De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Home cinema set Onkyo

    Goedemorgen allen,

    Al tijden zijn ik en m'n vriendin op zoek naar een mooi instap modelletje voor de home cinema. Nu wil me vriendin absoluut geen zwarte. Dus zijn we uitgekomen bij het volgende setje van Onkyo:

    http://www.bol.com/nl/p/onkyo-ht-s45...00000012378986

    Kunnen jullie mij vertellen of dit wat is?

    Alvast dank!

  2. #2
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Allereerst, welkom op dit forum.

    Alles valt en staat bij wat jij belangrijk vind in beeld- en geluidskwaliteit. De puristen onder ons zullen je eerder een wat volwassenere set adviseren, maar dit is in ieder geval al niet een alles in één set. Dat wil zeggen dat je genoeg mogelijkheden hebt om randapparatuur aan te sluiten, want je hebt vier HDMI-inputs en genoeg conventionele audio-inputs. De meeste all-in-one sets bieden geen mogelijkheid om andere apparatuur aan te sluiten. Er zit bij deze set dan ook geen dvd- of Blu-ray speler. Verwacht echter uit het speakersysteem geen volwassen geluid en hij zal vele malen geschikter zijn voor weergave van film dan stereo-geluid, daar zal te speaker-set tekort voor komen. Maar zoals als gezegd, alles valt en staat wat jij en je vriendin belangrijk vinden in een HT-beleving. hecht je niet zoveel waarde aan geluid, maar wil je toch iets meer dan een alles in één set, dan is dit zeker geen slechte keuze. Is geluid toch wel belangrijk, dan zijn er voor een iets groter budget betere opties (al dan niet los te kiezen). DE receiver en de speakers vormen immers het hart van je HT-beleving.

    Goed of slecht is echter een zeer persoonlijke keuze, wel een punt van aandacht is dat bij sommige oudere Onkyo-sets (tussen 2009 en 2012), wel eens problemen hebben met het HDMI-board, maar hiervoor is een verlengde garantie geboden (2018). Of deze set daar ook onder valt is mij niet helemaal duidelijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor de snelle reactie!

    Het enige wat wij belangrijk vinden is een extra beleving bij het weergeven van series/films. Muziek luisteren is bij ons niet aan de orde, dus dat de speaker-set daar tekort voor komt nemen we op de koop toe. Het grote voordeel in vergelijking met een standaard alles in één set vind ik inderdaad dat ik mijn ps4 en de bluray speler er op aan kan sluiten. En dat ik in de toekomst eventueel kan uitbreiden/vervangen. Helaas is er op dit moment niet meer budget beschikbaar.

    De andere optie is http://www.bol.com/nl/p/samsung-ht-h...0000026309310/ ik denk dat we dan met de Onkyo set meer waar voor ons geld krijgen, ook op het gebied van geluid.

  4. #4

    Standaard

    Ik zou ook voor de Onkyo-set gaan. Ik heb net vorige week een nieuwe receiver van Onkyo gekocht en ik ben zéér te spreken over de geluidskwaliteit.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Persoonlijk vind ik: je doet er beter aan niet via een website te bestellen voor je weet wat het is. En dat doe je pas echt door in een gewone winkel te gaan luisteren.
    By the way: op youtube staat een unboxing video. Weliswaar in het duits maar misschien heb je er iets aan.

  6. #6

    Standaard

    In de winkel beluisteren en dan in webwinkel bestellen vind ik nogal...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ligt toch echt aan de prijs. De winkel zal hier gewoon 520,- voor vragen - zoals sommige online-shops.
    Luisteren in de winkel heeft bij deze et ook vrijwel geen meerwaarde. Deze set staat dan in een immense zaal (mm) opgesteld tussen vele andere. Thuis kun je pas beoordelen... Plus dat in de winkel de vriendin ook naar goedkopere opties gaat kijken. Dat wil je niet.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •