Bekijk uitslag poll: Moet de pauze terugkomen bij bioscoopfilms?

Stemmers
34. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ja, want...

    16 47,06%
  • Nee, want...

    18 52,94%
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 59 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Poll: Moet de pauze terugkomen bij lange bioscoopfilms?

    Moet de pauze terugkomen bij lange bioscoopfilms?



    Bioscoopfilms lijken tegenwoordig steeds langer te duren. Komende december komt bijvoorbeeld Ridley Scotts Exodus: Gods and Kings uit, die maar liefst 200 minuten (3 uur en 20 minuten) zal duren. Daarnaast komt in die maand ook nog The Hobbit: The Battle of the Five Armies uit, een film die, regisseur Peter Jackson kennende, ook langer dan twee en een half uur gaat duren.

    Maar, pauzes in bioscoopfilms zijn er al lang niet meer bij alle ketens. Zo heeft Pathé, de grootste bioscoopketen van Nederland, de pauze bij bioscoopfilms afgeschaft, behalve bij de Kleuterbios en de 50 Plus Bios. De keuze hiervoor is volgens de bioscoopketen gemaakt ”om zorg te dragen voor een optimale filmbeleving.” Andere filmketens, zoals de JT, hebben wel nog pauzes bij bioscoopfilms, maar dat is niet bij allemaal het geval.

    Daarom vragen wij ons af, of er geen behoefte is aan pauzes bij bioscoopfilms die zo lang duren als bijvoorbeeld Exodus en The Hobbit. Lang niet iedereen zal een lange zit zoals deze immers prettig vinden. Even je benen strekken en eventueel naar het toilet gaan kan erg fijn zijn. In dat geval is een korte pauze ook wellicht een mooie toevoeging, om maar niets van de film te hoeven missen.

    Onze vraag aan jullie is dus: moet de pauze in de bioscoop terugkomen bij films die meer dan twee uur duren? Verder zijn we uiteraard benieuwd, naar waarom jullie het eens zijn met deze stelling, of waarom juist niet. Ook horen we graag waar bijvoorbeeld de grens zou moeten liggen.

    Bron : Filmtotaal.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 21-10-2014 om 16:39

  2. #2

    Standaard

    Waarom voeg je geen keuzes toe bij deze poll? Een aantal zal hier beste een mening over hebben, maar deze niet altijd kunnen verwoorden. Die stemmen mis je nu.

    EDIT: ah, dit heb je zojuist gedaan.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Geen pauze, dat haalt je helemaal uit de film. Plus dat het weer een rommeltje wordt met mensen die niet tijdig terug zijn.

  4. #4
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Wat mij betreft ook geen pauze, werd natuurlijk vooral om commerciële redenen gedaan. Ik vind het prima zo. Laden en lossen voor de film.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #5

    Standaard

    Heerlijk een pauze, kan ik lekker een koud drankje blijven drinken, de benen strekken, plassen en de billetjes ff niet belasten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Zoals ik bij Filmtotaal aanduidde, indien het langer is dan 3 uur. Bij een film van 2 uur heb je al veel te snel een pauze, maar als ik een film van 3 uur kijk (of als ik Exodus in de cinema zou zien, 200 minuten) is het altijd tof om snel naar de wc te gaan, misschien (maar dit is nog nooit gebeurd eigenlijk) snel iets te eten of te drinken kopen, en zoals peptalk zei, even rechtstaan, en vooral even je niet moeten concentreren.

    Overigens is in België meestal nog pauze, ook bij films van 100 minuten als ik me niet vergis, maar is ook afhankelijk van stad tot stad, Kinepolis Leuven heeft pauze, Antwerpen dan weer niet als ik me niet vergis.

  7. #7

    Standaard

    Bij de klassiekers zoals Ben Hur, Gone with the Wind, Spartacus en noem maar op, allemaal films die langer dan 180 minuten duurden was er een soort van ouverture in de film, en dat had wel wat. Misschien is het iets voor de huidige generatie filmmakers om bij lange films hun filmcomposer de opdracht mee te geven om passende bij de film weer een soort van ouverture in te brengen. Het heeft wel wat, vraag me af waarom het eigenlijk afgeschaft werd. Ik ben zeker wel voor een pauze bij lange films, Gone Girl van Fincher vond ik al laatst een lange zit in de bioscoop met zijn 2 1/2 uur.
    It's a damn refreshment to see this kind of professiolism these days

  8. #8

    Standaard

    Ik wil geen pauze in de film, omdat ik niet onderbroken wil worden in mijn kijkgenot.

    Mensen moeten van te voren maar hun eten kopen en meenemen, en dat dan in de film opeten.

    Als je in de film zit, en hij wordt plotsklaps onderbroken door een pauze, ben je gelijk uit het verhaal.

    Ik ben ook van mening dat een pauze afbreuk doet aan het werk van de regisseur (ik bedoel dat je er van moet genieten in 1 stuk, en niet een in 2 stukken gehakte film).

    Als je naar een film gaat hou je mijn inziens maar rekening met de hoeveelheid drank, zodat je niet naar de wc moet, en als je dan toch moet, dan maar tijdens de film.

    Dat je dan paar minuten mist ok, maar een film in een keer kijken is veel fijner dan in 2 gedeeltes.

    Ik denk ook dat de meeste mensen het liefste de film in een keer kijken.

    Want plots weg uit de sfeer van de film is niet erg leuk.

    Dus wat mij betreft: never nooit een pauze.
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 21-10-2014 om 21:43

  9. #9

    Standaard

    Ik ga altijd naar Utopolis en die heeft gelukkig nog wel pauze. Vind het wel prettig om na een uur even naar het toilet te kunnen zonder een stuk van de film te moeten missen.

  10. #10

  11. #11

    Standaard

    Nemen mensen thuis bij het filmkijken dan nooit een pauze aangezien er felle tegenstanders zijn? Ik zet zeker thuis de film wel eens op pauze om even wat drinken te halen of naar de wc te gaan.

    Terug naar de bios, bij behapbare films heb ik daar geen behoefte aan. Lekker blijven zitten zonder pauze.
    Echter bij erg lange films (vanaf 2 uur) vind ik het vervelend als ik naar het toilet moet en ik moet langs een rij mensen die voor mij op moeten staan. Dan dus liever even een korte pauze van 15 minuten ofzo. Uiteraard ga ik ook vantevoren naar het toilet maar de menselijke blaas moves in mysterious ways.... Niet te plannen dus. Erg irritant als ik lange tijd zit te knijpen op mn stoel en ik niets wil missen of mensen wil storen door even weg te lopen. Zeker na 2 uur of langer is de kans gewoon groot dat je even naar het toilet moet. Even de benen strekken vind ik dan ook geen overbodige luxe.

  12. #12

    Standaard

    Ik ben principieel ook tegen pauzes (die alleen maar dienen om de mensen nog wat meer junk food te laten inslaan), maar tegen films zoals The Hobbit of zo is mijn blaas niet bestand.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Nee, want...

    ...dat vern**kt je kijkplezier. Gewoon zorgen dat je alles kwijt bent wat je kwijt moet voor je de zaal in gaat en genoeg hebt qua versnaperingen om die paar uurtjes door te komen. Moet toch niet zo moelijk zijn lijkt mij...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    Nee, want...

    ...dat vern**kt je kijkplezier. Gewoon zorgen dat je alles kwijt bent wat je kwijt moet voor je de zaal in gaat en genoeg hebt qua versnaperingen om die paar uurtjes door te komen. Moet toch niet zo moelijk zijn lijkt mij...
    Eten en drinken kun je vantevoren meenemen. Maar zelfs als je vlak voor de film naar het toilet gaat, kun je niet plannen wanneer de volgende plasbeurt zijn opwachting maakt, toch?
    En dan is de kans tijdens 90 minuten een stuk kleiner. Maar zoals eerder genoemd, een film als The Hobbit van drie uur.....

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mad dog Bekijk bericht
    Bij de klassiekers zoals Ben Hur, Gone with the Wind, Spartacus en noem maar op, allemaal films die langer dan 180 minuten duurden was er een soort van ouverture in de film, en dat had wel wat. Misschien is het iets voor de huidige generatie filmmakers om bij lange films hun filmcomposer de opdracht mee te geven om passende bij de film weer een soort van ouverture in te brengen. Het heeft wel wat, vraag me af waarom het eigenlijk afgeschaft werd. Ik ben zeker wel voor een pauze bij lange films, Gone Girl van Fincher vond ik al laatst een lange zit in de bioscoop met zijn 2 1/2 uur.
    Dit dus. Ik schrik van de speelduur van Exodus, 3 uur en 20 minuten. Man, man. Laat de regisseur de pauze bij de film meenemen. Zo wordt het moment niet bepaald door de bioscoop wat vaak op een slecht moment is, maar door de regisseur. Bij films van 2,5 uur of langer is dit gewoon nodig. In het theater zit er toch ook een (geplande) pauze in.

    Ik stel dus voor: lobbyen om bij Hollywood pauzes terug in de film te plaatsen!

  16. #16

    Standaard

    Stel je voor : Bij Pathe Eindhoven (om wat te noemen) zit je in zaal 6, 7 of 8 (wat boven is), en je wil wat halen tijdens de filmpauze (Als ze die daar hadden, wat ze gelukkig niet hebben), dan moet je helemaal naar beneden (wat een eindje lopen is naar de balies).

    Want op de bovenverdieping is never nooit niks open, en dan zou 5 a 10 minuten wel kort zijn kwa pauzes, en sowieso als er een wachtrij is, dus dat is ook niks.

    Dus je moet gewoon van te voren ff je boodschap doen, wat te eten halen (mocht je willen eten) en dan moet het door te komen zijn de film.

    En wellicht rekening houden ook met de innames? Want dat wil misschien ook wel helpen.

    Gelukkig hebben ze daar geen pauze's, en zouden ze die gaan invoeren, zou dat een reden zijn om mijn abonnement op te zeggen.

    Want als plotsklaps de film gestopt wordt, en na een kwartier of weet ik hoelang weer verder gaat, dan ben je helemaal uit de sfeer van de film.

  17. #17

    Standaard

    Hier in Arnhem hadden ze vroeger gewoon boven verkooppunten die open waren in de pauze, ideaal. Vind ik ook het prettige van thuis kijken, lekker de boel op pauze zetten als het mij uit komt. Ik heb er dan ook totaal geen last van om terug in het verhaal te komen als deze goed genoeg is. Thuis ook niet van die hinderlijke lui die hun mobieltje checken, dat kan dan trouwens ook mooi in de pauze
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    In AMC Chicago hadden ze ook geen pauze, maar de cocktailbar (waar je wel legitimatie een polsbandje voor nodig had) maakte wel dat ik het niet zo erg zou vinden om daar tijdens een pauze WEER even langs te gaan en dan ben ik niet eens zo drinker.
    En als ik overigens even geladen en gelost heb kan ik weer uren verder. Ben niet zo'n pasgeitenbreier. Dan zou ik liever nog even naar buiten willen om een peukie te roken i.p.v. het lossen van het geladen.
    En inderdaad thuis is het beste, maar de bios blijft iets speciaals hebben, ondanks je met alle ongemakken van de rest van de zaal zit.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Mijn gigantische hekel aan pauzes tijdens de vertoning komt voort uit verschillende ergernissen. Het doet je tijdens een film beseffen dat je ongeveer in de helft zit, wat naar mijn gevoel nooit bevorderlijk is voor de kijkervaring. Wanneer ik "in" een film zit, heb ik geen besef van tijd. En zo hoort dat ook te zijn. Bij een film waar in de eerste helft -bij wijze van spreken- amper iets gebeurd maar dat niet uitmaakt wanneer het als geheel werkt, kan dat plots tegen de waardering spelen wanneer je werkelijk met je neus op de feiten gedrukt werd (we zitten in de helft, jongens) en ook nog eens op een onverwacht moment uit de film gerukt werd. Wanneer ik thuis de film op pauze zet om één of andere reden (ook met tegenzin), kijk ik ook niet op de klok of op de tijdsbalk om te zien hoe ver we al zitten. Mensen in de zaal beginnen dan te overleggen ... "Wat vind je er van?" ... Met alle onnozele opmerkingen van dien. Daar heb ik absoluut geen nood aan. En al zeker niet aan diegene die dan nogmaals te laat komen tijdens de tweede helft.

    Eten en drinken? Koop iets voor je naar de zaal gaat. Als je weet dat je zo'n container bent dat je het met de eerste voorraad niet kan uithouden voor (ocharme) drie uurtjes, koop dan méér. For god sakes, drie uurtjes.

    Ik begrijp die argumentatie ook niet goed wat het toiletbezoek betreft. Mij is het gevoel volkomen onbekend, als ik ergens voor de start van de film ga, kan ik het heus wel drie uur kunnen trekken. Als je moet gaan, moet je gaan. Zo klinkt dat dan. Maar als die mensen problemen hebben om zich op te houden tijdens die (wat mij betreft) relatief korte tijd, gaan ze bv.ook geen twintig minuten kunnen wachten tot het daadwerkelijk pauze is en alsnog mede-bioscoopgangers storen om te gaan. Waar zit dan 't verschil? Laat staan dat ze constant flashlight gaan spelen met hun GSM om te kijken of de pauze er nog niet aan komt. En wat nummer twee betreft, voor 't zelfde geld moet je vroeger. Of moet je tijdens de pauze nog niet en twintig minuten later plots wél ...

    In dat opzicht heeft dit volgens mij helemaal geen nut.

  20. #20
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Sterker nog, ik vind het al 'irritant' dat je de EE-disc van LOTR moet wisselen.
    Maar iedereen heeft natuurlijk gewoon zijn voorkeuren en gewoontes...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Maar iedereen heeft natuurlijk gewoon zijn voorkeuren en gewoontes...
    Ik heb het idee dat een paar hier dat niet helemaal zo zien en nogal vel van leer trekken en anders denkende eigenlijk gewoon veroordelen. Toch jammer.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    Toen ik naar de Expendables 3 ben gaan kijken hier in Metropolis Antwerpen was er een pauze en heb het bij een aantal andere films ook al gehad.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat een paar hier dat niet helemaal zo zien en nogal vel van leer trekken en anders denkende eigenlijk gewoon veroordelen. Toch jammer.
    Heb je 100% gelijk in en dit is niet het enige topic waarin dit gebeurd, maar het is wel iets typisch voor een online forum.

  24. #24
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik heb het idee dat een paar hier dat niet helemaal zo zien en nogal vel van leer trekken en anders denkende eigenlijk gewoon veroordelen. Toch jammer.
    Bijna een afspiegeling van de maatschappij.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #25

    Standaard

    Ik denk dat er vooral niet te zwaar getild moet worden aan de uitvergrootte ergernis van 't moment. Veroordelingen ... Dat mag met een korrel (of hele zak) zout genomen worden. Ik heb zelf een filmgezel die zo lang niet kan blijven zitten wegens bepaalde redenen, dus begrijp maar al te goed dat het voor sommige mensen lastiger kan zijn. Alle gekheid op een stokje, neemt niet weg dat ik het liever niet zie gebeuren, terugkeer van de pauze.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •