duidelijk.

    Durf te zeggen dat ik er wel verstand van heb en je kan helpen, heb de gebruiksaanwijzing van je JVC RX-F10S al online gevonden.

    Heb enkel nog nodig het merk en model nr van je TV en wil graag weten welke andere apparatuur je nog meer hebt, tevens graag
    info op welke manier je je TV signaal krijgt(analoge antenne kabel/ analoog kabelsignaal, digitale TV via DIGItenne, kijk je via een
    decoder van de kabelboer? welke decoder graag modelnummer etc)

    Graag het merk en modelnummer van je overige apparatuur, dan kan ik zelf even kijken wat het beste is, uitleg en toelichting zoals je reeds
    gegeven hebt is voor mij niet werkbaar.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Plug 'm eens in de koptelefoon opening van je tv.

  4. #4

    Standaard

    Hallo,

    Dank je wel voor je reactie! Ikzelf heb er niet zoveel verstand van, daarom is het verhaal misschien wat lastig verwoord.

    Ik woon sinds kort op kamers in Rotterdam en het aansluiten van mijn apparatuur wil tot nu toe nog niet echt goed lukken.

    De TV is van het merk PHILLIPS met het volgende modelnummer: 40PFL560H/12.
    Verder hoort er bij de Home Cinema Set een DVD recorder van JVC met het volgende modelnummer:XV-N412S.
    Daarnaast heb ik nog een XBOX 360 SLIM, waarvan ik het modelnummer niet weet. De XBOX is via een HDMI kabel aangesloten aan de TV.

    Verder zou ik graag een AUX kabel willen aansluiten, zodat ik via mijn telefoon muziek kan afspelen over de boxen.

    Ik kijk TV via analoge antenne kabel, dat denk ik tenminste. Ik heb een kastje tegen de muur. Daarin heb ik een kabel gestopt die rechtstreeks naar de TV gaat. Ik heb analoge en digitale zenders, omdat ik het netwerkid heb ingevuld bij het zoeken van kanalen.

    Ik hoop dat ik je hiermee genoeg informatie heb gegeven. Hartstikke bedankt voor je hulp.

    Groeten,

    Kevin

  5. #5

    Standaard

    Jaaaa dat heb ik geprobeerd, maar dan ontvang ik alleen geluid via de boxen Front-left en Front-right en niet over de andere boxen.

  6. #6

    Standaard

    De handleiding al eens doorgelezen? http://www.jvc.nl/files/instruction_...t1163-004b.pdf Pagina 6-11.
    Laatst aangepast door Pastichio Rocker : 19-12-2014 om 04:46

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kevin21 Bekijk bericht
    Hallo,

    Dank je wel voor je reactie! Ikzelf heb er niet zoveel verstand van, daarom is het verhaal misschien wat lastig verwoord.

    Ik woon sinds kort op kamers in Rotterdam en het aansluiten van mijn apparatuur wil tot nu toe nog niet echt goed lukken.

    De TV is van het merk PHILLIPS met het volgende modelnummer: 40PFL560H/12.
    Verder hoort er bij de Home Cinema Set een DVD recorder van JVC met het volgende modelnummer:XV-N412S.
    Daarnaast heb ik nog een XBOX 360 SLIM, waarvan ik het modelnummer niet weet. De XBOX is via een HDMI kabel aangesloten aan de TV.

    Verder zou ik graag een AUX kabel willen aansluiten, zodat ik via mijn telefoon muziek kan afspelen over de boxen.

    Ik kijk TV via analoge antenne kabel, dat denk ik tenminste. Ik heb een kastje tegen de muur. Daarin heb ik een kabel gestopt die rechtstreeks naar de TV gaat. Ik heb analoge en digitale zenders, omdat ik het netwerkid heb ingevuld bij het zoeken van kanalen.

    Ik hoop dat ik je hiermee genoeg informatie heb gegeven. Hartstikke bedankt voor je hulp.

    Groeten,

    Kevin
    Zoal beloofd mijn deskundige hulp

    Ik heb ook de gebruiksaanwijzing van de TV er even bij genomen, overigens heb je een tikfoutje gemaakt, het modelnr. dat je hebt gegeven bestaat
    niet en zal waarschijnlijk 40PFL5605H/12 zijn.

    Kijk hier even in de gebruiksaanwijzing op blz 40

    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=40PFL5605H/12

    Onder BOTTOM staan een paar aansluitmogelijkheden, je hebt nummertje 2 nodig, de digitale uitgang, hier heb je maar de helft van het stereo kabeltje voor nodig,
    wees wel zo slim om dan alleen de witte of alleen de rode te gebruiken, niet aan 1 kant de witte stekker en aan de andere kant de rode..... dat gaat niet werken

    Steek de kabel in de TV in die digitale uitgang en bij je JVC setje in de digitale ingang, voorbeeld staat op pagina 11.

    Zet alles aan en kies met de AB van je set die digitale ingang, misschien dat je die ingang nog moet toewijzen, lees daarvoor je gebruiksaanwijzing.
    Is het een stereo uitzending dan krijg je waarschijnlijk alleen geluid uit de front kanalen MAAR je kan met behulp van NEO6 of Dolby Prologic wel
    geluid over alle kanalen krijgen, lees hiervoor blz 31 t/m 35 van je JVC handleiding.

    Zou nu moeten kunnen lukken in de best mogelijke geluidskwaliteit, laat maar even weten of het geslaagd is en als er nog wat niet lukt, laat
    het dan ook maar even weten, we gaan net zo lang door totdat je 100% tevreden bent.
    Have fun and enjoy your collection

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Zoal beloofd mijn deskundige hulp

    Ik heb ook de gebruiksaanwijzing van de TV er even bij genomen, overigens heb je een tikfoutje gemaakt, het modelnr. dat je hebt gegeven bestaat
    niet en zal waarschijnlijk 40PFL5605H/12 zijn.

    Kijk hier even in de gebruiksaanwijzing op blz 40

    http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/d...=40PFL5605H/12

    Onder BOTTOM staan een paar aansluitmogelijkheden, je hebt nummertje 2 nodig, de digitale uitgang, hier heb je maar de helft van het stereo kabeltje voor nodig,
    wees wel zo slim om dan alleen de witte of alleen de rode te gebruiken, niet aan 1 kant de witte stekker en aan de andere kant de rode..... dat gaat niet werken

    Steek de kabel in de TV in die digitale uitgang en bij je JVC setje in de digitale ingang, voorbeeld staat op pagina 11.

    Zet alles aan en kies met de AB van je set die digitale ingang, misschien dat je die ingang nog moet toewijzen, lees daarvoor je gebruiksaanwijzing.
    Is het een stereo uitzending dan krijg je waarschijnlijk alleen geluid uit de front kanalen MAAR je kan met behulp van NEO6 of Dolby Prologic wel
    geluid over alle kanalen krijgen, lees hiervoor blz 31 t/m 35 van je JVC handleiding.

    Zou nu moeten kunnen lukken in de best mogelijke geluidskwaliteit, laat maar even weten of het geslaagd is en als er nog wat niet lukt, laat
    het dan ook maar even weten, we gaan net zo lang door totdat je 100% tevreden bent.

    Jaaaaaa je deskundige hulp klopt helemaal!

    Ik heb de stereo kabel in de digitale van de TV en de digitale ingang van de JVC aangesloten. Ik kreeg inderdaad alleen maar geluid over de front boxen. Na het instellen van Dolby Prologic (Surround) heb ik nu geluid over alle boxen.

    Hetzelfde geldt voor de AUX kabel voor het aansluiten van mijn telefoon op de set. Die doet het ook!

    Heel erg fijn en super bedankt voor je hulp!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kevin21 Bekijk bericht
    Jaaaaaa je deskundige hulp klopt helemaal!

    Ik heb de stereo kabel in de digitale van de TV en de digitale ingang van de JVC aangesloten. Ik kreeg inderdaad alleen maar geluid over de front boxen. Na het instellen van Dolby Prologic (Surround) heb ik nu geluid over alle boxen.

    Hetzelfde geldt voor de AUX kabel voor het aansluiten van mijn telefoon op de set. Die doet het ook!

    Heel erg fijn en super bedankt voor je hulp!
    Dank voor je terugkoppeling

    Ik ben net een meter langer geworden bedankt voor je compliment en als je weer eens ergens mee zit,
    aarzel niet, help hier graag mensen op weg om zo optimaal mogelijk gebruik te kunnen maken van hun apparatuur.

    Veel plezier met je spullen en fijne feestdagen toegewenst.
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •