Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 27 worden weergegeven.

Discussie: Netflix DD 5.1

  1. #1

    Standaard Netflix DD 5.1

    De Netflix app op mijn blu ray speler geeft een andere layout dan die op mijn tv.
    De tv app is sneller en aangenamer om te gebruiken maar daar heb ik enkel stereo.
    Ik kan ook niet wijzigen naar DD+ 5.1.

    De blu ray speler gaat met hdmi naar de reciever en dan terug met hdmi naar de tv.
    De tv met optische kabel van digital aux out van de tv naar digital aux in van de reciever.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  2. #2

    Standaard

    Heeft denk ik gewoon met de app opvje blu ray speler zelf te maken. Kan me geen andere reden voorstellen eigenlijk.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Ook als je in het menu van Netflix zelf bij opties kijkt lukt het niet? Bij mijn blurayspeler kan ik on the fly van audio en subs wisselen, bij mijn WD Mediastreamer kan dat niet, dan moet ik in het filmmenu van Netflix de opties aanpassen. Bij een kids account kun je trouwens helemaal niet de subs etc veranderen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Ook als je in het menu van Netflix zelf bij opties kijkt lukt het niet? Bij mijn blurayspeler kan ik on the fly van audio en subs wisselen, bij mijn WD Mediastreamer kan dat niet, dan moet ik in het filmmenu van Netflix de opties aanpassen. Bij een kids account kun je trouwens helemaal niet de subs etc veranderen.
    Ook dat laatste ligt aan waar je op kijkt. Op mijn TV kan ik via Kids account weldegelijk wisselen van audio en subs. Het blijven tenslotte programma's die op een apparaat draaien. Daar kan dus wezenlijk verschil in zitten. Zo is Netflix op mijn TV, blu-ray speler en Xbox360 net wat anders. Op de PS4 is het hetzelfde als op mijn Sony TV overigens.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Heb net contact gehad met een Netflix medewerker via de chat hulplijn.
    Hij wist mij te vertellen dat er wel wat problemen gemeld werden met de app op Samsung tv's.
    Ze werken volop aan bugfixes.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  6. #6

    Standaard

    Ik heb gister voor het eerst de app op mn LG BD speler gebruikt terwijl ik eerst altijd de app op mn Samsung TV gebruikte. De app op de LG is inderdaad veel mooier qua UI, sneller qua loaden en qua beeld en geluid ook een stuk beter. Het 5.1 geluid is ook een stuk fijner (ruimtelijker, gedetailleerder) via HDMI dan via Toslink vanuit mn TV.

  7. #7

    Standaard

    Dat is idd ook precies mijn ervaring. Afgelopen jaren diverse apparaten gehad met Netflix en de ene fabrikant is wat sneller met updates dan de andere. Mijn TV en PS4 zijn tot nu toe het fijnste qua gebruikerservaring met de Xbox360 daar net achter. Mijn blu-ray speler is heel erg traag met Netflix. Dat is niet fijn kijken. Laden van de app zelf duurt erg lang en ook de kwaliteit van de audio via de blu-ray speler is erg slecht. Klinkt heel erg gecomprimeerd. Er is dus veel verschil, wat ik eerder ook al aangaf.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  8. #8

    Standaard

    Apple tv doet het anders ook foutloos hoor…

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Apple tv doet het anders ook foutloos hoor…
    Heeft iemand gezegd van niet?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Heeft iemand gezegd van niet?
    Nee maar ik dacht ik gooi het even in groep.

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Nee maar ik dacht ik gooi het even in groep.
    Je gaf het zo stellig aan alsof je je standpunt moest verdedigen, vandaar mijn opmerking

    De Apple TV is idd een van de betere Netflix spelers op de markt.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  12. #12

    Standaard

    Via HDMI heb ik nu wel 5.1 audio.
    Toch geeft Netflix aan dat het stereo is.

    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  13. #13

    Standaard

    Dan heb je geen echt 5.1 audio, maar maakt je receiver/surroundset er virtueel 5.1 geluid van. Kennelijk heeft die film dus geen 5.1 audio. Anders zou het er óf tussen staan óf je hebt geen goed werkende Netflix app/client
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #14

    Standaard

    Ik heb het al verschillende films en series uitgetest.
    Nergens de optie 5.1.

    Zelfde serie of film op de blu ray speler geeft wel de optie 5.1.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hanske636 Bekijk bericht
    Ik heb het al verschillende films en series uitgetest.
    Nergens de optie 5.1.

    Zelfde serie of film op de blu ray speler geeft wel de optie 5.1.
    Dan ligt het aan je app. Kan je die verwijderen en opnieuw installeren? Anders gewoon je BD speler gebruiken denk ik zo...

  16. #16

    Standaard

    App verwijderen en opnieuw installeren heb ik al gedaan.
    Smart hub volledig opnieuw installer ook.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  17. #17

    Standaard

    Ondersteunt je TV überhaupt 5.1 dolby geluid over de optische uitgang? Daar begin ik nu aan te twijfelen. De kans is dus groot dat je TV het gewoonweg niet ondersteunt. Veel tv's ondersteunen slechts 2.0 namelijk. Misschien stuurt je tv alleen 5.1 uit over een HDMI audio return kanaal. Dat moet je receiver dan vervolgens ook ondersteunen...
    Laatst aangepast door Michael Hamers : 26-09-2014 om 16:13
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #18

    Standaard

    De apps op onze telefoons, de iPad én de WD TV mediaplayer geven allemaal de optie DD5.1 of stereo (indien de film/serie van oorsprong 5.1 geluid heeft) weer. En via de chromecast aan de tv en geluid via de surroundset geeft ook netjes een goede surround sound weer bij ons.

  19. #19

    Standaard

    cc64d0976560ff4596ff0652ccd9434a_8708.jpg

    Ik zie links een toslink aansluiting zitten, dus als het goed is moet hij 5.1 audio kunnen uitzenden. Maar heb je de TV ook zo aangesloten op je reciever?
    Overigens geeft mijn app op mn Samsung TV ook gewoon 5.1 aan. Vreemd probleem.

  20. #20

    Standaard

    De toslink had ik op de reciever aangesloten op de 'Digital Aux In'.

    Als ik op de reciever dan die uigtang selecteer krijg ik wel 5.1 geluid maar geen echt DD5.1 geluid zoals Michael Hamers al zegt in zijn eerdere post.
    Als ik de toslink aansluit op de 'tv In' aansluiting op de reciever krijg ik totaal geen geluid.

    Nu is alles aangesloten met HDMI.
    Van de HMDI 2 (ARC) aan de tv naar de HDMI out op de reciever.
    Geeft hetzelfde geluid als de toslink.

    Als ik een bestand met DD5.1 op een usb stick afspeel via de usb poort(en) aan de tv krijg ik wel DD5.1.
    Zowel met toslink als HDMI aangesloten zoals beschreven.
    Dus kan ik er toch van uitgaan dat de aansluitmethode en reciever instelling oké is en dat beide uitgangen op de tv DD5.1 ondersteunen?

    Luidspreker instellingen op de tv zijn ingesteld op 'ontvanger'.


    Extra instellingen staat op 'dolby digital'.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  21. #21

    Standaard

    Tja, op basis van bovenstaande kan ik dan niet anders dan concluderen dat het aan de app van Netflix zelf ligt binnen de Samsung Smarthub... Heb je al eens contact gelegd met Samsung zelf? Wellicht is het een bekend probleem en zijn ze bezig met een oplossing
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  22. #22

    Standaard

    Ik heb net contact gehad met een medewerkster van Samsung via de live chat.
    Deze dame was blijkbaar niet echt vertrouwd met Netflix.
    ....en plots was ze weg....



    Volgens de info op de website van Samsung is mijn tv toestel niet compatibel met de Netflix app

    Om te zien of Netflix compatible is met uw TV opent u deze website. Staat uw modelcode hier tussen, dan is Netflix beschikbaar op uw TV.
    Laatst aangepast door hanske636 : 29-09-2014 om 18:34
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  23. #23

    Standaard

    Dat kan aan allerlei factoren liggen dat ze wegvalt. Wellicht even het plaatje verwijderen, dat is niet echt netjes.

  24. #24

    Standaard

    Ik heb ondertussen al een paar keer contact gehad met zowel Samsung als Netflix.
    Het lijkt wel een spelletje tafeltennis....

    Samsung -->
    Om specifiekere antwoorden te krijgen kun je beter je vragen stellen aan Netflix. Het is hun app en zij zijn verantwoordelijk voor de updates. We denken dat je dan sneller een duidelijk antwoord krijgt. Succes!
    Antwoord hierop van Netflix -->
    Ja, dat zeggen ze vaker, maar wij leveren de app, en de fabrikanten zijn uiteindelijk de gene die de app erop plaatsen en updaten.
    Er is inderdaad wel een probleem met audio, maar de verantwoordelijkheid ligt niet bij ons.
    Het is een softwarematig probleem, die in dit geval bij Samsung ligt.
    Zoals ik aangaf, wij leveren elke fabrikant dezelfde 'basis' app, en zij passen dit aan naar hun apparatuur.
    Als er daarin iets fout gaat, zit dit van hun kant fout.
    En dan krijg jij bij Samsung dit antwoord -->
    We hebben naar de laatste informatie gekeken. Voor sommige modellen is er momenteel geen DD5.1 geluid op Netflix.
    Netflix is hiervan op de hoogte en ze zijn bezig om een update te maken die dit oplost.
    Het verbaast ons dan ook dat Netflix de verantwoordelijkheid weer bij ons ligt.
    Aangezien zij uiteindelijke de maker van de app zijn, en hierdoor dus ook verantwoordelijk voor een app die aansluit bij de tv's.
    Niet omgekeerd. We snappen dat dit voor jou erg vervelend is maar we kunnen je geruststellen dat het dus een bekend probleem is waar een oplossing voor in de maak is.
    Deze oplossing komt wel vanuit Netflix, aangezien Samsung geen apps maakt en de tv's niet kan aanpassen op een manier die ervoor zorgt dat de huidige app wel DD5.1 geluid heeft.
    Hopelijk geeft deze informatie je meer duidelijkheid.
    Het zal dus nog wel effe duren eer het opgelost is.
    Ik denk er nu over om mijn Netflix account op te zeggen of dan toch maar extra kosten te doen om op een andere manier Netflix te kijken.
    De kans dat mijn volgende tv weer een Samsung gaat worden is in ieder geval heel klein....
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

  25. #25

    Standaard

    Sinds vandaag is het eindelijk opgelost.
    Samsung UE46H7000 - Pioneer BDP-LX55 - Samsung BD-E6100 - MED800X3D - Pioneer VSX-S500 - Pioneer S-HS100
    Mijn Collectie

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •