Pagina 4 van 11 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
De resultaten 76 tot 100 van 268 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter Kleine Bekijk bericht
    apple tv? Zo ja, dan Apple tv van de stroom halen na 10 seconden of meet weer op stroom zetten.
    Nee, een Samsung Smart-TV en dit was een melding van de Netflix-app zelf. Na een kwartier ofzo deed ie het wel weer, maar ik bedoel er maar mee dat je afhankelijk bent van derden, ongeacht dat je zelf alles voor elkaar hebt (apparatuur ed).

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey Bekijk bericht
    Als je het vergelijkt met verzamelen heb je gelijk natuurlijk, maar bij eenmalig iets kijken is dat in het geheel geen probleem.
    Tja, ik ben een retentive. Ik moet het gevoel hebben dat ik binnen tien jaar dezelfde film nog eens wil kunnen herbekijken wanneer het míj uitkomt.


    Of is dat voor jou ook een reden om de bioscoop links te laten liggen?
    Bioscoop gaat voor mij meestal voor de totaalervaring: het grote scherm, de sfeer errond... de laatste die ik in de bios heb gezien was Guardians Of The Galaxy, en het heeft nog altijd iets mythisch als de hele zaal begint te lachen bij dezelfde grap
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #78

    Standaard

    dubbel
    "A man's got to know his limitations", ...

  4. #79

    Standaard

    Blijkbaar ben ik niet de enige die zijn twijfels heeft over de optische drager BD en zijn opvolger ...

    Now then… on to Blu-ray 4K…
    http://www.thedigitalbits.com/column...ts/090814_1530

    En wat Dolby Atmos betreft, de EU verzie van Gozilla heeft geen 7.1 24/48 mix, maar een 5.1 16/48 track en zo zijn er nog een paar wat exact de strekking van het gebrek aan interesse door de studio's aangeeft en desinteresse/respect voor de consument. Dit word ook in het stukje door Bill aangehaald.
    "A man's got to know his limitations", ...

  5. #80

    Standaard

    Voorlopig ben ik toch ook nog meer voorstander van fysieke dragers dan van VOD.

    Ten eerste zowel op gebied van geluid als beeldkwaliteit is de fysieke drager op dit moment toch nog altijd ver superieur aan VOD. Zeker als je (zoals in mijn geval) werkt met projectie en het beeld vrij groot is. De beeldkwaliteit van VOD is de laatste jaren wel al wat vooruit gegaan en kan natuurlijk nog altijd verder door ontwikkelen om tot een zelfde (of beter) niveau te komen. De geluidskwaliteit vind ik voorlopig echter nog zwaar achter lopen en daarin zie ik nog niet echt grote sprongen voorwaarts in de kwaliteit.

    En ten tweede is er voor mij ook nog het verzamelaspect. Ik zou toch ook niet graag hebben dat ik een bepaalde film niet kan zien omdat die momenteel niet beschikbaar is in de VOD - catalogus.
    Laatst aangepast door bart22 : 16-09-2014 om 15:13

  6. #81

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B. Bekijk bericht
    En in de auto luister je nog naar cassettebandjes?
    Ha ha ha..........

    Ik blijf voorlopig blu ray schijfjes draaien. De toekomst zit veel meer in on demand kijken.
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  7. #82

    Standaard

    4K zal behoorlijk gaan tegenvallen, je ziet het verschil amper op kleine scherm, deze zal alleen op jumbo schermen het voordeel van 4K zien.
    Maar aangezien mensen geen Jumbo TV's zullen aanschaffen zal dit tegenvallen.


    Het beeld moet ook filmistisch overkomen en niet te scherp. Zo waren de twee Hobbit-films al in ultra hd en 48 fps te zien, wat tot gevolg had dat sommige kijkers de film nep en de bewegingen soms onrealistisch vloeiend vonden.
    Nu hebben ze het ook al over 8k. Er wordt ook al gesproken over vergeet UHD want 8K is dichterbij dan je denkt.
    http://www.homecinemachoice.com/news...u-think/14385/

    http://tweakers.net/nieuws/89526/jap...n-in-2020.html

    Ik blijf bij blu-ray, dit komt voor mij relaxer over.
    En hoe zullen ze de 4K uitbrengen, want als ze de 4K heeft wel goede ruimte nodig wil het ook goed uit de verf komen.
    Ergens op willen proppen door te veel compressie zal dit helemaal niet beter uitzien.
    Zoals 1080p beeld materiaal van 10 gig of 35 gig zal veel uitmaken. (Alhoewel) als de 35 gig output het op een goede manier gere-encodeerd wordt.
    Zo kan je beter 35 gig goede gere-encodeerde 1080p matriaal hebben dan aan 35 gig UHD
    Laatst aangepast door De_Hollander : 18-09-2014 om 17:12

  8. #83

    Standaard

    Heb nog een jaar gewacht met een nieuw scherm kopen maar nu ben ik toch echt van plan er met de zomer een nieuwe te kopen.
    Deze heb ik nu op het oog:4K Panasonic http://www.panasonic.com/nl/consumer...x-50cx800.html [Wil hen natuurlijk eerst in de winkel zien als hij uit is]
    Heb nu nog een 40 Bravia maar het wordt tijd voor een maat 50.

    Het zou toch mooi zijn dat een film als Jurassic World eind 2015 te koop is op Ultra-HD Blu-ray.

  9. #84

    Standaard

    Denk dat je dat wel kunt vergeten, de dvd en bluray markt ks aan het instorten. Aanbod in winkels daalt en verkoopcijfers van amazon etc zijn ook minder aan het worden. Steeds meer mensen gaan over op On Demand. Bluray en dvd zullen zeker blijven bestaan, maar ik denk echt niet dat er een nieuwe format op de markt wordt gezet.

  10. #85
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Heb nog een jaar gewacht met een nieuw scherm kopen maar nu ben ik toch echt van plan er met de zomer een nieuwe te kopen.
    Deze heb ik nu op het oog:4K Panasonic http://www.panasonic.com/nl/consumer...x-50cx800.html [Wil hen natuurlijk eerst in de winkel zien als hij uit is]
    Heb nu nog een 40 Bravia maar het wordt tijd voor een maat 50.

    Het zou toch mooi zijn dat een film als Jurassic World eind 2015 te koop is op Ultra-HD Blu-ray.

    Als je bedoeling echt is om straks Ultra HD Blu-ray Discs te kunnen kijken op deze tv zou ik eerst eens navragen hoe dat zit met HDCP 2.2 (in de specs wordt daar nergens over gesproken). De standaard is nu namelijk nog niet geheel gespecifieerd (zou in mei klaar zijn). Mijn Denon receiver krijgt daar namelijk een hardware-upgrade voor. Hoogstwaarschijnlijk is dit vereist om UHD-BD te kunnen kijken. Kortom, heel wat 4K-televisies kunnen daar straks niet mee om gaan. Ik zou Panasonic daar in ieder geval naar informeren voordat je een investering doet. Er zijn namelijk wel al HDCP 2.2 gecertificeerde schermen, maar die gaan ten koste van de vereiste bandbreedte en andere nog te bepalen details binnen de standaard.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  11. #86

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Als je bedoeling echt is om straks Ultra HD Blu-ray Discs te kunnen kijken op deze tv zou ik eerst eens navragen hoe dat zit met HDCP 2.2 (in de specs wordt daar nergens over gesproken). De standaard is nu namelijk nog niet geheel gespecifieerd (zou in mei klaar zijn). Mijn Denon receiver krijgt daar namelijk een hardware-upgrade voor. Hoogstwaarschijnlijk is dit vereist om UHD-BD te kunnen kijken. Kortom, heel wat 4K-televisies kunnen daar straks niet mee om gaan. Ik zou Panasonic daar in ieder geval naar informeren voordat je een investering doet. Er zijn namelijk wel al HDCP 2.2 gecertificeerde schermen, maar die gaan ten koste van de vereiste bandbreedte en andere nog te bepalen details binnen de standaard.
    Ja dat is precies wat nog roet in het eten kan gooien.Hij komt er niet eerder dan dat ik weet dat het goed zit met de specs.

    UPDATE
    Heb net Panasonic gebeld en tja veel wijzer ga ik er nu niet van worden want meneer zegt dat zij het ook nog niet weten.Wel zegt hij dat als hij zo naar de specs kijkt dat het hem sterk zal lijken wil deze TV er straks niet 100% geschikt voor zijn.
    Los van dat heeft hij het scherm op een show in actie gezien en was zwaar onder de indruk van het scherm.Meneer zij trouwens wel eerlijk niet echt onder de indruk te zijn geweest van de 4K modellen van 2014.

    Heb nog wat maanden om info te winnen want het scherm komt pas eind Juni naar de winkel.Ik hoop dus dat er snel duidelijkheid komt over het nieuwe format.

    HDR ?http://www.homecinemamagazine.nl/201...-blu-ray-disc/
    Laatst aangepast door jeroeni : 07-04-2015 om 13:21 Reden: ;

  12. #87

    Standaard

    Ik houd het lekker bij m'n blu raytjes. 4K boeit me niet echt. Ik heb vandaag wel een Oppo speler gekocht met 4K upscaling, en dat lijkt me meer dan voldoende voorlopig. Ik zit nog wel te wachten op de nieuwe generatie OLED tv's, maar voor mij zal dat scherm niet groter worden dan 55 inch, dus dan is 4K geen noodzaak.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  13. #88

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    Ik houd het lekker bij m'n blu raytjes. 4K boeit me niet echt. Ik heb vandaag wel een Oppo speler gekocht met 4K upscaling, en dat lijkt me meer dan voldoende voorlopig. Ik zit nog wel te wachten op de nieuwe generatie OLED tv's, maar voor mij zal dat scherm niet groter worden dan 55 inch, dus dan is 4K geen noodzaak.
    Dit is het jaar dat ik naar een groter nieuw scherm wil dus dan wil ik het wel meteen goed doen en ja dan is een 4k uitrusting wel prettig.

  14. #89

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DanielC Bekijk bericht
    Denk dat je dat wel kunt vergeten, de dvd en bluray markt ks aan het instorten. Aanbod in winkels daalt en verkoopcijfers van amazon etc zijn ook minder aan het worden. Steeds meer mensen gaan over op On Demand. Bluray en dvd zullen zeker blijven bestaan, maar ik denk echt niet dat er een nieuwe format op de markt wordt gezet.
    Met de verkoop gaat het slecht ja maar er komt gewoon een nieuw format hoor.

  15. #90

    Standaard

    4K gaat sowieso de standaard worden met tv's. De grootste winst in beeldkwaliteit gaat hem nu vooral zitten in contrast- en kleurverbetering. In dat opzicht denk ik dat OLED de toekomst heeft, maar natuurlijk zien die andere schermen er ook al fantastisch uit. Ik wens je veel wijsheid en plezier met je aankomende aankoop Ik probeer mijn koop nog 2 jaar uit te stellen.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  16. #91

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    4K gaat sowieso de standaard worden met tv's. De grootste winst in beeldkwaliteit gaat hem nu vooral zitten in contrast- en kleurverbetering. In dat opzicht denk ik dat OLED de toekomst heeft, maar natuurlijk zien die andere schermen er ook al fantastisch uit. Ik wens je veel wijsheid en plezier met je aankomende aankoop Ik probeer mijn koop nog 2 jaar uit te stellen.
    Ja dan zal een groot OLED scherm ook een beetje betaalbaar zijn.

    Maar bij jou kan het ook eerder gaan kriebelen hé.

  17. #92

    Standaard

    Het kriebelt nu al enorm! Maar ik wil toch even wachten tot de prijzen wat zakken en de (meeste) kinderziektes verholpen zijn. Twee jaar (afzien) lijkt me daarvoor een mooie termijn.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #93

    Standaard

    4k wordt wel standaard voor TV's, maar ik verwacht dat fysieke dragers/schijfjes beperkt blijven tot nieuwe blockbusters en enkele klassiekers.
    Gewone tv-uitzendingen zullen komende jaren niet/nauwelijks aan de orde zijn.
    bv UPC/ziggo HD is 'slechts'1080i, en sinds 1 april hebben veel kanalen o.a. NPO1/2/3 een gemiddeld veel lagere bitrate als voorheen, goed te zien getuige ook de klachten op diverse fora.
    Daarbij is zelfs het 20uur journaal bij de NPO nog steeds geen HD.

  19. #94

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    4k wordt wel standaard voor TV's, maar ik verwacht dat fysieke dragers/schijfjes beperkt blijven tot nieuwe blockbusters en enkele klassiekers.
    Gewone tv-uitzendingen zullen komende jaren niet/nauwelijks aan de orde zijn.
    bv UPC/ziggo HD is 'slechts'1080i, en sinds 1 april hebben veel kanalen o.a. NPO1/2/3 een gemiddeld veel lagere bitrate als voorheen, goed te zien getuige ook de klachten op diverse fora.
    Daarbij is zelfs het 20uur journaal bij de NPO nog steeds geen HD.
    Ik denk ook ja dat het kwa schijfjes beperkt blijft tot blockbusters.Het journaal of een ander tv programma zal mij een worst wezen of het HD is of niet,mij gaat het er om dat ik een film of game in de beste weergave zie en speel.

  20. #95

    Standaard

    Inderdaad, 4K heeft voorlopig nog weinig echte betekenis wat aanbod betreft.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  21. #96

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    4k wordt wel standaard voor TV's, maar ik verwacht dat fysieke dragers/schijfjes beperkt blijven tot nieuwe blockbusters en enkele klassiekers.
    Gewone tv-uitzendingen zullen komende jaren niet/nauwelijks aan de orde zijn.
    bv UPC/ziggo HD is 'slechts'1080i, en sinds 1 april hebben veel kanalen o.a. NPO1/2/3 een gemiddeld veel lagere bitrate als voorheen, goed te zien getuige ook de klachten op diverse fora.
    Daarbij is zelfs het 20uur journaal bij de NPO nog steeds geen HD.
    Mooi! Nou ja mooi: ik had al zoiets van: ligt het nu aan mij of is HD niet echt HD meer. Het verschil met Netflix was ineens gewoon te groot tov NPO 1 enz.

  22. #97

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jeroeni Bekijk bericht
    Ik denk ook ja dat het kwa schijfjes beperkt blijft tot blockbusters.Het journaal of een ander tv programma zal mij een worst wezen of het HD is of niet,mij gaat het er om dat ik een film of game in de beste weergave zie en speel.
    Ik ben benieuwd; ga je dan ook meer films kopen? Je meldde eerder dat je dit jaar nog maar twee blu-rays ( de hoogste kwaliteit) had gekocht. Dat lijkt dan weinig .

  23. #98

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rogue Bekijk bericht
    Ik ben benieuwd; ga je dan ook meer films kopen? Je meldde eerder dat je dit jaar nog maar twee blu-rays ( de hoogste kwaliteit) had gekocht. Dat lijkt dan weinig .
    Ik koop zo ongeveer 15 a 20 Blu-rays per jaar is dat niet genoeg dan ?
    Een nieuw toestel en een nieuw format gaat verder niets aan mijn koopgedrag veranderen.

    Wat koop jij per jaar aan schijfjes ?

  24. #99
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Je gaat juist weer een hele hoop 'ouwe' titels herkijken. Als je straks, goed geïnformeerd, de knoop doorhakt, zal dat toch ook wel weer even een boost geven om ff wat meer te kopen, maar dat is nieuwigheid en deel van de euforie. Ik koop ook steeds minder, eigenlijk alleen de musthaves... Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #100

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Je gaat juist weer een hele hoop 'ouwe' titels herkijken. Als je straks, goed geïnformeerd, de knoop doorhakt, zal dat toch ook wel weer even een boost geven om ff wat meer te kopen, maar dat is nieuwigheid en deel van de euforie. Ik koop ook steeds minder, eigenlijk alleen de musthaves... Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.
    Ik ben echt benieuwd wat de eerste Ultra HD titels zullen zijn.

    Als het straks snor blijkt te zitten met dat Panasonic scherm dan zal er zeker een euforie los barsten.Ben trouwens zoizo iemand die een Blu-ray meerdere kijk beurten geeft.

Pagina 4 van 11 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •