Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7891011
De resultaten 251 tot 268 van 268 worden weergegeven.
  1. #251
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ja, maar de mediamarkt is meestal niet zo'n winkel. Dat blijkt ook uit de prijzen bij jouw mediamarkt. Alhoewel ze wel prijzen vergelijken met concurrenten. Daarnaast kun je je afvragen waarom ze bij de introductie van een nieuw te slijten medium geen vaste afspraken maken om dit soort 'negatieve' prijzen te vermijden. Ik bedoel, hier heeft Warner geen baat bij en het nieuwe medium al helemaal niet. Iedereen onthoudt straks maar een ding... Belachelijk duur, ook al zakken ze over een paar maanden in prijs.

    Ik vind het een totaal falen om dat nieuwe medium aan de man te brengen. Hoe dom kunnen ze zijn?

    PS: uiteraard geloof ik helemaal wat je zegt hoor en ik weet dat jij het kan weten.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  2. #252

    Standaard

    Warner titels nu ook te koop bij MM (Mad Max, Pan, San Andreas,... wel 30 eur. duurder dan de fox titels.
    Laatst aangepast door WaymannDirector : 23-04-2016 om 11:32

  3. #253

    Standaard

    Om aan te te tonen dat het kan, heb ik ze allemaal 24,99 euro gezet:

    https://www.tvserieshop.be/nl/speelf...u-ray-ultra-hd

  4. #254

    Standaard

    Ikzelf heb net Mad max gekocht aan €26,99 in MM Roeselare. Nog veel geld, maar wil deze al een hele tijd herzien. Daarmee maar meteen voor de toekomst gekocht.

    Fox titels waren daar ook €23,99. Wel van elke film 1 kopie beschikbaar.
    Laatst aangepast door Lorre : 23-04-2016 om 13:09
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  5. #255

    Standaard

    Misschien even een domme vraag, maar kan je een 4K Blu-ray afspelen in een gewone blu-ray speler zodat je deze in Full HD bekijkt ? Of herkent de speler die schrijf niet ?

  6. #256

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Misschien even een domme vraag, maar kan je een 4K Blu-ray afspelen in een gewone blu-ray speler zodat je deze in Full HD bekijkt ? Of herkent de speler die schrijf niet ?
    Ik vermoed dat een 4K Blu-ray niet werkt op een gewone speler maar dat weet ik niet zeker.

    Van een domme vraag kun je in dit geval niet spreken want alles rondom het 4K/UHD gebeuren is zo vaag als maar zijn kan.

  7. #257

    Standaard

    Ik vermoed ook niet dat zal gaan,..weet het bijna wel zeker.
    Wel wordt bij vrijwel elke 4K Blu-ray ook de normale Blu-ray meegeleverd, wat al een stuk nuttiger is als die Blu-ray/DVD combo,s.

    Hoewel ik zelf niet op 4K zit te wachten bekruipt me toch weer het Dejavu gevoel van toen BD werd uitgebracht.
    Toen waren er ook veel technische problemen als HDTV,s die geen HDCP HDMI ingang haden,..maar er was vooral ook veel weerstand onder DVD bezitters die bang waren voor de degradatie van hun DVD collectie, met upscaling DVD spelers zou je met bestaande DVD,s de zelfde kwaliteit als BD krijgen en Blu-ray was totaal nutteloos en zo voort, en zo voort.

    Bij de komst van de DVD het zelfde liedje hoewel wel in mindere maten, ik zelf als LaserDisc bezitter wilde er toen in eerste instantie ook niets van weten, maar dat was natuurlijk een nutteloze reactie.
    Als we alles al op voorhand al zouden verwerpen, zaten we nu waarschijnlijk nog met de VHS band.
    Ik heb dus echt wel respect voor de aerly adopters als zal ik er deze keer geen van zijn.
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  8. #258

    Standaard

    Misschien kan Lorre het eens testen... Er komen namelijk Sony films uit in de UK veel eerder dan bij ons en die 4K's hebben ned subs. de blu-ray die erbij zit niet.

  9. #259

    Standaard

    Hier ook een domme vraag. Ik zie overal bij de specs van de eerste UHD-spelers enkel DTS-HD Master Audio en True HD staan als audio. Kunnen deze dan eigenlijk ook de nieuwe Atmos en DTS:X aan?
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  10. #260

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door WaymannDirector Bekijk bericht
    Misschien kan Lorre het eens testen... Er komen namelijk Sony films uit in de UK veel eerder dan bij ons en die 4K's hebben ned subs. de blu-ray die erbij zit niet.

    Net geprobeerd en dit lukt niet. Speler geeft aan: 'Niet herkende disc'
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  11. #261

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lorre Bekijk bericht
    Hier ook een domme vraag. Ik zie overal bij de specs van de eerste UHD-spelers enkel DTS-HD Master Audio en True HD staan als audio. Kunnen deze dan eigenlijk ook de nieuwe Atmos en DTS:X aan?
    de Samsung speler kan het 'aan' maar ondersteund het alleen via bitstream lees ik bij aantal reviews. Panasonic speler niet bekeken, te duur.

    Philips komt ook met een speler asap die onder de 400e zou zitten, maar ook daar wordt het niet expliciet benoemd..

  12. #262
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    UHD BD's kunnen niet afgespeeld worden door een gewone BD-speler net zoals een BD niet in een DVD-speler past. BD's, DVD en CD's kunnen wel weer gelezen worden door een UHD-speler. Uitzondering zijn 3D-BD's, want dat wordt niet ondersteund.

    DTS:X en Dolby Atmos kunnen door vrijwel elke BD en UHD speler worden weergegeven, omdat dit opgesloten zit in een Dolby True HD- of DTS-HD MA-track. Een UHD BD speler zal officieel nooit de vermelding hebben dat deze die formaten af kan spelen en daarom wordt alleen DTS-HD en Dolby TrueHD aangegeven.

    PS: Veel van de UHD BD-titels die nu uitkomen zijn geen native 4K. Uitzonderingen daargelaten zoals enkele natuurfilms of documentaires. dat is tevens een beetje inherent aan early adopter zijn. Je betaald veel en krijgt minder.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #263

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Uitzondering zijn 3D-BD's, want dat wordt niet ondersteund.
    Dat is voor zover ik weet niet waar.
    Het is geen vereiste in een UHD speler maar fabrikanten kunnen het wel ondersteunen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    PS: Veel van de UHD BD-titels die nu uitkomen zijn geen native 4K. Uitzonderingen daargelaten zoals enkele natuurfilms of documentaires. dat is tevens een beetje inherent aan early adopter zijn. Je betaald veel en krijgt minder.
    Resolutie is het minst belangrijke van UHD BD's (zelfs de bios is meestal maar 2K). Het grotere aantal kleuren en het grotere dynamisch bereik (HDR) zijn dat wel.
    Lees de ervaringen maar eens op t forum van Blu-Ray.com
    Laatst aangepast door rvvnr1 : 03-05-2016 om 21:13

  14. #264
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je hebt gelijk. Wat betreft 3D ben je afhankelijk van de hardware fabrikant, het moet dus blijken of ze de functe gaan toevoegen aan toekomstige spelers. Wellicht denk ik te pessimistisch als je leest wat men met 3D in petto heeft. Maar ik zeg eigenlijk ook niet precies waar ik op doel. Ik moet zeggen 3D op een UHD BD.

    Natuurlijk heb je gelijk dat resolutie niet het belangrijkste is, maar het is wel de verkoop-reden om UHD BD aan de man te brengen. HDR en meer kleurenbits zijn belangrijker, waardoor je dus gelijk kan zeggen dat een OLED-scherm nog veel meer meerwaarde heeft dan al die features bijelkaar. Dan heeft een LED- scherm als voornaamste 'voordeel' een 4k resolutie. Zelfs het Dolby Vision-scherm wat DVD.nl op een beurs mocht aanschouwen was Led en dat zag je direct, ondanks dat HDR daar uitgebreid gedemonstreerd werd. We waren niet echt onder de indruk. Wel van OLED.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #265

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Natuurlijk heb je gelijk dat resolutie niet het belangrijkste is, maar het is wel de verkoop-reden om UHD BD aan de man te brengen.
    Tuurlijk want t is makkelijk te kwantificeren.
    Iets dat een x-aantal "beter" is dan z'n voorganger is lekker duidelijk.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    waardoor je dus gelijk kan zeggen dat een OLED-scherm nog veel meer meerwaarde heeft dan al die features bijelkaar.
    Niet helemaal. Als de bron niet de optimale kwaliteit biedt dan haal je ook niet t beste uit je weergever.
    Vergelijk t met luidsprekers. Als daar de voorafgaande keten kwalitatief onderdoet voor de uiteindelijke weergevers dan haal je ook niet de best mogelijke geluidskwaliteit uit die luidsprekers.

    Een standaard Blu-Ray (speler) ziet er op een OLED een stuk beter uit maar het scherm komt pas echt tot z'n recht als het onderste uit de kan wordt gehaald en dat is met een UHD-BR (speler).

    Er schijnen overigens binnenkort Dolby Vision UHD-BR's te komen.
    Dit wordt een standaard naast HDR.
    Wil je beide kunnen weergeven dan zullen je speler en tv dit ook beide moeten ondersteunen!

  16. #266
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Voor mij is LED de allerzwakste schakel.

    Dus als ik moet kiezen tussen een goede BD (die nog steeds een fantastische kwaliteit biedt) op een OLED-scherm of een UHD BD op een UHD LED-scherm, dan is de keuze makkelijk. Kan je beide kiezen zoals bij LG nu, dan is het verhaal natuurlijk anders. Het is niet dat het moet, maar mocht mijn Pana het begeven dat heb ik letterlijk een optie die ook beter is. De platte 65" OLED UHD van LG met 3D en HDR. Dat is meteen het nadeel er is geen keuze in mijn geval en dus aan de prijs... Voordeel is dat alle nadelen meestal een kwestie van tijd zijn. Ik hoop dus dat de nadruk toch weer op OLED komt te liggen in plaats van verbeteringen c.q. uitmelken van het LED-systeem.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  17. #267

    Standaard

    LED is absoluut niet de zwakste schakel. - Overigeens bedoel je waarschijnlijk LCD
    Dat is namelijk het type achtergrondverlichting!

    Omdat de meeste een "plat" scherm willen, worden er consesies aan de kwaliteit gedaan en dan krijg je "edge" of te wel rand verlichting.
    Deze is meestal te zwak uitgevoerd met daarbij een slechte, niet egale verspreiding. (bij de meest edge lit schermen staat de achtergrondverlichting op of rond 100%)
    Tel daarbij ook op dat om een beetje zwartniveau te behouden (aan de rande) er een zeer donker scherm word gebruikt, waardoor de kwaliteit nog verder verminderd word.

    Word er gebruik gemaakt van rijen/groepen directe achtergrond verilichting, welke ook nog eens de mogelijkheid hebben om lokaal gedimt of uitgeschakeld te worden, dan krijg je een heel andere en heel goede beeld kwaliteit.
    Maar z'n uitvoering is wel een stuk duurder en niet zo plat, want de LED's staan niet naast het scherm, maar direct achter het scherm.

    Let bij OLED wel op dat er een groot verschil in types is met meer of minder verschillende kleuren pixels.
    Verder is het ook al bekent dat de veroudering van de divers pixels per kleur momenteel niet gelijkmatig is, waar door de algehele kwaliteit snel achteruit kan gaan.


    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Voor mij is LED de allerzwakste schakel.

    Dus als ik moet kiezen tussen een goede BD (die nog steeds een fantastische kwaliteit biedt) op een OLED-scherm of een UHD BD op een UHD LED-scherm, dan is de keuze makkelijk. Kan je beide kiezen zoals bij LG nu, dan is het verhaal natuurlijk anders. Het is niet dat het moet, maar mocht mijn Pana het begeven dat heb ik letterlijk een optie die ook beter is. De platte 65" OLED UHD van LG met 3D en HDR. Dat is meteen het nadeel er is geen keuze in mijn geval en dus aan de prijs... Voordeel is dat alle nadelen meestal een kwestie van tijd zijn. Ik hoop dus dat de nadruk toch weer op OLED komt te liggen in plaats van verbeteringen c.q. uitmelken van het LED-systeem.
    Laatst aangepast door Hombre : 04-05-2016 om 12:03
    "A man's got to know his limitations", ...

  18. #268
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik bedoel eigenlijk beiden. Ik heb nu een LED in de keuken en onlangs een LED in de slaapkamer gekocht (zie onderschrift). Gelukkig heb ik een hele wendbare beugel in de slaapkamer, want als de kijkhoek iets afwijkt zie je dat direct terug in het contrast. Maar voor de woonkamer komt er geen LED-tv. Voor mij toch echt de zwakste schakel wat zelfs bij de voorlaatste plasma's niet beter, maar eerder slechter is na de KURO van een fors aantal jaar terug. Gelukkig maken de VT en ZT60 veel goed en was letterlijk bang dat hij van de muur zou vallen. Je kunt hem namelijk niet meer kopen en een echte vervanger was er niet. Nu enigszins, maar wel tegen een behoorlijke prijs uiteraard.

    Volgens mij hebben ze dubbele OLED's gebruikt voor een bepaalde kleur om de afname te egaliseren (heb ik geloof ik van jou ). Maar idd. OLED is lang nog niet doorontwikkeld en daarom is het jammer dat ze elkaar niet beconcurreren. En veel verschil is er momenteel niet omdat er geen echte keuze is en je dus ook altijd voor het laatste type MOET gaan om niet al teveel kinderziektes te ervaren. Vandaar dat ik ook nog geduld heb en niet de behoefte om koste wat kost op de UHD BD-trein te springen.

    Maar ik zou niet raar opkijken als ik op een gegeven moment meld dat ik toch overstag ben gegaan, gewoon omdat het kan...
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 11 van 11 EersteEerste ... 7891011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •