Bekijk uitslag poll: Moet de pauze terugkomen bij bioscoopfilms?

Stemmers
34. Je mag niet stemmen in deze poll
  • Ja, want...

    16 47,06%
  • Nee, want...

    18 52,94%
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 59 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Het grootste minpunt lijkt me dat iedereen zijn of haar plaats weer moet opzoeken en de telefoons weer uit moeten worden gezet.

    Los van het feit dat ik altijd mijn eigen drinken en/of eten meeneemt.

  2. #27

    Standaard

    Voor mij geen pauze, maar wel graag een BLOCKER voor die SMART ZOMBIES
    "A man's got to know his limitations", ...

  3. #28

    Standaard

    Inderdaad een grote irritatie, van die lichtschermpjes die aangaan tijdens de film. Gebeurt ook tijdens concerten, mensen die vanachter hun schermpje staan kijken. En maar foto's maken en filmen. Ga toch lekker kijken en genieten. Bloedirritant.

  4. #29

    Standaard

    Ik haat pauzes in films

  5. #30

    Standaard

    Bioscoopgangers willen pauze



    Dat blijkt uit een onderzoek van de website Filmtotaal.

    De site organiseerde een enquête over dit onderwerp, waaraan 1355 mensen meededen. Een kwart vindt dat alle films een pauze zouden moeten hebben, terwijl 21 procent vindt dat een korte break pas nodig is bij een film die langer dan 150 minuten duurt. De onderbreking zou overigens niet langer dan een kwartier moeten duren.

    Als belangrijkste reden noemen de voorstanders een toiletbezoek of het strekken van de benen. Uit eerder onderzoek is gebleken dat mensen die tijdens een filmvertoning de zaal moeten verlaten om te plassen regelmatig tot irritatie leiden bij andere bezoekers. De plassers zelf vinden het dan vervelend om een stuk van de film te moeten missen. Dit probleem is de afgelopen jaren groter geworden omdat veel films tegenwoordig tussen de twee en drie uur duren.

    De meeste Nederlandse bioscopen hebben al jaren geen pauze meer.

    Bron : Telegraaf.nl

    Ik vind een pauze een hinderlijke onderbreking in een film.

    Zit je er net lekker in, gaat de lamp ineens aan.

    Mochten de pauze's opnieuw ingevoerd gaan worden, is dat wellicht reden voor mij om de kaart op te zeggen.

    Mensen moeten indien mogelijk maar rekening houden met het aantal wat ze kopen om in te nemen tijdens de film, en voor de film maar ff naar de wc.

    Je komt om de film te kijken, en niet om je vol te stouwen en flink wat te drinken (wat ik zie uit eigen ervaring).

    Als ze dan tijdens de film naar de wc moeten, dan missen ze maar een stuk van de film.

    De filmliefhebber word denk ik niet graag onderbroken in zijn ervaring denk ik.

  6. #31

    Standaard

    Prima, laat de pauze maar terugkomen. Een bioscoopbezoek is een avondje uit en niet alleen de film kijken voor mij. Als je de film tot op de letter wil volgen moet je maar alleen thuis gaan zitten vind ik. In de bios moet je de film delen met meerdere mensen, en iedereen beleef het anders. En met de pauze erbij kan je inderdaad even naar de wc en nog een drankje halen. Prima idee dus.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Als je de film tot op de letter wil volgen moet je maar alleen thuis gaan zitten vind ik.
    Grappig, ik bekijk dit totaal omgekeerd. Als je een film niet kunt uitzitten en in- en uit wilt lopen met drankjes en popcorn kijk je een film maar thuis. Een bioscoop is voor de echte filmliefhebber die de film van a tot z wil volgen en daar ook grof geld voor neertelt.
    Laatst aangepast door Oakey : 13-11-2014 om 19:51

  8. #33

    Standaard

    Persoonlijk heb ik met beide gevallen geen moeite.

  9. #34

    Standaard

    Persoonlijk heb ik met beide gevallen geen moeite.

    Echt een 50/50 ding.

  10. #35

    Standaard

    Als de pauze terugkomt wil ik wel graag dat de regisseur bepaalt waar de pauze dan komt zoals ook het geval was bij bijvoorbeeld West Side Story. Ik kan me herinneren dat in de jaren 90 die pauzes op zulke onlogische plekken zaten. Soms middenin een scène.

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Als de pauze terugkomt wil ik wel graag dat de regisseur bepaalt waar de pauze dan komt zoals ook het geval was bij bijvoorbeeld West Side Story. Ik kan me herinneren dat in de jaren 90 die pauzes op zulke onlogische plekken zaten. Soms middenin een scène.
    O, met een ouderwetse Intermission zoals bij Lawrence of Arabia of 2001 heb ik ook geen moeite, die is dan idd door de regisseur zo bepaald.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    Bioscoopgangers willen pauze



    Dat blijkt uit een onderzoek van de website Filmtotaal.

    De site organiseerde een enquête over dit onderwerp, waaraan 1355 mensen meededen. Een kwart vindt dat alle films een pauze zouden moeten hebben, terwijl 21 procent vindt dat een korte break pas nodig is bij een film die langer dan 150 minuten duurt. De onderbreking zou overigens niet langer dan een kwartier moeten duren.

    Als belangrijkste reden noemen de voorstanders een toiletbezoek of het strekken van de benen. Uit eerder onderzoek is gebleken dat mensen die tijdens een filmvertoning de zaal moeten verlaten om te plassen regelmatig tot irritatie leiden bij andere bezoekers. De plassers zelf vinden het dan vervelend om een stuk van de film te moeten missen. Dit probleem is de afgelopen jaren groter geworden omdat veel films tegenwoordig tussen de twee en drie uur duren.

    De meeste Nederlandse bioscopen hebben al jaren geen pauze meer.

    Bron : Telegraaf.nl

    Als ik even tel, dan kom ik op 25% + 21% = 46%, en dan zit er nog voor bijna de helft van degene die meededen aan de enquête een tijdvoorwaarde waaraan lang niet altijd voldaan wordt.
    Blijkbaar heeft dus 54% geen behoefte aan een pauze of geen mening.....dus de titel "Bioscoopgangers willen pauze" lijkt dan ook erg voorbarig en niet serieus niet nemen.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Als ik even tel, dan kom ik op 25% + 21% = 46%, en dan zit er nog voor bijna de helft van degene die meededen aan de enquête een tijdvoorwaarde waaraan lang niet altijd voldaan wordt.
    Blijkbaar heeft dus 54% geen behoefte aan een pauze of geen mening.....dus de titel "Bioscoopgangers willen pauze" lijkt dan ook erg voorbarig en niet serieus niet nemen.
    Ondanks dat de meerderheid geen pauze wil, is er toch een grote groep die het wel wilt. De titel spreekt ook niet over de meerderheid, maar over de groep die de pauze wilt. Daar is nu de nadruk op gelegd, dus je moet er een beetje doorheen kijken. De titel had ook kunnen zijn "meerderheid bioscoopgangers willen geen pauze", dat was ook waar geweest. Nu is het iets anders geformuleerd, maar de inhoud klopt nog steeds. De andere kant wordt alleen bekeken.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Grappig, ik bekijk dit totaal omgekeerd. Als je een film niet kunt uitzitten en in- en uit wilt lopen met drankjes en popcorn kijk je een film maar thuis. Een bioscoop is voor de echte filmliefhebber die de film van a tot z wil volgen en daar ook ook grof geld neertelt.
    Tjs, ik denk dat je als filmliefhebber die de film in alle rust wil zien tegenwoordig steeds vaker het onderspit delft, helaas. Alhoewel het wel verschilt per film, het publiek bij A most wanted man was bijvoorbeeld heel anders dan bij Pak van mijn hart (naast het percentage dames). Lange films vind ik zelf in de bios al helemaal een martelgang, want ik vind een pauze even prims in een film, ook thuis. De film is toch opgedeeld in 3 delen, dus als je slim de timing doet dan kan je net op dat punt de film even op pauze zetten.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ondanks dat de meerderheid geen pauze wil, is er toch een grote groep die het wel wilt. De titel spreekt ook niet over de meerderheid, maar over de groep die de pauze wilt. Daar is nu de nadruk op gelegd, dus je moet er een beetje doorheen kijken. De titel had ook kunnen zijn "meerderheid bioscoopgangers willen geen pauze", dat was ook waar geweest. Nu is het iets anders geformuleerd, maar de inhoud klopt nog steeds. De andere kant wordt alleen bekeken.
    Bij een artikel over een enquête, moet de leidraad voor de titel zijn wat de meerderheid wilt. Daarnaast ga je natuurlijk in het artikel zelf kijken wat de minderheid aangaf. Als ik een kop "Nederlanders willen Zwarte Piet" in de krant lees, dan ga ik er vanuit dat het minimaal de meerderheid van de ondervraagden betreft.
    Het is gewoon suggestieve, eenzijdige (en slechte) journalistiek. Hoeveel procent was nou tegen een pauze en hoeveel procent maakte het niets uit? Wat zijn de opgegeven redenen om tegen de pauze te zijn?

    Als je het interpreteert zoals jij doet, dan hadden ze bij een percentage van 5% die voor een pauze was, dezelfde titel kunnen plaatsen, dan was het inderdaad ook waar geweest, want dan zijn er ook "Bioscoopgangers tegen pauze". Maar suggereer je toch heel wat anders in de titel.

  16. #41

    Standaard

    Jongens en meisjes, kijk nou eens wat DVD Watcher quote, namelijk zijn geliefde De Telegraaf en dan weet je eigenlijk al dat je op je hoede moet zijn. Zij gebruiken filmtotaal weer als bron en als je daar gaat kijken zie je dat een meerderheid graag een pauze wilt: http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=39662
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Is het afschaffen van de pauze niet een logisch gevolg van kostenbesparing? De verkoop van consumpties levert minder op dan het vereiste personeel kost. De film duurt langer waardoor er zelfs een voorstelling uitvalt i.v.m. tijdsnood. Minder verkoop van consumpties vooraf, omdat je tijdens de film nog wat kunt kopen, maar meer dan de helft dat alsnog niet doet. Ik denk dat als het lucratief was de pauze in de film gewoon stand had gehouden. En de bioscoop doet er alles aan om de bezoeker de bioscoop in te krijgen. Dat zal de leidraad zijn, dus als dit echt is wat de meerderheid wil, dan komt het terug. Hier is het in ieder geval gelijk verdeeld tussen voor en tegenstanders. Maar ik verwacht niet dat op basis van een klein onderzoek (mij is niks gevraagd en jullie ook niet) er niet veel zal veranderen. Vergeet ook niet dat door de week de zalen half leeg zijn, terwijl je wel personeel moet inschakelen, die de rest van de film uit hun neus zitten te eten. Alleen als het filmaanbod goed is trekt de bioscopen volledig zalen en dan heb ik het nog over Amsterdam.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Jongens en meisjes, kijk nou eens wat DVD Watcher quote, namelijk zijn geliefde De Telegraaf en dan weet je eigenlijk al dat je op je hoede moet zijn. Zij gebruiken filmtotaal weer als bron en als je daar gaat kijken zie je dat een meerderheid graag een pauze wilt: http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=39662
    Kijk, dat artikel is een stuk uitgebreider en meer gefundeerd. Duidelijk verhaal dus, een meerderheid wil dus wel die pauze.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Jongens en meisjes, kijk nou eens wat DVD Watcher quote, namelijk zijn geliefde De Telegraaf en dan weet je eigenlijk al dat je op je hoede moet zijn. Zij gebruiken filmtotaal weer als bron en als je daar gaat kijken zie je dat een meerderheid graag een pauze wilt: http://www.filmtotaal.nl/artikel.php?id=39662
    Dan wordt de uitslag van nog minder waarde, aangezien het dus gebaseerd is op deze poll.

    Die is al niet best opgesteld, er worden veel voordelen van een pauze gemeld in de tekst voorafgaand aan de poll, maar geen enkel nadeel, waardoor de lezer al een bepaalde kant opgestuurd wordt.
    Daarnaast klopt de poll zelf niet; als ik bij de eerste vraag 'Nee' kies, kan ik toch de overige vragen beantwoorden. Zo heb je 1374 stemmers bij de eerste vraag en maar liefst 1227 stemmers bij de tweede, terwijl dat maar 60% van 1374 = 824 stemmers zou moeten zijn.....

    Geen verdere aandacht aan besteden dus .

    Er staan trouwens bij de eerdere link van pep wel wat aardige opmerkingen eronder van leden, ik pik deze eruit:

    Bron: wrmmagazine.nl
    WRM is in Amsterdam in Pathé bioscopen geen sprake van pauze tijdens de film?
    Vraag: Butet
    Antwoord: Kartika

    Een ontzettend interessante vraag, vooral voor de type A mensen onder ons. Voor deze zeer terechte vraag namen wij contact op met Pathé. Uit het antwoord blijkt dat naast in de ‘50-plus’ bios en ‘kleuterbios’ alleen in Pathé Rembrandt te Utrecht pauzes plaatsvinden. Deze specifieke Pathé bioscoop is de oudste bioscoop in het land en is dan ook gebouwd als pauzebioscoop. Alle overige bioscopen zijn in de woorden van het Pathé-team ,,moderne, nieuwe bioscopen en gebouwd om geen pauzes te hebben. De bioscopen zijn qua bezoekersstroom niet geschikt om pauzes in te plannen.” Met andere woorden: er zouden fysieke files en chaos ontstaan en dat probeert Pathé op een logische en effectieve manier te voorkomen. Maar bovenal zijn pauzes verdwenen, omdat het de filmbeleving verstoort. Middenin een film, vaak voor een spannende scène, werd vroeger de pauze ingepland. Een meerderheid van de bevolking vond dat maar niets en daarom zijn pauzes nagenoeg verdwenen.

    Nu kan het zijn dat je denkt: “Maar.. toen ik vroeger met mama naar de 101 Dalmatiërs ging, had ik wél pauze. Dat weet ik nog, want ik heb toen nog eeuwig gezeurd om een tweede popcorn. En die kreeg ik. Uiteraard.” Dat kan! Films worden namelijk pas sinds de jaren ’90 zonder pauze vertoond.

    Overigens doet Pathé er wel zeker alles aan om zelfs die onrustige, wriemelende bioscoopgangers een optimale filmbeleving te bezorgen: temperatuur wordt aangepast aan seizoenen, stoelen zijn zo comfortabel mogelijk ontworpen en je kunt je drankje makkelijk kwijt. Ook wordt met veel zorg nagedacht over de afstemming van het licht, beeld en geluid. Dit zorgt er wellicht voor dat velen van ons die pauze niet missen!


    Als ik even kijk naar de bioscoop waar ik altijd heen ga (Pathe de Kuip) klopt dat aardig; stel dat alle mensen uit de grote zaal in de pauze een plekje moeten zoeken, dat wordt toch dringen. Bovendien is het echt niet ingericht dat mensen nog makkelijk een hapje kunnen halen......

  20. #45

    Standaard

    Dat laatste vind ik ook een beetje onzinnig, comfortabele plaatsen ? goede temperatuur ? goed geluid ?

    Volgens mij proberen ze zoveel mogelijk zitplaatsen te plaatsen als maar kan, echt comfortabel zijn ze niet (te weinig ruimte), geluid is vaak te hard en temperatuur daalt vaak tijdens de film (ik zie ook veel mensen gewoon met een jas aanzitten vaak)

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Macca728 Bekijk bericht
    Volgens mij proberen ze zoveel mogelijk zitplaatsen te plaatsen als maar kan
    Ach, toen Tuschinski opende had het 1600 zitplaatsen, nu zijn het er minder dan 800.

  22. #47

    Standaard

    Dan ga je toch echt naar de verkeerde bioscoop denk ik. Want ik heb er nooit last van gehad (op een enkele keer na dan). Ik heb zelfs geen last qua ruimte (ben zelf tegen de 2 meter)

  23. #48

    Standaard

    Zaterdag in Kinepolis Antwerpen was het een chaos. We dachten dat Interstellar (170 min) wel pauze zou hebben. Even getwijfeld maar toch vantevoren nog drinken en popcorn gaan halen samen met - ik denk - 300 andere mensen. Geen pauze dus tijdens deze film, echt behoorlijk slecht.

  24. #49

    Standaard

    Wat was er dan slecht? De film op zich? Geen pauze beschouw ik als net erg goed, namelijk. Ik had zelfs als kind al een hekel aan pauze. Ik wou gewoon de rest van de film zien en vond het toen al maar niets dat iedereen dan begon rond te hollen om dan te laat te komen terwijl de film weer bezig is enz.

  25. #50

    Standaard

    Ik vind het niet logisch dat een dergelijk lange film geen pauze heeft. Wij hoefden gelukkig niet naar het toilet, maar verscheidene mensen wel en zo mis je dus een stuk(je) film.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •