Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 47 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuwe Televisie: 4K of FHD?

    Hallo,

    ik wil mijn Panasonic 50VT50 gaan verkopen en een wat grotere aanschaffen. Ik kijk films voornamelijk via mijn beamer, maar ik game best veel en wil graag een wat groter scherm daarvoor. Ook "gewone" televisie kijk ik liever op de tv en heb ook niet altijd zin de beamer aan te gooien overdag.

    Ik zit op ongeveer 4m van de televisie af en zat te denken aan een tv rond de 60 inch. Nu vermoed ik alleen dat ik op die afstand het verschil tussen 4k en FHD waarschijnlijk niet kan waarnemen volgens mij?

    Belangrijkste voor mij is weinig lag ivm gamen. (een vriend van me heeft de Sony KD55X9005A 4K tv maar daarop vind ik gamen echt een drama.

    hebben jullie adviezen? ik zat te denken aan een tv van rond de 1500/2000
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  2. #2

    Standaard

    Geen advies, zou niet durven, zou het momenteel zelf niet weten, kijk zelf geen TV en doe de rest alles op de beamer. Maar dit leek me wel een leuke betaalbare TV met van alles erop en eraan:


    http://www.redcoon.nl/B528672-Samsun...ig&xtor=CS1-30
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Het verschil tussen 4k en FHD is eigenlijk alleen met het blote oog te zien als je er behoorlijk dicht op zit.
    Daarnaast zijn er niet zo heel veel 4K bronnen op dit moment en wat je wel op 4K vind is online of BR schijf. Veel TV zenders nog niet eens fullHD op dit moment dus 4K is leuk maar ik denk zelf dat je beter een FHD akn kopen en het geld wat ej over houdt in een paar leuke films en/of games kan stoppen.

  4. #4

    Standaard

    4K is misschien leuk voor echt grote TV's en dan bedoel ik minstens vanaf zo'n 75inch of zo .... maar die heb je niet voor 1500-2000 euro
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik zou precies hetzelfde roepen, ware het niet dat ik - tijdens het kopen van een LED-tv - wel een hele mooie demo zag die echt fantastisch van het scherm spatte.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik zou precies hetzelfde roepen, ware het niet dat ik - tijdens het kopen van een LED-tv - wel een hele mooie demo zag die echt fantastisch van het scherm spatte.
    Demo waarvan??? 4K?

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Tja, wel heel kort (loop van een minuutje of twee vanaf een usb-stick) en daarmee de snijden we nog steeds een heikel punt aan. Aanbod...

    Maar toch, ik liep daar (MM Arena) met vrouw en zoon op zoek naar een vervanging van mijn 'ouwe' 19" inch Samsung in de keuken. Ik was dus op zoek naar een leuke, doch iets gunstiger voor de - natuurlijke - afbraak van ons zicht vermogen, 32 inch-er! Tot vrouw en kind opeens naar die demo begonnen te staren. "Is dit 3D?" gevolgd door een "wauw, wat super, superscherp". Wat nu? Ze waren echt onder de indruk? Dat ik het zegt is één, maar dat het echt de aandacht trok van vrouw en kind is dus de maatstaf. Geloof me, echt, (goed) 4K is adembenemend. Natuurlijk is groot effectiever, maar vooral als je te ver van je scherm gaat zitten. Dat merk ik nu in de keuken met de Sony Bravia-32W706B. Met de C.I. module van UPC is het echt een topper, nog steeds geen VT60, maar bijna zonde om in de keuken te hangen. En dat is niet eens 4K. Ik heb me niet heel erg ingespannen om een de perfecte keus te maken, maar deze kwam sprong er we steeds uit en stelt niet teleur. Gamen heb ik er dus niet op gespeeld, maar volgens mij was dat ook heel goed. Ik ben een fanatiek plasma en OLED-aanhanger, maar zonder enige denial kan ik niet anders dan dit een heel mooi scherm vinden. Toch moet ik er nog steeds niet aan denken om mijn VT60 te moeten inruilen voor een LED-TV of 4K-LED-TV. Groter is in mijn vocabulaire een perfecte en dus legitieme reden, maar anders is er nog weinig om je VT te overtreffen. Ik heb zeker niks tegen 4K, maar dan alleen op een OLED, want, pas dan is het af en tegen die tijd pas echt zinvol...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Hier komt een mooie binnenkomer. Dit is de eerste keer dat ik hoor van FHD. Ik ga nu ook even googelen, maar tot op heden kende ik alleen maar (zij het zeer vaagjes) 4K (wat naar mijn idee nog veel te veel een gimmick is: tv-zenders zijn minstens 60% van de tijd nog geeneens HD en als ze dat al zijn zenden ze 99% upschaled SD-beelden uit, kan ook niet anders.

    EDIT: Nondeju, voel ik me stom. xD FHD, Full HD dus :') Ik zag al een compleet nieuw systeem voor me, een concurrent voor 4K en weet ik het allemaal. Nja, mijn mening heb je. Full HD zou ik je aanraden. Voor de toekomst is 4K een goeie investering maar zeg nu werkelijk, zou jij 10 jaar zo'n TV aanhouden? Ik verwacht niet dat binnen 10 jaar HD onderdoet aan 4K.

  9. #9

    Standaard

    Bedankt voor de reacties dusver!

    Ik ben ook een beetje huiverig om mijn VT in te ruilen voor een LED eigenlijk hoor.... Ik heb jarenlang een plasma gehad, toen even een half jaar een destijds top of the line Samsung LED en die heel snel weer verkocht toen en mijn huidige VT gekocht. Twijfel nu of ik idd niet even een paar maanden mijn koopdrang moet onderdrukken en wachten tot de OLED's een beetje rond de 2000,- gaan kosten want ze zitten nu al op de 3499 en dan nog 500,- cashback van LG

    Leven zit vol moeilijke keuzes :P
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  10. #10

    Standaard

    Mijn advies: lekker je plasma behouden, zeker als het op gamen aan komt, het hoge energie verbruik en de kans op inbranden hoeven, met wat voorzichtigheid in gebruik, geen probleem te vormen.

    Nu ben ik persoonlijk wel iemand die lang met zijn aankopen wil doen en niet elke 2 jaar het nieuwste van het nieuwste wil.
    Heb een Dell laptop van 4 jaar oud (€900 destijds) die dankzij de SSD die ik onlangs heb ingebouwd veel moderne laptops van vrienden en familie het nakijken geeft, en mijn Pioneer plasma is inmiddels ook al bijna 6 jaar oud.
    Ik ga pas mijn volgende TV kopen als 4K OLED voor een schappelijke prijs verkrijgbaar is en ik verwacht dat dat minstens nog wel een jaar of 3 zal gaan duren.

    Wat betreft 4K ben ik toch wel overtuigd inmiddels, de betere 4K schermen hebben goede upscale mogelijkheden waardoor de huidige Blu-ray er ook van kan profiteren, en je hoeft echt niet met je neus op het scherm te zitten.
    bij hdtvtest.co.uk hebben ze vorig jaar nog een test gedaan met 55" FHD en UHD TV's op een kijkafstand van 9 feet (2.75 meter wat neer komt op 2 keer het beelddiagonaal) waarbij 48 van de 49 personen de UHDTV er uit wist te pikken.
    Het verschil was niet echt groot maar dus toch duidelijk genoeg voor vrijwel iedereen in het testpanel. ( link naar de test : http://www.hdtvtest.co.uk/news/4k-re...1312153517.htm )

    Of het verschil op 4 meter nog zo overtuigend zou zijn is natuurlijk de vraag en zeker gezien de meerprijs van UHD ten opzichte van FHD schermen, maar voor de toekomst zie ik zeker wel vele voordelen in 4K.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties dusver!

    Ik ben ook een beetje huiverig om mijn VT in te ruilen voor een LED eigenlijk hoor.... Ik heb jarenlang een plasma gehad, toen even een half jaar een destijds top of the line Samsung LED en die heel snel weer verkocht toen en mijn huidige VT gekocht. Twijfel nu of ik idd niet even een paar maanden mijn koopdrang moet onderdrukken en wachten tot de OLED's een beetje rond de 2000,- gaan kosten want ze zitten nu al op de 3499 en dan nog 500,- cashback van LG

    Leven zit vol moeilijke keuzes :P
    Dat maakt het leven interessant!

    Je heb natuurlijk ook de optie om ergens nog een VT60 of ZT60 op de kopt te tikken, de verschillen zijn best aanzienlijk en je gaat er dus op vooruit. En ze zijn scherp geprijsd.
    Op OLED moet je nog wel even wachten. Daarnaast kennen ze nog steeds wat problemen en ook inbranden behoort weer tot de issues evenals de levensduur. men past nu allemaal trukjes toe zoals dubbele blauwe OLED's, omdat blauwe OLED's aanzienlijk korter meegaan dan de overige kleuren. Dus je betaald flink en krijgt vooralsnog een Bèta-product. Nou, misschien is dat wat overdreven, maar je begrijpt waar ik naar toe wil. OLED staat in ieder geval nog niet hoog op de prioriteitenlijst van veel fabrikanten. Sterker nog, alleen LG is actief!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Ik zit eerlijk gezegd idd stiekem te twijfelen over de VT60 of ZT60. Wil een groter scherm dus waarom idd geen plasma. Stroomverbruik vind ik niet zo interessant. En inbranden heb ik met mijn VT50 ook totaal geen last van. Val weleens in slaap en dan staat hij een lange tijd op het blu ray menu voor hij op standby gaat en nooit problemen. Ook met gamen geen problemen mee.

    Zal maar is rond gaan snuffelen dan naar de opruimingen van de plasma schermen bij de diverse winkels haha. OLED is dus nog voorlopig geen optie voor zover ik begrijp.

    4K op 2.5m verschil kunnen zien is idd 1 maar op 4m. Ik ben op 4m zelfs tevreden over me 100 inch scherm met beamer kwa scherpte dan zal een 60/65 inch tv geen probleem opleveren gok ik.


    @Claudia
    Jij had voorheen ook de VT50 toch? is de VT60 een grote stap vooruit?
    Forrest Gump: Life is like a box of chocolate, you never know what you are gonna get...

  13. #13
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Doe maar Claudio. Sex operaties zijn nog geen optie, is mijn vrouw ook niet blij mee denk ik, vermoed ik...

    Ik heb daar een heel artikel aan gewijd wat in mijn vorige post onder het woordje aanzienlijk is gelinkt.
    In dat artikel staat als antwoord een volmondige JA. Het verschil is behoorlijk groot en dat op een scherm wat al niet slecht was. Ik zeg doen. Beter is er nog steeds niet te krijgen in een groter formaat. Alleen moet je het hebben van winkel voorraad. Hier in Amsterdam zijn ze bij de mm wel te leveren.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pretorian22 Bekijk bericht
    Ik zit eerlijk gezegd idd stiekem te twijfelen over de VT60 of ZT60. Wil een groter scherm dus waarom idd geen plasma. Stroomverbruik vind ik niet zo interessant. En inbranden heb ik met mijn VT50 ook totaal geen last van. Val weleens in slaap en dan staat hij een lange tijd op het blu ray menu voor hij op standby gaat en nooit problemen. Ook met gamen geen problemen mee.

    Zal maar is rond gaan snuffelen dan naar de opruimingen van de plasma schermen bij de diverse winkels haha. OLED is dus nog voorlopig geen optie voor zover ik begrijp.

    4K op 2.5m verschil kunnen zien is idd 1 maar op 4m. Ik ben op 4m zelfs tevreden over me 100 inch scherm met beamer kwa scherpte dan zal een 60/65 inch tv geen probleem opleveren gok ik.

    Stroomverbruik is voor mij ook niet een struikelblok, en in de winter kan de kachel een standje lager

    OLED, heeft voor mij nog steeds een hoop nadelen, prijs, kinderziektes, schermformaat maar tot 55inch, inbranden en 2 verschillende technieken. Vind de techniek van LG dan wel de betere en vond ook het beeld van de LG mooier dan van de Sammy, al is het al weer enige tijd geleden dat ik mij met OLED heb beziggehouden, het is het gewoon nog niet helemaal voor mij.

    Ja, net als Claudio houd ook ik van echt grote schermen, vind die grote 4K TV's van LG echt wel mooi, alleen de prijs houd mij toch echt wel tegen, bij schermen tot 60/65inch vind ik 4K weinig tot geen nut hebben. Ben wel erg benieuwd naar bijvoorbeeld de TV van jamiev, mooie maat en vraag me nu af hoe hij zijn series nu ervaart, ben ook benieuwd hoe zo'n TV Dvd's weergeeft, hij heeft het druk..... helaas nog geen gedegen gebruikerservaring van hem mogen lezen. Ook hier zou de prijs mij overigens tegenhouden.

    Ja... plasma vind het altijd heel rustig kijken, kan het niet goed uitleggen, maar momenteel bevalt mij de beamer beter, al kan ik wel begrijpen dat niet iedereen overdag een kamer wil verduisteren.

    Mijn beamer scherm is 2 meter breed, is dacht ik 93/94inch en het beeld is mooi scherp, kijk er zelfs heel wat series op DVD mee en de beperkingen van DVD in het achterhoofd gehouden, is dat best heel goed te doen en is er echt wel verschil te zien tussen de diverse Dvd's. Een 60/65inch plasma (mijn eigen plasma is 63inch) is echt mooi scherp en ook ik val wel eens in slaap, ben ook wel eens na enkele uren wakker geschrokken.... maar nooit enige vorm van inbranding gevonden als is dat geen garantie dat het je niet kan overkomen, het ene model is het andere model niet.

    Ben zelf van een 55inch LCD naar een 63inch plasma overgestapt, rustiger beeld en net iets meer impact bij het film kijken maakten het voor mij een stap die waard was om genomen te worden.

    Maar eerlijk is eerlijk, zoals gezegd durf ik niet echt een advies te geven momenteel al zou ik zelf niet zo'n 'curved' (krom) hype geval willen hebben omdat het nieuw is....

    Denk dat als je een maatje groter wil en zo'n grote plasma je voor een mooie prijs voor de voeten loopt..... meenemen
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Als ik een DVD kijk op mijn Full HD Samsung dan valt het mij iedere keer op hoe lelijk de ondertitels zijn, terwijl die bij het bekijken van een Blu-ray juist enorm strak en scherp ogen, zonder kartelranden e.d. Nu zal dat waarschijnlijk komen doordat het beeld van de DVD (720 bij 576 pixels) opgeschaald moet worden naar de native resolutie van de TV (1920 bij 1080 pixels). Het beeld ziet er dan nog wel redelijk acceptabel uit, maar de ondertiteling totaal niet. Blu-rays hebben dezelfde resolutie (1920 x 1080) als Full HD TV's, vandaar dat dit zo'n perfect plaatje geeft. Maar hoe zit dat nu als je een Blu-ray op een UHD-TV afspeelt? Ook daar moet het beeld opgeschaald worden. Krijg je dan bij het afspelen van een Blu-ray op een UHD-TV net zulke kartelranden als bij het afspelen van een DVD op een Full HD TV? (over het afspelen van DVD's op een UHD-TV durf ik het al helemaal niet te hebben). Of gebruikt men bij Blu-rays geen bitmap lettertypen meer zoals bij DVD's, maar schaalbare lettertypen? Iemand die dat weet?
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  16. #16

    Standaard

    Let op.
    Ik kan alleen voor mijzelf spreken.
    Op mijn 4k tv de samung hu 7500 75 inch is het upscalen naar 4k zonder kartels.

    Het beeld geeft je door de upscaling een nog meer hd feeling wat ik op de plasma nog nooit eerder had beleefd.
    Met dvd heb ik de ondertiteling ook strak zonder de kartels.

    En nee, ook dit is niet de perfecte tv, deze bestaat niet volgens mij.
    Het totaal plaatje klopt en geeft een veel beter beeld dan de plasma ooit heeft gedaan.

    Nogmaals dit zijn mijn bevindingen waar ik kijk in een verdonkerde ruimte.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jamie. Bekijk bericht
    Met dvd heb ik de ondertiteling ook strak zonder de kartels.
    Dat kan haast niet. Zowel op mijn 37 inch Panasonic HD Ready plasma in de woonkamer als op de 55 inch Samsung LED Full HD boven zie ik bij het afspelen van DVD's duidelijk kartelige ondertitels. Ze zijn tenminste lang niet niet zo strak en scherp als bij Blu-rays. Ik zal eens kijken of ik een voorbeeld kan vinden om het verschil duidelijk te maken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Dat kan haast niet. Zowel op mijn 37 inch Panasonic HD Ready plasma in de woonkamer als op de 55 inch Samsung LED Full HD boven zie ik bij het afspelen van DVD's duidelijk kartelige ondertitels. Ze zijn tenminste lang niet niet zo strak en scherp als bij Blu-rays. Ik zal eens kijken of ik een voorbeeld kan vinden om het verschil duidelijk te maken.
    En weet je dan welk apparaat de upscaling doet, de speler of de TV? Die Oppo zou het m.i. toch het beste moeten doen. . Jamie heeft natuurlijk de allerlaatste apparatuur, wat weer verder is geoptimaliseerd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    En weet je dan welk apparaat de upscaling doet, de speler of de TV? Die Oppo zou het m.i. toch het beste moeten doen. . Jamie heeft natuurlijk de allerlaatste apparatuur, wat weer verder is geoptimaliseerd.
    Ik heb de Output Resolution bij de Oppo op Auto staan. Ik kan eens kijken of het verschil maakt als ik dit op 1080p zet, maar dat verwacht ik eerlijk gezegd niet als ik onderstaande toelichting goed begrepen heb.

    Uit de handleiding van de BDP-83 (pag. 20):

    Select the Best Output Resolution

    (...) "For the HDMI output, the following output resolutions are available:
    Auto, 1080p,1080i, 720p, 480p/576p, 480i/576i, and SourceDirect. If “Auto” is selected, the player will determine its output resolution based on the best signal resolution that the TV can display."
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  20. #20

    Standaard

    Voorbeeld vergelijking ondertitels op DVD resp. Blu-ray (bron: DVDBeaver.com):

    DVD:


    Blu-ray:


    Hier zie je duidelijk dat de ondertitels op de DVD opgeschaald zijn en er dus erg lelijk en rafelig uit zien. Dat zal wel komen omdat het bitmap lettertypen zijn en geen TrueType of zo iets.
    Zoiets verwacht ik dus ook als je Blu-rays op een 4K-TV gaat vertonen.
    Laatst aangepast door Marcel Hoeve : 03-01-2015 om 12:27
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  21. #21

    Standaard

    Waarschijnlijk zijn de algoritmes nu beter en ook de herkenning van ondertitels en bewerken ze die zodat ze er strak uitzien.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    http://en.wikipedia.org/wiki/Subtitle_(captioning)

    Maak me er al jaren niet druk over, kijk wel heel veel series op DVD en het valt me niet
    meer echt op, het is nu eenmaal niet anders dat DVD een lagere resolutie heeft met
    zijn daarbij passende ondertitels.

    Ben ook benieuwd om bij jamie. te gaan ervaren hoe ondertitels er uitzien op een 4K TV, zowel
    van blu ray als van DVD, toch zal ik er geen serie op DVD minder om gaan kijken.
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Lees ook even deze post voor de volledigheid.
    http://dvd.nl/forum/showthread.php?9...=1#post1993915
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    @marcel.

    Ik heb ook duidelijk gezegd het gaat om mijn bevindingen.
    Speel alles via de pio bdp lx 58 blurayspeler met hdmi 2.0.

    Reviever idem dito.
    Laat de tv wel de upscaling doen vond ik net iets beter.
    Ik heb gewoonweg ook met dvd geen kartels en is de ondertiteling gewoonweg strak.

  25. #25

    Standaard

    Ik heb hier twee Oppo Blu-ray spelers staan, de al wat oudere BDP-83 en de vrij recente BDP-103D. Over het algemeen beschouwd worden deze tot de betere Blu-ray spelers in de markt gerekend. Ik zal eens kijken of, zoals Pepijn beweert, de algoritmes voor het upscalen van de ondertiteling op de BDP-103 beter zijn dan op de BDP-83. Ik betwijfel het omdat je bitmap lettertypen, zoals die bij DVD's voor de ondertiteling gebruikt worden, nu eenmaal niet kunt opschalen. Mijn receiver doet verder niets met het signaal. Die geeft het alleen maar rechtstreeks door naar de TV (HDMI Pass Through). En als die een 1080p-signaal ontvangt (native (Blu-ray) of opgeschaald (DVD)), doet die daar dus ook niets mee. Het is dan de Blu-ray speler die de opschaling uitvoert, indien noodzakelijk.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •