De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard PS4 geluid Universal films

    Ik heb gisteren Schindler's List en 47 Ronin aangekocht. Wanneer ik deze Blu-ray films afspeel heb ik een probleem met het geluid. Het hoofdmenu thema en de achtergrondmuziek tijdens de film zijn perfect maar de stemmen en dialogen zijn niet hoorbaar. Tot mijn verbazing hebben enkel deze twee Universal films dit probleem. Ik kocht ook Edge of Tomorrow en X-Men: Days of the Future past en deze films hebben een sublieme soundtrack. Mijn surround systeem is goed ingesteld alsook alle TV en Playstation 4 instellingen. Heeft nog iemand dit probleem of een mogelijke oplossing?

  2. #2

    Standaard

    Update. Ik heb mijn PS4 Blu-ray instellingen gezet op Bitstream (Dolby) en nu doen beide Blu-rays het wel goed. Voordien stond deze instelling op Lineaire PCM. Ik kan ook kiezen voor de optie Bitstream (DTS) maar voorlopig laat ik de optie Bitstream Dolby staan. Hopelijk krijg ik nu altijd goed geluid en moet ik niet elke film deze optie gaan aanpassen. Wel vreemd dat ik na 1 jaar van intensief gebruik nu pas op dit probleem stoot met deze twee Blu-rays.

  3. #3

    Standaard PS4 geluid Universal films

    Dubbele post.
    Laatst aangepast door Gast_04 : 30-10-2014 om 18:38

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Hoi,
    Hoe is je PS4 aangesloten op het geluid (versterker) of hoor je het geluid via de tv?


    PS: het is helaas niet toegestaan meerdere topics over hetzelfde onderwerp te starten, dus ik heb alles even in één topic geplaatst.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 30-10-2014 om 18:34
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Nee, ik heb een 5.1 surround systeem met ingebouwde receiver verbonden via HDMI met de PS4. Ik heb mijn PS4 audio setting standaard op Liniaire PCM staan nu. Tijdens het afspelen van de film heb ik via opties de film opties op Bitstream gezet. Nu werken de Blu-rays perfect. Voordien kreeg ik enkel achtergrond geluid te horen en was er geen dialoog hoorbaar. Raar, aangezien ik al een 500-tal films zag op mijn PS4 zonder problemen met het geluid.
    Laatst aangepast door Gast_04 : 30-10-2014 om 18:39

  6. #6
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Kan die receiver Dolby True HD en DTS HD MA decoderen of alleen de conventionele audioformaten? Bij bitstream zet je iig de receiver aan het werkt, met lineair PCM gaat de PS4 het signaal decoreren en als 'kanalen' geeft de receiver dat simpelweg weer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Hoi,
    PS: het is helaas niet toegestaan meerdere topics over hetzelfde onderwerp te starten, dus ik heb alles even in één topic geplaatst.
    Geen probleem. Ik dacht dat deze topic beter zou passen in het hardware gedeelte. Mijn excuses.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Kan die receiver Dolby True HD en DTS HD MA decoderen of alleen de conventionele audioformaten? Bij bitstream zet je iig de receiver aan het werkt, met lineair PCM gaat de PS4 het signaal decoreren en als 'kanalen' geeft de receiver dat simpelweg weer.
    Nee, die kan Dolby en DTS decoderen volgens de handleiding. Het is enkel bij 47 Ronin en Schindler's List dat ik deze problemen ondervond. De andere films die ik heb geven perfect dialoog, effecten en achtergrond muziek weer. Met Bitstream is dit opgelost. Maar waar zit het verschil dan vraag ik me af. Andere Universal films met dezelfde soundtrack op gaan wel perfect via de standaard PCM instelling.

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Bitstream is dan ook de aanbevolen stand, want theoretisch doet een receiver dat beter. Wellicht dat de PS4 het even niet meer goed begreep bij het verwerken van een bepaalde (unieke) stream.

    Maar het werkt weer.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •