De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe Paramount en Universal releases in november op DVD en Blu ray Disc

    Nieuwe Paramount en Universal releases in november op DVD en Blu ray Disc

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Krijgt The Purge: Anarchy alleen maar een Engelse DD track? Geen HD-tracks of is dit een foutje in het nieuwsbericht?

  3. #3

    Standaard

    Mooie Cover voor The Purge 2. Hopelijk een slipcover. Endless Love en 47 ronin hadden er één dus waarom niet die andere nieuwe universal releases.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bart22 Bekijk bericht
    Krijgt The Purge: Anarchy alleen maar een Engelse DD track? Geen HD-tracks of is dit een foutje in het nieuwsbericht?
    Mogelijk een foutje, maar dit is de informatie die wij hebben doorgekregen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Transformers met Dolby Atmos track, benieuwd of iemand die set-up al heeft!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door tmvde Bekijk bericht
    Transformers met Dolby Atmos track, benieuwd of iemand die set-up al heeft!
    Is toch niet erg. Binnen 10 jaar heeft iedereen dat en dan kan je deze film met Atmos bekijken.

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik ben me momenteel aan het oriënteren en bij voorkeur moet het er op zitten, omdat ik meestal in een prijsklasse koop die je niet snel vervangt. Al is het maar voor de toekomst, want vooralsnog zijn speakers aan het plafond niet direct iets waar ik op zit te wachten, los van een aantal ontsierende kabelgootjes. Nu heb ik alle 7 aansluitingen onzichtbaar in de muren verwerkt, dat is dan gelijk tenietgedaan. Ik denk ook dat in kleinere huiskamers het effect een kakofonie van geluid wordt. Wellicht dat dit systeem echt en alleen in de bioscoop tot zijn recht komt, maar goed dat dachten we van alle vorige formaten ook. Toch denk ik dat dit een brug te ver is. Ik heb een grote kamer en de upgrade zal van hetzelfde niveau moeten zijn als mijn huidige monster, maar dan moet hij natuurlijk wel up to date zijn, anders hoef ik niet te upgraden.

    Positief is dat je naast een versterker en wederom extra speakers geen verdere upgrades nodig hebt. Overigens zijn speakers aan het plafond niet de enige manier, maar vergt dan wel een vervanging van de complete speakerset met een Dolby Atmos-set waar extra Bose-effect achtige tweeters in zitten die schijnbaar het effect zo kunnen simuleren. Bij Dolby Atmos praat men dan over 7.1.2 of 7.1.4 tot zelfs 2 tot 4 subwoofers. Het laatste cijfer wijst op het aantal plafondspeakers. Maar daar blijft het niet bij, want er zijn ook 5.1 uitbreidingen mogelijk. Desondanks, voor de meeste een ver van mijn bed show en voorbehouden aan de early adopters met geld teveel... Zelfs in de bioscoop is het voorbehouden tot enkele JT-bioscoopzalen. Pathé Arena IMAX heeft het bijvoorbeeld niet...
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 24-10-2014 om 18:54
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik ben me momenteel aan het oriënteren en bij voorkeur moet het er op zitten, omdat ik meestal in een prijsklasse koop die je niet snel vervangt. Al is het maar voor de toekomst, want vooralsnog zijn speakers aan het plafond niet direct iets waar ik op zit te wachten, los van een aantal ontsierende kabelgootjes. Nu heb ik alle 7 aansluitingen onzichtbaar in de muren verwerkt, dat is dan gelijk tenietgedaan. Ik denk ook dat in kleinere huiskamers het effect een kakofonie van geluid wordt. Wellicht dat dit systeem echt en alleen in de bioscoop tot zijn recht komt, maar goed dat dachten we van alle vorige formaten ook. Toch denk ik dat dit een brug te ver is. Ik heb een grote kamer en de upgrade zal van hetzelfde niveau moeten zijn als mijn huidige monster, maar dan moet hij natuurlijk wel up to date zijn, anders hoef ik niet te upgraden.

    Positief is dat je naast een versterker en wederom extra speakers geen verdere upgrades nodig hebt. Overigens zijn speakers aan het plafond niet de enige manier, maar vergt dan wel een vervanging van de complete speakerset met een Dolby Atmos-set waar extra Bose-effect achtige tweeters in zitten die schijnbaar het effect zo kunnen simuleren. Bij Dolby Atmos praat men dan over 7.1.2 of 7.1.4 tot zelfs 2 tot 4 subwoofers. Het laatste cijfer wijst op het aantal plafondspeakers. Maar daar blijft het niet bij, want er zijn ook 5.1 uitbreidingen mogelijk. Desondanks, voor de meeste een ver van mijn bed show en voorbehouden aan de early adopters met geld teveel... Zelfs in de bioscoop is het voorbehouden tot enkele JT-bioscoopzalen. Pathé Arena IMAX heeft het bijvoorbeeld niet...
    Het is jammer dat ze er nu al mee komen, want veel mensen hebben nog niet eens een opstelling voor een goede weergave van meer-kanaals HD-geluid. Zelf zou ik liever zien dat ze vasthielden aan de DPLIIz-opstelling, omdat je daarvoor geen luidsprekers in/aan het plafond of speciale modellen op de huidige hoeft te plaatsen. Voor die opstelling kun je nl. gewone modellen gebruiken die alleen wat hoger geplaatst moeten worden.

    In ieder geval hebben ze het wel zo ontwikkeld dat je geen nieuwe receiver moet kopen om geluid te kunnen horen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-10-2014 om 21:40
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, ze moeten wat om de bioscoop en markt een beetje aantrekkelijk te houden. Het is gemakkelijk denken "is dit nu wel nodig", maar nee, nodig is het niet. Toch noemt men dit de grootste sprong voorwaarts op audio-gebied na de introductie van Dolby Digital. Ik heb het zelf nog niet ervaren, maar de eerste geluiden op de AVS-forums zijn echt enorm positief, vooral de enkele demo-tracks. Wij als consument moeten alleen maar blij zijn met de ontwikkelingen. De tendens is momenteel namelijk om niet teveel risico te nemen met innovatie. De stilstand van OLED, meer massakwaliteit en minder hoogvliegers. De massa is de prioriteit, niet zo zeer de ontwikkeling. De term 'vlaggenschip' is een relatief begrip geworden. Mijn zoektocht om mijn unieke en kwalitatief zeldzame receiver te vervangen is geen makkelijke, blijkt nu... Atmos wordt - met enige concessie - ook op de betaalbare receivers geïntegreerd, dus ik zou het er altijd bij nemen als je nu een nieuwe receiver zou kopen. Het niet willen is denial! Je hoeft er geen nieuwe blu-ray-speler voor te kopen en je kan - hoeft niet direct - extra plafond speakers toevoegen. Maar ook een bestaande speaker-opstelling profiteert.

    Toch denk ik dat iedereen baat heeft bij de ontwikkeling rondom Dolby Atmos, al is het maar dat men meer en beter moet mixen. Daar zal elk ondergeschikt formaat van mee profiteren. Of dat zo is zal bij de release van Transformers 4 duidelijk worden, maar ik verwacht een referentie-geluidstrack.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #10

    Standaard

    De massa is idd de prioriteit, maar de massa wil m.i. nog steeds bij SD-, analoog en stereo geluid wil blijven. Dit komt o.a. doordat er ook in de media weinig aandacht wordt gegeven aan weergave van beeld en geluid. Verder worden er ook geen demontraties meer voor de massa gegeven, omdat daar schijnbaar niet meer de ruimte en de tijd voor is. Dat de leden van de AVS-forums er positief over zijn is daarom geen indicatie voor de massa, maar alleen voor de technologie.

    Aan de andere kant heeft Dolby er ook zelf voor gezorgd dat de massa weinig interesse meer heeft in beeld en geluid, door lastige codecs te gebruiken en aan de opname- en uitzend-kant te bepalen hoe het weergegeven moet worden. Als gebruiker zal je daarom niet veel gebruik kunnen maken van de mogelijkheden die de decoder heeft of moeten luisteren naar een stel mensen die achter de knoppen zitten.

    Om de massa te kunnen overtuigen van Dolby Atmos, zal je ze dus eerst moeten leren wat meer-kanaals geluid is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De massa is idd de prioriteit, maar de massa wil m.i. nog steeds bij SD-, analoog en stereo geluid wil blijven.
    Tja, vindt je het gek met zo'n instelling: "Het is jammer dat ze er nu al mee komen, want veel mensen hebben nog niet eens een opstelling voor een goede weergave van meer-kanaals HD-geluid."
    Waarom zouden ze moeten wachten tot er een bepaald percentage van de bevolking over Dolby Atmos apparatuur beschikt ?. dat is vragen naar het "kip of het ei" probleem, wat we nu juist moeten voorkomen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  12. #12

    Standaard

    Ik denk dat je dat op deze manier niet kunt voorkomen.

    De massa heeft zich nl. gesplitst in meerdere groepen en dat maakt het heel lastig om nieuwe technolgieën te introduceren. Als iedereen nu een set zou hebben waarmee beeld en geluid goed weergegeven kunnen worden, zou het het probleem kleiner zijn. Om dat te kunnen bereiken zijn er drastische maatregelen nodig, zoals dat zenders alleen nog maar in 5.1 uitzenden, dat de bitrate van het geluid van DVD's en die uitzendingen niet lager dan 640kbps en het dynamiek hetzelfde is als bij muziek van een CD/LP. Willen ze wat minder dynamiek, dan kunnen ze dat bereiken door de decoder anders in te stellen of anders door de geluidssterkte te verlagen.

    Veel mensen vinden dit te ingewikkeld of hadden/hebben liever geen luidsprekers in de kamer en daarom gekozen voor een sound-bar/-projector of een (goedkoop) alles-in-één setje wat ze makkelijk kunnen vervangen. Het gaat dus niet om hoeveel, maar hoe goed het geluid daarmee weergegeven kan worden. Die mensen zullen nooit naar Dolby Atmos, Auro3D of een ander 3D-HD-geluidsformaat over gaan of pas als het niet meer gangbaar is.

    Met de manier waarop het nu gaat, zullen de verschillen tussen groepen alleen maar groter worden en dat is iets waarmee fabrikanten en winkels zichzelf nu in de vingers hebben gesneden. Om die wond te laten genezen, zal ook de massa terug moeten gaan naar de bron.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-10-2014 om 23:18
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •