De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Post Denon x2000 Harman Kardon HKTS 16

    Hoi

    Ik sinds 2 weken een Denon X2000 aangeschaft, samen met een surround set namelijk; Harman Kardon HKTS16 7.1
    Waarvan 2 gebruik ik als 2e zone in mijn keuken. Nu vindt ik het geluid erg schel klinken (te weinig mid).
    Heb het met de Audessy microfoon die bij de A/V receiver zit geconfigureerd. Nu is mijn vraag hoe ik dit kan verhelpen, en of dit te verhelpen is. Ook in de 2e zone, te weinig mid en laag.

    Groeten Joep Box








  2. #2

    Standaard

    Zelf alles instellen, misschien dat het dan wat beter klinkt. Er staat ergens wel een artikel geschreven door Edgar Smits hoe je dat het beste kunt doen, maar verwacht niet te veel wonderen, vooral niet van je zone 2 zonder sub.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum Joep.

    Wanneer de set nieuw is kan het ook zijn dat de luidsprekers ingespeeld moeten worden en dat het geluid daardoor nu nog wat vervorming heeft en de hoge tonen daardoor wat scheller zijn. Het enig wat je daar aan kunt doen is de set een paar nachtjes op een laag geluidsniveau laten spelen met alle luidsprekers als 'large' ingesteld zodat de conussen wat meer kunnen bewegen.

    Verder zou het kunnen zijn dat jouw gehoor moet wennen aan "het nieuwe geluid", wat normaal is als je de hele set in één keer vervangen hebt. In dat geval kun je de set eerst beter zelf instellen, dus zonder de instellingen van Audyssey laten spelen. Het geluid zal in beide ruimtes dan hetzelfde klinken, zodat je er makkelijker aan kunt wennen.

    Een andere oorzaak zou kunnen zijn, dat de klankeigenschappen van de luidsprekers niet goed die van de receiver aan kunnen vullen of dat de eigenschappen van de akoestiek in de winkel heel anders zijn dan bij jou thuis.

    Heb je een dergelijke combinatie beluisterd voor dat je deze kocht, dan zal het dus nog even duren voor je er van kunt genieten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •