De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marco Polo (Netflix, 2014 - )

    Een nieuwe serie van Netflix.

    Marco Polo moet dé nieuwe hitserie van Netflix worden. De reeks is gebaseerd op de avonturen van de beroemde ontdekkingsreiziger in een wereld vol hebzucht, verraad, seksuele intriges en rivaliteit in het China van de 13de eeuw.

    Netflix

    Netflix weet wat de kijkers willen, en dat is goed terug te zien in de trailer. Het mag allemaal wat kosten, de serie kost naar verluidt 90 miljoen dollar. Even ter vergelijking: het eerste seizoen van Game of Thrones kostte tussen de 50 en 60 miljoen dollar. Het kan dus wel eens een van de duurste tv-series ooit worden. Wanneer de bedragen door de streamingdienst zijn bevestigd komen wij hier uiteraard op terug.

    Marco Polo

    Marco Polo heeft, net als Game of Thrones, een internationale cast. De veelbelovende Italiaanse nieuwkomer Lorenzo Richelmy kruipt in de huid van de ontdekkingsreiziger. Ook de Chinese Joan Chen, bekend van onder meer Twin Peaks, speelt een hoofdrol in de serie.

    Bron

    Hier en daar al de 'Game of Thrones' van netflix genoemd, wat mij erg voorbarig lijkt. Desalniettemin spreekt de trailer mij wel aan. 12 december is de serie te zien.

    Laatst aangepast door rogue : 09-11-2014 om 12:18

  2. #2

    Standaard

    Ik betwijfel of ze het succes van Game of Thrones gaan overtreffen maar het ziet er veelbelovend uit.
    Ik ga zeker kijken.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  3. #3

    Standaard

    Ik denk het ook niet; GoT had natuurlijk ook een aardige achterban vanwege de boeken. Maar goed, we zien het wel....ik hoop dat ze de serie er in 1 keer erop zetten.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    ik hoop dat ze de serie er in 1 keer erop zetten.
    Het is een Netflix-original, dus ik ga er wel vanuit. From Dusk Till Dawn en Fargo waren bijv. aangekocht, dus dat verklaarde waarom die wekelijks werden toegevoegd.

  5. #5

    Standaard

    Ok, dat wist ik niet, weer wat geleerd .

  6. #6

    Standaard

    De trailer doet mij wel wat, ziet erg veel belovend uit.
    Dit gaat zeker op mijn list to watch!

    @roque, kun je een netflix tag in de titel opnemen?

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eendje Bekijk bericht
    De trailer doet mij wel wat, ziet erg veel belovend uit.
    Dit gaat zeker op mijn list to watch!

    @roque, kun je een netflix tag in de titel opnemen?
    Bij deze .

  8. #8

    Standaard

    Net de eerste aflevering gezien. In totaal zijn er tien afleveringen. De serie ziet er zeker niet goedkoop uit (mooie shots en sets), maar het verhaal moet nog wel loskomen. Wat dat betreft is er aan het einde van de aflevering een aardige set up. Ben benieuwd of/hoe zich dit ontwikkelt. Net een artikel gelezen op De Morgen, maar dat vond ik toch ietwat aan de zure kant. http://www.demorgen.be/tvmedia/-marc...llen-a2149239/

  9. #9

    Standaard

    Ben erg benieuwd naar de serie, vanavond de eerste aflevering kijken

  10. #10

    Standaard

    Inmiddels drie afleveringen gezien. Moet zich allemaal nog ontwikkelen (heb wel een idee van de richting), maar heeft wat aardige momenten. Lees tegenvallende berichten. Niet helemaal mee eens, maar kan het wel begrijpen. Begrijp alleen niet helemaal dat in bijna elk artikel nog steeds een parallel wordt getrokken met GoT. Voor dit moment geef ik het een 7.

  11. #11

    Standaard

    Vond de eerste aflevering best te pruimen, een vergelijking met GoT is in mijn optiek inderdaad onterecht. Denk niet dat dit een serie is van zeer hoog niveau, maar wel een vermakelijk tussendoortje.

  12. #12

    Standaard

    Gisteren de seizoensfinale gekeken, gaat een spannende tweede seizoen worden.

  13. #13

    Standaard

    Ik geef toe, het was even inkomen. Zeker in het begin moest ik even slikken toen de jaren werkelijk voorbij vlogen. Maar gelukkig is dat een tijdelijke situatie en concentreert het verhaal zich op de tijd van Marco Polo aan het hof bij Kublai, de "Khan of Khans".

    Het duurt even voordat je inzicht krijgt wie alle personages zijn (het zijn er redelijk wat) en hoe hun onderlinge relaties zijn. Het doorgronden van de motieven duurt nog iets langer en zal ook voorbij dit seizoen strekken.

    Maar als je er eenmaal inzit, is het een mooie serie met veel pluspunten.
    Zoals de goed ontwikkelde karakters, waar ruim de tijd voor genomen wordt. Het goede acteerwerk, met uitschieters als Benedict Wong als Kublai Khan en mijn persoonlijke favoriet Chin Han als de charismatische Jia Sidao, die vreemd genoeg sympathiek blijft ondanks zijn gruwelijke daden. Ook is er een mooie rol voor Joan Chen, die de liefhebbers nog kennen als Josie van Twin Peaks .
    Er is een overdaad aan prachtige kostuums, die niet zouden misstaan in een big-budget film. De locaties zien er ook schitterend uit, zeker voor een tv-serie.

    Of de serie historisch verantwoord is: geen idee. Maar dat doet niets af aan het kijkplezier.

    Op naar seizoen 2!

  14. #14

    Standaard

    Ik ben begonnen met deze serie maar weet niet zeker of ik het wel vol kan houde. Is het de moeite waard om door te kijken?

  15. #15

    Standaard

    Dat is erg persoonlijk, ik kon mij wel vermaken van het verhaal maar het gaat wel erg langzaam. Met bijvoorbeeld Game of Thrones en Breaking Bad heb ik bij einde van een seizoen altijd enorme behoefte voor volgende seizoen, dat is met deze serie helaas niet echt zo. Het is wel een vermakelijke serie maar geen echte hoge waarde voor mij. Kijk gewoon een paar afleveringen en bepaal dan zelf wat je ervan vindt.

  16. #16

    Standaard

    Voor de liefhebbers: er is ook nu een speciaal op netflix van een half uurtje, die zich concentreert op het verhaal van onze geliefde blinde monnik.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •