De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: My Man-cave Theater

  1. #1

    Standaard My Man-cave Theater

    Hello folks,

    Net als jullie allemaal (merendeel toch ) ben ik een filmenthousiast en wil ik mijn film'beleving' optimaliseren.
    Maar van het samenstellen van het ideale packet (beamer, receiver,...) heb ik niet al te veel kaas gegeten.
    Ik heb eindelijk een 'dedicated' room om mijn man-cave in onder te brengen
    Deze zou ik willen inrichten als HT, met een kleine bar.
    De ruimte bevindt zich in de kelder (volledig droog, verluchting en verwarming in orde)
    Deze ruimte meet 4m x 4,10m x 1,80m en is opgetrokken uit beton. (gepolijst)
    =>De breedte die ik wens als 'bioscoop' te gebruiken is 2,5 à 3 m

    Wat ik graag had gewild:
    • Gebruik beamer FullHD (3d hoeft niet, maar is een mogelijke optie)
    • Gebruik van een 92" scherm (of projectie op de muur) => projectie-afstand +/- 3,5m (kijkafstand: 3 à 3,5m)
    • Surround in een latere fase (momenteel een surround van JVC : quasi antiek )


    Graag van jullie had ik wat tips over "do's and don't" gekregen zoals:
    • Bekelding vloer, muren en plafond => gebruik parket, tapijt,...
    • Bioscoopstoelen (tweedhands of nieuw...)
    • Advies qua hard-ware (prijs-kwaliteit: niet al te duur, anders zit moeder de vrouw achter mij aan )
    • Opstelling surround (voorkomen echo, ideal geluid voor beleving muziek en film)
    • ...

    Ik heb nog talloze vragen die ik wss gedurende de opbouw en realisatie zal ontdekken. Ik zal regelmatig, zoals anderen onder jullie, een update geven van de werken.

    Bedankt bij voorbaat en tot kijks,

    Greetz,

    Luc

  2. #2
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Welkom hier.. Dat zijn serieuze plannen allemaal. Het is wel leuk voor de mede forum leden als je zo af en toe wat foto's plaatst van je project.

    Graag van jullie had ik wat tips over "do's and don't" gekregen zoals:

    • Bekelding vloer, muren en plafond => gebruik parket, tapijt,... Ik zou zeker voor tapijt gaan. Dit heeft volgens mij een betere demping dus qua acoustiek beter.
    • Bioscoopstoelen (tweedhands of nieuw...) Ik zou voor nieuw gaan als je portemonnee dat toelaat. 2e hands kun je natuurlijk heel mooi opknappen.
    • Advies qua hard-ware (prijs-kwaliteit: niet al te duur, anders zit moeder de vrouw achter mij aan ) Is wel handig om te weten wat je budget is. En wat wil je. Stereo, 5.1, 7.1, enz.
    • Opstelling surround (voorkomen echo, ideal geluid voor beleving muziek en film) Hier zijn vast wel wat mensen op dit forum die het 1 en ander kunnen uitleggen.
    • ...


    Ik ben benieuwd naar je project en hoop dat er wat mensen voor je zijn die hier op het forum verder kunnen helpen..

    Greettzzz Geoffrey
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Belangrijk is ook dat je een electra- en bekabelingplan maakt. Misschien al rekening houdend met een toekomstige Atmos/Auro3D-speaker opstelling in het plafond. Niks zo vervelend als je daar later wijzigingen moet aanbrengen. Veel nieuwere en zelfs instap receivers bieden die optie. Ik zou eens naar de Denon's en Marantz versterkers kijken. Deze bieden Auddyssey XT32 roomEq die je akoestiek heel mooi kunnen instellen, zelfs als de ruimte beperkingen kent.

    Maar eigenlijk is het budget nodig om te bepalen wat wijsheid is. Wij kunnen wel van alles roepen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Deze ruimte meet 4m x 4,10m x 1,80m
    Bewoner is een kaboutertje.......of kan goed gebukt lopen

    Budget, als je dat niet geeft, dan kan er wel geadviseerd worden wat je wilt.....
    maar je moet het natuurlijk wel willen/kunnen betalen, wat heb je er voor over?

    Stoelen..... mmmmm, je hebt bij een paar zaken van die heerlijk goedkope relax-
    gevallen in namaakleer, achteroverleunen en je krijgt een voetenbankje, lijken en
    zitten best wel lekker..... mag ze helaas van wederhelft niet nemen..... geen ruimte
    voor in de woonkamer.

    Maar wat is het budget...... wil je niet beledigen met goedkope aanbiedingen als
    het ook duur mag zijn
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Misschien is een goede comfortabele stoel nog wel het grootste genot om relaxed film te kijken. Zeker als we wat ouder en krakkemikkig worden. Ook omdat je die later niet zo snel vervangt. Ik had eerst een heerlijke massagestoel, maar die moest wijken voor een grote hoekbank. Die moest dan wel van alle gemakken voorzien zijn. Het grootste probleem is nu dat ik zo relaxed zit lig, dat ik soms in slaap sukkel en wakker wordt met een 3D-bril op mijn neus.

    Ik heb behoorlijk geïnvesteerd op elk facet van mijn thuistheater/multimedia/woonkamer dat elk onderdeel optimaal functioneert en dan is het als filmliefhebber echt genieten, wat ik door tijdgebrek i.v.m.vele hobbies nog te weinig doe.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Hey allemaal,

    Bedankt voor de reacties. De ruimte is idd niet al te hoog (ik kan net rechtop staan, maar dat is niet erg voor het kijken van een filmpje e )
    Qua budget:
    -Hardware: +/- €1000/jaar
    (ik wil stelselmatig opbouwen en zou component voor component vervangen door degelijk mat, momenteel kan ik van start gaan met een LG 42" TV, blu ray en JVC-surround all in one)
    -Interieur: Hier heb ik een start van € 500 voorzien en zal ik zien waar ik kom...

    De vraag tapijt of parket: ik had nog een partij parket liggen en ging dit eventueel al basis gebruiken. Het plafond bestaat een gewelven, dit zou ik graag zo houden (heeft een speciale sfeer), is dit een problem of is dit af te raden?

    Ik zal in de toekomst af en toe een update plaatsen met de nodige beelden.

    Greetz all,

    Luc

  7. #7
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Plaats eens een foto van de kelder zodat we ook een beter beeld krijgen van jouw kelder.
    Anders roepen me maar wat...
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  8. #8

    Standaard

    Ik vind dit al interessant om te volgen. Vooral omdat ik her en der lees dat wandbekleding wordt aangeraden. Ik vraag me alleen af hoe je zoiets bevestigd. Vooral als je een wat dikker tapijt gaat gebruiken (zwaar).

    Ik blijf dit iig volgen
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  9. #9

    Standaard

    Vol verwachting kwam ik nog eens kijken, want ik was wel benieuwd naar de verdere tips of eventuele updates van jouw kant uit, Luc, maar helaas lijkt dit forum echt uitgestorven
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  10. #10

    Standaard

    Nou, uitgestorven... er zijn nog maar een paar dagen voorbij. 5 dagen om precies te zijn. Niet iedereen zit 24-7 achter de computer

    Altijd interessant trouwens om zulke items te volgen. ikzelf ben totaal niet technisch en als ik ergens naar wijs stort het al in Ik heb altijd respect voor mensen die dit kunnen maken.

  11. #11

    Standaard

    Dat verwacht ik ook niet, maar als ik even kijk in dit subforum, dan zie ik mijn eigen topic nog gewoon op de eerste pagina staan. Een topic waarin in 2013 voor het laatst gepost is?!

    Hoop iig dat de TS zijn topic nog actueel gaat houden want wil graag meedenken
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •