Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
De resultaten 101 tot 111 van 111 worden weergegeven.

Discussie: Transformers 4 (BD)

  1. #101
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Het verschil tussen IMAX en gewoon 1.85:1 zit hem in de framing. Waar 1.85:1 min of meer dezelfde framing aanhoudt als 2.35:1, mis je links en rechts beeld (alsof je 2.35:1 in uitgezoomd in letterbox-formaat kijkt). Het is wat zwart-wit, maar in die zin kun je stellen dat in bijvoorbeeld een hoofd in 1.85:1 of 2.35:1 dezelfde grote heeft alleen is het beeld smaller bij 1.85:1. Een IMAX-scene op BD heeft weliswaar dezelfde hoogte-breedte-verhouding als 1.85:1, maar de inhoud en het effect is anders. Grofweg gezegd is het 2.35:1 informatie met onder en boven toegevoegde informatie. Dus letterlijk het meeste beeld. Eigenlijk heb ik dezelfde mening als jij, het is geen IMAX thuis, dus is het niet hetzelfde. Maar gisteren heb ik de film gekeken met dezelfde insteek, maar tijdens het kijken geeft zo'n IMAX-scene wel degelijk een wauw-factor (zeker als je in een verduisterde ruimte met een scherm kijkt wat 'perfect' zwart kan weergeven). En zoals Jeroen zegt los van de grote komt het 3D-gedeelte nog veel mooier tot zijn recht, maar dat is sowieso bij een 3D-versie in 1.85:1, dus dat is een bijkomstig voordeel. Maar zoals als alles bij film gaat het om de ervaring en dat werkt bij deze film erg goed.

    Ik had me niet veel voorgesteld van de film, immers de meningen waren soms niet mals. Hij zou te lang duren en weinig inhoud bieden, maar wat schetst mijn verbazing; ik heb gewoon enorm genoten van deze film. Ik vond hem nergens te lang en vond hem gewoon leuk en zelfs wat serieuzer dan de vorig delen, waar het soms meer comedy gericht was. Dan vond ik dit zelfs een verbetering, ondanks dat ik niks tegen dat comedy-gedeelte had. Puur no-brainer-vermaak. En misschien vond ik dit wel één van de betere delen.

    Dan mijn verwachtingen van de audio-track. Dit is de eerste Dolby Atmos-track op BD. Uiteraard heb ik (nog) geen Dolby Atmos versterker en toegevoegde speakers, maar dat deze track daardoor beter tot zijn recht komt qua surround/audio-gedeelte merkte ik toch wel. Mijn theorie dat alle audio informatie profiteert van een Dolby Atmos track gaat dus zeker op. Niet dat dit dé referentie-track is, maar ik merkte het wel degelijk. Helemaal neutraal ben ik niet, want ik ben momenteel wel aan het oriënteren naar zo'n receiver, dus dat maakt het wat minder neutraal van mijn kant. Desodanks ben ik nuchter genoeg om het een beetje onafhankelijk te beoordelen. Het kijken van deze film was voor mij in zijn geheel een prettige ervaring.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #102

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Keitraag zal je bedoelen.
    Besteld de 25ste oktober, verzonden de 28ste oktober en nog steeds niet binnen.
    Ik heb mijn exemplaar vandaag ontvangen.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  3. #103

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Als ik afga op de afbeelding op Bol, dan heeft de NL BD geen slipcover.
    Op afbeeldingen ga ik niet zo snel af. Meestal tonen deze ze zonder slipcover...
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  4. #104

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het verschil tussen IMAX en gewoon 1.85:1 zit hem in de framing. Waar 1.85:1 min of meer dezelfde framing aanhoudt als 2.35:1, mis je links en rechts beeld (alsof je 2.35:1 in uitgezoomd in letterbox-formaat kijkt). Het is wat zwart-wit, maar in die zin kun je stellen dat in bijvoorbeeld een hoofd in 1.85:1 of 2.35:1 dezelfde grote heeft alleen is het beeld smaller bij 1.85:1. Een IMAX-scene op BD heeft weliswaar dezelfde hoogte-breedte-verhouding als 1.85:1, maar de inhoud en het effect is anders. Grofweg gezegd is het 2.35:1 informatie met onder en boven toegevoegde informatie. Dus letterlijk het meeste beeld. Eigenlijk heb ik dezelfde mening als jij, het is geen IMAX thuis, dus is het niet hetzelfde. Maar gisteren heb ik de film gekeken met dezelfde insteek, maar tijdens het kijken geeft zo'n IMAX-scene wel degelijk een wauw-factor (zeker als je in een verduisterde ruimte met een scherm kijkt wat 'perfect' zwart kan weergeven). En zoals Jeroen zegt los van de grote komt het 3D-gedeelte nog veel mooier tot zijn recht, maar dat is sowieso bij een 3D-versie in 1.85:1, dus dat is een bijkomstig voordeel. Maar zoals als alles bij film gaat het om de ervaring en dat werkt bij deze film erg goed.
    In "The Hunger Games: Catching Fire" zit op de Engelse Blu-ray ook een groot gedeelte dat in "IMAX-formaat" zou zijn. Maar ik vond dat eerlijk gezegd nogal tegenvallen. Het was voor mij meer een formaatwisseling binnen een film van 2.40:1 naar 1.78:1. Als ik zie hoe films opgenomen worden dan zie je op/in de camera's het kader waarbinnen de scene moet vallen. De cameraman/-vrouw moet dus opletten dat hij/zij binnen dat kader blijft. Voor een film op 1.78:1-formaat (of 1.85:1) zal dus ook een andere beeldkader gebruikt worden. Als je een film die gefilmd is in 2.40:1 als 1.78:1 zou uitbrengen, dan zou dat er erg vreemd uitzien. En omgekeerd natuurlijk ook. Ik kan me wel voorstellen dat de 3D op 1.85:1 beter tot zijn recht komt dan bij 2.40:1. Aanvankelijk werden 3D-films ook op dat 'grotere' formaat uitgebracht, maar men zag al gauw in dat men dat niet kon volhouden.

    Overigens: deze film laat ik aan me voorbijgaan. Is niet echt mijn genre, hoe goed de beeldkwaliteit en het geluid ook mag zijn.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  5. #105
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat laatste is ook de belangrijkste reden om een film wel of niet te kijken. Beeld- en geluidskwaliteit zijn belangrijk, maar secundair aan de inhoud.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #106

    Standaard

    Heeft er nu iemand een idee of deze bij ons een slipcase heeft?
    Ofwel is het bluf van de persoon in kwestie die hem heeft dat hij op deze simpele vraag niet kan antwoorden ofwel wordt deze vraag straal genegeerd.
    BD (1243) What i Watch

  7. #107

    Standaard

    De DVD en de BD 3D iig niet.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #108

    Standaard

    De UK uitgave bevat zoals verwacht ook de 3D Imax versie. Morgen in huis

  9. #109

    Standaard

    Had deze ook graag besteld in UK voor de slipcase. Maar € 27 inclusief verzending vind ik er toch wat over.
    BD (1243) What i Watch

  10. #110

    Standaard

    Heeft de 2D NL versie ook de Imax scenes? Ik heb TF2 uit US besteld destijds omdat die wel IMAX scenes had en de NL versie niet
    uh, uh, It's a dinosaur

  11. #111

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joslyn Bekijk bericht
    Heeft de 2D NL versie ook de Imax scenes? Ik heb TF2 uit US besteld destijds omdat die wel IMAX scenes had en de NL versie niet
    Alleen de 3D heeft IMAX.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •