De resultaten 1 tot 6 van 6 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marantz 7009 of Pioneer Elite LCX THC gecertificeerd

    Beste allemaal,

    Ik ben een fervent liefhebber van films en ik heb o.a. de volgende specificaties:

    Elac subwoofer
    Canton front speakers
    Canton center speaker
    Canton rear speakers

    Sony Bravia 52 inch LCD TV
    Philips Cineos 9000 serie receiver


    Nu ben ik aan het sparen voor een nieuwe 4K TV (75 inch Samsung) plus een nieuwe receiver.

    Ik heb mijn oog laten vallen op de Marantz 7009 en de Pioneer Elite LCX serie (THC gecertificeerd)
    Ze staan allebei bekend als kwalitatief goede receivers maar toch weet ik niet welke van de 2 beter bij me zou passen als pure film liefhebber.

    De een zweert bij Marantz, maar de ander zegt dat wanneer je puur een receiver zou aanschaffen voor films, je beter dan voor de Pioneer kan gaan dan de Marantz

    Wat is jullie mening eigenlijk hierover?

    Mijn lichte voorkeur gaat uit naar de Pioneer, omdat ik dat model er strakker en meer design achtig uit vind zien dan de Marantz maar het belangrijkste is natuurlijk de prestaties en kwaliteit.

    Ik ben benieuwd naar jullie reacties!

    Bedankt alvast voor de moeite!

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi Pamo,

    Allereerst is het vooral gewoon heel persoonlijk. Beide zijn goede machines. Pioneer is zelfs wel een beetje licht onderschat en komt altijd goed uit de test. Marantz is natuurlijk Denon, maar dan net anders. Het is namelijk de Denon-Marantz groep. Het grootste voordeel is Audyssey XT32. Dit is een sterke verbeterde versie van Audyssey. Die heel veel dingen goed doet qua geluidsakoestiek en RoomEQ. Iedereen is hier laaiend over. Ikzelf (een Onkyo-man) zal precies om die reden waarschijnlijk uitwijken naar de Denon, maar dat terzijde. De Marantz komt verder ook heel goed uit de test. Er zijn leuke Youtube-filmpjes van het Duitse 'Hollywoodzuhause'. Daar worden veel receivers vergeleken in een uitgebreide test.

    Kortom: Ik zou neigen naar de Marantz in jouw opties, maar zoals gezegd, de enige maatstaf is wat je zelf vindt.

    De Marantz



    Deze zou ik toch ook even checken.

    Denon AVR-X5200W.

    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Hoi Claudiu,

    Bedankt voor je reactie. Interessant allemaal!.
    De nieuwere modellen hebben tegenwoordig ook Dolby Atmos, aan de ene kant mischien een vooruitgang, maar aan de andere kant, als je geen boxen richting het plafond kan zetten heb je denk ik weinig aan Atmos?
    Is Denon niet het mindere broertje van Marantz? Marantz heeft toch meer de naam?

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou het is maar hoe je het bekijkt. Denon heeft de meest superieure receiver ooit gebracht en was tot voor kort garantie voor kwaliteit. Ik ben altijd een Onkyo-man, maar Denon stond in die tijd net even hoger in de pikorde. Echter de markt is veranderd en de prioriteit ligt meer op de massa, dus brengt Denon, net als Onkyo, nu elk jaar nieuwe receivers en om de twee jaar een topmodel. De tijd van extreme flagship monsterreceivers is voorbij. Maar Denon komt nog steeds vaak als beste uit de test.

    Marantz is ook een beetje apart. Voorheen was het de luxe tak van Philips en had vooral naam door hun bijzondere en fraai ogende receivers en overige producten. Echter nu is het overgenomen door Denon, zijnde de D & M groep. Nu is het vooral de look, maar veel is hetzelfde en moeten de voorgaande tests uitmaken wat theoretisch de beste keus is.

    Atmos met gerichte speakers werkt niet lekker, dus zijn plafond speakers een must. Een ethetish probleem, waar ik straks zelf vast een mooie oplossing voor weet. Ik zou het er dus altijd bijnemen, ook al gebruik je het nog niet. Het brengt ook een verbetering op Dolby Pro Logic IIx. Nu heel nostalgisch genaamd Dolby Surround! Dit is heel flexibel, welke speakeropstelling je ook gebruikt, hij haalt daar het maximale uit. Denon bied voor 150 euro meerprijs een software update naar Auro3D. En biedt gratis een hardwarematige update aan naar de straks volledig gedefinieerde HDCP 2.2 standaard. Uiteraard alleen intressant voor 4K.

    Kortom, gevoel is bepalend. Zelf neig ik meer naar Denon, maar zoals gezegd persoonlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Nou het is maar hoe je het bekijkt. Denon heeft de meest superieure receiver ooit gebracht en was tot voor kort garantie voor kwaliteit. Ik ben altijd een Onkyo-man, maar Denon stond in die tijd net even hoger in de pikorde. Echter de markt is veranderd en de prioriteit ligt meer op de massa, dus brengt Denon, net als Onkyo, nu elk jaar nieuwe receivers en om de twee jaar een topmodel. De tijd van extreme flagship monsterreceivers is voorbij. Maar Denon komt nog steeds vaak als beste uit de test.

    Marantz is ook een beetje apart. Voorheen was het de luxe tak van Philips en had vooral naam door hun bijzondere en fraai ogende receivers en overige producten. Echter nu is het overgenomen door Denon, zijnde de D & M groep. Nu is het vooral de look, maar veel is hetzelfde en moeten de voorgaande tests uitmaken wat theoretisch de beste keus is.

    Atmos met gerichte speakers werkt niet lekker, dus zijn plafond speakers een must. Een ethetish probleem, waar ik straks zelf vast een mooie oplossing voor weet. Ik zou het er dus altijd bijnemen, ook al gebruik je het nog niet. Het brengt ook een verbetering op Dolby Pro Logic IIx. Nu heel nostalgisch genaamd Dolby Surround! Dit is heel flexibel, welke speakeropstelling je ook gebruikt, hij haalt daar het maximale uit. Denon bied voor 150 euro meerprijs een software update naar Auro3D. En biedt gratis een hardwarematige update aan naar de straks volledig gedefinieerde HDCP 2.2 standaard. Uiteraard alleen intressant voor 4K.

    Kortom, gevoel is bepalend. Zelf neig ik meer naar Denon, maar zoals gezegd persoonlijk.
    Ok. bedankt voor je reactie!

    Btw: Je hebt een practische oplossing gevonden om je boxen zo te positioneren zodat je toch ten volle Atmos effect kunt benutten? hoe dan als ik vragen mag?

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nog niet, maar dan zullen het toch echt speakers aan het plafond worden en dat zo creatief en onopvallend mogelijk. Denk over een maandje dat ik het ga toepassen, laat wel even weten hoe?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •