Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 26 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Flip4new via Marktplaats

    Mensen een waarschuwing vooraf indien iemand hier gebruik van zal gaan maken, maar eerste ervaring blijf er van weg!.

    Ik had dus een dvdspeler een Pioneer dvr-lx50 te koop staan op Marktplaats en kreeg enkele weken terug een email dat de er een nieuwe service was om elektronica te verkopen, dus hierop bekeek ik de waarde van de dvdspeler en het kwam uit op €45,-, dus dacht waarom wachten en bied hem maar aan via deze weg.
    En in vergelijking een erg hoge bedrag gezien er voor andere spelers een bedrag van 0,50 cent wordt geboden en mijn Sony blurayspeler zit zelfs op €20,- erg rare bedragen.

    Maar dus uiteraard goed ingepakt en ingeleverd bij Postnl.

    Eenmaal gearriveerd in Duitsland en gecontroleerd voor keuring kreeg ik onderstaande email van Flip4new met onderstaande melding,

    Op basis van ons testprotocol komt uw evaluatie niet overeen met de daadwerkelijke waarde op de volgende punten:


    • De cd/dvd-speler werkt niet naar behoren
    • De behuizing heeft ernstige beschadigingen



    Ze gaven mij nu dus 0,50 cent, hier maakte ik mij niet boos om maar de speler was 100% technische in orde en de behuizing was absoluut niks mee en ik ben niet gek ik zou de speler dan ook niet te koop aanbieden en al helemaal niet op deze manier op sturen naar een punt zoals nu het geval.
    Hierop gelijk een klacht email gestuurd naar Marktplaats met mijn ongenoegen er in en dat ik hoop dat de speler onbeschadigd retour komt.

    Half uur geleden stond DHL voor de deur en eenmaal het pakket geopend blijkt de voet lost te liggen in de doos en de speler uitgepakt was deze aan de rechterzijde volledig beschadigd dus ik ben totaal in schok en snap niet dat ik zo achterlijk ben geweest om gebruik te maken van deze service dus mijn ervaring is niet goed dus ik waarschuw maar vooraf indien iemand er ook gebruik van zal gaan maken.

    Heb overigens gebeld met Marktplaats Zakelijk want voor particuliere klanten is er geen nummer en de beste meneer nam toch de moeite om te kijken of mijn email was aangekomen en dit was het geval en dat er een onderzoek is gestart en dat er contact is opgezocht met het bedrijf in Duitsland, weet al wat voor een reactie vandaar wegkomt maar het lijkt mij onwaarschijnlijk dat het onderweg is beschadigd want had het overdreven goed ingepakt.

    Ben dus heel erg benieuwd wat voor reactie ik terug ontvang van Marktplaats, dus wil niet direct Flip4new afkraken maar ik neem eerlijk gezegd Marktplaats nu kwalijk .
    What ?

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Ja had dat ook gelezen maar hieronder nog een ervaring en het lijkt erop dat ze zo nu dan gewoon willekeurig wat voornamelijk wat oudere apparaten bewust beschadigen zodra er geen akkoord voor wordt gegeven een andere verklaring kan ik niet geven.
    In het algemeen zijn er ook erg veel positieve reactie in Duitsland terug te vinden maar denk dat ik als Nederlander aan de buurt was .
    Een ding is zeker mijn speler is heel erg hard op de grond gegooid.



    Vorsicht – nachdem ich das Gerät eingeschickt hatte (iPhone 4S) wurde der ursprünglich angebotene Preis um 70 Euro gedrückt. Soweit so gut. Als ich den Preis daraufhin nicht akzeptierte, kam das Gerät defekt an mich zurück – ein Fehler den auch Flip4New in ihrer Bewertung des Gerätezustands nicht aufführten. Das Gerät ist nun seit Wochen unbrauchbar. Apple verlangt 200 Euro Repararturkosten. flip4new weigert sich, die Verantwortung zu übernehmen und verweisen an Apple (!). Bei Apple findet man das gar nicht witzig. Anwalt ist eingeschaltet. Flip4new = Alptraum !
    What ?

  4. #4

    Standaard

    Die positieve reacties zijn daar duidelijk door het bedrijf zelf geplant...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5

    Standaard

    Weet je wel zeker dat je je eigen DVD-speler hebt teruggekregen? Hebben ze het niet verwisseld met eenzelfde typenummer? Wel heel toevallig dat er zoveel beschadigd bij hen aankomt.
    Typisch zo'n geval van: "Elektro apparatuur gezocht, defect geen bezwaar"...
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #6

    Standaard

    Ludo je vertrouwt het partij gezien Marktplaats er mee aan komt zetten via email en niet eens aan gedacht vooraf het inpakken foto's er van te maken of de serienummer er van te noteren je gaat er automatisch vanuit dat het wel goed zit op dat moment, normaal gesproken doe ik dit wel eens maar nu gewoon dus niet gedaan.

    Eerlijk waar van binnen komt er ook allemaal gerammel weg dit is echt niet normaal, dit heb ik nog nooit meegemaakt.
    Overigens had ik Flip4new direct een reactie gestuurd na ontvangen email, wou ze eigenlijk direct de huid vol schelden maar heb dit natuurlijk niet gedaan, had dus gevraagd waar ze het allemaal over hebben en dat wat er wordt beschreven gewoon niet klopt en dat ik mijn speler zsm terug wilde ontvangen. Het laatste werd direct begrepen want halve dag later in plaats van een reactie of iets dergelijke kreeg ik dus een email waarin staat het product is opgestuurd.
    Ben benieuwd wat Marktplaats als reactie krijgt en wat er aan mij wordt terug gekoppeld, weet zeker dat het er voor mij niet goed uitziet en het heeft mij op dit moment alleen een hoogwaardige speler gekost.
    Laatst aangepast door The Gr8oNe : 16-10-2014 om 21:16
    What ?

  7. #7
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Heel vervelend.

    Wel denk ik gelijk, " als iets te mooi is om waar te te zijn is het meestal te mooi om waar te zijn". Wellicht hebben hun nu een gaaf exemplaar en jij hun 'ouwe' beschadigde.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #8

    Standaard

    Tja wat moet ik hier nu mee dan, het begint al over de dat ik oneens ben met de waardebepaling terwijl ik dat niet eens had genoemd.



    Bedankt voor uw e-mail waarin u uw onvrede uitspreekt over de waardebepaling van Flip4New. Ik informeer u graag.

    Ik heb uw opmerking voorgelegd aan Flip4New en zij geven aan dat uw toestel in dezelfde staat teruggestuurd is als deze verzonden is. Zij hebben geconstateerd dat het standvoetje gebroken was en dat de diskdrive ook niet goed openging. Dit is de reden waarom er een lager bod is uitgebracht door hen.

    Ik vind het vervelend dat de service niet naar verwachting is geweest. Het is voor ons helaas niet te controleren wie het hier aan het juiste eind heeft. Wij zijn immers niet betrokken geweest bij de verzending of bij de ontvangst van het product. Daardoor kan er geen controle uitgevoerd worden en kunnen wij niemand in het gelijk stellen.

    Mocht u nog vragen hebben dan verneem ik dat heel graag van u. Fijn weekend voor nu.

    Met vriendelijke groet,

    Lisa

    Medewerker Klantenservice
    Het team van Marktplaats
    What ?

  9. #9

    Standaard

    Het kan natuurlijk ook zo zijn dat dat ding tijdens het transport door iemand is laten vallen of is beschadigd. Dus dan hebben beide partijen geen schuld maar iemand bij PostNL. Maar daar kom je nooit achter... Wel vind ik webwinkels als Marktplaats en Bol.com wel veel duikgedrag vertonen als je als consument zaken doet met een derde partij. De voorwaarden van die winkel zijn vaak lastig te vinden en bij een geschil doen de webwinkels weinig tot niks. Je kan heel makkelijk bij ze kopen maar als het om service gaat dan komen ineens de verborgen voorwaarden naar boven.

  10. #10

    Standaard

    Nu vindt ik Marktplaats al even min betrouwbaar en zij komen altijd met dit soort standaard antwoorden. alleen al die irritante reclames zegt mij al genoeg wat voor bedrijf het is, mooie worden maar ze weten niet echt hun verantwoordelijkheden te nemen.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nou, toevallig had ik bij Bol.com een paar boeken bij derden besteld. Ik ben door Bol.com inmiddels al een paar keer benaderd of ik toch echt mijn mening wil geven over de afhandeling. Dus dat is wel netjes. Bij Marktplaats heb je natuurlijk veel minder garantie. Had je echter foto's genomen van een werkend en onbeschadigd apparaat - met een recente krant -, dan moest een van partijen wel toe gaan geven. Nu zijn er zoveel betrokkenen, dat het een heel lastig verhaal zal worden.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Had je echter foto's genomen van een werkend en onbeschadigd apparaat - met een recente krant -, dan moest een van partijen wel toe gaan geven. Nu zijn er zoveel betrokkenen, dat het een heel lastig verhaal zal worden.
    Helemaal waar, maar wie doet dat nou? Zoals The Gr8oNe al aangeeft, je verwacht dat het goed gaat, dus daar denk je niet aan.
    Vanaf nu misschien wel, maar nu is het te laat.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  13. #13

    Standaard

    Indien het bij transport was beschadigd wat mij sterk lijkt dan denk ik dat de beste oplossing is om jezelf te dekken en hier werk van te maken met foto's van de verpakking of iets dergelijke om je te kunnen verdedigen, pakket is dus gewoon uitgepakt en behandeld en aan de hand daarvan een email uitgestuurd met hun zogenaamde bevindingen er in en bij geen akkoord hebben ze echt de daad bij het woord gevoegd.

    En ik heb de behuizing bekeken en als ik mij goed herinner had ik er een kleine krasje bovenop en soortgelijke krasje zit er op en het is wel mijn speler en niet een die is omgewisseld.
    Maar ik kan er echt om gaan janken, waarom moet je zo iets gaan doen om er een paar tientjes extra aan te willen gaan verdienen, een beetje vertrouwen die ik nog had in de medemens is nu met één ervaring weggenomen.

    Als het in Nederland was gebeurd dan was ik er heen gereden en had ik de speler door de voorraam heen gegooid zo kwaad ben ik op dit moment.
    Ik kan het gewoon niet plaatsen dat de speler tijdens transport is beschadigd want het is best een zware speler en denk dat de verpakking dan gewoon erg beschadigd moest zijn bij wijze van spreken maar de aanwezige schade is geen stoot schade maar echt val schade van hoge hoogte.
    What ?

  14. #14

    Standaard

    Kan me voorstellen dat je hier echt stevig van baalt en zelfs doodziek van bent. Je kan nog een hele stevige e-mail sturen naar het bedrijf met het feit dat, naast de al bestaande negatieve verhalen over dit bedrijf in andere landen, je nu ook veel aandacht gaat geven aan dit bedrijf in Nederland. Ze halen er waarschijnlijk hun schouders voor op, maar misschien vind je er wat genoegdoening uit. Dat is het enige wat je nu nog voor je kapotte dvd-speler gaat krijgen. Het is een les, een redelijk dure, maar bekijk het van de andere kant: je hebt in ieder geval geen blu-ray speler opgestuurd waar je 100 euro voor zou krijgen... Het is een schamele troost wellicht.

  15. #15

    Standaard

    Balen is zacht uitgedrukt, ik ben echt in ongeloof want je acht dit vooraf niet mogelijk tot dat het je overkomt en dan ook nog wetend dat er gewoon bewust schade wordt aangebracht.

    Ik heb een email gestuurd paar uur terug en kijken wat voor reactie er terug opkomt zoals jij aangeeft kans is klein dat het serieus wordt genomen.

    Op zich vond ik het al raar dat ze 45 euro gaven voor de Pioneer terwijl andere spelers 50 cent of 1 euro waard is volgens hun en mijn Sony bd speler zelfs 20 euro dus dit was gewoon een mooie kans in plaats van te laten stoffen op zolder dacht ik op dat moment.

    Mijn ervaring is nu bekend dus hoop dat mensen dit lezen en goed nadenken voordat je kostbare spullen opstuurt naar bedrijven zoals deze .
    What ?

  16. #16

    Standaard

    Even een opmerking: als je voor een speler 50 *cent* krijgt, dan doe ik toch de moeite niet om die op te sturen, hoor. Mijn tijd is meer waard. Dan zet ik 'm liever op een rommelmarkt voor 10 euro, dan ben ik 'm vast en zeker kwijt, en heb ik 20 x meer verdiend...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Klopt Werner, maar er werd gesuggereerd dat er 45 euro zou worden gegeven voor de speler. Pas bij aankomst werd dat verlaagd naar 50 cent.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  18. #18

    Standaard

    Werner €45,- was het bedrag wat ik zou ontvangen vooraf maar zoals Ludo ook aangeeft dit werd na inspectie verlaagd naar 50 cent, maar uiteraard gaat het niet om het bedrag maar om iets wat op de een of andere manier is beschadigd terug gekomen .
    What ?

  19. #19

    Standaard

    Dat er omwille van een foutje wat van het bedrag afgaat daar kan ik inkomen. Maar dit is 99 % minder!!! Dit is gewoon oplichting in zijn zuiverste vorm.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Werner kijk is hoe ik de speler heb terug gekregen , volgens hun dus zo opgestuurd gekregen dus vandaar die 50 cent.



    Bijlage 5516DSC_0613.jpg
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    What ?

  21. #21

    Standaard

    Dat is duidelijk een strategie bedacht door oplichters.
    Deze mensen al eens gecontacteerd?
    http://www.eccbelgie.be/
    http://www.eccnederland.nl/nl
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Bedankt voor de tip Werner, een email heen gestuurd dus even afwachten voor een reactie ik terug krijg.
    What ?

  23. #23

    Standaard

    Zo simpel is het om het maar in je eigen voordeel goed te praten. Dus heb maar het vraag gesteld of de verpakking was beschadigd en dit moest dan ook wel zo zijn gezien de schade behoorlijk is en de Pioneer wel tegen een stoot kan.
    Wanneer ik schade aantref aan een pakket dan ga ik niet verder met uitpakken en stuur ik het of terug of ik maak daar werk van door contact op te nemen etc, dit is denk ik wat iedereen zou gaan doen. Dus ik blijf bij mijn mening erover en zij bij hun eigen.

    Echt een *** situatie zo gezegd dan maar .


    Beste,

    Hartelijk bedankt voor uw mededeling mbt opdracht 1406-69P1W.
    Het apparaat is bij ons al in heel slechte staat aangekomen. Een van de voetjes was gebroken en ook de disk drive ging niet meer open. In deze staat is het toestel helaas niet meer waard dan 0,50 euro.
    Het apparaat was net zo teruggestuurd als hij is aangekomen. Wij manipuleren hier zeker géén apparaten en maken ook niets stuk.

    Sorry dat we geen betere nieuws voor u hebben.
    Met vriendelijke groet,

    Herzliche Grüße
    Simon Reinhard-Miltz
    What ?

  24. #24

    Standaard

    Misschien Tros Opgelicht eens mailen, of Roberto Stegeman?
    Lijtk em wel een leuke zaak voor dit soort programma's.

  25. #25

    Standaard

    Mijn sympathie heb je zeker en ik denk dat je het ook bij het juiste eind hebt. Ik vrees er alleen voor dat je, juridisch gezien, niet sterk staat. Ik heb enige kennis van sociaal recht en de regel in Nederland was dat de verzendende partij (jij in dit geval) verantwoordelijk was voor een pakket, totdat het daar arriveert. Met het verhaal van Flip4New lijkt 't erop dat zij deze regel in hun voordeel proberen te gebruiken. Daardoor zou jij met de problemen achter kunnen blijven. Ik hoop dat er iets anders uitkomt, maar vrees voor dit scenario.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •