De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe of gebruikte Blue-ray speler kopen?

    Beste mensen,

    Vond dit forum naar dat ik op zoek was naar info over de Panasonic DMP-35BD. Een gebruikte speler van 2009 die ik kan overnemen voor een heel klein bedrag (35,-).
    Echter nu is mijn vraag, kan ik beter een nieuwer model (instap model) kopen of is het verstandiger betreffende de beeldkwaliteit enz om toch te kiezen voor
    een oudere maar destijds wel duurdere speler?
    We kijken nu nog DVD op een oudere Onkyo DV-SP500 die het verder wel nog prima doet.

    Wij kijken maar af en toe een film en willen dus gewoon een simpele speler die doet wat hij gewoon moet doen. Af en toe een DVD of een Blue-ray schijfje afspelen.

    Aanvulling, ja we beschikken wel over een Panasonic LCD scherm 39 inch full hd.

    Bedankt alvast voor tips.

    Groetjes

  2. #2

    Standaard

    Voor 35,- kan je het gokken, maar 2e hands is altijd een risico, bv. 'weinig gebruikt' zegt niks.
    Verder is deze speler niet erg goed in upscalen DVD's, dus verwacht op dit vlak geen verbetering.
    En ook in 2009 stond deze speler al bekend als traag mbt laden van blu rays (Kieskeurig site)
    Mkv, mp4 etc zal hij ook niet kunnen denk ik, maar ik begrijp uit je post dit niet belangrijk.

    prijs 2009: wat toen high end was, is nu standaard kwaliteit, verwacht qua beeldkwaliteit blu rays weinig verschil met nieuwe spelers <100,-

  3. #3

    Standaard

    Welkom of het forum!

    Persoonlijk zou ik het NIET doen. Waarom niet? Omdat je voor pakweg 50 euro een nieuwe hebt. Kijk maar op de site van kieskeurig. Of loop even langs de Mediamarkt. 35 euro voor een 5 jaar oude 2e hands LIJKT misschien een goede deal. Maar: in dit geval lijkt me goedkoop duurkoop. Leg je er 15 a 20 euro bij, heb je in ieder geval iets nieuw uit de winkel met de bijbehorende garantie.

  4. #4

    Standaard

    Dank je wel heren voor de tips en reacties. Duidelijk verhaal. Misschien een tip welke instap speler een bepaalde voorkeur heeft en welk merk?

  5. #5

    Standaard

    Geen voorkeur eigenlijk. Ik heb zelf een Samsung van nog geen 100 euro destijds (4 jaar terug oid). En die doet het prima.

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eens met de bovenstaande reacties. Oudere modellen zijn veelal traag met hele oude specificaties en ondersteuning voor soms problematische nieuwe disks is er veelal niet meer. Beter om een goedkopere instap-versie te kopen dan een oudere spelers. Diskspeler zijn ook nog eens gevoelig voor slijtage en je weet nooit hoe vaak hij gebruikt is. Goedkoop kan dan duurkoop zijn.

    Deze speler is echter wel weer aantrekkelijk als je geen versterker hebt met HD-audio formaten of HDMI aansluiting, want dan kan je die door de speler laten decoderen en daar waren de Panasonic's wel goed in. Nieuwe spelers hebben dit namelijk niet en dan kan je niet van DTS HD MA en Dolby True HD genieten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Ben eens even gaan surfen en zie ook dat er o.a. van Samsung en Sony instapspelers zijn van rond de 79.- euro en die op internet kunnen en zich smart mogen noemen

    Moet je daar ook een smart TV aan koppelen of hoe moet ik dit zien?

  8. #8

    Standaard

    Omdat de BD-spelers 'smart' zijn hoef je geen smart-TV te hebben. Je kunt dan via de apps op je BD-speler de content op je TV bekijken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, dat hoeft dan juist niet, omdat beiden dan min of meer hetzelfde bieden. Alleen gaat het dan via je blu-ray speler en is het soms iets beknopter, maar of het nu echt een meerwaarde biedt is sowieso heel persoonlijk. Wel een leuke gadget!

    Edit: ah, Ludo was me al voor.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •