Hallo mensen,

Ik zoek wat hulp bij het uitzoeken van een nieuwe reciever maar ben er niet zo in thuis ook op internet word ik met alle termen niet zo heel veel wijzer dus misschien kunnen jullie me wat advies geven.

Jaren geleden heb ik ooit een set gekocht van Harmen kardon dat was de Harmen kardon avr 247 met met als speakers de Ts 11 BQ dit heb ik een aantal jaar gebruikt en is me altijd goed bevallen echter heeft de reciever recent het leven gelaten.

Inmiddels heb ik weer een budget om het spul te vervangen. Omdat Harmen kardon me altijd wel bevallen is en ik bij coolblue een actie zag waar de AVR 270 was gezakt naar 499 leek heb ik de neiging om weer voor een nieuwe Harmen kardon reciever te kiezen echter hoor ik ook wel goede verhalen over de Onkyo TX-NR535

deze kost dan rond de 449. Zijn deze 2 recievers gelijk aan elkaar of is de harmen kardon (die normaal duurder is) de betere van de 2. Ik zie namelijk wel dat de Onkyo meer watt heeft maar dat schijnt ook niet alles te zeggen.

Ik ga het spul gebruiken boven op een kamer en wil er als boxen de Harman Kardon HKTS 16BQ bij gaan halen.

Kunnen jullie mij vertellen of er echt verschil zit op het technische vlak tussen beide recievers of dat het echt een kwestie van smaak is.

Mochten jullie nog vragen hebben of aanbevelingen dan hoor ik dat natuurlijk graag