De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mastered in 4 K problemen

    Sinds de ultra HD tv's in opkomst zijn komen er nu dus ook steeds meer Blu Ray films uit die Masterd in 4 K zijn en hier begint voor mij dus het probleem te komen.
    Heb nooit problemen gehad met het afspelen van een Blu Ray film maar de films die Mastered in 4 K zijn kan ik dus niet op een normale manier afspelen.
    Het beeld valt regelmatig even weg dan en komt daarna wel weer terug maar het gebeurt echt heel vaak dat dit gebeurd en zoals ik zie gebeurd dit meestal bij scenes met veel snelle bewegingen in het beeld. Ben diversen instellingen al nagegaan en veranderd in m'n Blu Ray speler en de TV maar niets lost het probleem op, ook de laatste software update staat al op de Blu Ray speler maar dat helpt ook niets.
    Ik heb de volgende apparatuur:

    Panasonic TH-46PZ80 Full HD 100hrtz plasma TV
    Denon DBP 1610 Blu Ray speler
    Monster Cable HDMI kabel

    Wie o wie kan mij vertellen waarom ik dit probleem heb en vooral hoe ik dit op een simpele manier kan oplossen.
    Alvast bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Zou kunnen dat je de BD speler het beeld op deep color of andere instelling hebt gezet(mogelijkheden: RGB, YCbCr, YCbCr422 en Full RGB), waarschijnlijk dan YCbCr en dat de TV dat niet aankan of de HDMI kabel redt het niet qua doorvoersnelheid.
    Mijn Pana geeft aan dat hij meer kleuren weergeeft bij de deze BD's, tegelijkertijd met de weergave of het 1080p24 of iets dergelijks is. Als je dit niet ziet dan zou je de speler op YCbCr422 kunnen zetten en dan zou het probleem verholpen kunnen zijn.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Bij de HDMI instellingen van m'n Blu Ray speler heb ik alleen de keuze tussen YCbCr en RGB en de HDMI instelling van Deep Colour staat op Auto maar zet ik dat op Uit maakt het geen verschil.

  4. #4

    Standaard

    Al een andere HDMI kabel geprobeerd?
    Staan de laatste software updates op de speler en de TV? Edit: Zie net dat de BD speler deze heeft

    Kun je de HDMI RGB setting eens veranderen, staat in datzelfde menu en waar staat deze op ingesteld?
    Laatst aangepast door peptalk : 25-09-2014 om 14:10
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5
    Super Member Avatar van geoffreyvanvugt
    Registratie datum
    Apr 2011
    Woonplaats
    Balconië - Plaatsje in Costa de Le Mere

    Standaard

    Is het niet zo dat je in de disc zelf de optie kunt kiezen om 4k remaster afte spelen? Dus met andere woorden de normale full HD optie kiezen in schijfmenu zelf?
    Marantz SR7011 * Marantz PM7003 * Sony UBP-X800 * LG 55UF850V * Optoma HD26 * Optoma DS-9092PWC
    Samsung Ziggo Horizon * Pro-Ject Debut III Esprit * Dune HD Solo Lite 4K * Custom Game/HTPC


    Front = Jamo Concert VII * Surround = Jamo Concert V * SurroundBack = Jamo Concert V
    Center = Jamo Concert II * Heights = Jamo 28 * Subwoofer = Jamo Sub 360 en Klipsch K-100SW


  6. #6

    Standaard

    Het is speciaal gemaakt voor 4K-content, en uitgerekend de 4K-schijven spelen niet? Ik zou er om lachen ware het niet dat het eigenlijk in triest is.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Heb je meerdere van deze schijven of heb je toevallig alleen Total Recall?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Klinkt als een HDMI-kabel probleem, of misschien is je HDMI aansluiting op je tv of speler defect.

  9. #9

    Standaard

    Even antwoord geven op diversen vragen:

    Ik heb nog geen andere HDMI kabel geprobeerd omdat ik die op het moment niet (nodig) heb, als dit daadwerkelijk het probleem is welke raden jullie me dan aan ? (beste zonde eigenlijk omdat ik toen der tijd geloof ik ruim 100 euro heb betaald voor m'n huidige Monster Cable HDMI kabel waarvan ik er twee heb omdat hij via m'n AV receiver loopt)
    Heb trouwens ook al getest om de HDMI kabel direct via de TV aan te sluiten maar daar ook niet het gewenste resultaat.

    Zou niet weten hoe ik een softwware update op m'n tv zou moeten krijgen omdat daar geen aansluitingen op zitten waarmee ik verbinding kan maken met internet.

    De HDMI instelling staat op YCbCr en kan ik alleen nog op RGB zetten maar lost niet het probleem op.

    Nee je kan bij de film(s) niet de optie Remastered in 4 K uitzetten helaas.

    Het zijn inderdaad uitsluitend de 4 K schijven die het niet doen, heb Spiderman 2 en (had) Elysium en beide hetzelfde probleem.

    Als de HDMI aansluiting op de speler of de TV kapot zou zijn, zou ik waarschijnlijk ook problemen hebben met (gewone) BR discs en dat is niet het geval.

  10. #10

    Standaard

    HDMI RGB setting zit volgens gebruiksaanwijzing iets verder in het menu, deze kun je op normal of op enhanced zetten volgens de gebruiksaanwijzing.. Heb je deze al geprobeerd, eventueel i.c.m. die YCbCR/RGB setting?

    Ik zou het gewoon met een HDMI kabel van de Action proberen, die kosten ongeveer 3 euro.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  11. #11
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Zet eens de audio output op BitStream of PCM.

  12. #12

    Standaard

    Waarschijnlijk zit de bitstream te hoog voor uw speler. Ik denk niet dat het de kabel is.

    ik heb zo een Celine Dion in Las Vegas blu-ray die enkel op mijn ps3 wil spelen, toen ik de bitstream opvroeg was deze bijzonder hoog. De stand alone samsung en de Panasonic verslikten zich beiden in deze disc.

    ivm die monster kabel, dat is een andere discussie, maar onder de 3 a 4 meter zijn die geen bit beter dan een kabel van de Action, of die 4 voor 12 euro iBood aanbiedingen, die kabels kunnen enkel een verschil geven op lange afstanden.

  13. #13

    Standaard

    Ik heb de HDMI kabel uit de UPC Horizon Mediabox gehaald en in de BR speler gedaan maar nog steeds hetzelfde probleem.
    HDMI RGB settings heb ik ook op normal en enhanced geprobeerd maar ook helaas geen positief resultaat.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Waarschijnlijk zit de bitstream te hoog voor uw speler. Ik denk niet dat het de kabel is.

    ik heb zo een Celine Dion in Las Vegas blu-ray die enkel op mijn ps3 wil spelen, toen ik de bitstream opvroeg was deze bijzonder hoog. De stand alone samsung en de Panasonic verslikten zich beiden in deze disc.
    Dit probleem heb ik ook één keer gehad met de Blu-ray van Kuifje. De bitrate op de 3D-schijf ligt hoger, en is wel gewoon in 2D af te spelen. Maar op een Philips Blu-ray speler ging 'ie richting het einde van de film in de mist doordat de totale bitrate op 40 mbit kwam.
    Vervolgens de normale 2D-schijf erin geen probleem. In de PlayStation 3 overigens ook geen enkel probleem met beide schijven. Doordat ik daar de bitrate kon zien is het m'n enige verklaring hiervoor.

    Nu schijnen deze heruitgaven ook de maximale bitrate te benutten, dus misschien dat je Blu-ray speler dit toch net niet aan kan, omdat je zelf al zegt dat het gebeurt tijdens actievolle momenten.
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  15. #15

    Standaard

    Misschien even zoeken op het web of meerdere mensen met dezelfde BR speler dit probleem hebben. het lijkt er inderdaad op dat de speler het signaal niet goed kan verwerken, waarschijnlijk door de hogere bitrate.
    Héél misschien wordt jouw speler te warm? De CPU moet meer data doorpompen. Voel eens even aan de speler of ie erg warm wordt...

    Leen een BR speler van een vriend die een nieuwer model heeft en test het. Dan kom je er meteen achter of het aan de speler ligt.
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  16. #16

    Standaard

    Mijn Sony s350 speelt 4K geremasterde BD's perfect af en die dateert al van 2008.

  17. #17
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk gewoon de blu-ray speler die een update voor disk compatibiliteit nodig heeft. 4K-mastering is een leuke marketingterm, maar los van een iets hogere bitrate is het gewoon een normale blu-ray die binnen de beperkingen van de blu-ray specs moet blijven. Het kan zomaar zijn dan een nieuwe beveiliging parten speelt. Ook onze recensie-disc van Spider-Man gaf diverse problemen waar een software update van de pc-software die gebruikt wordt om bijvoorbeeld screenshots te maken.

    De oudheid van de speler is niet direct de reden, waardoor een oudere speler het wel gewoon doet. Kabels e.d. zullen niet veel uitmaken. TV-software kan ook de oorzaak zijn, maar die blijven op een gegeven moment uit, dus zou ik niet mijn hoop op vestigen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •