Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 201 tot 225 van 268 worden weergegeven.
  1. #201

    Standaard

    Als ik de recensies op blu-ray.com van de 4K Blu-rays lees, dan vind ik ze allemaal nogal teleurstellend en geen upgrade waard, mocht ik dat ooit overwegen...
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als ik de recensies op blu-ray.com van de 4K Blu-rays lees, dan vind ik ze allemaal nogal teleurstellend en geen upgrade waard, mocht ik dat ooit overwegen...
    Viel me laatst ook al op ja dat het erg teleurstellend is.

  3. #203

    Standaard

    Bij MM Zwijnaarde kosten ze 23.90. Vind dat dat ng meevalt voor een "nieuwe" drager in vergelijking met een nieuwe 3D blu-ray...

  4. #204
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Zeker als je ziet dat sommige Blu-ray Discs opeens wel behoorlijk duur zijn en eigenlijk maar weinig zijn gezakt qua prijs door de jaren heen, maar goed, als ze ook nog eens heel duur zijn gaat niemand ze kopen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  5. #205

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hoeve Bekijk bericht
    Als ik de recensies op blu-ray.com van de 4K Blu-rays lees, dan vind ik ze allemaal nogal teleurstellend en geen upgrade waard, mocht ik dat ooit overwegen...
    Heb je ze ook gelezen? Allen, op Concussion na, zijn blijkbaar een duidelijke upgrade qua beeld, maar als uitschieters Spider-man en de Smurfen.

  6. #206
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    The Revenant & Deadpool zijn nu ook op Bol.com te vinden.

  7. #207
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Mediamarkt Amsterdam Noord (wat echt een slecht filiaal is) had zelfs een paar UHD BD's in de rekken staan. Gewoon tussen de rest. Niks geen promo's en als je niet weet wat het is mis je echt de hele heisa rondom een nieuw medium. Bij Blu-ray disc was dat toch echt een heel stuk beter qua promotie. Uiteraard even goed bekeken en de doosjes waren net zo dik als de reguliere BD's. Fantastic Four en nog een paar, maar geen een was voorzien van 3D-geluid als Dolby Atmos of DTS:X. Ook geen demo's om al dat pracht en praal aan de man te brengen (als dat al kan zonder een op een vergelijk). Dat schiet dus lekker totaal niet op. Nou goed, meestal zijn de eerste titels nooit hoogstaande uitgaves, maar je wilt ze denk ik toch aan de man brengen. Dus het enige 'voordeel' is dus dat ze 4K zijn (althans in theorie), er geen 3D meer wordt ondersteund en er ook niet veel eer valt te halen in geluidskwaliteit... En dat moet mij (terwijl ik meestal erg gevoelig is voor dat soort zaken) overtuigen om mijn Oppo te vervangen voor een crappy Sammy- of Panasonic UHD BD speler. Nee, ik werd er niet warm of koud van en voor mijn gevoel vrij kansloos. Wat moet de neutrale klant dan wel niet. Heerlijk gehuld in anonimiteit dus... Nee, breng het lekker discreet..?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #208

    Standaard

    Wij worden als Nederland natuurlijk helemaal niet meer serieus genomen met films op vaste dragers, dus verbaast me dit helemaal niets. Zal in Duitsland en Engeland wel heel anders zijn denk ik zo.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #209

    Standaard

    Bij Fame in Amsterdam stonden ze netjes bij elkaar, langs de import Blu-ray's.

  10. #210

    Standaard

    Het is gewoon triestig om zien dat het nu de hardware bedrijven zijn die achter lopen. Samsung heeft dit toestel zo goed als nergens op voorraad, ook niet in Amerika waar de speler al even uit was. Dus ofwel hebben ze de vraag onderschat, wat mij bijzonder lijkt, ofwel is er iets mis met het apparaat en willen ze er niet plots miljoenen van produceren.

    Zolang de releases nu uitkomen met een gewone BD disc kan je ze al aankopen voor in de toekomst, maar het is bizar, en vooral ook omdat het reeds verschenen titels zijn zullen er niet veel dit kopen.

    EDIT: In België beweert Van den Borre dat ze de speler exclusief hebben: http://www.vandenborre.be/blu-ray-sp...sung-ubd-k8500 wat natuurlijk een enorm domme zet zou zijn van Samsung.

  11. #211

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Het is gewoon triestig om zien dat het nu de hardware bedrijven zijn die achter lopen. Samsung heeft dit toestel zo goed als nergens op voorraad, ook niet in Amerika waar de speler al even uit was. Dus ofwel hebben ze de vraag onderschat, wat mij bijzonder lijkt, ofwel is er iets mis met het apparaat en willen ze er niet plots miljoenen van produceren.

    Zolang de releases nu uitkomen met een gewone BD disc kan je ze al aankopen voor in de toekomst, maar het is bizar, en vooral ook omdat het reeds verschenen titels zijn zullen er niet veel dit kopen.

    EDIT: In België beweert Van den Borre dat ze de speler exclusief hebben: http://www.vandenborre.be/blu-ray-sp...sung-ubd-k8500 wat natuurlijk een enorm domme zet zou zijn van Samsung.
    Ik heb vorige week gepraat over 4K-spelers met een verkoper van MM Antwerpen. Hij verklaarde dat de huidige 4K-spelers te duur zijn om door MM te worden aangeboden.
    Tegen de zomer (of net erna) zouden er goedkopere 4K-spelers verwacht worden en deze toestellen zouden dan wel door MM worden verkocht.

  12. #212

    Standaard

    Ik wacht wel af wat die PS4.5 gaat worden...

  13. #213
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dan hoop ik dat de consoles wat aan hun HD-audio gaan doen, want volgens mij (XBO weet ik het zeker van) kan je nog steeds geen onaangetaste bitstream afspelen tijdens het kijken van een BD of het spelen van een spel.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #214

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dan hoop ik dat de consoles wat aan hun HD-audio gaan doen, want volgens mij (XBO weet ik het zeker van) kan je nog steeds geen onaangetaste bitstream afspelen tijdens het kijken van een BD of het spelen van een spel.
    PS4 volgens mij wel Claudio, en de PS3 ook vanaf de Slim versie. Alleen wel alleen 2D, geen 3D.

  15. #215

    Standaard

    UNIVERSAL PICTURES HOME ENTERTAINMENT
    ONTHULT EERSTE TITELS OP 4K ULTRA HIGH DEFINITION

    AMSTERDAM/BRUSSEL, 19 april 2016 – Vandaag heeft Universal Pictures Home Entertainment (UPHE) haar plannen aangekondigd om een brede waaier aan films te releasen in 4K Ultra HD. Dit next-gen home entertainmentplatform, dat geschikt is voor fysieke dragers en digitale distributie, is op de markt aan een steile opmars bezig. Vanaf deze zomer begint UPHE wereldwijd met het geleidelijk uitrollen van haar steeds groter wordende filmportfolio. Het aanbod zal, naast nieuwe releases – waaronder langverwachte kaskrakers als The Huntsman: Winter’s War, Warcraft en Jason Bourne – ook recentere hits omvatten, zoals Everest, Lucy en Lone Survivor, om er slechts een paar te noemen. Het filmaanbod in 4K Ultra HD zal in de toekomst bovendien aangevuld worden met een selectie spectaculaire speelfilms in het IMAX-formaat.

    Verwacht wordt dat consumenten tegen het einde van 2016 zullen kunnen kiezen uit een aanbod van meer dan 100 beschikbare titels van de verschillende distributeurs en UPHE is van plan om haar titels op zowel 4K Ultra HD Blu-ray als op digitale 4K Ultra HD-formaten beschikbaar te maken. Ongeacht platform of drager, zullen alle releases uitpakken met een combinatie van 4K-resolutie en de verbluffende kleurenpracht die kenmerkend is voor High Dynamic Range. Bovendien zullen veel releases de consument onderdompelen in multidimensioneel geluid voor de ultieme geluidservaring.
    UPHE zal een selectie van haar nieuwe en catalogustitels uitbrengen in een opgewaardeerde versie, met mastering in Dolby Vision™. Dankzij dit HDR-formaat (high-dynamic-range of hoog dynamisch bereik) spatten de kleuren tijdens het afspelen van het scherm. Het helderheidspalet is zo groot dat de ultra-levendige kleuren nog een pak meer nuances en schakeringen krijgen.
    “4K Ultra HD betekent een reuzensprong op het vlak van film kijken,” stelt Eddie Cunningham, President, UPHE. “In combinatie met het brede draagvlak binnen de sector, stelt de verbluffende resolutie en piekluminantie van het formaat ons in staat om de consument een echt vernieuwende kijkervaring aan te bieden, een motor die de toekomst van home entertainment zal aandrijven. De geavanceerde technologie achter met name 4K Ultra HD Blu-ray zorgt zonder enige twijfel voor de beste, meest ongerepte kijkervaring die de consument thuis ooit kon beleven. Een opwindende ervaring die de komende jaren ongetwijfeld ongeëvenaard zal blijven.”


    Gezien de films die als voorbeeld vermeld worden weet ik niet zeker of ze ons ook gaan overladen met die nieuwe blu-ray's... Lone Survivor haha

  16. #216

    Standaard

    http://www.cnet.com/news/dolby-visio...tv-format-war/

    Er zijn dus verschillende standaarden met betrekking tot 4k hdr, samsung en lg doen iets anders. Met andere woorden als je tv x koopt weet je niet of je optimaal van je tv kan genieten.

  17. #217

    Standaard

    Alemaal fantastisch deze op de borst klopperij, maar ..........

    Nederland loopt i.v.m. andere landen nog honderdentitels op BD achter.
    Laten ze die eerst maar eens uitbregen en niet telkens dezelfde titels recycelen in een andere vorm of formaat.

    Ik als voormalig early adaptor doe dit keer niet mee,

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    UNIVERSAL PICTURES HOME ENTERTAINMENT
    ONTHULT EERSTE TITELS OP 4K ULTRA HIGH DEFINITION

    AMSTERDAM/BRUSSEL, 19 april 2016 – Vandaag heeft Universal Pictures Home Entertainment (UPHE) haar plannen aangekondigd om een brede waaier aan films te releasen in 4K Ultra HD. Dit next-gen home entertainmentplatform, dat geschikt is voor fysieke dragers en digitale distributie, is op de markt aan een steile opmars bezig. Vanaf deze zomer begint UPHE wereldwijd met het geleidelijk uitrollen van haar steeds groter wordende filmportfolio. Het aanbod zal, naast nieuwe releases – waaronder langverwachte kaskrakers als The Huntsman: Winter’s War, Warcraft en Jason Bourne – ook recentere hits omvatten, zoals Everest, Lucy en Lone Survivor, om er slechts een paar te noemen. Het filmaanbod in 4K Ultra HD zal in de toekomst bovendien aangevuld worden met een selectie spectaculaire speelfilms in het IMAX-formaat.

    Verwacht wordt dat consumenten tegen het einde van 2016 zullen kunnen kiezen uit een aanbod van meer dan 100 beschikbare titels van de verschillende distributeurs en UPHE is van plan om haar titels op zowel 4K Ultra HD Blu-ray als op digitale 4K Ultra HD-formaten beschikbaar te maken. Ongeacht platform of drager, zullen alle releases uitpakken met een combinatie van 4K-resolutie en de verbluffende kleurenpracht die kenmerkend is voor High Dynamic Range. Bovendien zullen veel releases de consument onderdompelen in multidimensioneel geluid voor de ultieme geluidservaring.
    UPHE zal een selectie van haar nieuwe en catalogustitels uitbrengen in een opgewaardeerde versie, met mastering in Dolby Vision™. Dankzij dit HDR-formaat (high-dynamic-range of hoog dynamisch bereik) spatten de kleuren tijdens het afspelen van het scherm. Het helderheidspalet is zo groot dat de ultra-levendige kleuren nog een pak meer nuances en schakeringen krijgen.
    “4K Ultra HD betekent een reuzensprong op het vlak van film kijken,” stelt Eddie Cunningham, President, UPHE. “In combinatie met het brede draagvlak binnen de sector, stelt de verbluffende resolutie en piekluminantie van het formaat ons in staat om de consument een echt vernieuwende kijkervaring aan te bieden, een motor die de toekomst van home entertainment zal aandrijven. De geavanceerde technologie achter met name 4K Ultra HD Blu-ray zorgt zonder enige twijfel voor de beste, meest ongerepte kijkervaring die de consument thuis ooit kon beleven. Een opwindende ervaring die de komende jaren ongetwijfeld ongeëvenaard zal blijven.”


    Gezien de films die als voorbeeld vermeld worden weet ik niet zeker of ze ons ook gaan overladen met die nieuwe blu-ray's... Lone Survivor haha
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #218

    Standaard

    Ze zullen het toch echt gaan proberen om het door je strot te duwen.

  19. #219

    Standaard

    Ik ben in ieder geval wel enthousiast over UHD maar eerst moeten ze maar eens zorgen dat alle specs definitief zijn dan gaan we verder praten over apparatuur.....
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  20. #220

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Wedlock Bekijk bericht
    Ik ben in ieder geval wel enthousiast over UHD maar eerst moeten ze maar eens zorgen dat alle specs definitief zijn dan gaan we verder praten over apparatuur.....
    Ik vraag me door al die verschillende apparatuur en nieuwigheden op vlak van tv nog steeds af of mijn UHD tv die ik vorig jaar kocht wel degelijk zo'n UHD blu-ray kan afspelen in zijn volle "glorie" (mits een uhd bd player).

  21. #221

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik vraag me door al die verschillende apparatuur en nieuwigheden op vlak van tv nog steeds af of mijn UHD tv die ik vorig jaar kocht wel degelijk zo'n UHD blu-ray kan afspelen in zijn volle "glorie" (mits een uhd bd player).
    Nee, jouw tv is natuurlijk "UHD-ready". Straks mag je een nieuwe kopen die "full-UHD" is...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  22. #222

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Ik vraag me door al die verschillende apparatuur en nieuwigheden op vlak van tv nog steeds af of mijn UHD tv die ik vorig jaar kocht wel degelijk zo'n UHD blu-ray kan afspelen in zijn volle "glorie" (mits een uhd bd player).
    Zonder HDR ondersteuning kan je dat wel vergeten dus dan moet je aan de Netflix wil je van 4k genieten.

    Diep triest voor mensen die nu een UHD toestel hebben maar misschien geen UHD schijfjes kunnen spelen.

    Heel die ontwikkeling is zo warrig voor de consument.

  23. #223

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Zonder HDR ondersteuning kan je dat wel vergeten dus dan moet je aan de Netflix wil je van 4k genieten.
    In "volle glorie" zal idd niet lukken als je geen HDR hebt. Maar een tv met HDMI 2.0 en HDCP 2.2 (toch?) is voldoende om een UHD speler aan te sluiten.

  24. #224

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rvvnr1 Bekijk bericht
    In "volle glorie" zal idd niet lukken als je geen HDR hebt. Maar een tv met HDMI 2.0 en HDCP 2.2 (toch?) is voldoende om een UHD speler aan te sluiten.
    Als je een UHD scherm koopt wil je gewoon voor volle glorie! gaan neem ik aan.

  25. #225

    Standaard

    Wat voor tv heb je nu eigenlijk nodig.

    Ik wil gerust het serie nummer van m'n tv eens geven maar dat ken ik nu niet meteen van buiten.

Pagina 9 van 11 EersteEerste ... 567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •