Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 268 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B. Bekijk bericht
    En in de auto luister je nog naar cassettebandjes?
    Nee, maar ik heb hier thuis wel nog een cassettedeck en platenspeler.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het voorbeeld van vinyl is misschien wel precies wat we bedoelen. Er is wellicht nog een markt voor, maar je vind het niet overal. De vraag is klein en het aanbod dus ook. Anders zouden alle online shops er direct op inspringen.
    De vinyl bakken hier in de Media Markt in Antwerpen worden anders toch steeds groter en groter.

    Het feit dat de online markt er nog niet echt op inspeelt is omdat het zéér onhandige dingen zijn om te versturen. Plat en groot, en zeer snel beschadigd onderweg.

    Ivm de 4K blu-ray, de grote maatschappijen zullen met hun schaalgrootte het er natuurlijk wel uithalen, net zoals ze nu doen met bv. blu-ray boxen van TV series met één master voor heel de wereld, dat maakt alles goedkoper. In ons echter zwaar gefragmenteerde copyricht Europa zal het vaak knarsentanden zijn als in de US er weer een mooie 4K release komt waar de Benelux verdeler absoluut geen interesse heeft in 4K. We zijn nog niet vergeten hoe laat sommige distributeurs in de Benelux pas op de blu-ray trein zijn gesprongen, hell, er zijn er die er nog steeds niet op zitten! En dan heb je er nog een paar die het niet begrepen hebben en gewoon een zo goed als identieke transfer van de DVD op een blu-ray zetten en er dan maar 5 euro voor vragen wetende dat dit trukje blijft werken.

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Het voorbeeld van vinyl is misschien wel precies wat we bedoelen. Er is wellicht nog een markt voor, maar je vind het niet overal. De vraag is klein en het aanbod dus ook. Anders zouden alle online shops er direct op inspringen.
    Toch groeit de markt van vinyl; hier in Haarlem zit de grootste Europese producent van vinyl en de productie groeit alleen maar. Wellicht niet te vergelijken met dvd/bd, maar voor een dood geacht medium zit er nog volop leven in.
    Hier een leuk artikel, er stond laatst ook een grote special in het lokale dagblad en er worden speciale rondleidingen en tentoonstellingen gegeven rondom oude techniek, waaronder vinyl.

    http://nos.nl/op3/artikel/686777-vin...le-toeren.html

    Overigens blijf ik voorlopig bij BD en 3D, heb net mn reciever vervangen en vind het wel genoeg zo. Netflix heb ik voor de series en dat is prima totdat we alles hebben bekeken (zitten nu middenin Homeland). Wel juich ik een nieuw fysiek medium toe, daarmee blijft het bestaansrecht van de oudere toch ook enigszins gewaarborgd. Of VOD echt de toekomst wordt, wie zal het zeggen. Het gros van de jeugd zal inderdaad voor dat gemak kiezen, alhoewel ik tegenwoordig ook vaak veel meer jongere puistenkoppies naast me zie staan bij de vinylbakken dan de oude, grijze verlopen Stones-fan.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 07-09-2014 om 18:41

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht

    Het feit dat de online markt er nog niet echt op inspeelt is omdat het zéér onhandige dingen zijn om te versturen. Plat en groot, en zeer snel beschadigd onderweg.
    Een aantal webshops doen er wel wat mee maar nog niet heel veel. Het is meer het gebrek aan vraag dan de onhandigheid, want LP's zijn toch wel stevig en kunnen tegen een stootje?

  5. #30

    Standaard

    Ik lees veel klachten over de ontvangst van LPs met de post. Door de extra bescherming nodig bij verzending is de marge die men er online ipv in de winkel op kan overhouden klein.

    het is bovendien een product dat nog veel meer dan dvd en bd in de winkel gekocht wordt om de ervaring.

  6. #31

    Standaard

    Van mij hoeft het niet, hoor. De prijzen van blu-ray`s zijn eindelijk langzaamaan aan `t dalen (maar vaak nog te hoog) en de kwaliteit is super. Daarnaast koop ik nog steeds gewoon dvd`s dus voor mij geen 4K (zoals het nu uitziet tenminste...)
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  7. #32
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kristofke Bekijk bericht
    Ik lees veel klachten over de ontvangst van LPs met de post. Door de extra bescherming nodig bij verzending is de marge die men er online ipv in de winkel op kan overhouden klein.

    het is bovendien een product dat nog veel meer dan dvd en bd in de winkel gekocht wordt om de ervaring.

    Dat laatste denk ik ook. En mis dat ook nog wel eens. De tijden dat je voor een DVD of Blu-ray naar die ene winkel moest die ze aanbood. Vaste prik om daar halsreikend naar de nieuwste regio DVD's uit te kijken en ondertussen een praatje te maken met die andere hobbyist die achter de toonbank stond. Het feit dat je later die titel bij je plaatselijke Blokker kon halen sabelde dat gezellige uitje genadeloos neer.

    Dat vinyl de laatste tijd aan populariteit wint is niet eens zo gek. Het biedt in geluidskwaliteit wezenlijk meer dan de cd. Het laat never nooit niks weg. Misschien heeft het ook te maken dat ik het hele traject van LP, discosingle, 12", dubbele draaitafels en mengpaneel, nieuwe naalden kopen, heel bewust hebt meegemaakt. Bij mij is het als de dinosauriërs. Ze hebben hun tijd en kans gehad en die tijd is geweest en heb zeker wel nostalgische gevoelens bij het hele idee. Maar daar gaat het niet om. Als ik bij mij in het hele dorp Amsterdam zou vragen of ze ooit nog LP's zullen kopen zal 80% nee verkopen. Dat weet ik wellicht wel zeker. Natuurlijk zal er best vraag naar blijven, ook door jongeren (zijn immers ook net mensen.., soms). Zo zal er ook een behoorlijke markt zijn voor oldtimers of buizenversterkers enz.. Maar dat zijn dan vooral mensen net zoals wij. Wij zijn zeker de minderheid. Dat er een markt voor blijft is maar goed ook. Anders hebben wij in de toekomst een serieus probleem. Een scenario dat wij als Nederlanders MOETEN importeren is niet geheel ondenkbaar. Maar hé, zo snel zal dat allemaal niet zo snel lopen al zou dat zo zijn...

    Aan de andere kant, als de economie - en dus de koopkracht - straks wellicht veel beter gaat. Mensen weer geld uit gaan geven aan de onzinnige dingen in het leven, dan het zomaar kunnen zijn dat heel de wereld opeens weer een film gaat kopen, terwijl dat voorheen alleen voorbehouden was aan gekken zoals ik. Ik tegen de massa. Het is ook daarom dat ik denk dat video ondemand meer te bieden heeft in een tijdperk dat internet en sociale media gemeengoed is. Het past gewoon perfect in het plaatje.

    Het is niet dat ik dit zeker weet, maar het is eenmaal wat ik denk of minimaal vermoed. Nou moet Ik wel zeggen dat ik mij daar de laatste dagen wel erg in heb verdiept. Dat maakt je minder neutraal, maar sowieso vind ik dit soort discussies altijd erg interessant.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 07-09-2014 om 22:48
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  8. #33

    Standaard

    Ik snap al de commotie niet goed. De DVD is qua capaciteit niet groot genoeg om een HD-film te stockeren en daarom kwam de blu-ray. Met 4K veranderd de drager niet, of het medium. Het is en blijft een blu-ray met grotere capaciteit. Het uitkomen van nieuwe apparatuur is enkel om de hoge resolutie te kunnen weergeven, niet voor het afspelen van een blu-ray. En omdat een speler altijd een lagere resolutie kan afspelen zal je zeker met een 4K blu-rayspeler al je huidige Full HD blu-rays nog kunnen afspelen. Ik zou het veel erger vinden moest het medium veranderen naar een kleine chip ofzo, met andere afmetingen van het doosje zoals van dvd naar blu-ray. Dat is waar ik me als verzamelaar veel meer zorgen om zou maken.


  9. #34
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Dat het backward compatible zal zijn is niet per definitie gezegd. Net als bij DVD vs Blu-ray Disk vergt het waarschijnlijk een ander soort laser en daarmee dus ook andere apparatuur i.c.m. een nieuwere HDMI-standaard (2.0). Blu-ray's konden immers ook niet op een DVD-speler worden afgespeeld en de grote van het medium veranderd niet. Al sinds het begin van Blu-ray was er sprake van een 200GB-disk, maar daar is verder nooit meer wat van terecht gekomen. Het is overigens niet dat ik dit zeker weet, maar wel vermoed.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat het backward compatible zal zijn is niet per definitie gezegd. Net als bij DVD vs Blu-ray Disk vergt het waarschijnlijk een ander soort laser en daarmee dus ook andere apparatuur i.c.m. een nieuwere HDMI-standaard (2.0). Blu-ray's konden immers ook niet op een DVD-speler worden afgespeeld en de grote van het medium veranderd niet. Al sinds het begin van Blu-ray was er sprake van een 200GB-disk, maar daar is verder nooit meer wat van terecht gekomen. Het is overigens niet dat ik dit zeker weet, maar wel vermoed.
    Dat upwards compatible niet mogelijk is (BD op een DVD-speler) is natuurlijk logisch door de vernieuwde techniek, maar downwards compatible is bij alle BD en HDDVD spelers altijd mogelijk geweest, zelfs met CDs. Dus het is geen gekke gedachte om te denken dat het bij 4K Bluray hetzelfde gaat. Ook omdat het type medium (BD) in dit geval hetzelfde blijft.

  11. #36
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat upwards compatible niet mogelijk is (BD op een DVD-speler) is natuurlijk logisch door de vernieuwde techniek, maar downwards compatible is bij alle BD en HDDVD spelers altijd mogelijk geweest, zelfs met CDs. Dus het is geen gekke gedachte om te denken dat het bij 4K Bluray hetzelfde gaat. Ook omdat het type medium (BD) in dit geval hetzelfde blijft.
    Inderdaad dit. Anders snijden ze zichzelf in de vingers. HDMI 2.0 is ook gewoon backward compatible.

    4K mag van mijn part wel komen. Niet dat ik meteen ga upgraden. Pas als OLED + 4K betaalbaar wordt.

    Maar dan kunnen de filmmaatschappijen hun eigen rommel opruimen en betere edities uitbrengen. In het begin hebben de filmmaatschappijen grove fouten gemaakt.

    -MPEG-2 en VC-1 codecs gebruikt
    -Alleen Dolby Digital 5.1 (i.p.v. Dolby TrueHD of DTS HD MA)
    -DNR is toegepast op films (Band of Brothers is het beste voorbeeld. Die heeft Warner Brothers lekker voor ons verneukt) pas in 2011/2012 is Warner Brothers kwaliteit beginnen te leveren) De re-release van Predator (1987) heeft lekker een DNR wax effect meegekregen)
    -Extra's missen
    -Etc etc

  12. #37
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Euh ja, dat klopt natuurlijk, ik draai het per abuis om. Maar je moet dus wel nieuwe apparatuur ervoor kopen. Ervan uitgaande dat 90% niet meer direct in kwaliteit geïnteresseerd is, zal dat nog moeilijk te verkopen worden. Is de prijs van een Blu-ray Disk en de apparatuur eindelijk gedaald, begint het circus weer opnieuw. Ik vraag me af hoeveel niet early-adopters daar nog 'intrappen'. Zeker over een jaar.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Dat upwards compatible niet mogelijk is (BD op een DVD-speler) is natuurlijk logisch door de vernieuwde techniek, maar downwards compatible is bij alle BD en HDDVD spelers altijd mogelijk geweest, zelfs met CDs. Dus het is geen gekke gedachte om te denken dat het bij 4K Bluray hetzelfde gaat. Ook omdat het type medium (BD) in dit geval hetzelfde blijft.
    downwards compatible is bij alle BD en HDDVD spelers altijd mogelijk geweest, zelfs met CDs

    Nee, dat is niet waar voor BD! (wel voor HD-DVD)

    De eerste BD spelers konden alleen BD's afspelen en geen DVD en/of CD.
    Deze spelers hadden namelijk alleen een "blauwe laser" en geen rode voor CD en DVD.
    Tevens waren DVD en CD geen onderdeel van de specificaties.

    Sterker nog BD is geen echte standaard!

    Het huidige BD-schijfje wat wij kennen (de BD versie daarvoor zat in een cartridge) is slechts een optische drager met een bepaalde capaciteit per laag en een aanstuur/uitlees systeem BD-V of BD-Java. Je kan/mag alles wat je wil op het schijfje zetten, waardoor de slogan "Blu-ray is High Definition" de grootste kolder is.

    Pas 2-3 jaar na de introductie als gevolg van veel klachten over de onduidelijkheid wat een speler wel/niet kon (en om in de pas te lopen met concurrent HD-DVD) is er een soort standaardisering bedacht voor de hardware. Namelijk de spelers met een "Profile" aanduiding. De 3e generatie BD-spelers moesten vervolgens voldoen aan "Profile 1.0".

    Grappig hoe snel dit vergeten word.
    Maar dat is waarschijnlijk net zo snel als de van HD-DVD gekopieerde In Movie Experience enBDLive enz.

    Iemand die nog bij een recente BD titel tegen gekomen?

    Als laatste 4K gaat voor 90% van de films die na 2000 zijn geproduceerd nog een heel groot probleem worden.
    "A man's got to know his limitations", ...

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hombre Bekijk bericht
    downwards compatible is bij alle BD en HDDVD spelers altijd mogelijk geweest, zelfs met CDs

    Nee, dat is niet waar voor BD! (wel voor HD-DVD)

    De eerste BD spelers konden alleen BD's afspelen en geen DVD en/of CD.
    Deze spelers hadden namelijk alleen een "blauwe laser" en geen rode voor CD en DVD.
    Tevens waren DVD en CD geen onderdeel van de specificaties.

    Sterker nog BD is geen echte standaard!

    Het huidige BD-schijfje wat wij kennen (de BD versie daarvoor zat in een cartridge) is slechts een optische drager met een bepaalde capaciteit per laag en een aanstuur/uitlees systeem BD-V of BD-Java. Je kan/mag alles wat je wil op het schijfje zetten, waardoor de slogan "Blu-ray is High Definition" de grootste kolder is.

    Pas 2-3 jaar na de introductie als gevolg van veel klachten over de onduidelijkheid wat een speler wel/niet kon (en om in de pas te lopen met concurrent HD-DVD) is er een soort standaardisering bedacht voor de hardware. Namelijk de spelers met een "Profile" aanduiding. De 3e generatie BD-spelers moesten vervolgens voldoen aan "Profile 1.0".

    Grappig hoe snel dit vergeten word.
    Maar dat is waarschijnlijk net zo snel als de van HD-DVD gekopieerde In Movie Experience enBDLive enz.

    Iemand die nog bij een recente BD titel tegen gekomen?

    Als laatste 4K gaat voor 90% van de films die na 2000 zijn geproduceerd nog een heel groot probleem worden.
    Nou, je kan onderstrepen, dikdrukken en met uitroeptekens gooien wat je wilt, maar vanaf mn eerste fat-PS3 (wat voor de meeste consumenten de eerste kennismaking was met BD) heb ik altijd DVD's en CD's kunnen afspelen. Dus wat daar zo "niet waar" aan is ben ik wel benieuwd naar. Misschien de allereerste spelers die voor duizenden euro's in de winkel lagen, maar dat is zo kort geweest dat je daar nauwelijks je betoog op kan laten steunen.
    En wat is er zo fout aan "Blu-ray is High-Definition"? Moet er dan staan "Blu-ray is -de gehele officiële technische specificatie-"? De marketing verantwoordelijke die dat weet door te drukken mag dan wel een dikke opslag krijgen, want dat gaat natuurlijk nergens over. Die slogan is marketing en heeft niks met de technische juistheid te maken. En daarnaast, Blu-ray wordt voor de consument voornamelijk ingezet voor High-Definition content. Dus ja, voor de consument is Bluray High Definition.
    Die Profile-aanduiding had voornamelijk te maken met de mogelijkheid om PIP-materiaal af te kunnen spelen. HDDVD kon dat wel, Blu-ray nog niet. Maar de toen verkrijgbare Bluray schijfjes kon je gewoon afspelen. En dat heb ik ook gedaan, op mn fat-PS3 waar ik toen ook mn DVD op afspeelde. want op die PS3 kon je ook nog je oude PS2 games spelen, en die stonden ook op een DVD.
    BD-Libe is een grote flop geweest en zie ik gelukkig nauwelijks terug, maar PIP en in-movie Experiences zie ik nog wel regelmatig terugkomen.

    En vwb je laatste zin: licht eens toe? Waarom gaat 4K voor 90% van de films die na 2000 zijn geproduceerd een probleem worden?

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    -DNR is toegepast op films (Band of Brothers is het beste voorbeeld. Die heeft Warner Brothers lekker voor ons verneukt) pas in 2011/2012 is Warner Brothers kwaliteit beginnen te leveren)
    In reviews hebben ze het over minimaal gebruik van DNR en dan niet eens bij alle scenes, de meeste zijn grainy. Het kan zijn dat je extra gevoelig bent voor DNR en het daarom zo overdreven weergeeft. Moet wel zeggen dat ik het ook liever niet heb , maar de meeste reviews geven toch echt een 8 of hoger voor het beeld, al verandert het inzicht natuurlijk wel met de tijd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  16. #41
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In reviews hebben ze het over minimaal gebruik van DNR en dan niet eens bij alle scenes, de meeste zijn grainy. Het kan zijn dat je extra gevoelig bent voor DNR en het daarom zo overdreven weergeeft. Moet wel zeggen dat ik het ook liever niet heb , maar de meeste reviews geven toch echt een 8 of hoger voor het beeld, al verandert het inzicht natuurlijk wel met de tijd.
    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...d_multiID=1858

    Alleen de niet eerste Warner Japanse versie heeft geen DNR toegepast.

    Enkele voorbeelden:

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    (met je muis er overheen bewegen voor het verschil. Als je omhoog scrolt kun meer plaatjes vinden.


    Waardeloos dus. Je mist details.

  17. #42
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Op de allereerste bd-speler (de Panasonic DMP -BD10A) kon ik gewoon cd's en dvd's afspelen. Op de Toshiba XE-1 ook.
    Dat van dat DNR was wellicht een keuze om Blu-ray iets strakker voor de dag te laten komen. Al dan niet terecht.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...d_multiID=1858

    Alleen de niet eerste Warner Japanse versie heeft geen DNR toegepast.

    Enkele voorbeelden:

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    (met je muis er overheen bewegen voor het verschil. Als je omhoog scrolt kun meer plaatjes vinden.


    Waardeloos dus. Je mist details.
    Schromelijk overdreven vind ik dit. Die paar spikkels en stukjes kan je nauwelijks als "details" bestempelen die je zou missen, helemaal bij een ontploffing die zo snel gaat dat je ogen nauwelijks alle details zou kunnen waarnemen.
    De Japanse versie vind ik juist teveel grain hebben. Als je naar screenshot 6 gaat zie je op de achtergrond 2 soldaten zitten waarvan de linker een soort puistenkop heeft bij de Japanse versie. Dan vind ik de Warner versie veel mooier met een hoeveelheid grain die niet overdreven is. Zo ook bij screenshot 16. Daarnaast laten de overige screenshots een miniem verschil zien die je alleen kan waarnemen door met je muis over het beeld te gaan en zo schakelt tussen de versies. Voorderest zijn ze grotendeels identiek waarbij ik de Japanse versie juist een stuk softer vind ogen en minder scherp. Zie daarvoor bijvoorbeeld screenshot 13. De Japanse versie is een stuk minder scherp.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...d_multiID=1858

    Alleen de niet eerste Warner Japanse versie heeft geen DNR toegepast.

    Enkele voorbeelden:

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich

    (met je muis er overheen bewegen voor het verschil. Als je omhoog scrolt kun meer plaatjes vinden.


    Waardeloos dus. Je mist details.
    Japanse zijn veel beter.

    Moet je hier kijken gewoon veel verdwenen in de niet japanse versie

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich
    Laatst aangepast door De_Hollander : 09-09-2014 om 15:18

  20. #45

    Standaard

    Ow jee, Rogier en De_Hollander en screencaps, als dat maar goed gaat jongens

    Natuurlijk mis je details, maar ik ben bang dat je die in dit soort actiescènes echt niet gaat missen
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door De_Hollander Bekijk bericht
    Japanse zijn veel beter.

    Moet je hier kijken gewoon veel verdwenen in de niet japanse versie

    http://www.caps-a-holic.com/hd_vergl...ess=#vergleich
    Heb ik gezien en dat bedoelde ik met:

    helemaal bij een ontploffing die zo snel gaat dat je ogen nauwelijks alle details zou kunnen waarnemen.

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ow jee, Rogier en De_Hollander en screencaps, als dat maar goed gaat jongens

    Natuurlijk mis je details, maar ik ben bang dat je die in dit soort actiescènes echt niet gaat missen
    Haha, ach: ik weet nu dit soort kreten wel op waarde in te schatten. En waar hebben we het nu over in die milliseconden...

    Moving on!

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat vinyl de laatste tijd aan populariteit wint is niet eens zo gek. Het biedt in geluidskwaliteit wezenlijk meer dan de cd. Het laat never nooit niks weg.
    Dat is natuurlijk een fabeltje.

  24. #49
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Want? Er is geen compressie, er worden geen tussenliggende missende bits berekend en biedt ongelimiteerde frequenties in analoog geluid. De enige beperking is de mix zelf. Het komt het dichtst bij de herrie die ik bijvoorbeeld in een oefenruimte produceer. Het is natuurlijk wel zo dat niks beter is dan de beperkingen van de mix. Of het verschil tussen analoog en SACD en DVD-audio echt hoorbaar is laat ik in het midden... Zeker bij de wat oudere luisteraars. Ik denk echter dat nostalgie de grootste reden is.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  25. #50

    Standaard

    De opvolger van Blu-ray is dus blijkbaar Blu-ray. Op de hogere resolutie na veranderd er dus volgens mij niets. En voor m'n huidige beeldformaat (42 inch) lijkt het me nauwelijks interessant om die hogere resolutie te hebben.

    Op korte termijn zal ik (gezien het feit dat mijn huidige spullen nog vrij nieuw zijn) zeker niet upgraden. Tegen de tijd dat ik dit wel doe zal 4k compatible hardware ongetwijfeld veel goedkoper zijn. Maar veel boeien doet het me eigenlijk niet: ik heb geen baat bij 4k.

Pagina 2 van 11 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •