Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 268 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Opvolger van blu-ray aangekondigd tegen einde 2015

    De opvolger van blu-ray is dus aangekondigd tegen einde 2015. Het is nog niet gedaan met fysieke datadragers. Binnen een jaar zullen er al vier dragers zijn (DVD, blu-ray, 3D blu-ray en de echte 4K blu-ray en niet de huidige tijdelijke "4K" blu-ray). En het is nog niet gedaan. De volgende drager is nog niet uitgekomen dat er al sprake is van 8K-schermen.


    4K Blu-ray is officially on the way. According to Victor Matsuda, Chairman of the Blu-ray Disc Association Global Promotions Committee, the BDA expects the specs for 4K Blu-ray to be finalized in the first half of 2015, paving the way for commercial availability by the end of the year. This means we can expect to see actual 4K Blu-ray movies and players available in stores by Christmas next year.


    Apart from the jump to 4K resolution (3840 × 2160p) we can also expect 4K Blu-ray to support higher frame rates (up to 60fps), an expanded color gamut along with high dynamic range (HDR), as well as HEVC/H.265 encoding to compress 4K movies more efficiently and allow for higher bit rates. The group is currently exploring the possibility of increasing the disc capacity to 66GB or 100GB.


    The news was confirmed by representatives on the show floor at IFA 2014 in Berlin, which opened its doors to visitors today.

    bron: blu-ray.com






    Wie is van plan om zijn huidige blu-ray/3D blu-ray collective te vervangen door 4K blu-ray's?


    Ik niet want ik word het stillekesaan beu. Ik heb juist de laatste top generatie plasmascherm van Panasonic gekocht. Ze zullen nog lang moeten wachten voordat ik een 4K scherm ga kopen.
    Laatst aangepast door Claudio Santulli : 07-09-2014 om 20:19 Reden: typo titel gecorrigeerd.

  2. #2

    Standaard

    Is dat een teken dat ze een einde gaan maken aan de DVD zoals ze met VHS gedaan hebben? Om dus de mensen te verplichten over te stappen naar ofwel blu-ray of 4K blu-ray? Wat misschien goed is voor de blu-ray, dan gaan ze misschien iets doen aan het beeld kwaliteit van sommige uitgaven.
    Laatst aangepast door BASIL : 06-09-2014 om 20:43

  3. #3

    Standaard

    Pfff echt niet dude. Ik ga niet alles blijven aankopen voor die k*tkapitalisten.
    Ze kunnen mijn *** lekken.
    Trouwens binnen 5 jaar zijn er 8K schijfjes, zo blijf je bezig.

  4. #4

    Standaard

    dit is een grote reden waarom ik bluray films koop en meteen weer door verkoop. ik ben geen collector gelukkig, scheelt me een hoop geld. en als ik een film later weer wil bekijken, dan koop ik het tegen die tijd voor een schijtbedrag op marktplaats en dan vaak nog wel eens de remastered versie of een completere uitgave als voorheen. zo kan ik mijn films later lekker kijken in 4k of 8k, zonder met al die oude schijfjes te zitten van dezelfde films die ik waarschijnlijk toch nooit meer zal bekijken omdat je dan toch de beste versie hebt in de toekomst (4k of 8k).
    Laatst aangepast door lennox-06 : 06-09-2014 om 23:28

  5. #5

    Standaard

    Het interesseert me eerlijk gezegd geen reet, want ik kijk ook nog naar videobanden.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pastichio Rocker Bekijk bericht
    Het interesseert me eerlijk gezegd geen reet, want ik kijk ook nog naar videobanden.
    En in de auto luister je nog naar cassettebandjes?

  7. #7

    Standaard

    Blu is voor mij goed genoeg, ik zei het ook eerst over DVD, maar je kan niet blijven alles opnieuw kopen, en tegen dat 4K in de Benelux echt veel gekocht wordt, en dus ook de meeste titels uitkomen op 4K, zijn we toch weer 3 jaar verder, minstens.

  8. #8

    Standaard

    Ach uiteindelijk wordt dat toch gewoon een grotere blu-ray schijf… met een andere naam.

  9. #9

    Standaard

    Ik stap voorlopig niet over naar 4k of 8k. Mijn scherm is domweg niet groot genoeg om het verschil echt te zien. Laat ze eerst maar eens investeren in het aanbod van BR c.q. HD voordat ze de mensen 4k door de strot duwen.
    Qua televisie is HD nog niet eens volwaardig overal aanwezig en de 4K-schijven druppelen nu hier en daar binnen. Eer er dus breed aanbod is voor 4k ben je zo weer 10 jaar verder.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    Laat ze eerst maar eens investeren in het aanbod van BR c.q. HD voordat ze de mensen 4k door de strot duwen.
    Qua televisie is HD nog niet eens volwaardig overal aanwezig en de 4K-schijven druppelen nu hier en daar binnen. Eer er dus breed aanbod is voor 4k ben je zo weer 10 jaar verder.
    Klopt. Het HD-aanbod op de zgn. HD-zenders is nog steeds ronduit bedroevend. Het meeste is van SD-kwaliteit geconverteerd naar 1080i. Native HD-uitzendingen zijn er nog steeds bitter weinig. 4K heeft daar voorlopig niets te zoeken.
    TV: Samsung UE55F8000 (3D) / Samsung UE49KS8000 (4K) | Blu-rayspeler: Oppo UDP-203 (4K/3D, regiovrij) / Panasonic DP-UB9004EG (4K/3D) | AV-receiver: Yamaha RX-A2080 Aventage / Yamaha RX-A880 Aventage | Luidsprekers: KEF KHT3005SE 5.1 / Dali Ikon 5 Mk2 | Surround koptelefoon: Sony MDR-HW700DS | Draadloze koptelefoon: Apple AirPods Max

  11. #11
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Eerst was er sprake van eind dit jaar, maar als hert werkelijk nog een jaar duurt is de vraag of men tegen die tijd nog wel zit te wachten op een nieuw medium. Als je ziet wat er in een jaar tijd op VOD-gebied is gebeurt kun je wel raden hoe dat er over een jaar voor staat. En als niemand straks nog een film op een medium koopt - wat nu al sterk het geval is -, houdt het snel op met de ontwikkeling van het nieuwe medium ben ik bang.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Eerst was er sprake van eind dit jaar, maar als hert werkelijk nog een jaar duurt is de vraag of men tegen die tijd nog wel zit te wachten op een nieuw medium. Als je ziet wat er in een jaar tijd op VOD-gebied is gebeurt kun je wel raden hoe dat er over een jaar voor staat. En als niemand straks nog een film op een medium koopt - wat nu al sterk het geval is -, houdt het snel op met de ontwikkeling van het nieuwe medium ben ik bang.
    Zou het zonde vinder als het gedaan is want op VOD gebied is er nog geen dienst die mij aanspreekt.

    Achja,ik ben ook nog steeds iemand die een CD koopt.

  13. #13

    Standaard

    Ik ben en blijf de man van de fysieke aankopen. En in dat opzicht is het niet ondenkbaar dat ik ooit wel zal overschakelen, maar de bestaande collectie vervangen zit er absoluut niet in. Of 't moet om enkele zeer uitzonderlijke titels gaan. Ik hoop enkel dat die 4K BR spelers ook de hedendaagse exemplaren kunnen afspelen.

  14. #14
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik denk er nu nog precies hetzelfde over, zeker qua films. Maar ik merk zelf wat er gebeurt met mijn behoorlijk grote cd-collectie. Alles heb ik naar het inferieure mp3 overgezet om zo alles in mijn auto, telefoon, sleutelbos-usbstick te hebben. In mijn auto is het walhalla om nu alles binnen handbereik te hebben. Geen grote CD opbergboxen meer mee en niet meer te hoeven wisselen. Mijn immense ruimtevretende collectie past nu op een minuscuul SD-kaartje. In eerste instantie puur voor de bovenstaande redenen, maar inmiddels betrap ik mij erop dat ik vrijwel nooit meer een cd uit de kast pak alvorens eerst het stof te moeten verwijderen. Zelfs niet die superieure SACD die echt veel beter klinkt.

    Nu is het bij video een heel ander verhaal dan audio als het om aantoonbaar verschil gaat, maar ik kan me goed voorstellen dat het straks echt die kant opgaat. Kwaliteit en fysieke media is echt iets voor de collector en the happy few (wij) en dat zal straks helemaal zo zijn. Onze generatie en de wat oudere generatie weten nog wat het is om een medium te hebben of te kopen, maar de jeugd fronst daar nu al zijn wenkbrauwen voor op. Die weten niet beter als het soms gebrekkige YouTube. Diekijken hun filmpjes kijken op hun mobiel. Want liever privé op hun kamer naar een film kijken dan samen met pa en ma op de bank naar het hele mooie scherm, met dito apparatuur. En aangezien de jeugd de toekomst is kun je wel enigszins bedenken waar het naar toe gaat. Kasten vol met dvd's en blu-ray's hebben mijn kinderen tot hun beschikking, maar toch smeken mijn kinderen om bijvoorbeeld Netflix, want dan kun je overal kijken, zelfs op school (in de pauze of bij een uitgevallen uur natuurlijk, slik)

    Als ik het nu vergelijk met mijn muziek, dan hoor ik nu zelfs muziek die ik in tijden niet meer heb opgezet of niet meer zo snel kon terugvinden in mijn audio collectie. het is ook nog eens veel handiger en dan ben ik nog wel een muzikant. die best hoge eisen stelt. Toch heeft het gemak en omdat je op veel meer plaatsten luister waar de apparatuur niet altijd geweldig is, merk ik zelf dat gemak het wint. Immers anders kan ik allen thuis genieten van mijn collectie. Vergeet niet dat VOD een vrij nieuw fenomeen is, maar binnen korte tijd razend populair is bij de massa. Tel daar bij op dat niet alle recente Blu-ray-uitgaven de hoogste kwaliteit bieden of zelfs karig uitgedost zijn en soms zelfs de kwaliteit te wensen overlaat. Tja, dan wordt de strijd lastiger en lastiger.

    Dan is er nog de zin en onzin van 4K. Het is theoretisch beter, maar dat was SACD ook. Alleen is ook dat verschil minder aantoonbaar zonder een één op één vergelijk. En als Jan en allemaal het niet kan waarnemen is voor hun niet nodig. Met FullHD is er een einde gekomen aan de beperkingen van videokwaliteit. Alles wat nog een issue was bij SD is nu te verwaarlozen. Hoeveel meer kan 4K brengen zonder het te moeten uitleggen. En als je het moet uitleggen is de slag al verloren. Diensten als Netflix en video ondemand in het algemeen zijn bijna het gesprek van de dag. Als je het dan heb over een Blu-raytje kopen kijkt men je fronsend aan. "Nee, dat doe ik echt niet meer.", maar online een filmpje kijken weldegelijk. "Het is al 2014 hoor", stelt men dan. Laat staan wat 2015 brengt. Dan denk ik niet dat men nog zit te wachten op weer een nieuwe 4K-disk. Dat is zo 2013!

    Over enkele jaren is een Blu-raytje kopen wellicht hetzelfde als nu op jacht gaan naar vinyl. Nee, natuurlijk niet morgen of volgend jaar, maar over een paar jaar. Dan is het aanbod immens en het internet bizar snel. Zelfs mobiel want de snelheden van 4G worden per 1 september alweer flink verhoogd en 4G+ zit er alweer aan te komen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  15. #15

  16. #16

    Standaard

    Wel gelezen van een aantal vinyl verkopers dat er ook jongeren vinyl komt kopen tegenwoordig en dat dat een groot percentage van de kopers is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  17. #17

    Standaard

    Ik ben 27 en koop tegenwooridg ook liever op vinyl.

    4k hoeft van mij nog niet. Alles vervangen van de installatie plus de collectie? Nee. Maar enkele titels zou ik overwegen in 4k.
    Blu-ray collection : http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/Daunty
    Leuke FB-pagina:
    https://www.facebook.com/groups/1274261196044607/

  18. #18
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Wel gelezen van een aantal vinyl verkopers dat er ook jongeren vinyl komt kopen tegenwoordig en dat dat een groot percentage van de kopers is.
    Dat is wellicht het rebelse in de jeugd. Je afzetten tegen de gevestigde orde. Anders zijn dan de massa!
    Maar alles wat ik stel is ook wel wat zwart-wit en dat is het nimmer!
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Dat is wellicht het rebelse in de jeugd. Je afzetten tegen de gevestigde orde. Anders zijn dan de massa!
    Maar alles wat ik stel is ook wel wat zwart-wit en dat is het nimmer!
    Ik zie het meer als smaak hebben want er is een grote groep jongeren die muziek luistert via een Laptop speaker.

  20. #20

    Standaard

    Ik hoef hier niemand die langs komt uit te leggen wat 4K is, de mensen zien het verschil in vergelijking met thuis wel degelijk hoor

    En dus ben ik blij dat er eindelijk een fysiek medium voor komt, want de downloaddiensten zijn beperkt (de enkele series in 4K op Netflix zijn niet veel) en een schijf zal nog altijd veel beter zijn van kwaliteit dan een download zelfs met de beste en nieuwste compressietechnieken haal je natuurlijk nooit die kwaliteit die een file van 50 GB of meer kan geven.

    Ga ik mijn collectie vervangen? Nee natuurlijk niet, want de meeste blu-rays worden prachtig geupscaled door mijn 4K tv, en dan ziet het er super uit. Voor de meeste titels die ik nu bezit zal er geen verbetering merkbaar zijn tov de blu-ray releases buiten misschien de compressie, maar meer detail en scherpte ga je niet krijgen uit die oudere films. De nieuwe films daarentegen zal ik dan wel direct op 4K kopen, want het blijft nog altijd enkele stappen beter dan upscalen. Een perfecte blu-ray geupscaled is knap, een originele 4K bron is wow.

  21. #21

    Standaard

    Ik juich dit alleen maar toe,
    Hoop dat de fysieke drager nog lang blijft.
    Begin dit jaar langzaam met omschakelen naar 4k,
    De pioneer sc lx58 wordt dit jaar nog aangeschaft.
    Kwa beeld ben ik er nog niet over uit en ga zolang mogelijk wachten tot de nieuwe 4k spelers komen.
    Mijn verzameling vervangen doe ik niet, heb alle dvd en aantal laserdisc ook nog.
    Met netflix en vod heb ik niets en ben daarom blij dat er welicht nog 1 keer een nieuwe drager komt.
    Sony vplhw 50 es beamer,samsung ps 64d 8000 plasma,teufel system 5 thx select 2 5.2 speakers,pioneer lx 53 thx select 2 , onkyo bd809 thx blurayspeler, pioneer bdp lx55.
    Thx bekabeling, stroomverzorging monster ht hts 2600, dedicated ht.

  22. #22

    Standaard

    Ik denk echt dat VOD de toekomst is. Vind het raar dat ze nog een fysieke opvolger van de bluray gaan uitbrengen.
    Maar ik zie het allemaal wel......ik kijk ook nog net zo graag naar een DVD'tje dus 4K heeft mijn interesse helemaal niet.

  23. #23
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik juich het ook toe, alleen heb ik een hard hoofd in het succes van zo'n nieuw medium, waarvan nu al vast staat dat er nieuwe apparatuur voor nodig is. Zeker als daar nog anderhalf jaar voor nodig is. Waarom zo lang? Als de productie niet zo simpel is zal de prijs ook niet meevallen.

    Ik hoor echter wel tot de collectorgroep, dus ik ja, ik juich het zeker toe. Maar wil het een succes worden zal er toch echt een grote afzetmarkt voor nodig zijn. En voor mijn gevoel gaat dat niet gebeuren. Het is simpelweg vraag en aanbod en als de vraag uitblijft is het snel gedaan met het aanbod. Hopelijk worden er dan toch nog mooie uitgaven uitgebracht. Het voorbeeld van vinyl is misschien wel precies wat we bedoelen. Er is wellicht nog een markt voor, maar je vind het niet overal. De vraag is klein en het aanbod dus ook. Anders zouden alle online shops er direct op inspringen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik juich het ook toe, alleen heb ik een hard hoofd in het succes van zo'n nieuw medium, waarvan nu al vast staat dat er nieuwe apparatuur voor nodig is. Zeker als daar nog anderhalf jaar voor nodig is. Waarom zo lang? Als de productie niet zo simpel is zal de prijs ook niet meevallen.

    Ik hoor echter wel tot de collectorgroep, dus ik ja, ik juich het zeker toe. Maar wil het een succes worden zal er toch echt een grote afzetmarkt voor nodig zijn. En voor mijn gevoel gaat dat niet gebeuren. Het is simpelweg vraag en aanbod en als de vraag uitblijft is het snel gedaan met het aanbod. Hopelijk worden er dan toch nog mooie uitgaven uitgebracht. Het voorbeeld van vinyl is misschien wel precies wat we bedoelen. Er is wellicht nog een markt voor, maar je vind het niet overal. De vraag is klein en het aanbod dus ook. Anders zouden alle online shops er direct op inspringen.
    Maar zou je dan ook welwillend zijn om op korte termijn je televisie te vervangen? Hoewel jouw verhaal hoe je aan de tv bent gekomen is iets anders is (gratis vervanging voor het model ervoor), zal ikzelf niet heel snel vrijwillig mijn gekalibreerde panasonic 65vt60 gaan vervangen. Het beeld is nu zo ontzettend goed, dat ik af en toe nog vol verbijstering zit te kijken. Ik heb niet echt een huidige 4K weergever kunnen vinden die beter het huidige HD materiaal kon weergeven.
    Dat zal vast anders worden met de 4K dragers en spelers, maar voorlopig wacht ik alles wel af. Als de ontwikkeling met OLED was doorgezet, dan was ik een stuk enthousiaster geweest....

  25. #25
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Nee, zeker niet. Alleen als er een 65" of grotere 4K-OLED uit zou komen. En dan nog eerder OLED dan 4K, want ik geniet inderdaad ook soms nog van de verbluffende kwaliteit van 1080p op mijn scherm. Toch en wellicht juist daarom ben ik altijd een beetje voorzichtig met denial. De geschiedenis heeft er namelijk een handje van om in herhaling te vallen. Maar de maatstaf voor de ketting is voor mij is: eerst zal er een volwaardige (4K) opvolger moeten komen voor de Panasonic en dat gaat echt wel even duren, maar als die dan komt wil ik er natuurlijk wel gebruik van kunnen maken. Dus daarom juich ik het wel toe. Heb ik iig de keus tussen een medium of de next gen-streaming opties.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •