Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste
De resultaten 151 tot 175 van 268 worden weergegeven.
  1. #151

    Standaard

    Is er al een standaard voor 4k? Ik had ooit een hd-dvd speler van toshiba gekocht . Gelukkig is mijn collectie tot 2 hd-dvd's gebleven.

  2. #152

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Wait and See
    Source: High-Def Digest

    Forget About 3D with Ultra HD

    In all the hype about Ultra HD, the manufacturers and home video studios have also been careful to downplay another issue that some viewers will find disappointing. If you happen to be a fan of 3D (and it seems that fewer and fewer people are these days), you’re completely out of luck. The Ultra HD format does not support 3D. I say again for emphasis: The Ultra HD format does not support 3D. At all. Period. End of discussion. It’s not in the spec. Nobody has any interest in adding it to the spec anytime soon. As far as Ultra HD is concerned, 3D is dead.
    How can this be? Why would the new, super-advanced format drop a feature that’s already available on regular Blu-ray?
    The first thing you need to understand is that there is no such thing as a 4k 3D movie at the present time. Not in theaters, not anywhere. All 3D movies are 2k. Yes, this includes that special overpriced screening of ‘Star Wars: The Force Awakens’ you just saw in super deluxe IMAX 3D Laser Projection from dual 4k projectors. Even that was upconverted from 2k. Nobody in Hollywood is making 3D movies at 4k. The resource requirements are too huge. Given that the public’s interest in 3D is waning, there’s been no big push in the industry to invest in 4k 3D. That being the case, the Ultra HD Alliance decided to dump it altogether.
    If you enjoy 3D and want to continue watching movies in that format, you’re stuck with standard Blu-ray.

  3. #153

    Standaard

    Tja, ik kan er niet zo van wakker liggen. 3D ziet er op mijn 2K TV al waanzinnig uit, ik zou niet weten wat UltraHD daaraan nog zou moeten toevoegen. En een groter scherm dan 55 inch komt er bij ons toch niet in. Als Ultra HD-TV's maar 3D-weergave blijven ondersteunen, vind ik het best. 4K-televisies met passieve 3D-ondersteuning schijnen wel nog een verbetering van het beeld op te leveren ten opzicht van 2K-TV's, als ik dit artikel mag geloven. Maar voor mij hoeft er niet zo nodig 3D-content in 4K gemaakt te worden. Dat hele UltraHD-gedoe vind ik toch al zo'n marketing ding, zeker als je bedenkt dan de meerderheid van de Nederlandse TV-kijkers niets om HD geeft.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  4. #154

    Standaard

    Mee eens hoor, ik ga ook niet meedoen aan deze hype, net als niet aan het Atmos/DTS:X verhaal. Heb nu een 50" actief 3D scherm met een 7.1 audio-opstelling en dat vind ik voor de komende jaren wel even prima.

  5. #155

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Mee eens hoor, ik ga ook niet meedoen aan deze hype, net als niet aan het Atmos/DTS:X verhaal. Heb nu een 50" actief 3D scherm met een 7.1 audio-opstelling en dat vind ik voor de komende jaren wel even prima.
    Wat UHD betreft geef ik je gelijk, de winst die daar te behalen is ten opzichte van de huidige standaard is marginaal, zeker als je scherm niet zo groot is.
    Maar wat betreft Atmos/DTS:X/Auro3D zou je toch eens een keer een demo moeten gaan beluisteren. Dat voegt echt een extra dimensie toe aan het geluid!
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  6. #156

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Maar wat betreft Atmos/DTS:X/Auro3D zou je toch eens een keer een demo moeten gaan beluisteren. Dat voegt echt een extra dimensie toe aan het geluid!
    Ik snap wat je zegt en het zal best fantastisch klinken, maar ik ga toch echt geen speakers aan mn plafond hangen. Dat vind ik zelf echt geen porum. En ik heb net een paar jaar geleden mn receiver vervangen, dus ik vind het wel even best. En de meest euro's gaan nu eenmaal nu richting de kleine...

  7. #157
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk wel dat als ze een nieuw product op de markt moeten brengen wat niet echt direct aantoonbaar verbetering geeft (BD vs UHD BD) ze zichzelf in de vingers snijden. Er zijn er genoeg die weerstand hebben tegen 3D, maar toch graag een complete ervaring willen kopen. Als je moet gaan uitleggen dat een nieuw medium beter is maar beperkingen heeft, je daar wel je collectie voor moet vervangen, in het begin flink aan de prijs is en wellicht nog vol met bugs zit, dan kan ik me voorstellen dat niet iedereen naar de winkel holt. Het verschil van DVD naar BD was voor velen al een non-issue en dan moet men nu voor een marginaal verschil (wat voor veel mensen niet eens mogelijk is om waar te nemen. Wie heeft er nou 20/20 vision) weer een flinke investering doen.

    Ik ben een geboren early adopter, maar 4K boeit mij totaal niet. De keuze voor een 4K-LED op 1080p OLED is snel gemaakt. HDR is leuk, maar ik vraag me of of OLED niet al jaren hetzelfde biedt? Voor mij geen 4K voorlopig en dus ook geen UHD BD en al helemaal niet als deze geen 3D biedt. Want ik vind het zeker wel leuk om zo nu een dan een film in 3D te kijken. Ik vraag me sowieso af of UHD BD wel enig kans maakt in de tijden van streaming en andere online diensten?
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #158

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Ik snap wat je zegt en het zal best fantastisch klinken, maar ik ga toch echt geen speakers aan mn plafond hangen. Dat vind ik zelf echt geen porum. En ik heb net een paar jaar geleden mn receiver vervangen, dus ik vind het wel even best. En de meest euro's gaan nu eenmaal nu richting de kleine...
    Als ik het kleinste paartje van mijn Focal 800 serie aan het plafond zou gaan hangen, dan lijkt mij dat ook
    niet echt een mooi gezicht, een setje dipooltjes uit die serie(ik heb er geen) zou nog kunnen gaan.

    Toch, zoals bijvoorbeeld bij Claudio en ook bij jamie. is het niet storend in het interieur, het is maar net
    hoe je het laat inpassen in het geheel, al boeit mij het zicht toch minder dan het uiteindelijke resultaat,
    het geluid, want dat oog je ermee te verbeteren.

    Gelukkig hier liefhebbers van techniek, ook een wederhelft vol begrip en dat maakt al snel meer
    mogelijk, zeker als het de hobby is, je geeft elkaar de ruimte. Nu wil ik zelf zo min mogelijk gaten
    in muren of plafonds, het liefst alles zodanig geplaatst, dat het ook direct weer verwijderbaar is,
    dat was ook het uitgangspunt bij de beameropstelling, het is daar ook bij 2 gaatjes in het plafond
    gebleven en het scherm is in een poep en een scheet te verwijderen.

    Atmos vergt een investering, centjes maar ook tijd en ruimte om het in te passen, je moet het
    dan ook echt willen, net als de uitbreiding van 5.1 naar 7.1 is ook de aanvulling van 7.1 naar
    7.1.2 of 7.1.4 weer een subtiele uitbreiding van de geluidsbelevenis, als het aan staat merk
    je het, als het tenminste goed staat niet echt..... maar als je het uit zet, dan mis je het.

    Ben er zelf nog volop mee aan het stoeien in een proefopstelling, echt fraai ziet dat er niet
    uit, maar hier in huis is er niemand die zich daar maar enigszins aan stoort.

    4K, ach, nee..... alleen iets voor de echt veel grotere schermen anders heeft het inderdaad
    echt geen nut..... en de industrie iedereen maar gek maken..... 8K is ook al onderweg, niet
    dat het nut heeft, maar ze kunnen het en denken het te kunnen verkopen.... ach laat de
    schapen maar gaan, zelf heb ik het ook nog niet nodig, maar als er een leuke betaalbare
    4K beamer op de markt komt en de 4K schijven en UHD spelers zijn leuk geprijst..... dan
    kan het er best wel eens van komen.

    Net als Claudio kijk ik echt niet alles in 3D en hoeft ook niet alles in 3D, maar zo bij tijd
    en wijle is het een heel fijne belevenis en maakt het de belevenis van de film wat dieper.

    4k en kromme tv's.... en zeker die van 50inch en kleiner.... leuk voor de fabrikanten en de
    winkels om weer wat omzet te maken..... en nu hopen ze dat iedereen gaat lopen springen
    om 8K....

    Zelf geniet ik nog steeds volop van Full HD in 2 meter breed en als tante niet was
    gestopt met het doorgeven van het beeld via HDMI..... dan had ik ook nog geen
    ATMOS gehad.... Nodig was het niet..... maar het kon.
    Have fun and enjoy your collection

  9. #159

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik denk wel dat als ze een nieuw product op de markt moeten brengen wat niet echt direct aantoonbaar verbetering geeft (BD vs UHD BD) ze zichzelf in de vingers snijden. Er zijn er genoeg die weerstand hebben tegen 3D, maar toch graag een complete ervaring willen kopen. Als je moet gaan uitleggen dat een nieuw medium beter is maar beperkingen heeft, je daar wel je collectie voor moet vervangen, in het begin flink aan de prijs is en wellicht nog vol met bugs zit, dan kan ik me voorstellen dat niet iedereen naar de winkel holt. Het verschil van DVD naar BD was voor velen al een non-issue en dan moet men nu voor een marginaal verschil (wat voor veel mensen niet eens mogelijk is om waar te nemen. Wie heeft er nou 20/20 vision) weer een flinke investering doen.

    Ik ben een geboren early adopter, maar 4K boeit mij totaal niet. De keuze voor een 4K-LED op 1080p OLED is snel gemaakt. HDR is leuk, maar ik vraag me of of OLED niet al jaren hetzelfde biedt? Voor mij geen 4K voorlopig en dus ook geen UHD BD en al helemaal niet als deze geen 3D biedt. Want ik vind het zeker wel leuk om zo nu een dan een film in 3D te kijken. Ik vraag me sowieso af of UHD BD wel enig kans maakt in de tijden van streaming en andere online diensten?
    Als ze het niet doen...... waarom zou je dan nog een 4K of laat staan een 8K in de toekomst gaan nemen als je weet dat er geen knappe content
    voor gaat komen?

    Zelf blijf ik, zeker voor 3D nog wel even bij Blu ray, als het voor de bios al genoeg was, dan is het voor mij ook nog steeds voldoende, bij mij is
    het een kwestie van betaalbare 4K beamer en UHD Blu ray beschikbaar.... ben tevreden, wacht het allemaal rustig af en zal zeker ook niet
    hard naar de winkel hollen voor de 1e UHD BR speler.
    Have fun and enjoy your collection

  10. #160
    "A man's got to know his limitations", ...

  11. #161

    Standaard

    Triest..... gelukkig heb ik geen haast met 4k, wat een nep.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #162

    Standaard

    Wat ben ik toch blij dat ik dit jaar gewoon een 1080p scherm gekocht heb.

  13. #163
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Doet me denken aan een bijbelse Kerstverse.

    Kwam op de aarde en droeg al zijn kruis.

    Je zou denken vrij kansloos, begin er niet eens aan. Terwijl ik naar Feyenoord - PSV kijk op een anderhalve meter van mijn 1080p 65" plasma en denk, "wat een scherp beeld zeg".
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  14. #164

    Standaard

    Bij de Blu-ray was ik destijds nog sterk overtuigt van de voordelen ten opzicht van de DVD dat ik al voorhand ben gestopt met DVD,s kopen. 10 jaar geleden ben ik vrijwel gestopt met DVD terwijl ik pas 2 jaar later mijn eerst Blu-ray speler en discs heb gekocht.

    Met Ultra HD heb dit dus helemaal niet, en ga gewoon afwachten hoe dit gaat onwikkelen.
    Ik zal er op dit moment in ieder geval zeker geen BD minder voor kopen.

    Er zal zeker wel verschil zitten tussen FullHD en UltraHD maar in welke maten zal dat zijn?, en is het de meerprijs wel waard?.

    Ik sta ook vaak versteld hoe verbluffend een goede Blu-ray er uit kan zien, ondanks dat het maar 1080p is,..zo goed zelfs, dat ik een leek er van zou kunnen overtuigen dat het 4K is.

    Ik ben wel benieuwd naar de eerste reviews van UltraHD Blu-rays en sta er op zich zeker wel open voor, maar ze moeten me er nog wel van overtuigen.
    Iets wat bij Blu-ray niet het geval was waar ik destijds dus al in vroeg stadium op ingeprongen ben.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  15. #165

    Standaard

    En weer iets anders: http://www.totaaltv.nl/nieuws/21900/...-te-maken.html

    Heb je net een Ultra HD-tv en is deze over een tijd als er echt aanbod komt waardeloos als je geen HDR hebt. In plaats dat ze nu iets ontwikkelen wat ook lang geschikt blijft.

  16. #166

    Standaard

    Uitleg techniek: http://tweakers.net/nieuws/108703/dv...et-kraken.html

    Als ik het zo lees, bestaat de kans dat de sleutel niet op de speler staat maar elders. Wat als ze die server platleggen zoals iemand in de reacties ook zegt.

  17. #167

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    En weer iets anders: http://www.totaaltv.nl/nieuws/21900/...-te-maken.html

    Heb je net een Ultra HD-tv en is deze over een tijd als er echt aanbod komt waardeloos als je geen HDR hebt. In plaats dat ze nu iets ontwikkelen wat ook lang geschikt blijft.
    IK wilde in 2015 bijna een 4K toestel kopen maar toen ik er achter kwam dat veel toestellen dat nog niet aan boord hadden ging het snel over.
    Ben met het 1080p scherm wat ik in 2015 kocht super tevreden en heb dus geen moment spijt.

  18. #168

    Standaard

    Is er al iets meer bekend over of de 4K Blu-ray's ook in Nederland gaan verschijnen en zo ja waar deze dan te koop zullen zijn?

    Vanmiddag zelf met Bol.com gechat, maar zij wisten nog van niets, zelfs niet van de UHD-titels die Fox over een week of twee gaat uitbrengen..

  19. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door djTheHague Bekijk bericht
    Is er al iets meer bekend over of de 4K Blu-ray's ook in Nederland gaan verschijnen en zo ja waar deze dan te koop zullen zijn?

    Vanmiddag zelf met Bol.com gechat, maar zij wisten nog van niets, zelfs niet van de UHD-titels die Fox over een week of twee gaat uitbrengen..
    Ik lees net dit artikel: Samsung 2016 Blu-ray speler line-up, met UBD-K8500 topmodel. En daarin lees ik het volgende:

    Samsung heeft deze week de complete Blu-ray speler line-up voor 2016 bekendgemaakt en helaas zien we daar maar één nieuw model in terug. Samsung brengt de eerste Ultra HD Blu-ray speler, de UBD-K8500, naar Nederland maar laat de meeste spelers van 2015 in het assortiment.
    De Samsung UBD-K8500 krijgt een prijs van 499 euro mee. Voor dit bedrag krijg je ook de Ultra HD Blu-ray-versie van The Martian (met Matt Damon) ter waarde van 40 euro gratis.
    Ook kwam ik dit tegen: Panasonic DMP-UB900 Ultra HD Blu-ray speler half april te koop. Quote daaruit:

    De DMP-UB900 Ultra HD Blu-ray speler ligt vanaf half april in de Nederlandse winkels. De prijs is nog niet bekendgemaakt maar wij gaan uit van 599 of 649 euro. In de UK gaat de speler 599 Britse ponden kosten. Voor dit bedrag krijg je twee Ultra HD Blu-ray films meegeleverd; Mad Max en San Andreas.
    Minimaal half april gaan er dus dingen gebeuren. Geen idee of titels dan ook gewoon in de winkel te koop zullen zijn. Veel fysieke verkoopkanalen zijn er natuurlijk niet meer.

  20. #170

    Standaard

    Hahaha zoveel geld voor een speler wie koopt dat nu ?

  21. #171

    Standaard

    Zulke vreemde prijzen zijn dat toch niet voor zo'n niche product dat net op de markt komt?

  22. #172

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Hahaha zoveel geld voor een speler wie koopt dat nu ?
    Ik zou zeggen: lees dit artikel eens. Da's nog een aankondiging van een van de allereerste BD-spelers in Nederland: de Sony BDP-S1E. Prijskaartje toen: 1299 euro.

    edit: ok, er waren toen wel goedkopere opties. Maar ook de spelers in dit artikel kostten nog 599 en 899 euro. Het zijn dus geen vreemde prijzen voor de eerste generatie van een speler van een nieuw medium.
    Laatst aangepast door Richard B. : 23-03-2016 om 19:45

  23. #173

    Standaard

    Toch blijf ik het opvallend vinden dat er bij grote partijen en Bol.com en MediaMarkt nog niets te vinden is als dit alles halverwege volgende maand al op de markt moet verschijnen. Of is dit gebruikelijk met nieuwe elektronica?

  24. #174

    Standaard

    Dat electronica aangekondigd is wil nog niet zeggen dat het dan ook gelijk dezelfde dag in de winkels ligt......kan best wel even duren eer zo'n distributieproces op gang is en ik geloof niet dat de fabrikanten grote voorraden gaan aanleggen voor Nederland dus word het mondjesmaat geleverd.
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  25. #175

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Hahaha zoveel geld voor een speler wie koopt dat nu ?
    Een beetje knappe Blu ray speler kost hetzelfde of zelfs meer, heb zelf kortgeleden nog een Blu ray speler
    aangeschaft die net zoveel kost als zo'n UHD gevalletje

    Knappe..... dat is niet zo'n plastic weggooi geval die ze bij bosjes bij de MM verkopen

    Als je het hardware deel van het forum een beetje in de gaten houd dan zie je dat de liefhebbers
    hier op het forum best bereid zijn om een paar euro extra voor leuke apparatuur uit te geven,
    je houd niet voor niets van het origineel en wilt dat dan ook zo optimaal mogelijk kunnen bekijken
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 7 van 11 EersteEerste ... 34567891011 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •