De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Angry Depeche Mode - Live in Berlin DVD

    Ik zag dat hier nog geen topic over was. Net uitgekomen, de CD/DVD van Depeche Mode Live in Berlin van hun laatste Delta Machine tour. De deluxe edition bevat ook een bluray, maar deze bevat enkel het laatste album Delta Machine in 5.1 mix. Geen HD-beeldmateriaal van het concert dus, wel een NTSC-dvd met Dolby Digital 5.1 geluid. Naar verluidt wilde Anton Corbijn, de regisseur, een 'old look' hebben en gaf hij geen toestemming voor een blurayuitgave. Dat op zich is al bizar natuurlijk, maar goed. Die box kost rond de €40
    dm.jpg

    ik heb gisteren de deluxe edition binnengekregen; er zitten 2 dvd's in, 1 met de concertfilm Live in Berlin en 1 met hetzelfde concert (!) maar nu met wat achter de schermenspul aangevuld, getiteld Alive in Berlin. Plus 2 cd's met de audio en dus die bluray-audio.

    Meteen de dvd bekeken en dit is echt een hele zware teleurstelling; het beeld is zo slecht dat het lijkt alsof je naar een YouTube-filmpje zit te kijken, je ziet gewoon de pixels op mijn 47-inch plasma. Blijkbaar is ook niet eens de hele capaciteit van de dvd benut terwijl het wel een heel lang concert is, het is dus gewoon ontzettend gecomprimeerd. Het kan niet eens de vergelijking doorstaan met andere dvd's die ik heb uit de begintijd van dvd! Die extra dvd is ook onzin, had prima op 1 schijfje gekund.

    Wat extra irritatie wekt is dat onaangekondigd opeens een 1080p-HD-uitgave beschikbaar is via iTunes. Echt heel irritant. Op de diverse DM-forums is de ergernis ook bijzonder groot.

  2. #2

    Standaard

    Geen DM-fans hier meer?

  3. #3

    Standaard

    Ja hoor fans zijn er nog zeker.
    Ik wou de box vorige week kopen tijdens de 2+1 actie maar MM Wilrijk had die niet meer en in MM Antwerpen beweerde men dan ze die nog nooit gehad hadden terwijl ik die daar 2 weken terug had zien liggen.
    Gisteren lag de box wel in MM Antwerpen maar door jouw beschrijving heb ik toch nog even gewacht.
    Ik ga nu echt zoeken naar de goedkoopste optie die er is en ik dacht dat dat Amazon Frankrijk was.

  4. #4

    Standaard

    Oh zeker wel ☺ maar ik was blij om de release van deze tour maar ik vind het een misser om geen Hd-uitgave te maken. Dus heb ik deze geparkeerd. En gezien jouw ervaring (heb een 50" plasma) is dit een goede keuze geweest. En terzijde,hun concert in Ziggo Dome was geweldig!

    groeten Peter

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spookje8 Bekijk bericht
    Oh zeker wel ☺ maar ik was blij om de release van deze tour maar ik vind het een misser om geen Hd-uitgave te maken. Dus heb ik deze geparkeerd. En gezien jouw ervaring (heb een 50" plasma) is dit een goede keuze geweest. En terzijde,hun concert in Ziggo Dome was geweldig!
    Ik was ook bij dat concert ja, zeker goed! Ik heb de box ook van amazon.fr, daar viel de prijs nog mee.

  6. #6

    Standaard

    Is het feit dat het bronmateriaal van slechte kwaliteit is niet eerder een reden om er geen BD aan te wagen? Blijkbaar heeft het inderdaad een 'old look' beeld, zoals je zelf al aangeeft.
    Ik denk eerder dat men zich schaamt om hier een BD van te maken en dat 'old school' gebruikt als drogreden.

    Het concert is erg lang, zeg je, dus om de extra's ook op de 1e disc te zetten zou het beeld nog meer gecomprimeerd moeten worden.
    Dus wat dat betreft misschien nog niet zo'n slecht idee om daar een 2e schijfje voor te gebruiken.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Maar er is dus wel een 1080p itunes release. En hij is geschoten door Corbijn, die kan technisch wel een concert filmen zou ik zeggen.

  8. #8

    Standaard

    Wel een 1080p VOD-release maar geen Blu-ray release toestaan? Wat voor rare gedachtegang is dat?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •