De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Pompeii (Blu-ray)

  1. #1

    Standaard Pompeii (Blu-ray)

    Pompeii (Blu-ray)

    Al het CGI geweld kan deze film niet meer redden van een roemloze ondergang

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Ik vind het alleszins bemoedigend dat E1 Entertainment eens voor de verandering eens schijf aflevert mét bonusmateriaal, en dat de 2D en 3D-versie niet op 1 schijf gecramd worden.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Ik vind het alleszins bemoedigend dat E1 Entertainment eens voor de verandering eens schijf aflevert mét bonusmateriaal, en dat de 2D en 3D-versie niet op 1 schijf gecramd worden.
    Ze zijn goed bezig bij E1 voor de verandering. De Need For Speed release is ook al dik in orde wat mij betreft qua beeld, extras en andere. Laten we hopen dat het zo blijft.

    On topic, de film is aangenaam popcornvertier voor een avondje thuis. Niet meer maar zeker ook niet minder. De score van 4/10 is veel te laag. Voor de gemiddelde kijker mag deze gerust 6 tot 7 op 10 zijn.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ook een review in de pijplijn staan. Ik vind de film zeker geen draak, een heel conventionele rampenfilm met alle clichés die eigen zijn aan het genre. Evenwel voegt de film niets toe aan het genre, en wordt er vooral héél erg uit Gladiator geplagieerd.

    Juba > Atticus
    De Spanjaard > De Kelt
    Commodus > Corvus
    Lucilla wordt in een seksuele relatie gedwongen tegen haar wil > Cassia wordt in een seksuele relatie gedwongen tegen haar wil
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  5. #5
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Ik kan hier dus totaal geen neutraal oordeel over geven. Mijn ouders kwamen uit kleine dorpjes rondom Salerno (Napoli, zeg maar), waaronder ook het nog steeds bestaande Pompeï, maar vooral altijd overduidelijk onder de rook van de Vesuvius. Overal herkent je de karakteristieke vormgeving van "Il Vesuvio". Al sinds jong ventje kwam ik veelvuldig in "Il scavi di Pompeï". Ik ken ze nog net niet uit mijn hoofd, maar ik heb wel heel veel in die ruïnes rondgelopen. Ik was - en ben - ook enorm gefascineerd door die vulkaan - waar ik nog een eitje op heb laten koken. Ik kon daarom deze film wel waarderen. De straten, de zebrapaden en tenslotte de uitbarsting van de vulkaan waren erg vermakelijk om te zien. Er was natuurlijk al een serie, maar dat was echt té simpel, dus ik was natuurlijk reuze benieuwd naar deze film. Nadat de bioscoop recensies al desastreus waren had ik me ook niet heel veel voorgesteld en dat viel me dus reuze mee. Maar dat kon ook niet anders. Ik ben totaal niet in staat om hier dus een neutraal oordeel over te geven. Aan de andere kant zie ik wel dat als dat allemaal wegvalt niet iedereen (lees: vrijwel niemand) erg genoten heeft van deze film. Dan nog, ondanks mijn hele betoog, krijgt hij van mij toch maar een 6,5.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  6. #6

    Standaard

    Een niet origineel, of zelfs slecht, script hoeft niet perse een beletsel te zijn voor een dergelijke film, die het grotendeels van het spektakel moet hebben.
    Het grootste minpunt van de film is dat 2 hoofdrolspelers (Harington en Sutherland) nooit loskomen van de rollen waarmee ze voor altijd verweven zijn: Jon Snow en Jack Bauer. Daarnaast geeft Patrick terecht aan dat de chemie tussen Harington en Browning 0,0% is en dus nooit geloofwaardig.
    Meer dan een 4 kon ik er ook niet van maken.

  7. #7

    Standaard

    Ik vond het een goede film voor wat het was. Verwacht geen nieuwe "Gladiator", al deed het me er vaak aan denken, maar ik heb me zeker vermaakt, en wil hem binnen een jaar ofzo wel nog eens zien.

  8. #8

    Standaard

    Ik heb hem zelf elders besproken, vond hem na al die negatieve commentaren best meevallen:

    http://www.filmrecensies.net/filmrec...2/Pompeii.html

  9. #9

    Standaard

    My 0.02 $ of contribution...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #10

    Standaard

    Het is maar goed dat ze hier op het forum af en toe heel erg laat zijn met het schrijven van een review en dat je de films dan vaak al hebt.

    Gelukkig zijn we het er over eens dat we onze reviewers in hun waarde laten en dat we ze vooral niet altijd hoeven te geloven....
    Natuurlijk is de geloofwaardigheid wel afhankelijk van de algemene opinie en als die erg afwijkt..... ja dan komt die geloofwaardigheid in het geding.

    Overigens koop ik geen films of laat ze liggen naar aanleiding van een review hier gegeven, wat ik wel doe is mijn ervaring delen door er ook een cijfertje
    aan toe te kennen, mocht mijn ervaring heel erg afwijken van het standpunt dan vermeld ik dat wel met een stukje tekst, dat houd het forum levendig en
    geeft tenminste de argeloze lezer van het review nog wat houvast

    Voor de liefhebber van dit genre is het best wel een film die je de avond aangenaam doorhelpt, de moeilijke zwartkijker zal hem beter links laten liggen,
    hetzelfde geld voor mij met die zombie films, het zouden allemaal 1nen worden, hoe goed ze ook in de ogen van de liefhebber liggen, maar ik ben dan
    ook geen beroeps criticus.

    x-vision

    On topic, de film is aangenaam popcornvertier voor een avondje thuis. Niet meer maar zeker ook niet minder. De score van 4/10 is veel te laag. Voor de gemiddelde kijker mag deze gerust 6 tot 7 op 10 zijn.

    +1

    Heb me ook best vermaakt met deze film, net als met een andere film die hier ook al zo'n zuinige beoordeling kreeg...... wat is er aan de hand?

    Werner
    My 0.02 $ of contribution...
    Heb je in een ander topic zitten pesten, wist niet eens dat je op ander forum zeer actief bent, jouw Forum? Wel een nadeel dat je niet op jouw mening kan reageren,
    dat kan hier wel en dat is toch wel een beetje een must met reviewers die zoals hier wel eens een beetje doorschieten

    Heb je een plekje gegeven onder mijn favorieten in de afdeling informatief..... niet naast je schoenen gaan lopen nu
    Have fun and enjoy your collection

  11. #11

    Standaard

    De taak van en recensent is om de film zo objectief mogelijk te bekijken en mbv een aantal kwalificaties er een cijfer aan te geven. Dit het liefst zonder eigen meningsvorming en zonder onbevooroordeeld te zijn. Dit laatste is natuurlijk nooit te voorkomen omdat we allemaal mensen zijn en ons eigen gevoel kruipt al snel in een oordeel waarvan we dachten dat dit geweldig objectief is. Dit is ook weer afhankelijk van hoe het bij de ander overkomt, en dit is ook voor iedereen verschillend.
    Ofwel: je kan maar moeilijk een objectief oordeel geven die aan een ieders wens voldoet. In het geval van Pompeii vind ik dat Patrick prima zijn cijfer kan onderbouwen en een objectieve mening geeft. Waar de schoen hem wringt is dat Patrick de kwalificatie originaliteit belangrijk vindt voor een film als deze, en gezien de mening van bijv x-vision vindt hij dat minder belangrijk (en na de recensie van Werner gelezen te hebben denk ik dat hij hetzelfde vindt). Is het ene oordeel nu minder waar of belangrijk dan het andere? Ik denk het niet. Ik denk dat x-vision het oordeel van Patrick goed moet lezen en de aspecten eruit haalt die voor hem belangrijk zijn en die vervolgens naast hem neer te leggen of niet. Dus als je je realiseert dat je originaliteit voor een avondje bankhangen met een popcornfilm niet belangrijk vindt dan kan je je de recensie veel beter accepteren denk ik.
    Ook vanuit het 47 Ronin-topic proef ik een beetje dat sommigen wensen/willen dat onze recensies de algemene consensus weergeven. Nou, ik ben blij dat ze dat niet doen en dat we hier als recensenten de vrijheid krijgen om ons eigen oordeel te vellen over de films die we krijgen. Dat daar discussie van komt is niet zo erg, maar ik hoop dat we persoonlijke aanvallen zoals in het 47 Ronin-topic kunnen vermijden.

    Daarnaast wil ik graag eone hierbij een pluim geven. Want in tijden van crisis en dalende verkopen weten ze hun huidige 3D uitgaves uit te breiden met een tweede disc en de 2D en 3D filmversies op een aparte disc te zetten met daarbij nog extra's ook. En als kers op de taart krijg je er nog een 3D slipcase bij. En dat voor een verkoopprijs van nog geen 16 euro. Ik vind dat een geweldige ontwikkeling en alhoewel we altijd wel wat te zeiken hebben (nu ook: geen subs voor de extra's) wil ik dat bij deze ook eens gezegd hebben.
    Laatst aangepast door Rogier Burghout : 02-09-2014 om 09:58

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb je in een ander topic zitten pesten,
    Wat ik niet erg netjes vond, zeker nu blijkt dat je blijkbaar niet wist waar het over ging. Niet dat ik niet tegen kritiek kan, verre van, maar dan moet het wel onderbouwd zijn. Vind ik.

    wist niet eens dat je op ander forum zeer actief bent, jouw Forum?
    Sinds een paar jaar wel. Alhoewel ik al van 1998 er aan meewerk.

    Wel een nadeel dat je niet op jouw mening kan reageren,
    Zoals ik daar ook al aangaf heeft onze redactie daar tijd nog middelen voor... Jammer maar helaas. We hadden vroeger wel een mogelijkheid om op dvdforum.nl te posten, maar dat forum is op sterven na dood.

    Heb je een plekje gegeven onder mijn favorieten in de afdeling informatief
    Waarvoor dank.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Waar de schoen hem wringt is dat Patrick de kwalificatie originaliteit belangrijk vindt voor een film als deze, en gezien de mening van bijv x-vision vindt hij dat minder belangrijk (en na de recensie van Werner gelezen te hebben denk ik dat hij hetzelfde vindt). Is het ene oordeel nu minder waar of belangrijk dan het andere?
    Zoveel hoofden zoveel zinnen. Het is altijd mijn mening geweest dat je je zo breed mogelijk moet informeren. Vooraleer ik een film ga kijken, kijk ik op imdb altijd eens ter referentie naar de "Loved it"-sectie waar fanboys de film de hemel in prijzen én naar de "Hated it"-sectie, waar criticasters de film de grond inboren. Gewoonlijk ligt dan de waarheid ergens middenin; in de "extreme" reviews kristalliseren de pro's en contra's echter elkaar mooi uit, en dan is het voor jezelf om te kijken welke argumenten je doorslaggevend vindt.

    Daarnaast wil ik graag eone hierbij een pluim geven. Want in tijden van crisis en dalende verkopen weten ze hun huidige 3D uitgaves uit te breiden met een tweede disc en de 2D en 3D filmversies op een aparte disc te zetten met daarbij nog extra's ook. En als kers op de taart krijg je er nog een 3D slipcase bij. En dat voor een verkoopprijs van nog geen 16 euro. Ik vind dat een geweldige ontwikkeling en alhoewel we altijd wel wat te zeiken hebben (nu ook: geen subs voor de extra's) wil ik dat bij deze ook eens gezegd hebben.
    Dát is inderdaad lovenswaardig. Ook is de beeldkwaliteit van deze E1-release, alhoewel niet optimaal, toch een stuk beter dan enkele miskleunen uit het verleden. Ik hoop dat ze deze commentaren lezen; in elk geval stuur ik - op hun eigen verzoek - recensies van onze site altijd naar de persverantwoordelijke van E1 door. En dat altijd wat te zeiken? Tja, kritiek moet altijd kunnen op voorwaarde dat je je mening ook kan onderbouwen.
    Laatst aangepast door Werner : 02-09-2014 om 10:50
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Zoveel hoofden zoveel zinnen. Het is altijd mijn mening geweest dat je je zo breed mogelijk moet informeren. Vooraleer ik een film ga kijken, kijk ik op imdb altijd eens ter referentie naar de "Loved it"-sectie waar fanboys de film de hemel in prijzen én naar de "Hated it"-sectie, waar criticasters de film de grond inboren. Gewoonlijk ligt dan de waarheid ergens middenin; in de "extreme" reviews kristalliseren de pro's en contra's echter elkaar mooi uit, en dan is het voor jezelf om te kijken welke argumenten je doorslaggevend vindt.
    Ieder heeft zo zijn eigen manier. Persoonlijk vind ik dat je met bovenstaande actie je hoofd volstopt met andermans meningen en daarmee erg bevooroordeeld kan worden bij het maken van je eigen recensie, die ook nog eens het gevaar heeft minder 'eigen' te zijn. Ik probeer juist zo weinig mogelijk andermans recensie/mening te lezen alvorens ik een film bekijk, om zo zoveel mogelijk mijn eigen oordeel te kunnen vormen. Maar dat is het mooie, ieder heeft zijn eigen unieke manier.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Rogier Burghout Bekijk bericht
    Persoonlijk vind ik dat je met bovenstaande actie je hoofd volstopt met andermans meningen en daarmee erg bevooroordeeld kan worden bij het maken van je eigen recensie.
    Klopt; ik had het in dit geval over de films die ik níet recenseer.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Klopt; ik had het in dit geval over de films die ik níet recenseer.
    Aha, duidelijk!

  16. #16

    Standaard

    Achteraf doe ik zulks ook wel eens. Zo vind ik het bijvoorbeeld interessant om een film of reeks die ik heel goed vind, zoals Game Of Thrones, eens af te toetsen tegenover mensen die daar een minimale score aan geven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard

    Deze film heeft op rotten tomatoes een score van 29% en overal zijn de reviews zeer negatief. Dus die 4 die hier gegeven word valt reuze mee.
    Maar wat verwacht je ook van een filmmaker als W.S. Anderson ? Die man heeft nog enkele film gemaakt waarbij je je hersens moet gebruiken

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Claudio Santulli Bekijk bericht
    Ik kan hier dus totaal geen neutraal oordeel over geven. Mijn ouders kwamen uit kleine dorpjes rondom Salerno (Napoli, zeg maar), waaronder ook het nog steeds bestaande Pompeï, maar vooral altijd overduidelijk onder de rook van de Vesuvius. Overal herkent je de karakteristieke vormgeving van "Il Vesuvio". Al sinds jong ventje kwam ik veelvuldig in "Il scavi di Pompeï". Ik ken ze nog net niet uit mijn hoofd, maar ik heb wel heel veel in die ruïnes rondgelopen. Ik was - en ben - ook enorm gefascineerd door die vulkaan - waar ik nog een eitje op heb laten koken. Ik kon daarom deze film wel waarderen. De straten, de zebrapaden en tenslotte de uitbarsting van de vulkaan waren erg vermakelijk om te zien. Er was natuurlijk al een serie, maar dat was echt té simpel, dus ik was natuurlijk reuze benieuwd naar deze film. Nadat de bioscoop recensies al desastreus waren had ik me ook niet heel veel voorgesteld en dat viel me dus reuze mee. Maar dat kon ook niet anders. Ik ben totaal niet in staat om hier dus een neutraal oordeel over te geven. Aan de andere kant zie ik wel dat als dat allemaal wegvalt niet iedereen (lees: vrijwel niemand) erg genoten heeft van deze film. Dan nog, ondanks mijn hele betoog, krijgt hij van mij toch maar een 6,5.
    Ik heb van deze film wel genoten.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •