Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 47 van 47 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Ik heb de Output Resolution bij de Oppo op Auto staan. Ik kan eens kijken of het verschil maakt als ik dit op 1080p zet, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet als ik onderstaande toelichting goed begrepen heb.

    Uit de handleiding van de BDP-83 (pag. 20):

    Select the Best Output Resolution

    (...) "For the HDMI output, the following output resolutions are available:
    Auto, 1080p,1080i, 720p, 480p/576p, 480i/576i, and SourceDirect. If “Auto” is selected, the player will determine its output resolution based on the best signal resolution that the TV can display."
    Wanneer je op-schalen (upscaling) door de speler wilt laten doen, moet je kiezen voor de resolutie van de TV die je gebruikt. Kies je voor "auto" of "source direct", dan zal het dus door een ander toestel gedaan worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wanneer je op-schalen (upscaling) door de speler wilt laten doen, moet je kiezen voor de resolutie van de TV die je gebruikt. Kies je voor "auto" of "source direct", dan zal het dus door een ander toestel gedaan worden.
    Zo had ik de Auto-stand niet begrepen. "The best signal resolution that the TV can display" is in dit geval altijd 1080p, dus hoef je daar toch niets specifieks aan in te stellen, toch? Of geldt dat alleen wanneer je de Blu-ray-speler rechtstreeks aan de TV aansluit, en niet via een AV-receiver? Bij "Source direct" is mij wel duidelijk dat je de upscaling aan de receiver of de TV over laat.
    Toch begrijp ik niet dat jamie kartelvrije, strakke DVD-ondertitels op zijn UHD-TV heeft, terwijl bitmap-lettertypen zich gewoonweg niet laten upscalen zonder dit soort artefacten te genereren.Ik zal de komende dagen wel eens met wat instellingen gaan spelen. Kijken of ik de DVD-ondertitels wat fraaier kan krijgen. Zal me benieuwen.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 04-01-2015 om 14:12
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Ik heb gewoonweg ook met dvd geen kartels en is de ondertiteling gewoonweg strak.
    Ook bij DVD zitten er verschillen in kwaliteit/duidelijkheid van de ondertitels, ben echt benieuwd.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Zo had ik de Auto-stand niet begrepen. "The best signal resolution that the TV can display" is in dit geval altijd 1080p, dus hoef je daar toch niets specifieks aan in te stellen, toch? Of geldt dat alleen wanneer je de Blu-ray-speler rechtstreeks aan de TV aansluit, en niet via een AV-receiver? Bij "Source direct" is mij wel duidelijk dat je de upscaling aan de receiver of de TV over laat.
    Toch begrijp ik niet dat jamie kartelvrije, strakke DVD-ondertitels op zijn UHD-TV heeft, terwijl bitmap-lettertypen zich gewoonweg niet laten upscalen zonder dit soort artefacten te genereren.Ik zal de komende dagen wel eens met wat instellingen gaan spelen. Kijken of ik de DVD-ondertitels wat fraaier kan krijgen. Zal me benieuwen.
    De speler en de TV kunnen niet bepalen welke de beste 'upscaler' (en 'de-interlacer') heeft. Anders zou je kans hebben op conflicten tussen de apparaten.

    Het zinnetje "The best resolution that the TV can display" zal dus waarschijnlijk betekenen dat de speler er alleen 'de-interlacing' op zal uitvoeren, zodat de TV het makkelijk op kan schalen.

    Dat jamie kartelvrije ondertitels heeft, kan komen doordat hij het beeld van DVD eerst door de speler laat op-schalen en daarna de ondertitels laat toevoegen of door een filtertje dat de oneffenheden uit het beeld verwijdert. Probeer het daarom eerst zelf om te zien wat voor jou het prettigst is om te kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #30

    Standaard

    Vraagje tussendoor, als je een 4k tv hebt moet je dan ook een 4k Blu-ray speler aanschaffen voor beter resultaat met bv een 4k Blu-ray?

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Vraagje tussendoor, als je een 4k tv hebt moet je dan ook een 4k Blu-ray speler aanschaffen voor beter resultaat met bv een 4k Blu-ray?
    Niets moet, maar je zal een beter resultaat kunnen krijgen, of het nut heeft is weer
    een heel ander verhaal.

    UHD of ook wel 4K TV genoemd is tov Full HD pas nuttig als je een echt behoorlijk
    groot scherm hebt en er dan ook nog niet weer een kilometer vanaf gaat zitten.

    Heel kort door de bocht, het zou nut kunnen hebben bij een groot formaat TV vanaf
    zo'n 65inch en ga er dan niet meer dan 2,5 a 3 meter vanaf zitten want anders is
    het gewoon weggegooid geld.

    Vandaar dat ik persoonlijk geen haast heb, houd van grote schermen, vandaar een
    projector, krijg zelf pas interesse in UHD als er betaalbare goede UHD/4K beamers
    op de markt gaan verschijnen, laat mezelf echt niet in het ootje nemen de industrie,
    wat ik momenteel heb voldoet prima en daar ga ik echt geen UHD TV voor kopen,
    gewoon te klein voor mijn behoeften.

    BTW een UHD speler zou best leuk kunnen zijn, je kan er ook gewone DVD's
    en Blu rays mee af spelen, maar controleer dan ook even of de rest van je apparatuur,
    zoals je TV en receiver wel overweg kunnen met HDMI 2.0 en HDCP 2.2, het
    is gewoon vervelend als iets halfbakken werkt, heb dat zelf ook een tijd aan den
    lijve ondervonden met 3D en een receiver die dat niet kon verwerken, vind dat
    overigens een schoftenstreek van de industrie met hun dwingerij op HDCP gebied,
    de troep is al gekraakt maar je apparatuur moet je vervangen om het te kunnen zien,
    vinden ze het gek dat er door velen illegaal gedownload wordt, terwijl ze dat in
    mijn ogen soms gewoon verdienen.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Ik heb wel een sony 4k tv, (diagonaal 125 cm) en zit er zo'n 2 a 2,5 meter vanaf.
    k denk dat ik dan niet perse een Blu-ray-speler hoef te hebben met 4k upscaling, als het verschil qua beeld maar miniem gaat zijn..
    Dat maakt mijn keus in het zoeken naar een nieuwe Blu-ray speler al wat eenvoudiger.
    Bedankt voor je reactie.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik heb wel een sony 4k tv, (diagonaal 125 cm) en zit er zo'n 2 a 2,5 meter vanaf.
    k denk dat ik dan niet perse een Blu-ray-speler hoef te hebben met 4k upscaling, als het verschil qua beeld maar miniem gaat zijn..
    Dat maakt mijn keus in het zoeken naar een nieuwe Blu-ray speler al wat eenvoudiger.
    Bedankt voor je reactie.
    125cm, dat is dan een 49inch TV, voor 4K is dat niet echt heel groot, kijk zelf met ongeveer 90inch,
    zeg maar zo'n 225 meter met dezelfde kijkafstand.

    Voor de duidelijkheid, je hebt inderdaad geen blu ray speler nodig die voor je upscaled naar 4K,
    toch moeten alle beeldpuntjes een signaal hebben, het zou er anders niet uit zien

    In het geval de speler het niet doet, dan doet de TV het zelf wel, er zijn ook receivers die het
    kunnen, maar welk apparaat het ook uiteindelijk doet, je krijgt altijd alle pixels met beeld.

    Soms kunnen alle apparaten het, dan wordt het een kwestie van kijken welk apparaat het
    mooiste beeld naar je eigen zin geeft, je hoeft je in ieder geval geen zorgen te maken dat
    het beeld niet gevuld wordt.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #34

    Standaard

    Klopt, ik heb een 49 inch. Goed om te horen dat ik geen 2 apparaten nodig heb om 4k te kunnen afspreken, maar dat de tv het ook zelf wel doet.
    90 inch zou ik moeilijk kwijt kunnen in mijn kamer, maar zo´n groot scherm is wel gaaf (geeft ook een andere beleving aan film). Ik heb dat zelf ook heel erg als ik naar de bioscoop ga, dat ik de film hoger waardeer dan dat ik 'm thuis op tv heb gezien.
    Voornamelijk met actie, sci-fi films enzo...maar ik wijk af, bedankt voor je advies!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wim S. Bekijk bericht
    Ik heb dat zelf ook heel erg als ik naar de bioscoop ga, dat ik de film hoger waardeer dan dat ik 'm thuis op tv heb gezien.
    !
    Grappig, dat heb ik totaal niet. Films zien er op mijn TV veel beter uit dan in de bioscoop. Kleurweergave, scherpte, contrast, zwartwaarden, geen bioscoopscherm kan daar aan tippen. Alleen het feit dat je een avondje uit bent en een film op een heel groot scherm kunt zien, is voor mij een toegevoegde waarde van een bioscoopvoorstelling. Maar of de beleving dan beter is? Jongeren die verveeld door een film zitten te kletsen, het geritsel van chipszakken, belabberde 3D-brillen en in veel gevallen een veel te hard geluid, nee, dan kijk ik liever thuis.

    Overigens: Ik zou, als je kunt kiezen, gewoon voor een Full HD TV gaan, maar dan wel één in de wat hogere prijsklasse (1.500 - 2.000 euro). 4K heeft ook voor mij geen toegevoegde waarde, net zo min als een gebogen scherm. Ze zouden eens wat aan de belabberde kijkhoeken van het gros van de LED TV's moeten doen. Dat is nog wat ik het meeste mis in vergelijking tot mijn oude plasma.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 27-03-2016 om 10:26
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Grappig, dat heb ik totaal niet. Films zien er op mijn TV veel beter uit dan in de bioscoop. Kleurweergave, scherpte, contrast, zwartwaarden, geen bioscoopscherm kan daar aan tippen. Alleen het feit dat je een avondje uit bent en een film op een heel groot scherm kunt zien, is voor mij een toegevoegde waarde van een bioscoopvoorstelling. Maar of de beleving dan beter is? Jongeren die verveeld door een film zitten te kletsen, het geritsel van chipszakken, belabberde 3D-brillen en in veel gevallen een veel te hard geluid, nee, dan kijk ik liever thuis.

    Overigens: Ik zou, als je kunt kiezen, gewoon voor een Full HD TV gaan, maar dan wel één in de wat hogere prijsklasse (1.500 - 2.000 euro). 4K heeft ook voor mij geen toegevoegde waarde, net zo min als een gebogen scherm. Ze zouden eens wat aan de belabberde kijkhoeken van het gros van de LED TV's moeten doen. Dat is nog wat ik het meeste mis in vergelijking tot mijn oude plasma.
    Kijk ook mijn films het liefst thuis, alle door je genoemde nadelen, dan de veel te dure versnaperingen aldaar, pauze wanneer het mij uitkomt,
    prijs van het bezoekje(koop je zelf de film voor die je dan nog eens in de herhaling kan gooien ook) je hoeft er de deur niet voor uit en de film
    begint wanneer je het zelf wilt.

    Toch mis je thuis iets..... ook al heb je thuis beter contrast, scherpte, kleurweergave en waarschijnlijk vooral de zwartwaarden..... het blijft
    behelpen met een relatief gezien klein prut schermpje...... beeld mag dan mooier zijn..... het mist het imposante van het geprjecteerde
    grote beeld. Houd er zelf absoluut niet van om een film te gaan kijken op een PC scherm en al helemaal niet op zo'n telefoon, het is dan
    in mijn ogen geen film meer. Bij iemand met een kleine TV hoef ik ook geen film te zien, vind het gewoon niets.

    Projecteren kan op heel veel verschillende manieren en onder verschillende omstandigheden net zoals TV kijken, als je het goed doet dan
    is het genieten, maar als je het doet onder minder gunstige omstandigheden dan kan het tegenvallen.

    Ik heb het liefst heel groot beeld, natuurlijk het best mogelijke, maar een 2 meter brede OLed TV is niet te koop en als dat wel het geval
    zou zijn dan denk ik niet dat ik hem zou kunnen/willen betalen..... dan is een beamer momenteel toch wel de keuze die ik zelf heb
    moeten maken om film als film te kunnen beleven.

    Film.... daar hoort dan ook nog eens heel goed geluid bij.... niet het geschetter uit plastic setjes of zo'n balkje omdat Mien niet
    van speakers in der hokkie houd....

    Film beleven, denk dat we dat allemaal anders doen, maar voor mij is groot en zo goed mogelijk met natuurlijk lekker geluid daarbij
    wel belangrijk, daar zit een prijskaartje aan vast en daar is het waar het bij de meesten wringt en meelij natuurlijk met de liefhebbers
    die een "lastige mien" hebben

    Ja..... zou ook wel een lekker vrijstaand huis willen hebben, zodat ik wat luider zou kunnen draaien.... nee.... hoeft niet kneiter hard,
    maar een explosie is geen pufje en dat mag je voelen..... dat kan ik nu niet doen(apparatuur kan het wel, maar de buren zullen
    het niet waarderen), het leven is een compromis en zo proberen we denk ik allemaal wel het best mogelijk te bereiken naar de
    gegeven omstandigheden

    Film, ja.... dat is mijn hobby en daar heb ik best wel wat voor over.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Grappig, dat heb ik totaal niet. Films zien er op mijn TV veel beter uit dan in de bioscoop. Kleurweergave, scherpte, contrast, zwartwaarden, geen bioscoopscherm kan daar aan tippen. Alleen het feit dat je een avondje uit bent en een film op een heel groot scherm kunt zien, is voor mij een toegevoegde waarde van een bioscoopvoorstelling. Maar of de beleving dan beter is? Jongeren die verveeld door een film zitten te kletsen, het geritsel van chipszakken, belabberde 3D-brillen en in veel gevallen een veel te hard geluid, nee, dan kijk ik liever thuis.

    Overigens: Ik zou, als je kunt kiezen, gewoon voor een Full HD TV gaan, maar dan wel één in de wat hogere prijsklasse (1.500 - 2.000 euro). 4K heeft ook voor mij geen toegevoegde waarde, net zo min als een gebogen scherm. Ze zouden eens wat aan de belabberde kijkhoeken van het gros van de LED TV's moeten doen. Dat is nog wat ik het meeste mis in vergelijking tot mijn oude plasma.
    Veel films kijk ik ook liever thuis, maar net wat je zegt het is de beleving van een dagje/avondje uit. Ik woon in Friesland en daar zijn de bioscopen nog niet zo irritant als bij jullie , ik ga dan samen met een vriend van mij naar Drachten Bios en daar is het vaaks niet heel erg druk.
    Zelfs niet bij de nieuwste Star Wars, dus waar jullie zoveel last van hebben, heb ik daar zeer weinig meegemaakt. Ik kijk vooral drama's, speelfilms het liefst thuis, maar voor een echte goede aktie/sci-fi film ga ik graag naar de bioscoop!

    Ik begrijp jullie argument wel, want achteraf ben ik het ook wel een beetje met jullie eens

  13. #38

    Standaard

    Heb een Samsung 4K-tv en de upscaling vanaf 1080p blu-ray is geweldig, zo ook de beeldkwaliteit van streamingdiensten als Netflix. Contrast en zwartwaarden zijn goed, ben er heel tevreden over. Het curved model was niet persé nodig geweest; dit levert een matig contrast op vanuit andere kijkhoeken. Maar het 48inch 4K-model met deze beeldprocessor, was alleen verkrijgbaar in curved.
    Ik kijk overigens ook graag films in de bios; de beeld- en vooral geluidskwaliteit van Dolby Cinema (Vue) is top! Daar is voor mij de filmbeleving compleet.

  14. #39

    Standaard

    hallo

    upscaling tv:

    wat is dan verstandig/beter?
    we zitter er 250-300 cm van de tv
    heb nu een 42 inch tv led

    natuurlijk kijken we graag films en series

    graag enig advies

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    halloupscaling tv:wat is dan verstandig/beter?we zitter er 250-300 cm van de tvheb nu een 42 inch tv lednatuurlijk kijken we graag films en seriesgraag enig advies
    Wil best wel een ruggensteuntje geven, maar op welk gebied wil je weten wat dan beter kan?

    Je hebt een 42ich TV, is dat Full HD of 4K/UHD?

    Met 42 inch heeft 4K tov van Full HD al geen nut meer, daarvoor is de kijkafstand dan al weer te groot.
    4K TV heeft pas echt voordeel bij de heel grote maten. Vind tegenwoordig de prijzen van TV's ten opzichte
    van een paar jaar geleden heel erg meevallen, betaalde je ongeveer 8 jaar geleden nog zo'n 2500 euro voor
    een 55inch Full HD Led TV, nu is dat nog geen 1000 euro voor een 4K 55inch TV, al durf ik geen uitspraken
    over de levensduur van de huidigeapparaten te doen, de kwaliteit is de laatste jaren op dat gebied ook veel
    minder geworden, en helaas niet alleen voor TV's.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #41

    Standaard

    ik heb een 40inch full hd ( sony 40ex720)... dus geen 42inch
    wil dus graag wat groter...
    ik dacht zelf aan richting 55-60 inch

    ik lees dan dat er upscaling kan plaatsvinden bij tv uitzendingen
    zie je dat verschil?

    3d: wel of niet? ik heb een aantal 3d films ( nog niet veel gekeken...)
    ik lees hier end aar dat producenten stoppen met 3d ondersteuning
    is het dan wel verstandig om 3d te doen

    tja, een 4k tv heb je al voor 800-1000
    maar wat is goed
    LG zie ik veel bovenaan staan met recensies
    zijn hier gebruikers? zo ja, vertel......

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door edwinvb Bekijk bericht
    ik heb een 40inch full hd ( sony 40ex720)... dus geen 42inch
    wil dus graag wat groter...
    ik dacht zelf aan richting 55-60 inch

    Vind zelf groot wel mooi, en met 4K kan je niet groot genoeg gaan,
    je kan alleen maar hopen dat hij past


    ik lees dan dat er upscaling kan plaatsvinden bij tv uitzendingen
    zie je dat verschil?

    Nee, het beeld wordt nooit mooier dan het origineel, toch zijn er
    verschillen in kwaliteit van upscalen, het ene apparaat doet het net
    weer even mooier dan een ander. Zo kijk ik zelf nog regelmatig
    een DVD op 2 meter breed, het blijft DVD kwaliteit en als je niet
    eerst naar een Blu ray hebt gekeken dan is het met de juist apparatuur
    best wel te genieten.

    3d: wel of niet? ik heb een aantal 3d films ( nog niet veel gekeken...)
    ik lees hier end aar dat producenten stoppen met 3d ondersteuning
    is het dan wel verstandig om 3d te doen

    Zou er dan niet zwaar in gaan investeren, maar als je BR speler het
    al kan, en het zit bij de TV die je wil kopen al ingebakken, dan zou ik
    het eventueel overwegen, bij LG heb je er geen dure brillen bij nodig,
    bij andere merken zul je dat nog even in overweging moeten nemen
    bij je aanschaf.

    tja, een 4k tv heb je al voor 800-1000
    maar wat is goed
    LG zie ik veel bovenaan staan met recensies
    zijn hier gebruikers? zo ja, vertel......
    LG.... ik ken er hier die roepen, nooit een LG, iets met service
    of iets dergelijks, maar dat zal je gewoon moeten treffen, ook
    scheelt het veel bij welke winkel je koopt.

    Voorbeeldje:

    http://www.redcoon.nl/B627617-Panaso...oBsaAhTd8P8HAQ

    Toch zul je zelf op pad moeten gaan, was enkel om te laten zien dat het mogelijk is
    voor die prijs, durf dan ook niets te roepen over de kwaliteit en dergelijke.
    En als groter past en bruin heeft het er voor over.....
    Have fun and enjoy your collection

  18. #43

    Standaard

    Ik kan nu een Samsung 75h6400 voor 2000 euro kopen. Deze is full hd en nt 4k. Ik twijfel nu serieus maar denk dat de prijs zeker nt slecht is. Iemand advies?

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtos Bekijk bericht
    Ik kan nu een Samsung 75h6400 voor 2000 euro kopen. Deze is full hd en nt 4k. Ik twijfel nu serieus maar denk dat de prijs zeker nt slecht is. Iemand advies?
    Wat betekent "nt"?

  20. #45

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kurtos Bekijk bericht
    Ik kan nu een Samsung 75h6400 voor 2000 euro kopen. Deze is full hd en nt 4k. Ik twijfel nu serieus maar denk dat de prijs zeker nt slecht is. Iemand advies?
    Deze Samsung UE75H6400AW (zo zou het compleet moeten zijn) staat bij
    2 winkels voor 1000 meer in de prijslijst, al zal daar best nog wel wat van af
    te onderhandelen zijn.

    Niemand kan je helpen een beslissing te maken, maar als je van groot houd
    en alles wat je wilt zit erop en je zit er zo'n 3 meter vanaf, dan is het lijkt
    mij geen slechte keus, zeker als je niet van plan bent om in UHD Blu ray
    te gaan investeren.

    Overigens moet die TV dan wel helemaal nieuw zijn en geen demo model
    dat zijn beste tijd in de winkel heeft staan te verdoen.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Hoi,het toestel is natuurlijk helemaal nieuw. In de toekomst wil ik wel uhd blu ray daar zit het probleem net. Ik wil nu net geen 5000 euro uitgeven voor een uhd scherm van deze grootte. Denk dat de prijzen voor deze grootte niet snel aan 2000 euro zal komen. Of vergis ik me?

    gr

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •